Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook al vanaf de 1e week bezig, Sven omhoog houden, het bed staat al omhoog. We willen liever ook geen medicijnen omdat Sven in zijn 1e week al zware antibiotica heeft gehad én ook al refluxmedicijnen via HA die niet werkten.
    Ik ben van plan om naar de Osteopaat te gaan. Ik hoor zoveel goeie geluiden hierover!!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    aaaah je banner staat mooi bo ;)

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Tja, ik weet het nog niet, een osteopaat. Ik ben op een of andere manier wat wantrouwig tegenover alternatieve geneeswijzen. Maar ik ga me nog niet heel druk maken (ben door het bezoekje aan de ha weer wat gerustgesteld) en wacht met spanning de komende nachten af. Meneer heeft na zijn bezoek aan de ha al 2 keer gedronken en is 2 keer rustig in slaap gevallen.

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier sinds gisteren ook een combi-difrax speen, een mooie paarse en hij bevalt erg goed!

Mare zoekt ook erg naar tepels, en niet alleen bij mij ook papa en bezoek moeten eraan geloven!

Door al die verhalen over reflux begin ik hier ook sterk te twijfelen. Mare is sinds een week erg onrustig net na het drinken. Af en toe komt haar voeding terug in haat mondje en dat slikt ze dan steeds weer door. Ze steekt ook steeds haar tong uit en is constant aan het smakken. En als ze op haar rug ligt na een voeding heeft ze echt last, ik hou haar nu maar iets langer rechtop na een voeding dat lijkt wel te werken. Herkennen jullie hier misschien iets in.

Morgen ga ik eindelijk de eerste keer met haar naar het cb ( steeds uitgesteld door ziekte arts) zal het daar eens voorleggen.

Straks krijgt Mare een flesje afgekolfde melk (doen we twee keer per week om te oefenen) dus mama mag nu een glaasje wijn. En dat is al heeel lang geleden.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Tja, zo doet onze meid ook. Ik zou het idd met het CB bespreken. We gebruiken nu zantac drank (erg vies) en hopelijk zal dit helpen. We merken wel wat verschil, maar weet niet of het nu aan de zantac ligt of iets anders. We wachten maar ff af.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Hier beginnen ze niet snel met een behandeling. Hier in de buurt is een kindje dat al 4 weken klachten heeft en zelfs dat is nog niet ernstig, want ze drinkt verder goed. Waarschijnlijk is een behandeling toch best belastend voor een baby.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Is het ook. Het is altijd beter als je geen medicijnen hoeft te gebruiken. Wij kregen het omdat onze meid waarschijnlijk daardoor de hele dag onrustig is en huilt en krijst. En als een kind uren huilt/krijst en onrustig doet is het ook niet echt goed. Dus dan kan een behandeling wel goed zijn in de zin van dat het beter is dan haar laten lijden.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @Funkie: Hoe gaat het nu met Xavi? Beter? Ben erg benieuwd!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij hebben bij Maud luiers van Kruidvat gebruikt (nou ja, overdag, voor de nacht gebruikten we dan weer pampers omdat ik het idee had dat die de plas voor langere tijd wat beter kon opvangen en aangezien ze dezelfde luier 's nachts toch wat langer aan had dan overdag...)
    Vond ze niet slecht, maar vind persoonlijk de Pampers beter. Die van de Kruidvat zijn wat stugger. De pasvorm vond ik niet beter of slechtger tussen de 2 merken.
    Hebben ook nog eens een pak van de AH gebruikt, maar daar kreeg Maud luieruitslag van, dus dat is bij dat ene pak gebleven.
    Voor Marit gebruiken we nu Pampers (maat 2). Let wel elke keer op dat ik 'm dusdanig goed aan heb gedaan dat het op de rug ook zo goed mogelijk aansluit, anders zit hier ook alles zo onder de poep ;) maar voor de rest geen problemen mee.
    Overdag gebruik ik ook wel eens Huggies newborn met katoen (ook maat 2). Die gebruik ik alleen overdag omdat ik dat pak nu eenmaal beneden heb liggen :p Die zijn ook fijn. Voelen vooral ook erg prettig aan en zijn niet te stug. Heb het idee dat ze wat smaller zijn dan de Pampers.

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit kan ik gewoon knuffelen. Ze draait zich eigenlijk alleen ondersteboven richting mn tepel, als ze net gegeten heeft (1e x aanleggen, soms ook nog na een 2e x aanleggen) en ik haar nog even recht hou voor boertje enzo. En alleen als ze dan nog wel wat lust.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik hou Marit standaard minstens 15-20 minuten rechtop na een voeding, ook 's nachts dus (ok, toegegeven, mocht ze dan na een voeding in diepe slaap zijn vertrokken, dan wil ik nog wel eens 5 minuutjes smokkelen). Had al snel in de gaten dat dat bij haar nodig is om spugen zoveel mogelijk tegen te gaan. Als ze na een voeding erg onrustig is, kan het rechtop houden ook nog wel zo oplopen tot 45-60 minuten... ;)
    Als ik er nu mee naar de dokter zou gaan, zou ik geloof ik niet echt wijzer ervan worden. Verwacht hetzelfde als bij jou: te mild om te behandelen en op het wat omhoog zetten van het hoofdeind van dr bed na, doe ik eigenlijk al alles om het voor haar zo makkelijk mogelijk te maken.

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Balen dat dat bv-verlof niet door kan gaan :(
    Heb hier vandeweek ook het 1e pak kv gekocht. Wil in principe over een week of 2 beginnen met (deels) op kv over gaan, maar vind het wel fijn om het nu vast in huis te hebben, zodat ik daar ook nu al mee zou kunnen beginnen als ik dat om wat voor reden dan ook zou willen. Voor mij is kolven op het werk ook niet te doen, dus dan in elk geval overdag maar kv. (Hoop dat de bv wel zodanig op peil blijft dat ik 's morgens en 's avonds bv kan blijven geven)

13. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hey dames,kom ook weer ff aanwaaien.

Met Laura gaat het goed,ik merk dat ze ouder wordt. Als ik ze nu wakker in haar wiegje leg duurt het wel ff voor ze in slaap valt maar zelfs met het licht uit ligt ze gewoon wat te miepen. Een week geleden:Laura+wiegje=krijsen. ;):p
    Ze slaapt 's nachts ook beter. Soms laat ze er 6u tussen (zelfs al eens 8u). In de dag is ze veel wakker en echt alert. Fijn zo'n kijken kindje :D

Volgende donderdag haar eerste prikjes :( Zie er zo hard tegen op. Hopelijk huilt ze niet te veel.

Met mij gaat ook alles goed,ben dinsdag begonnen met start to run en volgende donderdag start ik met infraligne.
    1 oktober ga ik terug werken en dan wil ik er terug slank uit zien ;)
    Gelukkig is mijn bv-verlof goed gekeurd!

Gisteren een dagje ardennen. Lekker gewandeld. Vandaag zoniënwoud. Ook weer lekker wandelen. Kom dus vanavond wel ff terug ofwel morgen!

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik ben nog maar een weekje thuis en dan moet ik al terug beginnen werken :(. Zie er langs ene kant wel enorm tegenop. En ergens ook weer niet.

15. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Ben erg druk geweest de laatste paar dagen. Hoop dat ik het weekend weer wat meer kan meekletsen.
    Hier gaat het goed, Nova is gezellig en steeds meer wakker.

Ik las dat er veel van jullie medicijnen hebben voor Reflux. Mijn nichtje werkt in het Sofia Kinderziekenhuis en zij wist me te vertellen dat elke baby een vorm van Reflux heeft. De een heeft er meer last van dan de ander jammer genoeg. Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan.

Ik ben af en toe wat BV aan het kolven om in te vriezen, want ga volgende week naar de kapper en wil ook een ochtendje winkelen dus moet dan wel een voorraad drinken hebben ;).

De tijd vliegt eigenlijk, ik las dat Tihany over een week alweer moet gaan werken. Ook misschien wel weer lekker om even weer iets anders te gaan doen. Mij bevalt het thuiszitten prima maar krijg wel steeds meer de behoefte om iets voor mezelf te doen.

Later!

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Klopt, maagklepje werkt bij pasgeborenen nog niet goed. Maar als ik last heb van maagzuur (goh, was ik niet zwanger een tijdje geleden???), pak ik een rennie, omdat ik het vervelend vind. Daarom wilde ik kijken wat ik voor mijn kleine kan doen.

Hoe ga je het dan opwarmen? Ik zit hier nl ook mee. Binnenkort dagje dolfinarium en kan wel een voorraadje meenemen, maar hoe warm je het dan op?

Gisteren trouwens voor het eerst gekolfd. 120 cc was de opbrengst. Joehoe!!! Damien heeft daarvan later 80-90 cc op. Papa heeft flesje gegeven en vond het heel bijzonder. Erna nog even borst gegeven, maar daar hoefde hij niet veel meer van, dus drinken uit flesje lijkt ook goed te gaan.

Damien ligt nu ineens met 2 rammelaars in zijn handen. Ik heb hem niets aangegeven. Het zal wel per ongeluk zijn gegaan, maar wel leuk om te zien. Wanneer gingen jullie kleintjes voor het eerst gericht naar iets grijpen?

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

vandaag na controle gehad alles was goed wond is goed genezen dus mag alles weer doen

met de kleine man gaat ook alles goed hij slaapt lekker snacht gister avond om half tien ze flesje en kwam pas weer om half zes was erg lekker hopen dat ie het volhoud

even een foto van me ventje

18. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Hoe ga je het dan opwarmen? Ik zit hier nl ook mee. Binnenkort dagje dolfinarium en kan wel een voorraadje meenemen, maar hoe warm je het dan op?

Meestal hebben ze in die parken wel een magnetron. Of anders doe je het flesje in zo'n thermozak van Difrax.

19. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Vogelinnetje, Nova grijpt nog nergens naar, zit er ook wel met spanning op te wachten. Wel goed van Damien dat hij al dingen kan pakken!

@Sabine, knap ventje heb je. Leuk shirtje heeft hij ook aan.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Cycaa, borstvoeding mag dus niet in de magnetron. Voedingsstoffen worden dan nl afgebroken.

Deel Deze Pagina