Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Pffff... weer alleen maar huilen, huilen, huilen en veel krijsen

Mijn laatste maand verlof, ben bang dat ik niet van mijn verlof zal hebben genoten :(

2. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ik moet 23 aug alweer werken.. en om eerlijk te zijn verlang ik daar ook wel naar.. weer wat ontspanning en iets van mezelf...want echt genieten doe ik nu niet...

Sab,,, Hier ook weer hoor veel huilen.. mijn nicht was hier net die is kraamverzorgster.. en die zegt dat het echt krampjes zijn die hij heeft.... hij lag net even te slapen maar moest hem wakker maken voor zijn voeding.... nu is hij nog wakker had net poepluier 2de vandaag.. dus hij is weer helemaal awake jammer genoeg... pffff om 01.00 nog een fles en dan nachtrust voor mij...

morgenochtend naar de chiropractor met xavi hoop zo dat dat het is.. dat weteb we waar het van is....

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Funkie de wijkverpleegkundige kwam vandaag toch ook of niet??

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is werken wel prettig, want genieten doe ik niet en heb ik ook niet gedaan. Maar ja, eigenlijk wil ik gewoon ook samen zijn met haar zonder te hoeven werken en dat het wel tenminste een beetje genieten is. *zucht* Ik vrees alleen het ergste. Elke dag hoop ik dat het beter zal gaan, maar het blijft hetzelfde of wordt zelfs even erger.

Hoe ga jij met het gekrijs om? Ik begin er echt gek van te worden en de tranen staan af en toe in mijn ogen :( Ik had niet verwacht dat het alleen maar leuk zou zijn de kraamperiode, maar ik vind dit toch best heftig.

Vanochtend trouwens nog bij de huisarts geweest. Alleen haar gedrag beschreven en ze zei toen uit zichzelf dat het waarschijnlijk verborgen reflux is. Heb zantac drank gekregen en daarvan moet ze 2x per dag 1 ml krijgen. 's Ochtends en 's avonds. Ik hoop niet dat ze daarvan opeens zo aan het krijsen is. De huisarts vroeg of ik wel steun kreeg, want het leek haar geen goede situatie. Ik heb gezegd dat het wel goed gaat met me en dat mijn man nu 2 weken vakantie heeft en ik dus steun heb. Maar eigenlijk voel ik me helemaal niet zo goed. Of het nu kraamtranen zijn of gewoon tranen van verdriet om de situatie. Maar ik kan echt op elk moment van de dag wel in tranen uitbarsten als ik zou willen.

Morgen maar de osteopaat bellen voor een afspraak. Als dat niets oplevert geef ik het echt op. Wat kunnen we dan in hemelsnaam nog meer doen voor onze meid :( Bah, ik voel me zo machteloos :x

Ik hoop dat jouw kleintje snel wat rustiger wordt. En ik hoop dat de chiropractor hem kan helpen! :)

Xavi heeft dus weinig geslapen lees ik. Hier nog één. Vanaf de middag heeft ze niet meer echt geslapen. Af en toe heel even in slaap en dan opeens weer wakker en krijsen. Hopen dat de nacht wel goed gaat ;)

5. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Nyn... klopt die is geweest daar heb ik al eerder over gepost haha

Sab ik denk dat jou kleintje ook krampjes heeft want het komt uit het niets zeg je... Ik kan ook op dat soort momenten wel huilen maar jemoet sterk blijven voor je meisje... Want dat draadje (navelstreng) voelt zij haarfijn aan geloof me.. ook al ben ik rustig van de buitenkant xavi voelt het allemaal haar fijn aan..

hij ligt nu te slapen na zijn fles van 21.00 we hoorde nog iets vallen maar dat zijn speen die hij een zwiep gaf..

heel goed dat je tniet tegen de ha heb gezegd dat het eigelijk niet zo goed gaat.. van mij ook heel dom geweest.. want ze trok gelijk haar conclusie....over dat de baby onrustig is van de moeder// maar als de baby rustig is is de moeder ook rustig zo zie ik het/// was op dat moment erg wanhopig toen ik bij de ha was...

hoe is het nu?? slaapt ze?? lekker dicht tegen je aan houden en kort houden.. dus de beentjes lekker optrekken zodat ze niet kan strekken...

dus je hebt wat gekregen.. oke... hoop dat het helpt echt meen ik uit het diepste van me hart...

als je nou eerst even wacht met de osteopaat bellen wat de zantac ofzo doet.. anders ga je 2 dingen tegelijk doen.. is voor je meisje ook niet fijn ze heeft het al zo moeilijk!!! toch.. nou ik ga naar me bed moet xavi 01.00 nog voeden..

hoop dat de nacht goed gaat bij jullie :) knuffff

6. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    *kom even binnenwaaien*

Hey meiden,

Ben heel heel heel lang niet geweest. Op 16-06-2010 bevallen van onze prachtige dochter Lynn Amber.

Nu lees ik het stuk van Sabse en wil ik toch even reageren.

Lynn heeft ook verborgen reflux en wij krijgen ook Zantac, 2x daags 0,5 ml. Dit helpt haar goed. Er komt nog wel voeding omhoog, maar het is niet meer zuur. Ze kwijlt wel ontzettend veel en is ook regelmatig wat benauwd. Morgen gaan we weer naar het ziekenhuis.

Osteopaat gaat wij ook heen. Ze heeft nu 1 behandeling gehad. Het kan eerst erger worden en dan zakt het weer langzaam af. Ga alsjeblieft wel naar iemand die geregistreerd is en die ervaring heeft met baby's. Je kunt een goede vinden via de site van Osteopathie.

Verder helpt het volgende bij onze Lynn:
    - na de voeding min 30 min zoveel mogelijk rechtop houden
    - ook eens op de buik laten slapen
    - goed laten boeren tijdens de voeding

Succes meid. En als je vragen hebt, PB me maar.

Liefs

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat doet ze idd ook. Ze heeft vaak veel speeksel in haar mond en soms duwt ze dat naar buiten (zie je ook belletjes). Lopen jullie ervoor in het ziekenhuis?

Ik had er één gevonden via de site van de vereniging van osteopaten of zoiets. Heb jij daar wel goede ervaringen mee?

We houden haar zo lang mogelijk rechtop na voeden. En we laten haar 2x boeren. Een keer tussendoor en erna. En we hadden ook ontdekt dat ze op haar buik langer en beter slaapt, maar helaas kan dat 's nachts en zonder toezicht niet.

Bedankt! En als ik nog vragen heb zal ik je een berichtje sturen. Erg bedankt voor jouw berichtje en tips.

8. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Hoi Sabse, hier vandaag ook van de kinderarts Zantac gekregen, 2 x daags 0.8 ml. We gaan er morgen mee beginnen. Hopelijk helpt het, anders gaan wij ook alsnog naar een osteopaat.

9. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    en trouwens, helemaal geen schande om te zeggen bij een huisarts dat je er helemaal doorheen zit hoor! Is toch ook helemaal niet raar? Als je kindje zo onrustig is, is dat gewoon slopend voor de papa en mama! Hopelijk gaat de Zantac bij jouw beeb ook snel voor meer rust zorgen en kan je wat bijtanken. Want het is zó zonde als je niet kan genieten van de kraamperiode!

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik ben er ook weer eens. Lees van een aantal dames dat hun kindjes erg veel moeten huilen. Dat lijkt me echt verschrikkelijk :( Marit heeft wel eens een dag ertussen zitten dat ze een groot deel van de ochtend of de halve middag ofzo niet stil te krijgen is en zelfs nog bij mij op de arm blijft huilen. Daar word ik al knettergek van dan, maar dat is maar af en toe, niet dag-in dag-uit de hele dag door (en er zit haar op dat moment dan ook echt iets dwars. Gegarandeerd dat er dan de volgende voeding gespuugd gaat worden en daarna is ze het dan ook kwijt, wat haar dwars gezeten heeft...)
    Hoop dat er snel verbetering in komt voor jullie...

Marit is overigens de laatste dagen ook vaak onrustig... Ze huilt (gelukkig) niet veel, maar wil met name 's morgens en 's avonds echt niet in bed liggen ('s middags gaat meestal wel) en is veel wakker. Bij vlagen kan ze dan ook heel wild gaan bewegen met dr armen enzo.

Als ik hier sommige verhalen lees over (verborgen) reflux, vind ik dat overigens wel herkenbaar... Ben nu aan het bedenken of ik er mee naar de dokter zou moeten of niet. Denk dat ik het nog even aankijk, ze huilt niet veel, dus wat dat betreft lijkt ze er geen/weinig last van te hebben. Het spugen enzo zou ook nog kunnen komen doordat de bv er bij mij gewoon echt uitspuit. Ze moet geregeld echt moeite doen om het bij te houden. Over een week of 2 ga ik toch beginnen om de voedingen overdag af te bouwen. Als mijn lichaam mee wil werken, gaat ze dan 's morgensvroeg en 's avonds nog bv krijgen en dan overdag fv. Wil even aankijken of de 'klachten' dan sowieso minder worden met de fv erbij. Als dat niet het geval is, kan ik altijd nog zo naar de dokter toe. Bij m'n oudste ging het in elk geval een stuk beter zodra ze er fv bij kreeg (die spuugde ook altijd vrij veel, maar ben ik toen (ook) nooit mee naar de dokter geweest. Voor mij hoorde het er gewoon bij, ze had er verder geen last van en groeide goed)

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik hoop voor jullie dat het werkt. Hoe lang moeten jullie het proberen?

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Tja, wil me niet laten kennen denk ik. En wat kan zij er verder mee? Ze zal hooguit denken dat ik nog depressief aan het worden ben ;)

We hopen echt dat onze kleine zich snel beter voelt. Niet alleen voor mij zodat ik nog even kan genieten, maar vooral omdat het zo zielig voor haar is.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Volgens de richtlijnen van het cb zouden ze nu volgens mij inderdaad nog 5-6 voedingen moeten hebben. Maar op het cb zijn ze (zeker de ouderen die er zitten) ook nog heel erg van schema's en regelmaat enzo. En dan de regelmaat in de zin dat ze echt elke 4 uur aangelegd moeten worden enzo.
    Maar ik volg zelf heel erg het voeden op verzoek principe. En dat houdt voor mij dus óók in, dat ik haar niet ga wakker maken voor een voeding. Ik ga er vanuit dat als ze honger heeft, ze daar vanzelf wel wakker van wordt.
    Marit heeft dus zichzelf naar inmiddels 4 voedingen geregeld en ze heeft er duidelijk genoeg aan. :)

Toevallig is een vriendin van me pas afgestudeerd als jeugdverpleegkundige en is nu als wijkverpleegkundige aan de slag gegaan bij een cb. Had het daar laatst met haar over (op het cb waar wij heen gaan zitten alleen nog arts en verpleegkundige van de oude stempel... ;)) Zij wist me ook te vertellen dat de inzichten op het moment heel erg aan het veranderen zijn. Dat ze ook op het cb steeds meer doorkrijgen dat het 'voeden op verzoek' zo gek niet is en vooral ook dat dat dus ook inhoudt dat het niet erg hoeft te zijn als een kindje van deze leeftijd genoeg heeft aan 4 voedingen. Het soort regeltjes als minimaal 5-6 voedingen wordt steeds meer losgelaten. Maar de jongere generatie die op het cb werkt pikt dat wel een stuk sneller op dan de oudere generatie, dus als ik naar het cb moet, krijgt Marit zomaar ineens nog braaf 5 voedingen :p

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het is natuurlijk ook vervelend voor jou als ze zo'n huilmoment heeft. Gelukkig blijft het daarbij! En tja als onze meid dat ook zo zou hebben zou ik misschien daar ook al gek van worden. Maar dit gehuil elke dag en uren lang duurt nu al weken en dat "went" ook. Nou ja wennen, het sloopt me zeker wel.. maar het heeft natuurlijk wel mijn grenzen verlegd. En ik kan moeilijk de baby even aan de kant leggen als ik er geen zin in heb :p

Oh dat wild met de armen doen is bij ons een teken dat ze meestal gaat huilen. Dan zwaait ze haar armen rond en doet wild, niet normaal. Dus kan goed dat er dan inderdaad iets dwars zit bij haar. Die van ons doet het erg veel op een dag, dus past bij het huilen.

Als je nog niet naar de huisarts wilt ermee kijk je het gewoon nog even aan. En wanneer je denkt dat je het toch wilt bespreken met de huisarts moet je het gewoon doen! Op jouw gevoel afgaan zou ik zeggen, dat doe ik ook elke keer.

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Matiz slaapt dag & nacht op z'n buikje. Anders is hij heel onrustig. Overdag als hij in z'n bedje ligt, ga ik wel regelmatig kijken en 's nachts ben ik toch om het minste wakker. Ze zeggen wel dat het niet goed is, maar hier kan ik niet anders, want op z'n rug slaapt hij gewoon niet.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees! Wat herkenbaar allemaal. Maar wat voedingen betreft niet: ik geef nog 8 voedingen per dag. Mannetje komt echt om de 3 uur. Ik zou het fijn vinden als het binnenkort naar om de 4 uur zou gaan.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh, ja ik durf het niet. Ik ben al zo moe, ben bang dat doordat ze zo goed slaapt ik dus ook doorslaap. Maar vanaf dag2 tilt ze haar hoofd al goed en lang op. Dat doet ze ook als ze op haar buik slaapt en wakker wordt en ja als ze hem dan verkeerd draait en stikt hoor ik dat misschien wel niet.

Maar als jij dus vaak wakker bent 's nachts zou ik het misschien ook wel doen ja. Op dit moment durf ik het niet :)

Want ze is zeker geen rugslaper. We leggen haar ook wel eens op haar zij, vindt ze ook nog wel eens goed.

18. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    dames net terug van de chiropractor en onze boef heeft nekwervel blokades!! zal later verder verslag doen

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik hoop dat de behandelingen werken. Ik loop zelf bij een manueel therapeut en hij kraakt mij ook. En het werkt geweldig! Had jaren last van mijn pols en na een aantal behandelingen was de constante pijn weg. Ook de pijn in mijn rug en schouders was veel minder en vaak weg.

Alleen sinds de bevalling (die zware rugweeën) heb ik weer pijn en zelfs meer klachten. Dus loop weer bij hem en hopelijk is het na de benodigde behandelingen stukken beter.

Nou ja, zou super voor je zijn als het probleem zo opgelost kan worden en je een vrolijke en rustige baby ervoor terug krijgt.

20. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik heb geen andere keus, anders slaapt hij gewoon niet. Daarnet was hij na z'n flesje op m'n arm in slaap gevallen. Ik leg hem op z'n rug in de box. nog geen minuut later is hij weer wakker en wenen. Draai hem op z'n buikje en vrij meteen is hij in dromenland.

Deel Deze Pagina