Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @femke ik heb buikspieroefeningen gekregen in het zh. Ik dacht dat je 8 weken moest wachten voor je echt terug mocht sporten.

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @petatje
    thanx! we hebben gisteren dat ook maar een taart met een fles wijn aangebroken :)
    Wat voor oefeningen heb je gekregen?
    Kun je dat beschrijven? of beter nog inscannen?
    Want of je nou ks of vaginaal bevallen bent alle buikspieren zijn gewoon blubber en moeten weer opgebouwd worden, ben benieuwd of ik die oefeningen ook kan gebruiken.....

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Zijn er hier nog meer meiden met hongerige kindjes? Ik gebruik sinds gisteren op aanraden van het CB 2 schepjes Nutriton in elke voeding en Mischa lijkt wel wat tevredener nu. Hij slaapt wat langer en we hoeven, tot nu toe (even afkloppen) niet meer continu te 'rekken' tot ie weer een voeding krijgt.

Van schrik heeft ie gisteren zijn eerste lachje laten zien:

4. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Wat gaaf dat je het eerste lachje ook op camera hebt!

Nutrition heb ik meer gehoord, wat alleen als negatief iets werd benoemd was dat de kleine last kan krijgen van obstipatie, dus das een aandachtpunt... Ik heb er zelf geen ervaring mee.

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dat vertelde het CB inderdaad, of dat het wat dunner wordt. Tot nu toe is zijn ontlasting hetzelfde gebleven. Wel na het eten wat krampjes maar niet extreem.. Dat schijnt na een paar dagen minder te worden als het goed is..

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @niekyn heb de oefeningen uitgelegd gekregen. het is belangrijk dat je het stap voor stap doet.
    oefening 1:
    - buik intrekken zo ver je kan
    -bekken naar achter kantelen
    -30 tellen aanhouden
    -bekken ontspannen
    -buik ontspannen.

dat si eigenlijk de basis voor de twee volgende oefeningen. Altijd eerst buik intrekken en bekken kantelen.

oefening twee:
    de basis en dan hoofd van het bed heffen
    dan de schouders
    handen plat naast je laten liggen.
    30 tellen aanhouden.
    (naarmate het beter en beter gaat langer aanhouden en hoofd/schouders hoger tillen.)

oefening drie is zoals twee maar dan je armen ook naar je knieën brengen.

die oefeningen mocht ik vanaf dag 4 doen. telkens 5 keer na elkaar. 2 keer per dag en altijd beetje hoger/meer.

hoop dat je het snapt. Zijn gemakkelijk oefeningen,doe ze meestal als ik wakker wordt en voor ik ga slapen. (al vergeet ik het meer te doen dan dat ik ze wel doe ;))

7. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    thanx,
    ik heb het even gekopieerd en ga het uitprinten.

8. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    nou wil ik effe spammuh, wat een mooi meisje is het toch .... *zwijmel*

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren heeft m'n man een suppo gestoken omdat Ward zo aan't huilen was van krampjes (was de derde dag zonder stoelgang). Echt zielig! Suppo stak nog geen 5 min of hij kwam er al uit met een volle pamper! :D Daarna nog 2 poeppampers gehad, het deed hem goed :p
    Zie dat je ook van België bent. Je mag bij de apotheek glycerine suppo's halen. Dat is geen geneesmiddel en maakt de eerst stoelgang in de darmen al zachter. Maar bij de meeste baby's en kleine kinderen moet dat zelfs niet zo lang werken.
    De vroedvrouw raadde mij aan om die in huis te halen voor als hij al langer geen stoelgang had kunnen maken. Nu waren het 3 dagen maar je zag gewoon aan hem dat hij zo'n pijn had. Vandaar dat we het toch maar geprobeerd hebben en met resultaat!

In z'n bedje kruipt hij helemaal naar beneden. Hij ligt al vrij onderaan in z'n bedje omdat hij nog zo klein is, maar hij ligt dan met z'n beentjes tegen de achterkant. :) Of soms ligt hij met z'n hoofdje tegen de spijltjes van het bedje.
    In z'n box gaat hij ook helemaal dwars. :D Dus net als jouw meisje ;) Van de week hoorde ik hem ineens hysterisch huilen, lag hij met z'n hoofdje tussen de benen van een beer die z'n overgrootmoeder voor hem gemaakt heeft :D Toen ik hem terug recht legde, was hij weer tevreden :p

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward is vandaag 1 maand, maar die doet dat al sinds de eerste dag dat wij uit het ziekenhuis zijn... Hij draaide in het zh ook al van z'n zij op z'n rug en terug. Ondertussen als ik hem op z'n buikje leg, draait hij ook terug op z'n zij en rug (was vorige week al). Van rug naar buik is nog niet gelukt voorlopig ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik mocht kiezen of ik al een kinesist in het zh kreeg de eerste dagen. Maar op dat moment had ik die niet nodig. Nu daarentegen... De eerste dagen krijg je volgens mij basisoefeningen. Ik heb het al op internet opgezocht en daar stond ook dat het pas mocht vanaf 6 weken na de bevalling. Dit zullen dat zwaardere oefeningen zijn denk ik.

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Jeetje, ik laat Sanne wel eens lekker op het aankleedkussen liggen en dan pak ik nog rustig wat uit een andere kamer.... dat hoef jij volgens mij niet te doen want dan heb je Ward op de grond liggen.. pfff

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Waaaaauw ik mocht uitslapen! Niet doorslapen, maar dit was voor mij hetzelfde.
    Voeding om 23 uur, 3:30 en toen 8:30 joeeeehoeeeeee!!! Ben helemaal uitgerust!!

14. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @stoelgang
    Sanne had vorige week ook een moeilijker stoelgang, nou hebben wij de indruk dat sinds wij cinababy gebruiken het allemaal wat beter op gang is gekomen. Misschien een tip voor jullie..... ik weet niet of het een relatie heeft met elkaar maar het viel ons erg op. sinds zij aan de cinababy is, is de dikte van haar stoelgang normaal....

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wij gebruiken ook sinds zaterdag cinababy maar ik merk nog weinig eigenlijk.

16. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

even een foto van me schatje

17. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Hallo!
    Bedankt voor jullie reacties, Marien heeft idd spruw, we zijn vanochtend bij de HA geweest. We hebben een of ander superranzig plakkerig goedje gekregen :D en moeten nu zorgen dat dat 4x per dag in zijn mondje terechtkomt! Het zou met 6 dagen weg moeten zijn aldus de HA... ik hoop het maar!

18. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    WTF??!!??!! Dat vind ik echt niet normaal!:x:x:x:x

19. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Zo heb ik een hele fijne schoonmoeder...Die trekt Marien letterlijk uit mijn handen als ik met hem beneden kom!! Of als we bij hun komen en hij ligt nog een beetje te slapen in de MaxiCosi, haalt ze hem er ook gewoon uit zonder iets te vragen!!:x

20. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    bewegen in bed wij gebruiken ook een slaapzakje hier, meestal alleen 's nachts maar toevallig ligt Marien er nu ook in. Ik vind het ideaal, hij heeft het altijd warm en kan wel gewoon bewegen maar moeilijk verplaatsen!

bo spruw zijn echt plekjes (soort vlekjes), heel erg wit en idd niet weg te vegen... Heel anders dan een melktongetje. En een paar uur na het voeden zit het er nog, dat is ook een groot verschil !:(
    Wat een kanjer heb je trouwens, supermooie foto!

stoelgang / cinababy Wij hebben ook het idee dat Marien veel meer poept sinds we cinababy gebruiken... en ook wat wateriger... Moet zeggen dat het hier erg goed helpt tegen de krampjes! Het is echt zoveel minder geworden en als hij krampjes heeft is het sneller over.
    melanina het duurde hier wel een paar dagen voordat we iets merkten hoor, dag of 4 denk ik... dus hou even vol! En anders zou ik voor infacol gaan, dat werkt ook heel goed.

Deel Deze Pagina