ongie hier nog weg maar ik had vd week maar wel heel veel slijm verlies . Hier pijnlijke tepels erg pijnlijk kan zoey niet eens meer aanleggen dus ben maar gaan kolven . Maar geen flauw idee hoeveel ze moet eten .
Onze zoon heeft ook de eerste 2 -3 maanden een speen gehad, maar spuugde deze op een bepaald moment ook gewoon weer uit en hij heeft er nooit weer naar gevraagd... Je kunt er ook voor kiezen om op het moment dat het beter gaat dat je dan de speen weer achterwege laat... (of afbouwen) ligt eraan hoeveel ze die speen nodig heeft gehad.
gooi gewoon 180 cc in een fles, drinkt ze die op dan vul je nog wat bij en anders weet je precies hoeveel ze drinkt
@ Sterreke: Ja geef volledige borstvoeding. Wel afgelopen week begonnen met oefenen met flesje met afgekolfde melk, maar dat is maar zo'n twee keer per week 1 flesje. @ Melanina: Mare drinkt met moeite 100 cc afgekolfde melk uit een flesje, en is nu zo'n kleine 5 kilo. We hebben hier net bezoek gehad en zo weer. En ook al slaapt ze grotendeels tijdens het bezoek toch merk ik dat ze dan altijd een stuk onrustiger is erna.
Gisteren hadden we een goede dag. Echt opeens ook heel goed. Na de nacht te hebben doorgeslapen sliep ze 's ochtends tot 11 uur. Toen flesje. Daarna sliep ze alleen in haar wieg boven van twaalf tot half twee. Toen werd ze wakker en ging uiteindelijk huilen. Naar beneden meegenomen en daar is ze in onze armen uiteindelijk weer in slaap gevallen. Rond 3en kreeg ze weer een flesje. Daarna viel ze in slaap en we konden haar in de box leggen waar ze ook weer bleef slapen tot 18.30. Dus wederom flesje gegeven en daarna ging het met slapen weer best goed. Door het goede slapen werd ze rond 3en wakker en we wisten eerst niet wat er was. En mijn man vroeg of ze niet moest eten. Eerst dacht ik van niet, ze slaapt immers de nachten al weken door. Maar ja, dan was ze ook kapot van het huilen en wakker blijven elke dag Dus flesje gemaakt een gegeven en toen was ze weer rustiger. En na een uurtje viel ze in slaap. Tot ruim half 9 sliep ze. Dus met de voedingstijden loop ik nu verkeerd, maar dat probeer ik wel weer recht te trekken. Maar wat een verandering qua gedrag en slapen zeg. En ook vandaag bijna niet gehuild en veel slapen en we kunnen haar vaak wegleggen en dat ze niet direct wakker wordt. Ze blijft wel nog dat kokhalzen, etc af en toe doen. Daar wordt ze ook meestal wakker van. En tja huilen bij scheetjes laten, maar dat doet ze al vanaf het begin. Nu jammert ze erbij en eerst krijste ze erbij. Dus de bigaia die wij nu al even geven lijkt te werken Nu hopen en duimen dat ze dit vol houdt. Morgen nog wel naar de huisarts om te kijken wat de huisarts van de overige symptomen vindt. Want daar heeft ze nog wel last van.
dagdroom zoey is ook altijd onrustig na bezoek of als ik een dag op pad ben geweest Niekyn 180 cc is wel erg veel en zoveel kolf ik niet eens . net 120 gegeven en dat dronk ze wel. En anders bel ik morgen het cb ff om het te vragen want ze drinkt nog wel elke 3 a 4 uur soms slaat ze een voeding over snachts .
Jesper dronk met dezelfde leeftijd als Zoey zo'n 160 cc aan bv, vandaar dat ik aangeef 180. en nee, dat kolfde ik ook niet in 1 keer, daar was soms wel 3 keer voor nodig (als ik erg veel pech had). Je kolft nooit uit je borsten wat de kleine er uit drinkt. Heeft ze genoeg aan de 120 cc? dan heb je nu in ieder geval een standaard, wil ze meer dan kan je haar meer geven. Voordeel van bv ten opzichte van fv is dat er geen max cc aan zit...
@hoeveelheid onze dochter heeft gisteren weer meer gedronken en vandaag zelfs al een keer 120+4 totaal opgedronken... dus misschien blijft het bij een dipje van een paar dagen... Funkie en sabse, wat heerlijk dat jullie beide even een rustige dag tussendoor hebben. Dat zal wel een heerlijke verademing zijn zeg... Ik ben ook van de categorie als Sanne een kwartier huilt dan sta ik me al aan te melden bij de gesloten afdeling van een gesticht... ik kan daar dus ECHT NIET tegen.... maarja, denk ik ondertussen, jullie waarschijnlijk ook niet . Ik hoop dat jullie nog een paar van deze dagen krijgen.... lekker zeg.
das waar niekyn alleen merk ik wel dat ze dan meer krampen krijgt als ze teveel in een keer drinkt dus geef ik dr liever vaker kleinere beetjes . ik hoop snel van me tepel pijn af te zijn kan ik dr weer heerlijk aanleggen.
Krampjes ken ik op zich wel, maar niet zoals jij beschrijft dus dan volg je gevoel is altijd goed! Heb je last van kloven dan of gewoon zere tepels??? (toch geen spruw ofzo??)
weet neit geen spruw nog gezien in zoey dr mond enne ik meot echt op dr gewicht af gaan en niet dr leeftijd want ze is een prenatuurtje dus volgens de correctie datum zou ze nu zon 6 weken zijn
@ Melanina: Ward is 5 weken en hij drinkt gemiddeld 130 cc. Als hij 's morgens wakker wordt, drinkt hij maar een 90-100 cc maar dat is omdat hij daarna terug zijn bedje ingaat en hij dat nog bij zijn nacht telt. Dus da's goed want we zijn hem beetje bij beetje vroeger aan't proberen in z'n bedje te krijgen (zitten momenteel rond 23u-23u15! ). Gewoon geven wat je gekolfd hebt. Heb je over, de koelkast in. Heb je te weinig, wat bij warm maken. Ik moest van het belgische cb Ward op 2 weken al 6 flessen van 90 of 5 van 125 cc geven. Dat dronk hij toen ook niet hoor. Heb altijd op vraag gegeven. Het is tenslotte toch bv? Hier zat Ward vorige week vrijdag (dus op net geen 4 weken) op 3,730 kg. Zijn geboortegewicht was 3,200 kg en was afgevallen tot 3,030 kg. Dus met mijn aanpak kwam hij ook goed bij. Morgen wordt hij opnieuw gewogen, dus ben erg benieuwd! Effe ego: Heb vanmorgen de eerste brede smile gekregen!!! M'n hart smolt gewoon!
Nijntje: mooi moment he, dat lachen! Vooral als de oogjes meedoen. En lekker dat ie goed groeit. Ik mag hem de 13e pas weer laten weten. Ik ben benieuwd! Eerder mag ook wel tijdens het weeguurtje, maar ik heb geen reden om hem tussendoor te wegen. Hij is nl flink gegroeid al: hij past van sommige merken mt 50-56 zelfs al niet meer! Kolven: ik begin er volgende week mee. Ik ben benieuwd of het gaat en of Damien wil drinken uit een fles. De speen vindt ie maar niets en het is beide plastic. Huilen: ja, die kraamtranen vind ik niet erg, maar als ik bij de huisarts of cb ben (zoals laatst), dan heb ik dus ook een snik in mijn stem. Enerzijds van blijdschap, anderzijds van dat ik het niet leuk vind dat mijn kleine iets heeft. De afgelopen tijd heeft mijn man dus alles mogen regelen en bellen, maar morgen gaat hij weer aan het werk, dus zal ik het moeten overnemen. Melanina: o wat vervelend pijnlijke tepels. En had je er eerder nooit last van? Wat vreemd dat je het nu ineens wel hebt. Heb je vooral pijn vlak na het aanleggen? Dan zou dat kunnen komen door de toeschietreflex. Heb ik ook gehad, maar nu doet het geen pijn meer. Hm, morgen is mijn man dus weer werken. Zal wel vreemd zijn, zo alleen. Hoe hebben jullie het alleen-zijn (ok, je bent natuurlijk niet helemaal alleen ) ervaren? Nooit eenzaam gevoeld? Hoe komen jullie toch onder de mensen?
Balen zeg van je ongi... ik werd het vorige keer ook na 11 weken, ondanks volledige borstvoeding. Dat was haar 1e kindje waar ze het over heeft
vogelinnetje nee ze doen gewoon heel de dag nu pijn enne mijn meisje vind een speen niks maar een flesje vind ze ok ik merk wel nu de dag gevorderd is dat ik weer minder kolf dus vannacht maar ff au hebben en dr aanleggen Ik heb dr 3 uur geleden 100 cc gegeven en ze was tevreden en slaapt nu al weer een tijdje .
@ Melanina: Ik heb sinds een paar dagen ook minder melk. De vroedvrouw raadde mij maagtabletjes aan, maar daar krijg ik ipv meer melk alleen maar stuwing van... Ik kolf nu terug zoals in het zh om de bv op gang te krijgen: 7 min links, 7 min rechts, 5 min links, 5 min rechts, 3 min links, 3 min rechts. En zo heb ik ofwel evenveel als anders ofwel ietsje meer. Heb je geen restje meer in de vriezer staan voor vannacht zodat je je tepels nog even rust kan geven? @ spenen: Je kan je kindje ook een tommee tippee fles of nuby fles geven. Die spenen zijn vormgelijk aan de tepel en werden ons aangeraden omdat ik bv wilde gaan geven. Nu heeft Ward wel niet aan de borst willen drinken, maar hij drinkt liever en veel minder gulzig aan deze spenen dan aan die spenen die ze in het zh op de flesjes hadden... Ik heb me de eerste dag toen m'n man terug ging werken, heel onzeker gevoeld. Maar dat kwam mede doordat ik pas opnieuw genaaid werd en ik moeite had om iets te doen. Hoe ik onder de mensen kom: gaan wandelen met de kinderwagen, tussen de voedingen en het kolven door even naar de supermarkt of even gaan shoppen. Meer heb ik momenteel nog niet gedaan, maar heb er ook geen behoefte aan. Ben graag thuis, dus ik voel me ook helemaal niet geïsoleerd.