Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben je nog terug met hem naar de kinderarts moeten gaan? Want als hij nog zoveel huilt, moet er toch iets zijn he.

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

funkie hoe is het nou?

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    Ja, ik zou toch ook medische hulp gaan zoeken. En het cb zal ook wel tips hebben voor huilbaby's. Het zal voor je gevoel lastig zijn die tips op te volgen, maar wie weet helpt het. Ik hoop het voor je!

Mijn mannetje vindt het sinds enkele dagen leuk om veel te drinken. 's Nachts komt hij weer om de 3 uur (terwijl in zijn eerste 2 weken hij 's nachts soms al 5 uur achter elkaar sliep!). Ook 's ochtends een paar keer achter elkaar. Hij kwam toenstraks alweer voor de derde keer in de ochtend, maar 1 teug en meneer viel in slaap. In zijn wiegje gelegd en daar ligt hij nog steeds. Gisteravond heeft ie slechts een huil-halfuurtje gehad, maar wel ineens flink in paniek. Mijn man en ik hebben gisteravond eens wat consequenter gedaan met in bed leggen enz wanneer moe en het heeft echt geholpen. In dat half uurtje was ie niet te troosten door papa, maar hij bleek gewoon honger te hebben. Even goed drinken en Damien sliep weer. Die regelmaat en het consequent zijn werkt bij ons dus echt.

We hebben ook steeds vaker het idee dat hij sommige dingen echt leuk gaat vinden. Gisteren in bad en meneer straalde helemaal. En eerst vond hij afgedroogd worden niet leuk, maar nu maakte hij er een leuk spelletje van. Echt leuk om te zien. Vanochtend in de box had ie ook veel lol.

Damien moet trouwens wel vaak zijn keel schrapen. Alsof iets dwars zit in zijn keel. Hij wordt er niet onrustig van, maar 's nachts is het voor papa en mama natuurlijk wel een vervelend geluid. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Hij heeft het ook overdag als hij gewoon wakker is, dus dromen is het niet.

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

vogelinnejte is zal het echt niet weten ? mischien ff in zijn keeltje laten kijken ..kan nooit kwaad

hier heeft J zijn handen ondekt hij doet ze voor zijn ogen en kijk er heeeeel gefacineerd naar ..heel lollig om te zien

5. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @duimpje wat een plaatjes is Lynn seg!

@tihany ook al zo'n mooie kindjes!

@Sterreke super tips ivm het slapen. Ga hier toch dringend eens iets moeten doen aan ritme etc hoor zeker als ik binnenkort terug moet gaan werken ;)

@vogelinnetje hier is de mobiel een succes. heb je misschien al eens een speelmat geprobeerd? of een activity center boven het wippertje?

@funkie wat een scheetje seg! hoe ging de nacht?

@Wauw sabine,jouw kereltje groeit als kool!

@dagdroom denk dat veel kindjes rond de zes weken meer huilen 's avonds. De kinderarts zei dat het komt omdat ook jij 's avonds moe bent en de bv dan wat minder is. Daaromz ijn ze vaak onrustig en willen ze meer drinken. hier ook een huilertje 's avonds. hebben gelukkig het tijdstip al kunnen veranderen. nu begint ze ergens tussen 20u en 21u en 00u30 slaapt ze ;):p

@meisje ja die nachten,het is niet bij iedereen rozegeur en manneschijn hoor ;) nu gaat het iets beter maar heb afgelopen weken ook met pandaoogjes rond gelopen :) en ook voor jou,al eens een speelmat geprobeerd?

@bo hier ook eentje die al 62 aan heeft. Noppies zelfs 68. :$

@juudje wat een rijkdom seg! mooie meisjes heb je! :)

@gijsje ooh wat een wijs kereltje! lekker he al die smoeltjes die ze trekken! :p

@cycaa mooie banner! :)

@nijntje glycerine suppo's helpen inderdaad echt goed haha. Na een uurtje heeft ze een flinke poepluier gehad. En deze nacht weer eentje. Toen ik haar aan het verschonen was heeft ze nog twee keer over men hand gepoept! :$ het spoot er zo hard uit dat ik zelfs een proper shirt kon aan trekken ;):p

Bekijk bijlage 89158

lekker slapen bij mama :D

Laura lacht! Video - wenneke1983 - MyVideo België

zo lief gisteren :)

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

blijf het zeggen wat een knap kind! haha
    ja noppies valt kleiner volgens mij hij heeft een jasje in maat 68 en de rest is maat 62
    hier net een pakje van me moeder aan gedaan maat 62 en de broek is al kort aan het worden...

7. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hallo allemaal,

Kom ook weer eens een keertje kijken.
    Hier niet zo'n leuke tijd achter de rug, vandaar dat ik niet eerder meer gereageerd heb.

Jesse huilde erg veel, spuugde zijn voeding eruit en kon zijn ontlasting niet kwijt. Uiteindelijk is hij 2,5 week geleden opgenomen geweest in het zkh voor een paar dagen (hij groeide bijna niet en werd suf). Hij heeft laxeermiddelen gekregen en dat luchtte hem enorm op. Gelukkig doet hij het nu weer een stuk beter. Hij groeit ineens als kool en is de 5 kilo (58cm) gepasseerd haha. Moest de schade inhalen denk ik.

Met mij gaat het beetje bij beetje ook weer wat beter. Depressie was toch erger geworden en heb nu anti-depressiva gekregen. Ben nu 2,5 week bezig en de bijwerkingen beginnen gelukkig minder te worden. Nu nog even geduld hebben tot ik het positieve van het medicijn ga merken.

Ik heb nog een stukje gelezen over baby's die 's avonds veel huilen. Jesse huilt 's avonds ook veel. Meestal van de fles van 18.30 tot aan de volgende fles. Overdag gaat het gelukkig wel goed. Hebben hem nu in een puckababy liggen en dit doet weer wonderen (net zoals bij mijn dochter).
    's nachts komt Jesse vaak nog 2x. Vannacht heeft hij echter voor het eerst 8uur achter elkaar geslapen! De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit haha.

Hoop dat het verder met iedereen goed gaat. Ik zal proberen om weer wat meer mee te schijven. Mis jullie verhalen toch wel!
    Sorry voor mijn ego bericht.

8. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Je bent door mijn hoofd blijven spoken, aangezien het vrij zwaar is om de bevalling en de eerste paar weken alleen door te moeten. Dat wat ik hoopte is in ieder geval gebeurt! jullie vechten met z'n tweeen voor elkaar en genieten samen van de kleine. Ik hoop dan ook dat het weer goed met je gaat!

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Funkie blijven volhouden!! eens zal het lukken! **knuffel**, het is zwaar dat weten we allemaal!

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @petatje
    Onbetaalbaar, zo'n kleine die zo vol vertrouwen bij je op de arm ligt te slapen!!!
    heerlijk!

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    foutje

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @uit bedje halen
    Ik ben van mening dat als we sávonds na 7 uur sanne nog uit bed halen dat mevrouw dan compleet van slag is en dan weigert om nog te gaan slapen tot aan de volgende voeding. Dat heb ik dus al zo'n 1,5 week niet meer gedaan met het gevolg dat we s'nachts alleen voedingen hoeven te geven en ze voor de rest heerlijk slaapt...
    WAT DOET MANLIEF!!!!
    Hij ging gisteren nog even kijken en zag dat ze lekker aan het rondkijken was in haar bedje. Manlief vond het zielig dat ze wakker was en heeft haar eruit gehaald. Gevolg onrustige en huilende Sanne en een :x mama..... Maar manlief snapt het nog steeds niet..... pfffffffffff
    Vinden hier ook mensen dat ik me maar aanstel en dat mijn gedachtengang niet kan bij zo'n kleintje?????

13. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey mammies...

gister uiteindelijk om 21.15 maar zijn fles gegeven.. hij viel gelijk in slaap en niet meer wakker gemaakt voor zijn laatste fles.. natuurlijk kwam hij vanacht om 03.00 en toen om 7.15 daarna weer om 09.45..
    11.00 fles gegeven en nog even met hem gespeelt hij was doodop natuurlijk om 09.45 al wakker...
    om 12.00 uur heb ik hem weer op bed gelegd.. en ben nu nog steeds met hem bezig..
    laat hem 10 min huilen dan troosten 10 min huilen dan troosten..
    ben dus al een dik uur bezig.. laatste keer viel hij bij mij in slaap en heb hem terug gelegd maar hij is nu weer aan het huilen..
    belde mijn virend net en hem ook gezegd dat we dit vol moeten houden...

ik vind het wel heel zielig hgoor.. die dikke oogjes en snikkende geluiden. maar hij moet het toch leren...

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik vind het knap hoor dat sommige zo consequent zijn...

maar hoelang moet ik hier meedoorgaan?? uren?? of wat??

15. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @funkie
    Vreselijk he, konden we ons gevoel maar uitschakelen.... dat gehuil gaat je door merg en been... bah.
    maar ik vind dat je het knap volhoud hoor!!!

Heb je het cb al eens gevraagd of zij misschien nog andere tips hebben waar jij (en eventueel de andere dames van het zp) misschien wat mee kunt??

16. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Als je op knappen staat dan moet je ermee stoppen hoor! je moet het zelf ook nog kunnen uithouden. Dan probeer je het vanavond of anders morgen weer opnieuw!!!!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook knap dat jij het probeert!! Ik zou het niet eens kunnen ;)
    Ik denk dat je voor jezelf een limiet moet stellen, bijvoorbeeld na x aantal dagen stop ik ermee als het niet werkt. Ook qua laten huilen, na x aantal minuten ga ik even naar hem toe, geef een aai en ga weer weg ofzo.

Maar ik ben misschien niet de beste tipgever ;) omdat ik het nooit heb gedaan/hoeven doen.

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    @ Ingeltje ik wil ook... Maar moet even de tijd nemen om op zoek te gaan naar de juiste foto('s)...

19. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    De hele dag... Het is mega zwaar en pittig maar na een paar dagen ben je er dan vaak wel vanaf!

Dagen soms wel een week ;) Maar dan snappen zelfs de jongste baby's het ;)

20. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    na mijn laatste post begon hij weer.. getroost viel bjna weer in slaap legde hem terug en zijn oogjes gingen dicht.. heb het nu 6 a 7 keer gedaan en hij lijkt te gaan slapen. maar laat ik dat maar niet te snel zeggen....
    15.00 moet hij weer eten..

dank je dames dat jullie het knap vinden maar ik vind het zelf KNAP MOEILIJK... maar moet echt vast blijven houden hieraan..
    het lijkt allemaal zo makkelijk als je nog zwanger bent.. maar in de praktijk werk het echt anders.....
    misschien hebben we het ook wel aan ons zelf te danken.. dat we hem te snel pakte als hij huilde en dan bij ons mocht zitten..
    over 4 weken gaat hij naar de creche en dan moet hij toch ook slapen en daar gaan ze niet met hem lopen wiegen.

Deel Deze Pagina