@ Femke, eerder wakker betekent hier vaak eerder voeden, maar ik geef BV, dus dat maakt dan ook niet uit. Ik zorg er dan voor dat er min. 2 uur tussen de voedingen in zit. Maar ik begrijp dat jij FV geeft? Lastig... als je dan moet tijdrekken, kan dat eigenlijk alleen maar door haar vast te hebben, lijkt me? Of misschien dan toch met beide kids even een rondje wandelen, als dat haalbaar is? Hoeveel tijd moet er tussen 2 voedingen inzitten bij jou?
Ik wil er minimaal 2,5u tussen hebben, t liefst 3u. Soms is ze na 2u wakker en wil ze eten, maar dan rek ik t liefst een half uur. Ze is dan eigenlijk ook nog heel moe, maar terugleggen is dan lastig. Maar bij jou slaapt je kleintje soms ook zo kort dus?
ik wil ook het liefste naar gemiddeld 3 uur tussen de voedingen. Overdag is het soms 4 uur, soms net iets meer dan 2 uur. Ik ben meestal een half uur bezig met BV en verschonen, dan nog ong. 10 minuutjes knuffelen, dus na ong. 45 minuten ligt ze alweer in d'r bedje. Meestal slaapt ze dan min. 1,5 a 2 uurtjes. Meestal ga ik eerder voeden, als ze erg onrustig is en ik haar vaak moet troosten. Dan hoop ik altijd dat de rust wederkeert na een volgende voeding...
Hier ook tussen de 2,5 - 4 uur tussen de borstvoedingen. Als hij na 2 uurtjes wil, probeer ik het ook te rekken. Ook omdat ik anders niet genoeg voeding heb soms.
@ Ingeltje, hoe bedoel je dat je dan niet genoeg voeding hebt? Dat zou toch een kwestie van vraag/aanbod moeten zijn bij BV? Hoe vaker je haar aanlegt, des te meer voeding je aanmaakt?
fem hoeveel geef je haar nu dan? mag je niet gaan verhogen zodat ze meer tijd er tussen laat? hier komt justin ongeacht de hoeveel heid die die drinkt om de 4 uur soms iets meer vamorgen bij de ha geweest hij hoest...zie zielig maar ja grote zus is flinmk ziek onstoken oog heel erg en ook hoesten dus dat is wel een nadeel nu hoor ben als de dood dat die zieker word of ook onstoken oogen krijgt maar goed hier doe ik hem vaak inde wipper en de boxmobiel vind die heel intressant overdags slaapt ide in de box en ik praat en doe en ontvang visite die ook har dpraten de tv staat naast zijn box en dochterlief speelt gewoon door en hij slaapt ook gewoon door...hij word rustig van de geluiden die die hoort want dat was ook zo in me buik
Ik heb soms wel eens een dag, dat Sven echt om de 2 uur komt, op een gegeven moment zijn mijn borsten helemaal slap.. komt er niet genoeg uit, waardoor hij dus hongerig blijft en eerder komt. Zijn wel de regeldagen hoor, en aan het eind van de dag komt het dan wel goed.
Dat doen we ook wel. Vanavond zijn we even gaan wandelen, was geen succes. De autorit beviel d'r al niet echt en tijdens wandelen alleen maar huilen. Totdat mijn man haar op zijn arm nam en toen was ze weer stil. Misschien heeft ze gewoon een aanhankelijke fase. Want ze had dit niet. Ze sliep vanaf de dag dat ze thuis kwam in haar wiegje alleen, zonder problemen. En ik snap dat laten huilen de eerste reactie is, dat advies krijg ik continu. Maar dat werkt gewoonweg op dit moment niet en anders mag iemand zich aanbieden om erbij te gaan zitten en het zelf te zien
Wandelen doe ik/doen we ook, maar ze vindt dat inmiddels ook niet leuk meer. En nee, vrolijk word ik er zeker niet van maar ik moet wel. Het is inmiddels van krijsen naar huilen gegaan en daar zijn we al blij mee. We hopen dat het gewoon een fase is..
Ja dat hebben we geprobeerd. Nu vindt ze wandelen niet leuk meer en zodra we thuis zijn de de wagen staat één seconde stil begint ze weer te huilen.
@ Sabse, zou ook het eerste 'sprongetje' (zie Oei ik groei) kunnen zijn. Is volgens mij rond 5 weken (4-6 weken). Vervelend hoor, ik weet nu uit ervaring hoe het is om een baby te hebben die oorverdovend huilt voor een langere tijd, dat gaat echt door merg en been en maakt mij soms ook radeloos!
Wij hebben haar ook vanaf dag 1 in haar wieg laten slapen en dat ging prima. Het is sinds anderhalve week opeens mis. We dachten eerst dat het ook door de enorme krampjes kwam. Want daar had ze echt veel last van. Nu gebruiken we van alles om dit tegen te gaan en ze krijst minder. Ze huilt nog wel, maar is regelmatig beter te troosten. Maar ze wilt absoluut niet van ons gescheiden worden. Zolang ze bij één van ons in de armen ligt vindt ze het goed, maar alleen in de wipstoel, wieg, etc dat wilt ze opeens niet meer.
Ja dat boek heb ik ook Maar dan zou ze wel erg vroeg zijn, want dit duurt al een week. Dus vandaar dat ik twijfel of dat het is, ik hoop van wel dan is het tijdelijk
Heb je ook een draagdoek? Dat maakt het een stuk makkelijker om haar dicht bij je te dragen, dan heb je zelf iets meer je handen vrij.
Ik zit eraan te denken om er één aan te schaffen. Wie weet dat ze dat goed vindt.. kan ik tenminste ook overdag wat aan het huishouden doen
Je moet wel rekenen vanaf je uitgerekende datum, wanneer was je uitgerekend? Ik vind de draagdoek heerlijk. Wel wat warm nu, met de hitte, maar normaal gesproken goed te doen. En in of uit de draagdoek, kindje de hele tijd bij je hebben is sowieso warm...
Ik was 16 juni uitgerekend. Zou ze dan nog niet vroeg zijn? Ja idd, warm heeft ze het toch wel. Maar ze slaapt gelukkig wel weer in de armen (deed ze tot 2 dagen geleden niet, ze krijste de hele dag door )
Ik ga voor vandaag afsluiten. Mijn man heeft haar flesje gegeven en sindsdien is ze weer veel aan het huilen. Dus ik ga ook naar boven, want ik weet dat het prettiger is om met z'n tweeën daar doorheen te moeten dan in je eentje. Fijne avond!
Pfff wat een nacht achter de rug... Om 1.00 uur een fles en toen wilde mevr niet meer slapen... Tot 3 uur is ze wakker geweest en om 5.30 uur kwam ze weer.. Ben mega gaar nu maar kan niet rusten met een kind van 2,5 om me heen. En Jasmijn ligt heerlijk te slapen grrr.... Hopen dat het vannacht beter gaat!
Hier een heerlijke nacht gehad! Om 23u in zijn bedje gelegd en om 4u30 kwam hij voor de eerste keer. Zelfs zijn tutje niet moeten geven. Ward heeft wel wat moeite om 's avonds in slaap te komen. Dus wel tot 24u een keer of 3-4 op gestaan om z'n tutje te geven. Ik laat hem wel gewoon liggen omdat ik zie dat hij moe is en op de arm valt hij in slaap maar dan is hij wakker als ik hem terug in z'n bedje leg. Na de voeding is hij onmiddellijk in slaap gevallen, zonder zijn tutje! Hier zit er ook meestal een uur of 2,5-4 tussen de voedingen. Maar sinds 2 dagen heeft hij 's avonds huilbuien en alleen voeding kan hem troosten... Vermits ik bv geef (wel gekolfd, maar da's hetzelfde he) geef ik het hem ook gewoon. Hij drinkt dus veel meer dan normaal 's avonds, maar hij slaapt er wel langer door. Hij geeft zijn voeding ook niet terug ofzo, dus denk niet dat dat dan erg is.