nou hier heeft zoey al 2 dagen last van krampjes veel huilen en weinig slaap gelukkig gisteren voor de nacht nog gepoept dus de nacht is goed gegaan. Vanmorgen had mevrouwtje zoveel honger dat ze zoveel gedronken had dat het dr neusgaten letterlijk uit kwam dus daarna maar ff flesje water gegeven. Nu is ze nog steeds onrustig maar we gaan zo samen in bad. Ik ga de regelmaat techniek weer doen als mannetje aan het werk is vanaf maandag dus . Kan ze weer ff een tijdje huilen voor ze gaat slapen.
hier heeft Lauraal van de nacht van woensdag op donderdag niet meer gepoept maar wel heel stinkende windjes beloofd dus als die poepbroek er is @ingeltje ja,als je genoeg betaald doen ze dat misschien wel ineens. Zou verklaren waarom die sterren er na de bevalling/ks altijd zo geweldig uit zien
Petatje, dat verslikken komt volgens mij ook doordat je melk er gewoon uitschiet. Wat ik gelezen heb, is dat je eerst je borst zelf wat moet stimuleren, zodat de eerste melk die op springen stond eruit is. Erna je baby aanleggen en dan is de kans op verslikken kleiner. En ik dacht eerst ook dat de kleine altijd 2 borsten leeg moest drinken, maar als je veel hebt, is één voldoende. Vol is vol toch? Grote kans dat je melkproductie hierop wordt aangepast en dat het verslikken ook minder wordt. Over verwennen: mijn kraamhulp zei dat je een pasgeborene niet kunt verwennen, maar wel kunt gewennen. Veel knuffelen is dus helemaal niet erg. Je baby heeft inderdaad die geborgenheid nodig. Maar ze zei ook dat als je baby nu al went op in de armen van mama in slaap te vallen, dat dit straks lastig af te leren is. En ik denk dat in dit geval regelmaat wel belangrijk is. Als het nu nog niet voor je kleine is, dan is het wel voor jezelf. Wij worden in ieder geval rustig van regelmaat en dat breng je over op je kind. Kleur ogen: de meeste kinderen hebben blauwachtige ogen bij de geboorte. Die van ons heeft donkerblauw/grijze. Geen idee wanneer de echte kleur zichtbaar wordt, maar die van onze kleine blijven blauw. Het is nl zo dat als de ouders beide blauwe ogen hebben, de kleine ook blauwe ogen krijgt. Als één van de ouders bruine heeft, dan kan de kleine alle kleuren krijgen. Dit is ook het geval als beide ouders bruine ogen heeft. Hebben je eigen ouders bijvoorbeeld blauwe ogen, dan zit 'blauw' in de familie en kan je kind ook blauwe ogen krijgen. Zelf: ik voel mijn blaas nauwelijks meer. Ik doe veel bekkenbodemoefeningen, maar ik voel dus niet meer hoe vol mijn blaas is. Pas als mijn blaas vol is, dan voel ik het. Gelukkig kan ik nog wel ophouden. Ik hoop dat dit gevoel terug komt. Gevoel in mijn darmen heb ik wel.
Zou er wel mee opletten, als je niet alles uitplast kun je allerlei ontstekingen en narigheid krijgen. Mijn buuv in het zkh moest steeds gecatheterd worden en uiteindelijk echt trainen om weer te kunnen plassen zelf. Zou er niet te lang mee blijven rondlopen.
@vogelinnetje ja,tijdens de voeding is verslikken normaal. Ik maak me meer zorgen dat ze zich verslikt in haar slaap of als ze gewoon in de box ligt te spelen. En dat ze dan soms stopt met ademen tot ik haar met een schok recht zet. Dat baart me zorgen.
hij heeft idd goed geslapen 6 uur kwam hij toen flesje en weer slapen tot half 10.. maar het is nu weer hetzelde liedje hoor!! niet willen slapen en veel huilen zelfs op de arm.. half uurtje geslapen net en weer huilen.. word er echt helemaal gek van mogen jullie best weten.. hij heeft gewoon ergens last van hoor t aan zijn huiltje.. hij krijgt nu van papa de fles en dan gaan we naar buiten dan weet ik zeker dat hij rust krijgt.... en toch doe ik altijd hetzelfde ritueel dus aan regelmaat ligt het niet. maandag maar osteopaat bellen hopen dat we gelijk terecht kunnen...
*knuffel* voor jou funkie. is inderdaad geen pretje. Als Laura het lastig heeft kan ik soms best kribbig worden Hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie betekenen.
geeft hij terug na z'n flesjes of merk je dat de melk hem terug op komt? Matiz had dit ook heel erg. Heeft nu dikkere melk en gaat nu veel beter. ga nu ook met hem naar osteopaat.
@Petatje,ik heb ook keizersnee gehad en had de 6e dag pas ontlasting.Wel veel pijn in m'n buik maar ik denk dat ik onbewust het ook tegen heb gehouden ofzo,ik was namelijk doodsbang om te poepen aangezien alles in m'n buik zo'n pijn deed,het moest duidelijk weer allemaal op z'n plek komen en dan ook nog die pijnlijke wond! Genees je verder goed van de ks? Ik vond het zo ernorm tegen vallen,vooral de pijn in de 1e dgn/week.Ook is m'n wond nog ontstoken geweest en veel ophoping van wondvocht
Hier ook na paar dagen pas terug ontlasting. Voelde ook hele tijd mn darmen toen rondzwemmen of zoiets Dat ze echt terug op hun plaats schoven leek het wel! Hebben jullie dat ook als jullie ergens komen dat ze jullie zo aangapen? Jeetje zeg, voel me altijd een aap in een kooitje van de zoo! Waren toenstraks even naar Weert geweest, en had Maxim in de draagdoek. Iedereen gaapte me aan, net of ik van mars kom of zo. Best vervelend soms... Ook heel veel die vragen hoe oud hij is en hoe hij heet en al. Mja dat vind ik niet zo erg, maar dat gapen!! :x
Iedereen zit wel te kijken. Is ook leuk he een baby hahaha... En dan heeft Maaike ook nog eens krullen wat men blijkbaar erg leuk vindt... Dus ze lopen hier dubbel te gapen als we ergens zijn. Ik vind het erg dat ze zeggen oh wat een leuk zoontje en Jasmijn is toch echt duidelijk een meisje!!!!
waar ik me vooral aan stoor is dat ze dan ook nog is aan je kind gaan zitten.. verder vind ik de vragen wel leuk................... over dat spugen ja het lijkt wel of t weer op komt de melk.. zo een zure lucht ook!! ...... vanavond brengen we xavi voor t eerst weg. wij hebben een verjaardagsfeestje.. wel moeilijk maja haha dames fijne avond!!
ja verder genees ik eigenlijk goed. Heb 7/6 de ks gehad. 9/6 heb ik alleen gedouched en 13/6 zijn we al in het park gaan wandelen. Na twee weken reed ik terug auto. heb echt bijna geen last gehad. vanaf dat de epi eruit ging heb ik wel een dag of twee erge pijn gehad maar daarna eigenlijk niet. hoe gaat het nu met je na de ks? zal wel geen pretje geweest zijn zo een ontstoken wonde
ja,merk dat het mij soms wel verveeld als mensen dat doen. Zo beetje van ver kijken vind ik niet zo erg maar zo echt boven de kinderwagen komen hangen. Maar waar ik echt woest van word zijn mensen die haar aanraken :x:x zo zaten we vorige keer op het terras van een restaurant en de eigenares kwam heel de tijd aan haar wangetje en tutje geven etc. Kon wel op der kop slaan :x Meestal als mensen vragen:mag ik ze eens aanraken zeg ik gewoon:nee,liever niet. kan er niets aan doen. ach ja,hoort er een beetje bij. Mensen zijn dol op baby's en dan voornamelijk oudere mensen
Hallo juni mama's ik ben even een weekje weggeweest op vakantie, dus vandaar dat ik niet online was! Hopelijk alles goed met jullie?? Hier op zich wel, alleen heb ik gisteren ontdekt dat Marien spruw heeft... hebben jullie tips om dit weg te krijgen...? Of moet ik hiermee naar de dokter? Volgens mij heeft hij er geen last van... er zitten een paar plekjes op zijn lippen en a/d binnenkant van zijn wang...
mensen die met hun tengels aan je kind zitten vreselijk irritnat vind ik dat.. vooral mensen die normaal hun kop niet tegen me opentrekken en nu ineens doen alsof ik hun beste vriendin ben... bah bah bah!
Ja toenstraks ook een vrouw, zat ze IN de draagdoek naar zn handjes te vissen! Ze hadden zelf ook een baby van 5wk bij, ik ga daar toch ook niet in liggen morren als die slaapt. (en dan nog). Mja goed... Net heeft vriendlief de kleine zn pamper ververst, ben hem nu aan het eten geven. Maar verdorie wat een vies mannetje, het stinkt hier enorm! Lijkt erop dat zn pamper weer volzit, jakkie !!!
Hahaha wat grappig, ik vind het juist prima als ze kijken en aanraken, ik heb er helemaal geen moeite mee. Het maakt me juist heel erg trots, ik wil mijn grote liefde graag delen!
Ja ik ben ook trots hoor, maar een iemand die je nog nooit gezien hebt hoeft toch niet aan je kind te komen? God weet wat voor vieze mensen dat zijn, je weet nooit