Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ja, heb ik gedaan. Is ook te zien in mijn profiel, maar hier dus niet. Vreemd...

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Hé, daar is ie! Een paar minuten vertraging dus :)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    jaaa hij is er!!

Als iemand trouwens eens een banner wil zoals die van mij, ik bied me aan hoor, vind het leuk om te doen ;)

4. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    heejj mama's!!! heb weer vEel bij moeten lezen zeg hahahs!! heb weer mooie foto's voorbij zien komen.. onze knappe kids hihi.. gister was een goede dag voor ons.. xavi heeft overdag 3 uurtjes in zijn bedje geslapen.. we zouden eigelijk weggaan, maar omdat hij zo lekker lag te slapen hebben we hem maar laten liggen!! S'avonds ging het ook beter(niet hoe ik het hebben wil).. van 20.30 tot 00.30 heeft jij geslapen. niet in bed maar wel in de maxicosi.. zonder te huilen of tegenstribbelen.. toen flesje.. moesten hem ervoor wakker maken vond hij niet zo leuk!!! toen kwam hij weet om 05.30!! daarna tot 09.30 weer in zijn bedje geslapen.. maar nu vanavond was t weer drama hoor!!denk laat hem ff huilen maar dat werd al snel krijsen.. oorverdovend.. op me arm liedje voor hem gezongen en 3 telle later lag hij te slapen ... ik snap het niet wat doe ik niet goed?? leg hem in ze bedje meneer word gelijk wakker weet over de toeren troosten en slaapt weer op de arm.. nu ligt hij op mij in het grote bed!!! pffff zo wil ik dat helemaal niet... maar hij slaapt gelukkig dat is voor mij het belangrijkste.. hoe zoude jullie dit aanpakken???

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat voor bedje heb je? Is het groot, of klein? Als het groot is, kan hij zich onveilig voelen. Je kunt hem dan bijvoorbeeld in de kinderwagenbak leggen, lekker knus.
    Je kunt ook een t-shirt die jij gedragen hebt in een punt vouwen (net als zo'n hydrofiel luier) en onder zijn hoofdje leggen, dan heeft het jouw geur.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Funkie, Damien heeft 's avonds zijn huiluurtje en wat overdag en 's nachts wel lukt (in zijn wieg leggen en hij valt direct in slaap voor een lange periode), lukt dan niet. Wij lijken dus niets fout te doen, maar zijn wel op zoek naar een oplossing. Vandaag pakte ik hem na een half uur huilen uit zijn wiegje en legde hem tegen me aan terwijl ik rechtop zat in bed. Door mijn hartslag en ademhaling werd hij direct rustig en viel in slaap. Toen hij echt diep sliep, heb ik hem in zijn wiegje gelegd. Dat is nu 1,5 uur geleden en ik heb hem nog niet gehoord. Deze methode wil ik bekijken of het structureel werkt. Morgen als ie weer huilt 's avonds dan na 5 minuten op mijn borst houden en dat elke dag/elke 2 dagen met 5 minuten verlengen. We hopen dat hij dan ook 's avonds iets rustiger wordt. Want echt, overdag geeft ie geen kik en 's nachts komt ie slechts 1x voor voeding. Vandaag overdag naar de meubelboulevard geweest en dat was niet echt rustig voor hem, maar meneer sliep de hele tijd. Behalve toen we bij de prenatal waren, toen kreeg ie honger :)

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik! haha

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    O, en over de maxi-cosi: bedoelen jullie het autostoeltje? Ik heb van de kraamhulp geleerd dat ze daar niet te lang in mogen vanwege de knik. Dat is slecht voor de heupjes. Ik denk ook dat je ze dan beter in de reiswieg kunt leggen. Damien vond in het begin die grote box ook niets en wilde meer geborgenheid. Reiswieg is daar ideaal voor. Je kunt hem dan ook voorzichtig wiegen.

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    heejj!! een hydrofiele luier ligt er al.. die draag ik dan een middag om me middel en leg die in ze bedje... en hij heb een ledikant.. maatr waarom gaat t de ene keer dan wel goed en s'nachts en s'morgens heb hij er ook geen probleem mee..

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

het is ff afzien maar gewoon bij je in het grote bed pakken
    hij heeftr behoefte aan mama... ik doe het ook en dan lig ik op bed en denk dan wil eigelijk gewoon naar beneden gezellig doen en dingen voor me eigen doen maar dan kijk ik naar hem en ligt die zo lief 9 van de 10 kruip ik na een tijdje stiekum uit bed en blijft die liggen ...maar goe dhet is niet DE manier maar wat is die dan wel in die situatie ...laten huilen krijssen ect ect dan breekt me hart

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja idd mc mogen ze eigelijk niet langer in als 1 1/2 uur maar goed als ik weg ben is het soms ok langer
    maar ik leg hem vaak in de wagenbak en na het wandelen slaapt diealtijd dus zet ik de wagenbak en al in de box en dan hoor ik hem niet
    in de box ligt er altijd een dekentje over hem heen lekker geborgen

12. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    de reiswieg binnen lukt niet gaat hij niet in slapen!! buiten wel slaapt ie zo 4 uur!!

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

funkie hier gaat het de ene avond ook goed en de andere avond is het totaal mis ...net zoals smiddags en smorgens alleen snachts hoor ik hem niet ...klop het snel af;)
    het is ook veel verwerken wat ze doen wat ze op zon dag allemaal toch wel mee krijgen onbewust en dat uit zich in onrustig zijn en huilen om het te verwerken ...althans zo is het mij altijd verteld

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hij ligt gewoon bij mij geborgen.. maar wil niet iedere avond met een baby op me zitten liggen

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

en als je hem erin laat? na het wandelen word die dan wakker omdat die dan stilstaat
    wat hier een idiaal ding is is zon schommel van rainforest hebbnen wij
    dan word die echt rustig door de schommel bewegingen en heb ik ook ff me handen vrij

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    vanaf 2 wkn nadat hij is geboren slaapt hij al niet in zijn bedje s'avonds!!!! toch niet normaal

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nee kan me voorstellen ...

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

en wanneer doe je hem in bad? smorgens of savonds.?

19. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hij word dan wakker en als ik over de drempel heen en weer gaat dommelt hij wel weg maar is net zo snel weer wakker.. soms weet ik gewoon niet meer

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o my god klinkt precies zo als met mijn eerste.... echt afzien de eerste 3 maanden
    me so en ouders hebben het er nog over zo lief als ze was zo bewerkelijk was ze en je gaat er zelf ook aan onder door hoor en opeens houd het op echt waar...! maar je moet ff flink inversteren en helaas moet je het allemaal op gevoel doen en zit er geen beruiksaanwijzing bij
    maar hier kan je je verhaal kwijt gelukkig als je het niet meer weet
    mischien moet je eens met het cb bellen hun hebben ook wel tips... jaecht..haha soms de simplste dingen waar je zelf niet aan denkt omdat je al alles lijkt te hebben geprobeerd

Deel Deze Pagina