Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    normaal overdag.. hebben weleens s'avonds geprobeerd maar daar word hij niet echt slaperig van.. want dat zeggen ze toch?? en ik zie echt aan ze koppiej dat hij echt moe is lijkt wel of hij zich verzet tege de slaap

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier ook een draagdoek geprobeerd geen succes dacht ik eidnelijk me handen vrij te hebben
    inbakeren durfde ik niet... heb avonden met haar op me armen gelopen en dan weer me man

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mag je me je wensen PB-en en een foto mailen :)

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

doe ik!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Doe je hem wel heen en weer duwen als je hem erin legt binnen? Ik moet eerst soms even 5 minuutjes wiegen.
    Maar leg hem meestal slapend erin. (valt in slaap op arm)

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik vind dat je de reiswieg niet eg kan wiegen.. cb nou daar geloof ik niet zo in.. die denke dat ze alles wete.. xavi heb heeft 8 wkn spruw en volgens hun had kon hij het niet hebben.. die vraag ik niks meer als je begrijp wat ik bedoel?? xavi moet nu zijn laatste fles eigelijk maar ik laat hem ff slapen..

7. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Kan de 8 weken sprong zijn...? (weet niet wanneer je uitgerekend was) Maar Marien slaapt ook niet veel overdag... 's ochtends een half uurtje ongeveer, 's middags 1,5-2 uur en dan meestal pas 's avonds... Ik denk dat het niet iets is om je druk over te maken, de ene baby heeft (veel) meer slaap nodig dan de andere!

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja dat snap ik idd haha je bent je vertrouwen kwijt in ze en logisch vind het ook erg slordig van ze
    weet je J slaapt nu ook en denk maak hem wakker om half 12 voor zijn laatste voeding en dan zal je zien dat die gewoon weer om half 5 komt en als ik hem laat liggen kan ik slapen tot hal 3....
    dus maak hem maar wakker en mischien slaapt die wel tot half 5 of langer wat die wel kan heb ik eerder gemerkt
    maar als je hem wakker maakt voor de fles slaapt die dan wel weer door...makkelijk ...

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ja soms weet je niet waar je goed aan doet!! 19.00 heeft jij fles gehad!! als we hem zo wakker maken schone luier medicijn van spruw fles gaat hij zonder tegenstribbelen verder slapen in zijn bedje!!! daar ben ik wel blij mee dat hij s'nachts totaal niet moeilijk doet gelukkigg

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    dan kan je iig lekker slapen als je hem nu voed!! toch

11. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    haha over die sprongetjes hè, dan heeft xavi al 8 weken een sprong ik geloof daar niet zo in in dat gesprong..

12. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Funkie hier wilde Marien ook een tijdje overdag niet in zijn ledikant ('s avonds en 's nachts geen probleem).Schijnbaar hebben veel baby's dat, bij papa of mama op de arm slapen ze als een roosje maar als ze neergelegd worden, worden ze wakker! Ik ben daar misschien een beetje hard in, maar heb het inmiddels wel kunnen doorbreken: als Marien duidelijk moe is (dus gapen / in slaap vallen in zijn stoeltje of in mijn armen of in de box), een schone luier heeft, zeker te weten geen honger heeft, en zeker te weten geen krampjes heeft, laat ik hem echt even huilen! In het begin duurde het soms een kwartier (met tussenpozen) maar het gaat steeds beter. Nu huilt hij overdag ook wel eventjes, maar is echt zeuren en zo klinkt het ook. Na een paar minuutjes valt hij wel in slaap.

Ik laat Marien maximaal 10 minuten aan een stuk door huilen. Dan ga ik naar hem toe om hem rustig te maken maar laat hem daarbij wel in zijn bedje liggen dat is belangrijk!!! Rustig maken evt. met pink of over buikje wrijven. Vervolgens weer weggaan...
    Je moet echt op de klok kijken voor die 10 minuten, 1 minuut duurt voor je gevoel een uur.
    O ja en ik ging ook wel eens een beetje verdekt opgesteld op de overloop staan, en keek naar hoe die huilde. Dan merk je vaak wel dat het meer zeuren is, vechten tegen de slaap, als je alleen het huilen hoort lijkt het erger dan wanneer je het ziet!
    O ja nog een tip die ik van iemand heb gehoord (bij mij niet gelukt maar goed) als je je baby slapend in bed wilt leggen, eerst op zijn zij leggen en daarna op de rug draaien, schijnbaar worden ze dan minder snel wakker!
    Ik leg Marien trouwens echt niet op bed als hij totaal niet moe lijkt hoor, dat heeft geen enkele zin en vind ik wel zielig!

Misschien heb je hier iets aan. Het is even lastig en misschien vinden veel mensen het zielig, maar het werkt hier in ieder geval wel. Ik vind het belangrijk dat een kindje leert zelfstandig in slaap te vallen en ook in zijn eigen bed. Anders heb je het risico dat het slaapproblemen ontwikkelt. Maar iedereen gaat natuurlijk anders mee om. En dat is uiteraard ieder zijn goed recht en bij de ene kind werkt het wel en bij het andere kind niet!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou je hebt er één met 5 weken en met 8 weken ;)
    Maar nee, als het gedrag altijd zo is heeft het niks met een sprongetje te maken.

Natuurlijk kun je zo alles wel roepen (sommige mensen gillen bij alles: het is een sprongetjeeeeee!) maar ik heb bij Julian echt heel duidelijk altijd de sprongetjes herkend!
    Je kunt alleen maar nabijheid bieden en wachten tot het voorbij is. Maar ik vond het wel fijn om gewoon te kunnen zien waar het dus vandaan komt.

14. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Hahahaha ik merk het wel echt aan dingetjes die hij ineens kan en voorheen niet... onrustig zijn tijdens een sprong merk ik niet zo.. Ik geloof er dus wel in!

Ik zie dat mijn verhaal een half boekwerk is geworden.. hihi

15. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik leg xavi ook niet in bed als hij niet moe is!!
    op de 1 of andere manier vertikt hij het gewoon.. als ik zie dat hij gaapt oogjes wrijft leg ik hem in ze bedje.. dus ik probeer hem wel zelf in slaap te komen maar hij werkt niet echt mee...
    had hem de straks 20 min laten huilen pakte hem bleef ff doorhuile.. hoor dan dat hij moe is.. troosten in zijn bed doen wij ook.. alleen lukt zelden.. heb gewoon een moeilijk kind haha (niet leuk) mijn moeder zegt dat ik hetzelfde was.. nou dat is ook goed gekomen...

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    xavi krijg de fles en ik ga buite balkon sigaretje roken.. dan maffe dames doeiiiii

17. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik heb precies hetzelfde hoor. Vanaf een uur of 18.00 wordt ze onrustig. Heb ook alles al geprobeerd, voor de fles van 19.00 in bad doen, beneden laten slapen. Ze wil gewoon niet slapen en alleen een beetje miepen. Gisteren werd ze om 19.00 onrustig toen heb ik haar om 20.00 in bad gedaan en om 23.00 sliep ze. Ben heel de tijd met haar boven gebleven om het zo rustig mogelijk te houden (dus geen tv enzo) maar het duurde nog heel lang :(.
    Ik heb me er maar bij neergelegd dat dit nog 2 maanden gaat duren. BIj Caro was het ook maar ging het bij 3 maanden over.
    Ik mis ook echt de rustige avonden maar ok niets aan te doen.

18. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland

Dat zou ik heeeeeeeel graag willen! Wat heb je van me nodig?

19. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Sorry heb verder niet echt bijgelezen, echt wel druk in je eentje met 2 kids, maar wel erg gezellig.
    Fijne dag iedereen

20. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    heb Matiz gisterenavond nog een badje gegeven en daarna z'n flesje. Toen is hij iets rustiger geworden. Heeft toch nog wat zitten jammeren tot iets voor 10. toen ben ik m'n bed in gekropen en heb hem niet meer gehoord eigenlijk. om half 4 heeft m'n man hem dan nog een flesje gegeven.
    ik hoop dat hij vandaag rustiger gaat zijn.

Deel Deze Pagina