Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik begrijp het ook volledig. Onze meid slaapt overdag wel eens op haar buik (als ze dus een beter dag heeft) en dan slaapt ze meestal ook langer. Ik ben zelf ook nog al een buikslaper, misschien heeft ze het wel van mij hahah :p;)

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @funkie
    sorry ik had niet door dat het cb gelijk stond aan de wijkverpleegkundige.... maar niet nog meer tips gekregen dus... maar waarschijnlijk heeft de chiropractor (hoe je dat dan ook schrijft) wat gevonden... hopelijk is het dat en kun je nog gaan genieten van de kleine!!!

@sabse
    Mag ik vragen waarom je bij de ha niet hebt aangegeven dat het je toch wel te veel aan het worden is???
    Je hebt nu nog steun aan je kerel, maar wat als hij weer aan het werk moet dan, heb je daar al een oplossing voor bedacht of is dat in jouw situatie niet zo makkelijk?
    Dan bedoel ik een moeder of sm die je komt helpen ???

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @slapen
    Ik heb vandaag eens wat anders uitgeprobeerd met Sanne, ze slaapt nl. overdag amper in haar wieg/andere locaties, maar wel in mijn armen. Ik heb haar vanochtend in de wieg gelegd en natuurlijk begon ze te huilen en toen ben ik erbij gaan staan en daar de wieg heen en weer gaan wiegen. Ze bleef me de hele tijd aankijken en viel langzaam in slaap... Ineenkeer gingen die ogen weer open en zag ze dat ik er nog stond en toen is ze in een heerlijke slaap gevallen die nu alweer dik twee uur duurt..... Misschien is het toeval, maar ik ga deze manier opnieuw proberen vanavond..... ik ben benieuwd...

Oh ja aantal keren dat Sanne voeding heeft verschilt tussen de 5 en 6. Ik hou me ook aan het voeden op verzoek principe (wat jvtje ook doet). tenzij ik op pad moet ofzo dan reguleer ik zelf de voedingen...

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.512
    14.017
    113
    Vrouw
    Stijn heeft nu al 5 dagen geen ontlasting gehad, en heeft er nu duidelijk last van. Net dus maar cb gebeld, wordt zo terug gebeld ben benieuwd...

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

#1485 Jvtje, 3 aug 2010
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
    Ik weet zeker dat bovenstaande niet klopt. Nou ja, de eerste zin dan :p Mijn beide meiden hebben namelijk GEEN helderblauwe ogen (gehad). Sterker: m'n oudste werd geboren met donkerbruine ogen! En die heeft ze nu nog, prachtige grote reebruine kijkers :).
    Marit heeft nu grijsblauwe ogen, maar bij haar zal het natuurlijk nog even afwachten zijn of dat zo blijft (wat wel zou kunnen, haar vader heeft ook die kleur nl)

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb Marit overdag ook bij ons in de woonkamer liggen, ook in de kinderwagen. Wil haar ook gewoon graag dichtbij me hebben :)
    's Nachts leg ik haar sinds een weekje ongeveer in haar eigen bedje. Meestal wordt ze dan tussen 5 en 6 een keer wakker. Dan pak ik haar uit haar bedje en leg haar bij ons neer. Afhankelijk van hoe wakker ze op dat moment is, pak ik haar bij mij in bed of leg ik haar in de bak van de kinderwagen. En dan merk ik daarna wel wanneer ze voor een voeding komt. Soms is dat al vrij snel, maar soms komt ze ook pas tegen 9 uur en gaat ze in de tussentijd nog fijn slapen.

Na de voeding probeer ik haar dan wel weer in haar eigen bedje te leggen, als ze moe is tenminste. Dan heb ik tenminste even tijd om me aan te kleden en te ontbijten enzo. Maar meestal heeft ze dan niet zo'n zin om te gaan slapen en is ze snel genoeg beneden ;)

Ik geloof er ook niet in dat je je kindje zo kan verwennen (en op deze leeftijd geloof ik ook niet zo in het gewennen, waar sommigen het over hadden). Heb het destijds bij Maud in elk geval net zo gedaan en die heeft echt totaal geen problemen nu om naar bed te gaan, nooit gehad ook.

Maar zoals ook al meer gezegd is: je moet daarbij vooral je eigen gevoel volgen. Als het voor jou goed voelt om het zo te doen, dan moet je je vooral niets van je ouders aantrekken. Het is immers niet hun kind. Al kan ik me goed voorstellen dat je er wel moe van wordt, van dat commentaar steeds...

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik lag Matiz sinds een week 's middags boven in z'n bedje om te slapen. Eigenlijk vooral omdat ik merk dat hij hierdoor rustiger is. Hier heeft hij alleen maar een zus rond lopen die constant lawaai maakt. Ze zit momenteel namelijk in de peuterpuberteit en luistert totaal niet. Dus we zitten constant op haar te vitten en te doen.
    voor de rest ligt hij gewoon beneden in z'n box

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vind het echt knap als je dat ritueel echt elke keer zo kan doen. Dat zou hier dus echt niets worden... Geloof niet dat 1 van m'n dames echt zo heel erg van de regelmaat is ;)
    Enige 'ritueel' wat we hier hebben, is dat Marit voor een voeding eerst een schone luier krijgt... Maar voor de rest zou ik nu echt nog geen vast ritueel ervan kunnen maken. De ene keer is ze al 2 uur voor een voeding wakker, soms is ze na de voeding nog klaarwakker en heeft het ook geen enkele zin om haar terug in bedje te leggen. Soms is ze gewoon de hele tijd tussen 2 voedingen in wakker (en ze laat daar zo'n 5-6 uur tussen...)
    En andere keren valt ze dan onder het eten al in slaap en is ze zo bewusteloos dat het niet eens meer een meerwaarde heeft om haar nog even rechtop te houden voor een boertje enzo ;)

Ik heb overigens bij m'n oudste nooit problemen gehad om het 'patroon' te doorbreken dat ze een tijd beneden heeft geslapen. Ben op enig moment (geloof toen ze ongeveer een maand was) haar steeds vaker in haar bedje gaan leggen, gewoon op gevoel. En dat heeft hier nooit tot problemen geleid.

Maar zoals je zelf ook al zegt: als het voor jezelf maar goed voelt :) Als jij je bij jouw aanpak goed voelt, dan zal dat ook de aanpak zijn die voor jullie waarschijnlijk sowieso het beste werkt. Al was het maar omdat jij je er prettig bij voelt en dat straal je af op je kindje :)

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn man weet best wat hij aanmoet met een huilende Marit... Althans, dat denkt hij zelf. Zijn oplossing voor alles: "Ze zal wel honger hebben" (tuuuurlijk, een uurtje nadat ze gedronken heeft, logische verklaring hoor... ;))

Maar was het niet jouw vent die bij B ook al zo hulpeloos was toen ze nog zo klein was? :p

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Tja, wat kan zij voor mij doen dan? Ook weinig denk ik.

De komende twee weken is mijn man inderdaad thuis. Daarna wil mijn moeder wel komen als ik het niet meer trek. Goed en in september moet ik alweer werken. Hoop echt dat ze er dan geen last van heeft, of in ieder geval niet zo erg. Want het KDV gaat nooit zoveel tijd in haar steken als wij nu doen :(

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud heb ik vanaf dat ze iets van 3-4 weken was af en toe wat afgekolfde melk uit een flesje gegeven en nooit problemen gehad dat ze daarna de tepel niet meer zou willen.
    Marit krijgt nu ook sinds een week of 2 1x per dag de melk uit een flesje ('s avonds) en ook totaal geen problemen met de overige voedingen. De fles zelf was ook totaal geen probleem trouwens. Gebruik zelf de S-fles van Difrax, met een normale speen.

Ik heb zelf wel eens gehoord dat je het beste tussen 1-2 maanden wel kan beginnen met flesje. Bv-kindjes die pas na 2-3 maanden voor het eerst een flesje krijgen, schijnen die vaker te weigeren. Da's niet echt handig als ze straks op de opvang bijv. wel uit een flesje moeten drinken...

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat hebben we bij Maud ook geprobeerd, toen ze voor het eerst kunstvoeding kreeg... Expres de fles door papa laten geven, zodat ze niet in de buurt van mama's melkfabriek was. Maar wat papa ook probeerde, ze weigerde pertinent... Na een half uur heb ik haar toch maar overgepakt en geprobeerd. Ze sputterde nog 2x een beetje tegen, maar ging toch eindelijk drinken :p

Marit drinkt nu 's avonds meestal zo'n 120-170cc uit de fles. Maar ze heeft ook al eens een flesje van 210 leeggedronken :$ (en gister kwamen we dan weer niet verder dan krap 80cc, maar toen vond papa het ook nodig om haar wakker te maken voor de voeding ;)). Het wisselt dus nogal sterk

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik kan geloof ik beter voor me houden hoeveel ik kolf... :)

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij gebruiken de Dental speen van Bibi. Had uit 1 van die dozen ook nog zo'n combi-speen van Difrax liggen, die heb ik ook geprobeerd, maar die spuugt ze juist veel sneller uit dan de Bibi. M'n oudste heeft het ook al nooit zo op de Difrax spenen gehad, ze wist het elke keer voor elkaar te krijgen om haar (onder)lip over het schildje te krijgen en dat vond ze dan weer niet zo'n succes ;)
    Dus hier altijd de Bibi (dental) speentjes gebruikt. Heeft hier verder nooit tot problemen geleid met de bv. Heb Maud 11 maanden bv gegeven en ze had al vanaf dag 3 een speentje :)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

tepel pijn kan zoooo verschrikkelijk zijn :( Bij m'n oudste heb ik daar de eerste maanden behoorlijk veel last van gehad. Heb echt meer dan eens toen op het punt gestaan om de bv er maar aan te geven, want de pijn was soms echt niet te harden. Kon het soms echt wel uitschreeuwen van de pijn bij het aanleggen, dat de tranen al toestroomden bij het idee alleen al dat ze moest eten. Nee, ik vond bv geven in het begin echt niet zo leuk als dat velen beweren dat het zou moeten zijn. Maar ik wilde het niet zomaar opgeven, zeker niet omdat de bv opzich echt als een tierelier liep. Heb het volgehouden doordat ik kon uitkijken naar het moment dat ze 2 maanden was. Ik had nl allang besloten dat ik dan voorzichtig zou gaan beginnen met afbouwen, ivm werk enzo. Wilde de voedingen overdag afbouwen en dan 's morgens en 's avonds nog wel de borst. Had de hoop dat als m'n borsten nog maar 1x per dag geterroriseerd zouden worden door zo'n klein zuigertje ;) (gaf steeds maar 1 borst per keer, die kreeg ze al niet eens leeg) dat ze dan hopelijk genoeg rust tussendoor zouden krijgen en de pijn ook minder zou worden. En dat is gelukkig ook zo gebleken :) Vanaf dat ik het 50/50 ben gaan doen, werd de bv ineens wél zo'n prettige ervaring als dat altijd beweerd wordt.

Dit keer heb ik er gelukkig lang zoveel last niet van. Soms wel wat gevoelige tepels, maar lang zo erg niet als bij Maud *klopt af*. Daar was ik wel bang voor vantevoren. Want het was echt soms een hel hoor, de voedingen...
    Hoop dan ook voor jou dat je inmiddels al een stuk minder last hebt van je tepels en dat het bij deze ene keer blijft!!

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn verlof loopt 13 september ten einde, maar ik overweeg om daarna nog 5 :)$) weken aan vakantiedagen op te nemen. We gaan nl. in de 2e week van oktober een week op vakantie :D De week van 13 september wil ik sowieso vrij pakken, die week gaat Marit voor het eerst naar de opvang en dan wil ik graag in de buurt zijn. Ik werk in de detachering, en weet nu nog niet bij welke klant ik na m'n verlof aan de slag zal gaan. Als je die eerste week na m'n verlof er al af haalt, dan hou je nog maar 3 weken over voor we op vakantie gaan. Zou ik dus net goed en wel bij een nieuwe klant zitten (en dat is dan als ze al meteen iets voor me hebben, het kan ook zomaar zijn dat ze pas per 1 oktober ofzo een klant hebben) en meteen alweer een week weg zijn. Ik heb genoeg vakantiedagen staan, dus wat dat betreft kan het...

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Sinds Marit 's avonds een flesje afgekolfde melk krijgt, slaapt ze 's nachts ineens 8-9 uur, terwijl ze daarvoor steeds een uur of 6 sliep.

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Als Marit haar kleren onder gepoept heeft, was ik ze even uit in de wasbak met wat lauw-warm water en een simpel stuk (hand)zeep. Lijkt dan wel alsof je aan het gummen bent, met zo'n stuk zeep :p Maar het werkt hier in elk geval prima, kan de kleren daarna zo in de was gooien (zelfs paar dagen later nog) en komen altijd schoon uit de was :)

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud kreeg in het begin flesvoeding van Kruidvat (hypoallergene). Dat ging altijd prima, maar op een gegeven moment hebben ze die formule wat aangepast. De poeder stonk daarna echt enorm (bah), Maud vond 'm duidelijk een stuk minder lekker en ze ging er ook weer van spugen, terwijl ze dat al maanden niet/nauwelijks meer gedaan had. Toen zijn we overgegaan op Nutrilon en ging het weer als vanouds :)

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Kan me goed voorstellen dat je hoopt dat hij snel om de 4 uur gaat komen ipv om de 3 uur... Geloof dat Marit alleen de eerste 2 dagen om de 3 uur kwam. Of beter gezegd: dan maakte de kraamhulp haar wakker voor een voeding. De rest van de kraamweek werd ze om de 4 uur wakker gemaakt en zodra de kraamhulp weg was zijn we écht overgegaan op voeden op verzoek (kraamhulp was daar ook wel voor, zolang er maar niet meer dan 4 uur tussen zat...) en is ze al snel naar 5 voedingen/dag gegaan. Was toen wel heel wisselend hoeveel tijd ze er tussen liet de eerste weken. Ene keer 3 uur, volgende keer kwam ze dan pas weer na 5 uur. Was echt geen peil op te trekken. Langzaamaan werd de periode die ze er tussen liet steeds vaker 5-6 uur en ineens zat ze dan nog maar op 4 voedingen per dag. Hoewel ik het al dagen aan zag komen (hou keurig op een blaadje bij hoe laat ze eten krijgt, uit welke borst en hoe lang ze gedronken heeft ;)), was ik er zelf misschien nog wel het meest verbaasd over dat ze daadwerkelijk maar 4x voor eten was gekomen.

Ben je dan wel een beetje snel klaar met voeden? Ik ben met Marit alles bij elkaar meestal al snel een uur verder, alleen 's nachts (nou ja, toen ze nog 's nachts kwam voor een voeding) was ik soms met een half uurtje wel klaar. Die tijd is dan inclusief het recht houden voor boeren en dergelijke. Moet haar echt zeker 15-20 minuten recht houden na een voeding, anders is er grote kans dat ze wat gaat spugen... En meestal drinkt ze zich niet in 1x vol, maar in 2-3x. Dus dan is het aanleggen, als ze dan na 5-10 minuten los laat rechthouden, nog weer eens aanleggen, weer rechthouden, etc.
    Als ze op die manier elke 3 uur zou komen, zou ik dus met wat geluk net 2 uurtjes ertussen over houden voor andere dingen :$

Deel Deze Pagina