Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik had maar heel klein knipje, 2 draadjes en die waren er na 5 dagen alweer uit omdat het al mooi genezen was. Begon toen ook echt te trekken als ik ging zitten. Vloeien hier ook nog, soms denk ik 'ja nu is het bijna gedaan!' maar dan komt er opeens weer veel meer uit. Gaat precies echt op en af, heel vervelend...

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou mijn onderkant jeukt nu soms nog steeds hoor dus snachts met dit broei weer een nat washandje tussen me benen en soms wat sudocreme :)

mijn meisje vond de eerste keer water ook niks keek me echt aan van grrrr wat geef je me nou dit is geen mama melk hahaha

nacht voedigen die van tussen 12 en 1 en van ong 3 uur zijn het ergst die van 5 a 6 uur kan ik nog wel aan .
    Nou en als ik moe ben slaap ik gewoon hoor als me kleinte ook slaapt daar heb je je verlof voor en is goed voor de mama melk

Vanmorgen blijkbaar in slaap gevallen met me meisje aan em borst want ik werd wakker en toen lag ze in dr wiegje dus denk dat papa haar overgelegd heeft toen hij ging werken om 6 uur
    we werden pas om half 8 wakker.

Weer: gelukkig werd het ff koeler kon ik mooi strijken .

Gaan bij jullie die hydrofiele luiers ook zo snel ik heb er ong 20 maar na een week zijn ze echt allemaal in de was :)

3. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi Meiden,

hoe zit het bij jullie met de kilo´s?
    ik was er 14 aangekomen en moet er nu nog 4 af pas gelukkig wel alweer een hoop van mijn eigen kleding..
    maar mijn buik is nog niet zo strak als voorheen maarja het is nog geen 3 weken geleden dus ik moet even geduld hebben haha

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik woog na bevalling zelfs 2 kilo lichter dan ervoor
    alleen nu ik bv geef eet ik me suf heb nog niet gewogen verder
    flubber buikje heb ik ook

5. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    zo dat is helemaal fijn 2 kilo lichter!
    ja bij ons gaan de hydrofiele luiers ook super snel.. ik heb nog nooit zoveel was gehad als nu en strijk ook!!

6. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Vloeien, doe ik haast niet meer, jammer genoeg nog wel maandverband nodig.

Kilo's, ik weet niet hoeveel ik was aangekomen tijdens de zwangerschap en weet ook niet hoeveel ik nu weeg. Ben te bang om geconfronteerd te worden met te veel kilo's. ik denk dat er al best veel vanaf is maar mijn buik is nog erg aanwezig.

Ja die hydrofiele luiers vliegen er hier ook doorheen, ik gebruik ze ook nog steeds voor Caro dus heb wel een paar wasmachines vol per week haha.

7. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Strijken doe ik niet meer hoor, alleen heel soms wat overhemden van mijn man maar de rest gaat gewoon zo de kast in, lekker makkelijk:D:D

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey wat leuk Cycaa.. heb jij ook een kindje van september! Ik schrijf hier al jaren mee met de Septembermama's. Mijn oudste, Julian is van 4 september 2008 :)

Kilo's, 14 aangekomen en 15 eraf :D jippie!

9. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Ingeltje, wat toevallig!! Ik las vroeger wel eens jullie verhalen bij de september mama's maar heb nooit meegeschreven. Hoe vind jij het om opeens 2 kleintjes te hebben? Valt het mee of tegen? Ik had veel horror verhalen gehoord maar tot nu toe gaat het best redelijk....

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tot nu toe gaat het hier ook goed. Maar ik ben alleen op donderdag met de 2 kids alleen. Madiwo is Julian naar KDV.
    Het is wel even plannen en goed kijken hoe je je aandacht verdeelt. Zeker met BV geven is het lastig. Maar het ging best goed afgelopen donderdag!

11. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Oh ok, 1 dag is nog wel te overzien, ik ben dinsdag en donderdag alleen met ze, moet ook te doen zijn.

Ik ben nog niet een hele dag alleen geweest met de meisjes, vandaag was dat wel de bedoeling maar zowel mijn smoeder als mijn moeder durfden me blijkbaar niet alleen te laten haha.

Als ik nu alleen ben met allebei en Nova moet eten dan zet ik Caro even achter de klei of de dvd speler gaat aan. Vind het ook wel erg spannend want er zullen vast nog wat lastige situaties komen.

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

was hier al heel snel alleen met de kleintes en beviel me super
    kon ik ff aanzien hoe het is met die 2 kleintjes
    werd er kriebelig van om steeds mensen om me heen te hebben
    nu kon ik lekker me routine doen qwa huishouden ect en kindjes en het gaat heel erg goed hoor!
    ja soms moet je de kleine ff laten huilen omdat de oudste alles van je vergt maar goed andersom moet die nu oook ff op zijn beurt wachten
    en ze leren snel hahaha merk dat als de oudste op bed ligt ik zo intent geniet van die kleine en als de kleine ligt heb ik alle tijd voor de oudste
    ik vind het dus echt wel mee vallen alleen naar de winkels toe daar breekt me het zweet nog wel eens vanuit
    dan wil ze niet luisteren en sta ik daar met een peuter en een kinderwagen heeel handig...

13. krissie2712

krissie2712 Actief lid

2 sep 2009
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was ook al vrij snel alleen met mijn 2 mannetjes en ik moet zeggen dat het mij ook meegevallen is. Net als jou Bo2008, werd ik ook helemaal gek van al die mensen om me heen. Dus ik geniett dubbelop van de dagen alleen met mijn mannetjes.

Wesley, mijn oudste is van 6-10-2007 en hij is behoorlijk dwars af en toe hahaha. Ik ben 2 en ik zeg nee!!!!! Dus hij vraagt wel extra aandacht, maar hij weet ook wel dat als ik bijvoorbeeld zijn broertje aan het voeden ben, dat hij dan even alleen moet spelen.

Verder is Wesley heel erg lief naar zijn kleine broer toe. Hij wil heel veel helpen. Als ik zijn voeding klaarmaak dan stroopt Wesley zijn mouw al op om te checken of de melk al warm genoeg is en als Jordy in bad gaat dan wil Wesley altijd zijn voeten wassen hahah zo lief!

Ik ben nog niet in staat geweest om naar de winkel te gaan, omdat ik nog niet zo stuk kan lopen of fietsen, omdat mijn onderkant nog steeds veel pijn doet, maar dat lijkt me inderdaad wat lastiger met 2 van die kleintjes. Ik zie het al helemaal voor me. Ik loop met de kinderwagen en Wesley die rent de hele winkel door en gooit alles in de mand zonder te luisteren:$;)

14. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    broeien en maandverband... welke gebruiken jullie dan??
    ik heb niet gebroeid. de kotex in zwarte verpakking gebruikte ik voor snachts en de korex mini voor overdag. beide zonder plastic dus ook niet broeien. de normale kotex heeft wel plastic aan de onderkant.
    maar die mini is ideaal net een inlegkruisje maar dan dikker.

hydrofieleluiers..er is mij verteld deze niet te strijken omdat ze dan minder water opnemen.

Julian is lief vandaag!!! hij wil naar alles kijken en heeft nog helemaal niet gehuild. vanmorgen lekker samen gedoucht. Hij doet dan steeds ze mond open :D hij denkt dat het een grote fles is

15. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    oh leuk samen douchen! ga ik van het weekend ook proberen als mijn man ook thuis is want hoe doe jij het nu dan met afdrogen van je zoontje? blijf je zelf dan nat??

16. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik heb hem ingewikkeld in handdoeken in zijn maxicosi in de badkamer staan met de deur dicht voor de warmte, en ik douche eerst en haren wassen etc, en dan pak ik hem erbij.
    als we klaar zijn wikkel ik hem weer in en leg hem in ze maxi cosi en dan droog ik me eerst af en kleed me aan en dan pas hem. hij merkte niet eens dat hij nat was volgens mij.

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik streek de hydro van me dochter wel en namen netzoveel op als niet strijken
    nu strijk ik ze niet meer stjee ben niet gek hahaha
    nee ben wel wat gemakkelijker geworden in de loop der tijd
    vroeger stond ik zelf sokken en ondergoed en handdoeken te strijken dan spoor je toch niet he ;)

xaph zo doe ik het ongeveer ook

18. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Nieuwe mama's: van Harte gefeliciteerd!

Hier vind ik het nog moeilijk om mijn draai te vinden met 2 kids. Mijn vriend is deze week nog vrij en vanaf volgende week moet ik het alleen doen.
    Mijn dochter is de laatste dagen erg opstandig en vraagt erg veel aandacht. Weet soms even niet meer wat ik moet doen. Hoop dat het snel beter gaat.

Hier nu ook allemaal verkouden. Jesse heeft het dus ook en zit aardig vol. Hoest als een oud opaatje. Toch zielig bij zo'n kleintje; nog geen 2 weken en dan al ziek.

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik ga vanaf volgende week alleen zijn met 2 kids. ventje is dan terug werken en dochterlief heeft sinds vandaag vakantie.

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik strijk mijn hodroluiers wel staat netter in de kast en passen dan makkelijker op elkaar maar ik strijk ze niet helemaal glad hoor gewoon franse slag en als ze opgevouwen zijn ook ff een kant glad maken
    enne als ze neit veel water opnemen dan verdampt het toch wel zo warm is het haha
    nee grapje ik gebruik er meestal 2 als ik Zoey af droog
    enne ze plast ook altijd eentje vies nou ze nemen genoeg op hoor :D

Deel Deze Pagina