ik ga hier wat komen mee kletsen. Ben tenslotte een juni mama @vloeien,hier is het bijna gedaan. @douchen euhm,hoe doen jullie dat dan met een kleintje?ze mogen toch niet met hun hoofdje onder de straal? sorry voor de domme vraag haha @hydro hier worden ze niet gestreken. ik gebruik ook gewoon een badcape om haar af te drogen. enkel hydro voor op haar kussen en in haar wiegje en voor de bv. @nachtvoedingen nu is Laura er meestal nog zo om de 4 à 4.5u. Krijgt meestal tussen 22u en 23u een laatste keer mama melkje en dan tussen 2u en 3u en dan tussen 7u en 8u en dan slapen we nog tot de volgende voeding. 's nachts laat ze er langer tussen dan in de dag. nu die voeding rond 3u er tussen uit en dan zal ik blij zijn @water Laura drinkt echt flink water,heeft zelfs geen gek bekje getrokken. Zolang ze maar kan zuigen en er vloeistof uit komt zal nog ff spammen ook Bekijk bijlage 82389
Wat een hitte he...en t wordt nog erger. Zou t liefst bij dochter in t badje duiken maar mag niet tot 6 weken na de bevalling las ik ergens.. Hier alles ok. Evi ligt al de hele dag te pitten. Vanmo gehoortest gehad; ze is niet doof Ik ben pas over 3,5 week alleen met 2. (Mag ivm KS Iris niet tillen dus nu is mijn man nog 1,5 week thuis en dan komt mijn moeder nog 2 weken). Kan er best tegenop zien alleen met de dames te zijn. Ben in totaal met flesvoeding, boeren, even knuffelen tot Evi slaapt wel 45 / 60 min bezig. Lastig om te weten hoe dat met Iris te doen die natuurlijk even extra opstandig is nu. De nachten gaan hier goed; Evi komt maar 1x. Ze is soms wel in totaal dan 1,5 of 2u wakker, dat is iets minder. Maar mag denk ik niet klagen. Hier gaat Evi ook soms mee onder de douche. Ik leg haar even op een kastje in de badkamer in een handdoek. Dan trek ik zelf een ochtendjas aan en kleed ik eerst haar en dan mezelf aan.
@petatje, de straal op jou rug en dan af en toe een beetje draaien. zo krijgen ze de straal niet op zich. Hier toch raar, 4 dagen geen bloed gezien en nu verlies ik meer als na de bevalling :S
Hoi hoi, Even een rare vraag voor de dames met hechtingen. Hoe hebben jullie dat gedaan met ontlasting? Ik heb nl. 1 hechting en ontlasting ging goed tot gister. Geloof dat ik te hard heb gedrukt, want t voelt ineens gevoelig daar bij mn hechting. Nu ben ik dus bang om naar de toilet te gaan voor een grote boodschap...
Ik had bij de 1e bevalling meerdere hechtingen. Die deden veel pijn bij het poepen, maar de vk heeft ze na aantal dagen losgeknipt. Het werd toen steeds een beetje beter. Deze keer een paar kleine hechtinkjes. Ook hier nog af en toe gevoelig, kan zijn dat er wat druk op is komen te staan. Ik verwacht dat het wel weer wegtrekt hoor, maar je kan het ff in de gaten houden. Bloedde het ook? Of vloei je sowieso nog?
Ik heb een oplosbare hechting, dus ik weet niet of die er nog zit? Hoe lang duurt dat eigenlijk voor t opgelost is? Ik heb mijn vriend gevraagd om even te kijken naar mn onderkant en t zag er normaal uit. Ow ja en ik vloei nog een beetje.
Ik heb ook wel gehad dat het de ene dag gevoeliger was dan de andere. Vaak is het een paar dagen later al minder. Zou in ieder geval wel gewoon naar de wc blijven gaan, ontlasting ophouden is nog slechter en dan wordt het alleen nog maar moeilijker na een paar dagen. Misschien even een koud washandje bij de hand houden, als het dan erg pijn doet, die er gauw tegen aan houden? Hechtingen gaan er bij de 1 heel snel uit, ik lees echter ook wel verhalen dat ze pas na weken (5 of langer) eruit zijn gegaan. Je kan altijd je VK eens bellen en vragen of ze jouw hechtingen misschien los kunnen knippen, of een knoopje doorknippen als je last blijft houden.
scorp hmm is het veel en met stolsols???? dan zou ik toch de vk bellen hoor! me nichtje had het ook en moest met spoef geopeerd worden er zat een stukje placenta nog...ze is in colombia bevallen en een week na de bevalling vliegend met kleine baby naar NL en toen hier pas erachter dat ze die ellende had heel vreemd verhaal zo terug lezend maar is toch echt zo hahah
@Slapen: Marit slaapt vooral 's middags, na de avondvoeding (rond een uur of 9 meestal) en 's nachts. 's Ochtends is ze vaak bijna de hele ochtend wakker en in de vroege avond is ze ook veel wakker. Da's wel even wennen, zo'n kindje dat zoveel wakker is. Maud sliep altijd bijna de hele dag... Maar als ze dan wakker was, dan was ze ook écht goed wakker en heel erg alert. Dat heeft Marit dan weer minder, ze heeft zeker ook haar alerte momenten, maar lang niet de hele tijd dat ze wakker is. Vaak is ze wel wakker, maar niet echt met aandacht voor haar omgeving zeg maar. Ze vindt het dan wel heerlijk om lekker te knuffelen 's Nachts komt ze meestal nog wel voor een voeding, maar hoe laat verschilt nogal. De ene keer meldt ze zich tussen 2 en 3 uur ergens, de volgende keer is het al 5 uur... @Krampjes: dat valt hier gelukkig heel erg mee. De 3e of 4e dag (dat weet ik al niet eens meer ) heeft ze wel behoorlijk last gehad van krampjes. Begon toen al 's middags, was ze elke keer dat ze moest poepen (en Marit poept veeeeeel) of een scheetje moest laten erg onrustig, maar 's avonds heeft ze toen wel 2 uur aan een stuk gekrijst van de pijn. Zo zielig Maar na die dag ging het steeds beter. Ze heeft toen nog 2-3 dagen wel wat last gehad van krampjes, vooral in de middag en avond, maar lang niet zo erg als de 1e dag. En sindsdien heeft ze er eigenlijk helemaal geen last meer van gehad. @Sabine: dat gaat snel hè, dat veranderen... Vind Marit ook al zo veranderd... Het pasgeborene is er echt al helemaal vanaf. @Krissie: heb geen ervaring met een knip of met een ontsteking in die regionen, dus hier geen herkenning... Had na een week ongeveer al geen last meer van m'n onderkant, maar ben er dit keer ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen. @Vloeien: Gister en vandaag weer wat meer gevloeid... Hou er maar rekening mee dat ik net als bij Maud de volle 6 weken ga nodig hebben voor ik helemaal niet meer vloei @Kilo's: Ik zit nu zelfs onder het laagste gewicht dat ik in de zwangerschap gewogen heb (en ben de eerste helft van de zwangerschap alleen maar afgevallen). Hoop maar dat het zo blijft Vorige keer was ik de kilo's ook zo kwijt, maar kwamen ze er na een paar weken ook net zo makkelijk weer bij, ondanks dat ik bv gaf en m'n eetpatroon niet veranderd was ofzo... :x Buik flubbert nog wel, maar heb het idee dat het nu na 2 weken al minder erg is dan vlak voor de zwangerschap, maar da's denk ik niet zo heel raar, aangezien ik nu dus zo'n 6,5 kilo minder weeg dan voor de zwangerschap... @Alleen met de kindjes: Hier nog niet een hele dag alleen met de 2 dametjes geweest. Wel eens een paar uurtjes ofzo, maar dat was nog wel te overzien. Zie er net als Femke ook wel tegenop om echt een hele dag alleen met ze te zijn. Maud is over het algemeen heel lief, maar oh wee als ze aandacht wil hebben en ze krijgt die niet gelijk... En hier kan het voeden ook zomaar een uur of nog langer duren (en dat terwijl Marit dan effectief maar een minuut of 10 hooguit aan het drinken is... )
Ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vindt om met 2 kindjes thuis te zijn. Vandaag is mijn vuurdoop, Nova slaapt nog lekker en als ze wakker is gaan we maar even boodschappen doen met zijn drieen, ben benieuwd hoe dat gaat. @Msny, ik zou ook vragen of de vk een hechting losknipt, dat scheelt enorm.
cycaa: amai met 2 kindjes alleen boodschappen gaan doen. Dat zou ik toch niet zien zitten. Hier gaan we meestal in het weekend boodschappen goed als m'n ventje thuis is. nu moet zeggen dat sinds ik bevallen ben, ik nog nie mee geweest ben om boodschappen te gaan doen.
hier doe ik al een tijdje de boodschappen en zag ook beren op de weg ..maar bij mij viel het dus heel erg mee gelukkig hahah anders had ik toch zon duo wagen moeten aanschaffen maar dat zijn zulke grote dingen dus stel dat liever ff uit J slaapt hier ook veel en idd als die wakker is is die heel alert hij volgt ook alles en tv is ook intressant hioer gisteravond erge krampjes gehad een uur lang zo gehuild echt van die pijn gilletjes hopelijk was dit het ergste want was echt sneu!
Hier een knip vrij vooraan en een scheurtje achteraan. Beide gehecht met oplosbare draad. Maar voor naar het toilet te gaan, had ik ook schrik. Het doet nu zo'n pijn... Straks komt de vroedvrouw aan huis en vraag ik het haar eens. In het zh zeiden ze tegen me dat alles er goed uitzag en dat het normaal is dat het meer pijn doet naarmate het gaat genezen.
ALs Evi klaar wakker is ga ik lekker knuffelen of wat voor haar zingen. Soms heel even in de box met een muziekmobiel; ze probeert de beestjes al te volgen, maar een minuut is qua inspanning lang genoeg. Anders lekker hier wandelen of ff boodschappen doen; kan met 1 of met alletwee de kindjes; heb een duowagen, vandaag voor t eerst gebruikt en errug blij mee!
Ik heb het boodschappen doen overleefd. Het viel erg mee gelukkig. Alleen op de terugweg had Nova er geen zin meer in dus dat is wel vervelend. Ik vind boodschappen doen ook wel erg leuk, ik was ook echt blij toen ik een paar dagen na de bevalling weer ff door de AH kon lopen
Als Nova wakker is (en Caro op de creche) dan ga ik voor haar zingen en een beetje tegen haar aan kletsen. Merk wel dat als Caro thuis is ik een stuk minder tegen haar praat.