Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, leuk!!! :D

Hier 's nachts eigenlijk geen voeding. De laatste voeding is gedaan tegen 23u-23u30 en dan leg ik hem in z'n bedje. Hij zat nu een paar nachten van 23u30 tot 6u, gisteren tot 6u30 en vandaag tot 7u! :$ Hij was wakker om 5u45, dus had hem even zijn tutje gegeven omdat hij niet huilde van de honger. Dus ik wilde hem nog even laten liggen en zelf even wakker worden om z'n flesje te geven. Maar toen is hij terug in slaap gevallen... :D Mama is weer helemaal uitgerust! Hij heeft wel weer last van krampjes, dus heb hem nu in zijn box even op z'n buikje gelegd en nu slaapt hij weer heel rustig. Dat doet echt wonderen!

Nu vloeide ik sinds een paar dagen totaal niets meer, dus dacht dat het gestopt was, maar nu is het sinds gisterenavond precies terug begonnen. Aan m'n ongi denk ik eigenlijk momenteel nog niet omdat ik bv geef, maar het kan toch natuurlijk. Even in de gaten houden of het vloeien meer wordt want dan zal het wel ongi zijn denk ik...

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ik snap je wel hoor, een logische eerste reactie. Maar uiteindelijk is het wel beter, misschien kunnen hun jullie uit de 'spiraal' halen met wat ondersteuning en tips. Wanneer je zelf weer 'helder' bent kun je ook beter op Xavi reageren.
    Zorg ervoor dat je altijd dicht bij jezelf blijf! Dat is heel belangrijk, luister naar jezelf!

Komt allemaal wel weer goed meis!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat knap van je!!

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

funkie denk dat dit de beste beslissing was die je voor jezelf en xavi hebt kunnen nemen !
    ik hoop dat ze je zo helpen dat alles rustig word en jullie echt kunnen gaan genieten van het moederschap ect
    dat je weer snel op je blauwe wolk mag gaan stappen!

hier alles rustig
    me ongi is begonnen ...bleh heb ik weer

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ funkie: Stress van jou gaat idd over op je kleintje. Maar je neemt de juiste beslissing! Soms is het moeilijk om je te laten helpen, maar achteraf stel je vast dat het echt de moeite geweest is. Veel sterkte, jullie komen er wel! En vanaf dan maar terug op je lichte blauwe wolk en genieten!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ petatje: Ben je bij de kinderarts geweest?

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    O Funkie, goed van je! Hulp zoeken lijkt in eerste instantie moeilijk, omdat je meestal denkt het zelf wel op te kunnen lossen. Marje zit er zelf ook helemaal door heen en als je zelf rust hebt gevonden, dan zul je dat ook overdragen op je kleine. Het is echt niet zo dat ze jou gaan heropvoeden. Misschien heb je dat idee bij jeugdzorg. Jeugdzorg komt meestal in het nieuws bij uithuisplaatsing enz, maar dat gaat voor jou natuurlijk helemaal niet op. Ook voor andere dingen kan jeugdzorg hulp bieden.

Gisteren mocht ik nog wel zeggen dat we een makkelijk kind hebben, nou vanaf gisteravond was ie flink onrustig en ontroostbaar. Gelukkig heeft ie wel goed geslapen, maar vanochtend ook weer onrustig en ontroostbaar. Inmiddels weten we wel dat als ie ontroostbaar is, dat ie dan echt iets heeft. We hebben even goed naar hem gekeken en we dachten dat ie weer darmkrampjes had. Zijn ontlastingspatroon is de laatste 2 dagen ook weer anders (minder en minder scheetjes). Vanochtend gingen zijn darmen ineens weer in de weer. Hoop gerommel en weer een oude, bekende ontlastingsritueel. Toen zagen we hem direct weer opknappen en hij werd veel rustiger. Nu hebben we weer infacol voor hem om zijn darmen weer een beetje te ontluchten. Meneer heeft net rustig gedronken zonder erna te gaan huilen en viel direct in slaap.

Goh, hebben jullie dat nu ook: overal liggen bij ons monddoekjes in huis, maar als je er een nodig hebt, dan kun je er geen vinden in de buurt. Blauwe en witte muisjes vinden we trouwens ook door heel het huis heen, zelfs in de WC :)

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hihihi JA

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Ben hier al een poosje niet geweest, ben overdag erg druk in de weer met de kleine die overdag eigenlijk niet slaapt, maar het ook niet nodig lijkt te hebben. De nachten zijn gelukkig wel goed, van 22.30 tot 6/7 uur, dan weer snel slapen en dan komt hij pas weer rond 11 uur.
    Kan af en toe net aan even snel wat lezen hier, maar als ik wil reageren heeft zoonlief vaak weer aandacht nodig. ;)

@ Funkie: Balen zeg dat Xavi je zo bezig houdt! Snap dat je er helemaal door heen zit, ik had het na 2 weken al, maar dat bleek aan mijn te kort aan borstvoeding te liggen. Hopelijk heeft Jeugdzorg wat goede tips voor je! Maar als zn spruw niet minder is geworden, heeft hij daar dan ook niet nog last van? Erg vreemd dat de ha niet door wil behandelen.
    Hopelijk kan je heel snel gaan genieten van je kleine!

@ Vloeien/ ongi: Dacht hier ook een paar keer met vloeien gestopt te zijn en na 2/3 dagen begon het dan weer. Erg irritant. Gelukkig ben ik er nu wel helemaal van af. :)

Spuugdoekjes en muisjes zijn hier ook overal te vinden. Vooral de muisjes vind de kat erg leuk, die voetbalt er mee...

Stijn heeft net zn 1e prikjes gehad, heb hm nog nooit zo hard horen krijsen haha, hij was helemaal hysterisch best zielig. Nu is hij dood op en ligt hij te slapen, ben benieuwd voor hoe lang, zn record overdag slapen is namelijk een uurtje..
    Hebben jullie kids last gehad van de prikjes de dagen erna?

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Komt mij bekend voor. Ik was ook brak van het huilen en niet slapen van onze meid. En genieten deed ik ook niet. Mijn moeder had al eerder aangeboden een paar dagen te komen als steun en vorige week heb ik dat aanbod geaccepteerd. Dan stond ik er even 3 dagen niet alleen voor (overdag dan, 's avonds is mijn man thuis). Maar de eerste twee dagen was onze dochter voor haar doen rustig. Ze was sneller getroost. Ik vond het prettig, maar dacht wel van "zul je net zien". Maar de derder dag... pffff huilen huilen en het enige wat ze goed vond was als je heen en weer liep met haar in de armen. En zelfs dan kon ze toch nog gaan huilen. Mijn moeder was die avond kapot en zei "dit is in je eentje niet te doen, ik begrijp je nu helemaal" en ze zei "je moet het zien en meemaken om het echt te begrijpen". Vond het prettig te horen dat ze mij nu echt begrijpt. En even hulp was erg prettig :)

Nu gaat het wat beter met onze meid. Na weken veel huilen en krijsen is ze iets rustiger. Soms kunnen we haar 15-30 minuten wakker in haar box leggen zonder dat ze direct gaat huilen :$ Voor ons een grote verbtering. En ze slaapt overdag soms weer een uurtje of twee tussen de voedingen. Niet altijd, maar hopelijk wordt het alleen maar beter.

Veel sterkte, ik begrijp hoe zwaar het is. Hulp aannemen is geen schande! Hopelijk gaat het snel iets beter!

11. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik zal straks nog even online komen om te zeggen wat het cb zegt.. en ik laat me echt niet afpoeieren want daar zijn ze goed in.. die kleine pik had de fles maar ging huilen erna heb toen nog 30cc gemaakt en daar dronk hij er 20 nog van op!!

nu zit hij rustig te chillen zijn bouncer op trilfunctie en valt af en toe weg..

tot straksss

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ik hoor ook veel negatieve verhalen over het cb, maar ik ben nu 2 keer met ze in contact geweest en moet zeggen dat ze me niet tegenvallen hier. De verpleegkundigen zijn lekker jong, dus niet zo van de oude stempel. Ze luisteren naar je verhaal en geven ook antwoord op je vragen ipv zeggen dat ze zelf even moet proberen wat werkt. Over de arts heb ik ook al goede verhalen gehoord. In ons inoboekje staat trouwens ook dat je contact met ze moet opnemen als je een huilbaby hebt, want ze hebben veel ervaring en kunnen je evt goed helpen. Ik denk dat ze dat niet voor niets zeggen.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Tihany mooie foto!
    Funkie goed dat je hulp hebt aanvaard, lijkt me niet simpel, maar het is het best voor jullie beide!

Maxim komt nu ongeveer 1 a 2x snachts. Gister laatste om 23u15, vannacht uur of 4 en toen 7u, 9u40, 12u45 zoiets.

Blijven jullie ook nog in bed tot na die voormiddag voeding? Ik ben om 11u30 pas opgestaan, en dat was dan nog om Miami Ink te kijken op discovery :D:D

Zijn er onder jullie die de naam van je zoontj(s) en/of dochtertje(s) getatoeëerd hebben? Mn vriend wil er eentje, en ikzelf twijfel nog erg (het is ten slotte voor altijd! No way back) Iemand ervaringen? Foto's, pro's, contra's?

14. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    het advies van het CB hier was... Voeden op gevoel... Dus gewoon verhogen zou ik zeggen ;)
    Laat je kind zelf maar kiezen hoeveel hij wil drinken!

15. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Bij de eerste deed ik dat ook wel eens... Met 2 kids kan dat helaas niet meer ;) BEN JARLOERS!!!

16. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ik heb het zelf ook niet zo op borsten dus ik kan me er wat bij voorstellen.... :D:D:D

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja dan is het idd wat moeilijker :)

Voelde me al een nietsnut hihi.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Pff echte hulp ben je niet he hahaha!

19. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ook flesvoeding is tegenwoordig op verzoek, dus probeer gewoon een keer of hij inderdaad 180 kan drinken, maar let daarna wel goed op signalen van overvoeding en krampjes... dan kan het alleen maar goed gaan....
    ps bij mij krijgt sanne 120+4 en ze weegt 4460 dus ook niet conform de standaard hoeveelheid. Sanne drinkt het flesje bijna nooit leeg dus we laten het maar zo eventjes gaan. Drinkt ze een hele dag alle flessen leeg dan gaan we over op meer voeding.

20. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hey funkie wat k*t voor je!!! toch goed van je dat je de stap neemt dat je er hulp bij gaat krijgen, hopelijk ga je je dan ook snel wat beter voelen en daarmee xavi dan ook! Maar schaam je niet hoor! ik ken meerdere mensen die een pnd hebben gehad en op het cb zeiden ze dat 15% van de moeders die ze daar zagen een vorm van een postnatale depressie had!!! dus dat betekend dat er ook op dit forum nog wat rondlopen die hier last van hebben.
    Ik ben benieuwd welke tips je krijgt!1

Deel Deze Pagina