heerlijk, die goede slapers! Hier komt Isabel 's nachts na de voeding van omstreeks 23.00 uur, veelal weer rond 2.30 a 3.00 uur en dan weer rond 6.00 uur. BV schijnt ook lichtverteerbaar te zijn, op FV slapen ze vaak wat langer. Overdag hadden we de eerste weken Isabel vaak beneden liggen in de reiswieg van de Bugaboo. Maar om dezelfde reden als Femke hebben we nu besloten om haar telkens weer boven in haar wiegje te slapen te leggen. Geeft toch meer rust met inslapen en dan hoeft onze zoon Luuk zich met spelen niet in te houden. Lijkt erop dat Isabel daar ook profijt van heeft, haar slaapjes houden nu langer aan.
Ben jaloers, zou willen dat onze meid dit ook deed. Ze sliep goed in haar wieg, tot 1,5-2 weken geleden. Daarna wilde ze nog wel eens in de box slapen. Maar de laatste week slaapt ze alleen maar in mijn armen (of die van mijn man) en elke keer als ik haar in de box/wieg/ledikantje leg (en ze diep in slaap is) wordt ze binnen 5 min. wakker en gaat huilen. En laten huilen werkt niet. Dus dan weer troosten en slapen in de armen. Erg frustrerend
sabse en toch zou ik dr niet steeds in je armen in slaap laten vallen zoey slaapt ook alleen bij ons in bed of als ik dr voed maar ben echt sins gisteren begonnen om haar te laten huilen en in dr wiegje te zetten en ik moet zeggen ze heeft tot nu toe nog maar 2 keer een lange huil gehad en ze slaapt nu zeker langer En het is waar met BV komen de kindjes vaker . Zoey slaapt heel soms 6 uurtjes achter elkaar maar meestal is 4 uur wel het maximale . Ach ik vind het niet erg zolang ze savonds maar weer in gaat slapen en daar zijn we nu hard voor aan het werk.
Hoi allemaal, Ik ben sinds vandaag lid. Mijn zoontje Noah is geboren op 4 juni 2010 Het lijkt me leuk om gezellig mee te kletsen!
Dat heb ik/hebben we al meerdere keren geprobeerd, maar hoe lang laat je jouw dochter huilen dan? Onze zet het op het krijsen en houdt dit vol. Tot het punt dat ze meerdere keren geen adem meer haalt. Ik hoop eigenlijk dat dit een fase is. En hopelijk is het snel voorbij. Heb nog iets langer dan een maand verlof en zou graag eens op stap gaan met haar. Nu zit ik elke dag binnen met haar op schoot. Dan huilt ze gelukkig niet erg veel meer. De weken hiervoor huilde ze enorm en kwam ik ook nergens (krampjes enzo). Nu heeft ze nog krampjes, maar is beter te troosten. Hoewel dit ook z'n ups en downs heeft.
sabse ik zou der toch laten huilen anders wilt ze zo meteen nooit in der eigen bedje slapen ze moet het toch een keertje leren daarom heb ik gelijk vanaf dag1 in ze eigen bedje gedaan en nergens geen problemen mee gehad gelukkig
Jaaaa! Sven heeft een 'forum-tweelingbroertje'! Hahaha, hij is dus ook op de 4e geboren, leuk! Welkom!
@ Sabse Heb je haar al eens mee naar buiten genomen tijdens het huilen? Noah heeft af en toe ook de neiging om ontroostbaar te zijn maar zodra we hem in de kinderwagen of maxi-cosi mee naar buiten nemen wordt hij meestal rustig.
@ Ingeltje Nice! Hoe doet jouw kleine man het? en leuke naam! Mijn broertje heet trouwens ook Julian, alleen dan op z'n spaans uitgesproken
Ben het niet helemaal met je eens. Sommige kindjes hebben gewoon meer moeite om mama te missen en slapen daarom graag in je armen. Mijn oudste dochter had dit ook en toen ze na een maand of 3 wat beter in haar vel zat is ze in haar bedje gaan slapen. Ze heeft nooit slaapproblemen gehad daarna.
Diva; welkom!! Hier liggen de dames op bed....lekker hoor!! Warm he vandaag, hier in t oosten wordt t morgen weer zo warm..bah. Iris gaat een dagje naar oma dus heb ik tijd voor Evi.
Wij hebben een aerosleep en een angelcare met sensormatjes. Al 2x vals alarm gehad! Heb ik op de website van angelcare gekeken, blijkt dat ze de angelcare niet aanraden in combinatie met aerosleepmatrassen. Omdat die matrassen met luchtlagen zijn om het stikken te voorkomen, blijven ze beweging registreren ook als er niets op de matras ligt... Wij hebben helaas al spijt van onze aankoop... Het geeft ons een vals veiligheidsgevoel...
Hier ook eentje die onmiddellijk in z'n eigen bedje ligt. In het zh heb ik de 2 eerste nachten hem bij me genomen omdat hij heel onrustig was door het vele bezoek en van arm tot arm gaan. Maar sinds slaapt hij in z'n eigen bedje. Omdat hij zoveel beweegt hebben we hem wel al een keertje in z'n bakje van de wandelwagen gelegd om te slapen. Maar qua slapen is hij niet anders. Hij slaapt sowieso al vrij goed. Overdag slaapt Ward ook in z'n box. Van het moment dat hij echt bewust gaat spelen, gaat hij overdag ook z'n bedje in. Maar nu maken ze dat onderscheid toch nog niet.
Sven doet het okee! Wat spuugproblemen, en wil veel dicht bij mama zijn.. maar hij kan soms zo heerlijk naar me lachen, dat het alles goed maakt! Noah... ook een prachtige naam!
Hahah elke keer als jij iets schrijft, kan ik mijn stukje weer weghalen. We denken echt precies hetzelfde over alles 8)
waarom ga je niet eruit met je kleintje??? als die hier de auto ruikt alleen al ligt die in coma , en van het wandelen in de kinderwagen vALT DIe ook meteen in slaap
@ Sabse, mijn ervaring is dat die kleintjes echt moeten leren om zelf in slaap te vallen op hun eigen slaapplek. Dat betekent volgens mij niet dat je haar oneindig moet laten huilen in d'r bedje. Wat ik doe is na het voeden even lekker chillen bij mama of papa op schoot. Op het moment dat ik voel dat ze slaperig wordt, dan breng ik haar naar bed. Soms valt ze dan zelf in slaap in d'r wiegje, maar soms is ze toch na een paar minuten ineens onrustig. Ik kijk het dan even aan (paar minuten) en als het huilen steeds erger wordt dan ga ik naar haar toe en troost ik haar. Ik neem haar dan niet mee naar beneden, maar blijf bij haar wiegje in de buurt. Wanneer ze weer ontspant, leg ik haar weer terug. En dat moet ik soms een paar keer herhalen, voordat ze echt in diepe slaap valt. Bij mijn zoon heeft dit al snel geleidt tot fijn 'slaapgedrag'. Nu merk ik wel dat mijn dochter een 'langere adem' heeft en zich minder snel / makkelijk overgeeft aan de slaap. Toch hoop ik dat een zelfde behandeling uiteindelijk hetzelfde resultaat levert!
@Sabse; inderdaad gewoon lekker veel gaan wandelen met de kleine en ook lekker bij mensen op bezoek oid. Alleen maar binnen zitten met een (huilend) kind op schoot daar word je op een gegeven moment toch niet vrolijk van?
wat doen jullie eigenlijk als de kleine al na een uurtje wakker wordt? Ze moet dan vaak nog ff wachten tot ze de fles mag, maar is te moe om even lekker in de box te liggen. De hele tijd op schoot kan ook niet ivm Iris.