@obstipatie ik las in de Wij jonge ouders dat de Nutrilon Omneo een dieetvoeding is tegen krampjes en moeizame ontlasting.... misschien dat dat wat is?? @pampers daar heb ik ook goeie verhalen over gehoord, jesper reageert alleen erg goed op de pampers en bij andere merken had hij altijd luieruitslag, we hebben dus eigenlijk nooit een andere poging ondernomen mbt luiers.... misschien dat we dat nu met sanne kunnen proberen.... zit ik me nu te bedenken...
@ Moettie, dapper en lief dat je ons met een berichtje komt verblijden. Fijn om weer even wat van je te horen, ik denk nog geregeld aan jullie en was benieuwd hoe het nu ging. Kan me voorstellen dat de emotionele rollercoaster nog niet over is, maar goed om te horen dat je ook goede begeleiding krijgt van de gyn. Ik wil je / jullie heel veel sterkte wensen de komende periode met de verdere verwerking. Laat je nog eens wat van je horen? Liefs, Maureen
Die hebben we al geprobeerd, maar daar reageerde ze niet goed op. Sindsdien drinkt ze Friso Comfort 1 en dat gaat wel goed.
@ obstipatie: heb ook begrepen van onze massage-juf (heb met de oudste een baby-massage cursus gevolgd en ga dat over 2 weken met Isabel weer doen) dat je de darmpjes ook goed op gang kan brengen door zachtjes met een vlakke hand rechtsom (met de klok mee ) het buikje kan masseren. Evenals een draaiende beweging met beide beentjes en dan de knietjes richting de buik (let op: knietjes wel naar buiten gesteld houden), wederom weer met de klok mee. Dat zou beide stimulerend werken op de darmen. @ pampers, voor onze stevige meid (nu ong. 5 kilo) gebruiken we al twee weken nummertje 2 van Pampers. Heb niet het idee dat deze veel te groot zijn, ze gaan tenslotte maar tot 6 kilo. Heb eigenlijk nooit een ander merk geprobeerd, deze bevallen goed. Ja, op ons KDV gebruiken ze Huggies, maar vind die erg beduidend minder. Voelen veel minder soepel aan, meer kartonnerig . Maar die zullen wel veel goedkoper zijn denk ik (zeker als zij het grootschalig inslaan). @ hier: weet niet of het kan dat het middel tegen reflux (Zantac) al zo snel aanslaat, maar sinds we het gisteren zijn gaan gebruiken slaapt Isabel ineens veel makkelijker in! Natuurlijk wel gisteravond wat onrust van darmkrampjes gehad, maar dat hoort er gewoon bij. Ze heeft voor het eerst een lange ruk gemaakt in de nacht van 2145 uur voeding (en viel na wat onrust in slaap rond 2330 uur) en ze maakte me pas wakker tegen 6.00 uur!! Wist niet wat ik meemaakte! En vandaag overdag ook een veel rustiger meisje dan we tot nu toe gewend zijn. Ik hoop echt dat dit nu aanhoud, dat zou fijn zijn!
Hier zitten we ook sinds een week of 2 op pampers nr. 2. Ward weegt nu 4 kg en vind ze precies ook wat groot. Moet wel zeggen dat ze zijn poep beter absorberen dan de nr. 1.
Die tips tegen obstipatie hebben wij gekregen als tips tegen krampjes. Maar we kunnen het proberen om te zien of het werkt En dat de zantac al werkt is mooi! Drinkt ze het ook goed weg? Onze meid is iets rustiger, maar slaapt nog steeds weinig en wil nog alleen maar in onze armen. Ja, af en toe kunnen we haar weg leggen maar dat konden we vaker. Maar langer dan een half uur redt ze niet Ik hoop dat het beter zal worden.
Wat betreft de pampers. We zitten nu nog op 1 en die bevallen nog prima (ze weegt 4.280 gram). De plas wordt goed opgenomen en ik vind die indicator streep wel handig haha. En ze zitten perfect. Geen luieruitslag. Dus ja, ik blijf lekker nog bij pampers. Zodra nr. 1 op is stappen we over op nr. 2. En heb nog genoeg bonnen dat we 3 pakken halen en 2 betalen dus dat scheelt nog best wat betreft de prijs
@ pampers, Jasmijn zit nu ruim een week op nr 2 en die zitten wel iets ruim maar alles blijft erin zitten en qua ontlasting kan ze ook net ff wat meer in nr 2 kwijt. Dus ik hou het lekker op 2. @ hier, vanavond voor het eerst is ze om 20 uur naar bed gegaan en was het stil... we hebben elke avond een mopperend/huilend kind gehad tot de fles van 23.00 uur. En nu een avond rust.... Nu wel hopen dat ze de nacht ook gewoon doorslaapt
lekker juudje ik blijf mezelf erover verbazen dat wij gewoon hem om 8 uur op bed leggen en uiterlijk half 9 is alles stil hij ging ook vanavond zonder mopperen naar bed en hoefde maar 2 x terug naar hem HEERLIJK!!! echt een modelbaby zo anders!!!! sabse hopelijk slaat het snel aan dan heb jij ook een rustiger baby funkie! hoe is vanaaf gegaan? en ik heb nooit aan kiss symdroom gedacht maar idd zeg ! ACH SNEU mannetje gelukkig weet je nu in iedergeval DAT
oeps ging wat fouts.. er wat is ook met xavi en je klinkt weer een stuk positever en minder gestresst ! top! hier nog best een commode la met nr 1 maar alles houd goed heb altijd pampers voor me kinderen en nooit last van ongelukkjes ofzo dus pampers vind ik de beste heb ook eigelijk nooit andere geprobeerd heb nu wel nr 2 in de kast liggen maar heb ze op nr 1 gehouden maar zie geen verschil jammer dat die plasstreep er niet meer op zit...vond het wel makkelijk
Nou, het is het proberen waard! Darmkrampjes zullen vaak ook wel minder worden, wanneer de ontlasting weer goed doorloopt, ik merk iig wel dat de onrust met darmkrampjes minder is, wanneer ze d'r luier volschiet! @ Zantac, ze vindt het volgens mij niet lekker, en probeert dan ook met alle macht om het uit d'r mondje te werken... Geef jij het voor of na de voeding? Stond op de bijsluiter niets over vermeld. Ik doe het nu vóór de voeding. Vraag me af of ik het ook door de afgekolfde melk kan doen, die ik 1x per dag geef uit een flesje, weet jij dat toevallig?
die plasindicator vond ik alleen handig in de eerste week. Inmiddels plast ze zoveel, dat ik die indicator niet meer nodig heb om aan te voelen of de luier vol zit. Dat voel ik zo door de romper heen! Wat ik wel vind, is dat nr.2 van pampers handiger sluit in haar middel, omdat de luier op d'r heupjes van die vleugeltjes heeft. Nr. 1 heeft dit niet (blijft recht vanuit de lies) en sluit daarom minder goed aan (vind ik dan! )
Ik vond het raar dat dit niet in de bijsluiter stond. Ik heb toen de apotheek gebeld en die zeiden dat het er doorheen mocht (door de melk). MAAR op internet las ik bij andere meiden dat zij te horen kregen dat het voor de voeding moest (ongeveer een kwartier ofzo), dan brengt het namelijk een laagje aan in de maag (en dacht ook slokdarm). Dus wij geven het een kwartier voor de fles en na dat kwartier krijgt ze de fles. Lekker vindt ze het niet, maar ze accepteert het inmiddels wel beter. Dus je kan jouw apotheek bellen en het navragen, maar mij leek het ook wel logisch dat het voor de voeding moet. Alleen raar dat mijn apotheek zei dat het erdoor mocht
Oh ik vind de indicator nog handig. Een duidelijke plasluier is niet te missen, maar heb wel eens gehad dat ik even snel wilde kijken hoe vol de luier zat aan de hand van de streep.
Die indicatorstreep, die had ik enkel in het zh... De pampers die ik in de supermarkt kocht, hadden dit niet. Nu is het voor mij ook wel duidelijk als hij geplast heeft, maar in het begin is het wat kijken @ tihany en meisje89: Ik heb van de week pampers gekocht bij Kruidvat NL en daar waren ze 2+1 gratis. En degene die we betaald hebben, waren 5 euro per pak goedkoper dan in Kruidvat België... En in Aken zijn ze natuurlijk nog goedkoper, maar daar zijn we nog niet geraakt sinds dat Ward er is
Klopt pampers zijn altijd wel ergens in de aanbieding 2+1 gratis, vorige week de trekpleister, deze week de kruidvat etc., tenminste hier in NL, geen idee hoe het in Belgie zit. (Hoe krijg je die puntjes op de e voor elkaar? )
hey, dat is raar, mijn huisarts vertelde mij dat de werking van Zantac via de bloedbaan gaat. En dus via de bloedsomloop de aanmaak van maagzuur verminderd, waardoor de baby minder last heeft van oprispingen, omdat die dus een stuk minder zuur zijn en minder irritatie geven aan de slokdarm. Lekker altijd hè, van die tegenstrijdige verhalen.... Nou ja, ga morgen maar eens bellen met de apotheek, om advies te vragen....
In Duitsland zit die indicator streep er ook niet op. Blijkbaar alleen in NL. Ach ik vind het zo af en toe best handig.
Nou even online gezocht en vond dit: ZANTAC 150MG/10ML DRANK Daar staat na het eten in principe haha Eigenlijk had de bijsluiter duidelijker gemoeten vind ik
wat raar hè! Nou ja, lees ook heel veel op i-net dat mensen het geven in de flesvoeding.... En als ik dit lees denk ik ook.... huh??