Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    @ Funkie, welcome back! :) Wat een schattig manneke, die Xavi! En wat raar dat het CB de spruw niet eerder heeft gesignaleerd. Hier ook spruw helaas... :( Wat heb jij gekregen ter behandeling van de spruw? Ik ben nu bezig met het schoonmaken van het tongetje met een gaasje (wat in mijn ogen niet helemaal lukt, wan hoe kom je zo ver in het mondje?) en daarna een klein beetje Daktarin-gel op de tong smeren.

@ Cycaa, sterkte de komende dagen. Zou er nog niet aan moeten denken zeg, zoveel dagen alleen met 2 kids! Ik heb de luxe dat mijn man heel wat weken vrij heeft kunnen nemen. Fijn dat je je zw-kleding hebt kunnen verkopen. Zit er ook aan te denken om dat te doen. Heb je dat via Marktplaats gedaan?

@ Ingeltje, hier ook nog 8 voedingen per dag! ;) Vandaag overdag zelfs een aantal keren na 2 uur alweer... veel onrust tussen de voedingen :( .

@ Menstruatie, hier nog steeds vloeien, zelfs vandaag nog ineens zo'n grote stolsel... :$ Heb ook soms momenten dat ik denk: nu is het bijna over.... en dan ineens toch weer een verbandje vol. 8) De vorige keer heb ik 6 weken gevloeid, toen was het echt over. En mijn menstruatie kwam pas op gang nadat ik gestopt was met BV geven na een half jaar. Ga er dus een beetje vanuit dat het deze keer ook wegblijft zolang ik BV geef.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah, bedankt! :) Dat weten we dan ook weer ;)

@ vloeien: Ik dacht van de week dat het bijna over was, maar nu heb ik ook weer wat meer. Een inlegkruisje is niet meer voldoende merk ik, dus zal maar terug op maandverband overschakelen :(

3. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    mause ik heb nystatine gekregen. dat moet 4 x daags met een spuitje in zijn mondje.. als dit over een week niet over is moet ik terug!! xavi heeft ook nog andere klachten die verdacht veel lijken op verborgen reflux.. maar eerst de spruw aanpakken zei de dokter.. xavi is nu weer onrustig wil niet slapen terwijl ik zie dat hij doodop is.. zielig hoor..

4. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    maar mause spruw gaat toch niet van het tongetje af met een gaasje????

5. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hahaha funkie wat een grappig koppie

ongesteld was ik na 4 weken na de bevalling al weer kan het maar weer gehad hebben

6. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

deacen slaapt nu 3 nachten door is erg lekker alleen meneer heeft geen zin meer om sochtends om 6 uut teslapen en overdag is ook vaak wakker dus deze mama is wel een beetje moe maar mag voor de rest niet klagen hij is voor de rest heel lief

7. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    aha, ook Nystatine dus. Hebben wij ook gekregen in eerste instantie, maar daar ging Isabel behoorlijk van spugen (alle voeding in meedere spuug-bogen eruit). Nu hebben we dus de Daktarin-orale gel liggen, is eigenlijk pas voor baby's die ouder zijn dan 4 maanden, omdat ze zich er snel in kunnen verslikken. Maar ik doe dus maar een heel klein beetje op de pink en dat dan na elke voeding. Het gaasje is om alle melkresten te verwijderen na een voeding, omdat daar de spruw op 'groeit'.

Verborgen reflux, heb daar wel eens wat over gehoord/gelezen. Wat zijn Xavi zijn klachten, dat ze daaraan denken? Ik zie Isabel namelijk ook veel haar voeding 'herkauwen' en als ze dat doet direct erna huilen, omdat het kennelijk niet prettig is (door het zuur oid?).

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook nystatine,ons ventje was zo van de spruw af!Wat sneu dat ie zo moeilijk kan slapen. Wat een schattig manneke heb je :)

Hoe weet je of je je menstruatie hebt,of zijn jullie allemaal zo snel van het vloeien af? Hier nog volop aan het vloeien,heb er zo'n hekel aan wou dat het afgelopen was!

Sylvester heeft een nieuw spelletje,schone luier aan doen en dan poepen om vervolgens keihard te gaan huilen en zo 3 luiers achter elkaar in 15-20 minuten ofzo he! Vanavond deed ik em in bad,ik haalde em eruit ging ie uitgebreid over zijn voetjes plassen,opnieuw even in het water,weer afdrogen en schone luier en jawel hoor weer poepen en niet te zuinig hoor en lekker smeuig tot aan z'n rug,iew! Wat is het toch een lekker ventje he :)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha wat een viespeukje :p
    Hier de laatste weken maar 1 poepluier per week gehad! Luxe hè?!
    De laatste dagen poept hij elke 3 dagen. Maf hoor, Julian poepte echt elke dag, meerdere keren.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zoey poept verschillend maar als ze 1 keer in de week poept is dat gelijk 3 dagen achter elkaar .

11. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Mause, ja ik heb het via Marktplaats verkocht, ideaal!

@Spruw, ik ga nu bijna denken dat Nova ook spruw heeft, ze heeft een witte tong en krijg het er niet af.... maar ze drinkt wel goed

@Poepen, hier 4 x per dag ..... wel kleine beetjes maar ok

12. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Even een lieve foto spammen

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ooh wat een lieve foto

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    cycaa xavi dronk ook zijn flesjes leeg!! je kan t checken door bij de volgende voeding te kijken of het tongetje nog steeds wit is.... mause ik zal straks ff op jou reageren zxit de fles te geven ni

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    nog es een foto van mijn kleine ventje

16. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Wat een schatje, ook van dat mooie donkere haar

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.671
    113
    Ben ik ook weer. In het juli-mama topic is het rustig en in het bevallingslijsttopic juli is het weer zo druk dat ik het nauwelijks kan volgen.

Bij ons gaat het allemaal goed. De kleine drinkt, plast en poept goed. Ook hier wat huilbuien, maar in de meeste gevallen had het een duidelijke oorzaak. In de overige gevallen laten we hem eerst een paar minuten doorhuilen. Vaak is het dan ineens over en kijkt ie wat rond of slaapt. Hij vindt het wel lastig om 's nachts in te slapen. Hij huilt dan flink, maar dat duurt een kwartier (wel een lange voor je gevoel), maar valt dan ineens in slaap en slaapt dan 5 uur door tot de volgende voeding. Dat laten doorhuilen is heel moeilijk, maar dat moet je gewoon doen hoor! Overdag krijgt onze kleine aandacht genoeg, dus het is echt geen schreeuw om aandacht.

Damien heeft ook last van spruw. Hij had er zelf niet zo veel last van met eten, maar heeft wel 2 dagen flinkt gehuild voordat we erachter kwamen. Nystatine helpt bij ons goed, maar hij vindt het erg vies en moest ook spugen. Het spugen is minder, maar volgens mij is hij nog wel wat misselijk na toediening. We vermoeden dat hij er maandag helemaal van af is.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat een mooi babyfoto's weer!
    Kunnen jullie al zien wat voor kleur ogen jullie kindje krijgt? Geloof dat het met 6mnd pas echt helemaal duidelijk is he? De ogen van Sylvester zijn nu heel donker (bruin) kan er wel vanuit gaan dat ze bruin blijven denk he?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Gijsje: Ward heeft blauw/grijze ogen. Ik hoop dat ze zo blijven, want wij hebben ook allebei blauw/grijze ogen :D Maar ik heb dat eigenlijk nog niet vaak weten veranderen bij baby's...

Hier alles ok, op wat krampjes na. Heb voormiddag druppeltjes gegeven en namiddag zijn we in de stad geweest en heeft hij heel flink in de kinderwagen geslapen. Daarna ook weer flink gegeten want voormiddag was hij om de 2u daar voor beetjes. Na ons uitje in de stad zat er toch weer 4u tussen zoals de afgelopen dagen.

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dit vond ik:

Deel Deze Pagina