Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen ervaring met een zijliggingskussen, maar hebben in Ward zijn bedje wel een kussen liggen dat de afplatting voorkomt. Het loopt zo wat omhoog met 2 rolletjes aan de zijkanten. Hier is de voorkeurshouding gelukkig afgenomen door hem regelmatig op z'n buikje te leggen en dan keek hij naar dezelfde kant dan als hij op z'n rug lag. Maar da's de andere kant van z'n hoofdje.

Heb net op m'n werk info gevraagd over borstvoedingsverlof tot eind september. Ben benieuwd of het zou gaan (heeft met wetten te maken omdat ik in de openbare sector werk)! Mijn diensthoofd heeft net gemaild dat ze hoopt dat ik het kan nemen, dus die is al akkoord! :)

2. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    heeejj mamies!!!

mwoah hij heeft sagen ertussen dat hij erg rustig is!! maar ook dat hij weer erg huilt... ik zeg maar jantje lacht jantje huilt..
    heb het boek de tevrede baby gekocht en probeer het na te streve de voedingstijde en dutjes!!! af en toe valt hij in zijn bedje in slaap maar niet voor lange duur... en dan neem ik hem maar bij me zodat hij toch de rust krijgt die hij nodig heeft.
    vanmiddag weer naar de chiropractor..

en vanmorge intake bij de crèche gehad.. vrijdag gaat hij al een uurtje wennen.. ben benieuwd hihi.. wacht ontwaakt hier iemand

3. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
  4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb daarstraks gesmst naar Roosje. Als ik iets van haar hoor, geef ik het door!

5. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Was vergeten dat ze aan het verhuizen is. Dat zal de reden wel zijn, nog geen internet natuurlijk en erg druk van de verhuizing en de kids.

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja roosje is druk druk denk ik haha nou dan is die wel heeeel druk

prikjes vielen 100% mee
    hij gaf een klein huiltje bij allebei en toen was die stil zooo stoer!!!! nu ligt die met zetpil in de box te slapen
    lekker in zijn pyama al
    hier was die ruim 750 gram aangekomen en weegt nu 5190gram en is 57,5 cm groot
    mag nu ook binnekort lekker zwemmen met hem en zus eindelijk!

7. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ik ben helemaal van de puckababy, sinds vrijdag gebruiken we die voor Sanne en ze slaapt zowaar overdag ook ... echt geweldig!!! Kan ik iedereen adviseren als je kleine ook zo onrustig met de armpjes en beentjes loopt te boskrollen net zoals sanne dat deed :)

8. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hmmm 't is alweer kook tijd!!!

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.671
    113
    o jee, damien zit niet lekker in zijn vel. Heeft vandaag nog niet langer dan een half uur achter elkaar geslapen, is wel moe en huilt als ie alleen is. Dit heb ik nog niet eerder bij hem gezien.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dan moet je geen zoey heten ik heb hem geleend van me schoonzus omdat iedereen er dol op was.
    Nou zoey kreeg een hysteria aanval jeetje . Echt mega huilen ze zal en moet dr armen vrij hebben.
    Maar ondertussen maait ze zichzelf wel wakker dus lekker eigenwijsje zal ik maar zeggen

Maar wat goed dat het bij jou wel aanslaat zo heb je toch ook wat rust voor jezelf en kan je goed opladen om daarna weer heerlijk van je kleintje te kunnen genieten en ook meer te kunnen hendelen .

Ik neem me petje af voor jullie mama`s waarvan de kindjes zoveel huilen .
    want het moet harstikke moeilijk en vermoeiend zijn om je kindje hele dagen door te moeten troosten wat vaak niet lukt .
    Jullie verdienen echt een pluimpje hoor .

11. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Ook van mij een pluim hoor, lijkt me inderdaad vermoeiend. Je moet jezelf natuurlijk ook om de zoveel tijd (in alle rust) kunnen opladen.

Vandaag contact gehad met mijn werk, mag 1 oktober weer beginnen en heb er nog totaal geen zin in. Hopelijk komt dat gevoel binnenkort terug.

Ga nu even een avondwandeling maken met mijn meisje, het is eindelijk droog hier!

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.671
    113
    De oplossing voor vandaag was een lekker warm bad. Het inzepen ervoor vindt ie al geweldig en met een warm (40 graden, meneer stelt eisen) bad erna maak je hem helemaal blij. Normaal heeft ie er na 5 minuten genoeg van, maar nu moest ik hem er na 10 minuten uithalen. Liefst lag ie er nog langer in, maar ja, mijn arm werd lam.

13. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Vogelinnetje: fijn! Een badje kan hier soms ook wonderen doen.

Mare is nu bij papa een flesje afgekolfde melk aan het drinken maar wat een protest, ze drinkt het uiteindelijk wel op maar dat ze liever de borst wil is duidelijk.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier vandaag weer gekeurd en geprikt bij t CB. Oei...wat was Evi kwaad; zielig hoor.
    @Bo; geef jij standaard na de prikken een zetpil of had je kleine koorts?

Evi is nu 5010 gram en 57 cm. Ze volgt keurig een gemiddelde groeicurve dus ze mag gelukkig zoveel eten als ze doet; ze zit nog steeds op 6 á 7 flessen van 150+5 en dan ook nog Forte (voor hongerige baby's). Gelukkig voor haar en ons hoeven we niet te minderen

15. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    hier ook een onrustig meisje helaas... zullen wel de bekende darmkrampjes zijn denk ik! Die verdwijnen niet met Zantac helaas! ;)

Vraagje aan de mama's die Avent-flessen gebruiken.
    Ik heb een heleboel spenen maatje 1 liggen die ik nooit gebruikt heb.
    Ik gebruik alleen de flesjes om afgekolfde melk in in te vriezen.
    Heeft iemand interesse om de spenen over te nemen (tegen verzendkosten)?
    Het zijn er 12 in totaal (incl. de afsluitdoppen).

Tevens heb ik 3 Difrax fopspenen liggen (dental), 2 groene en 1 roze.
    Heeft daar toevallig nog iemand interesse in? Zijn ook nooit gebruikt. :)

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

die van ons zijn precies hetzelfde in maat en gewicht
    nou een uurtje na de prikken gaat de vloeistof werken en de cbarts zei dat ik dan gewoon een zetpil moet geven
    want die beentjes gaan pijn doen
    en ze deden pijn och arm ventje ....
    dus niet alleen voor koorts zijn die dingen maar ook voor pijn
    ben heel makkelijk in geven ervan want waarom pijn hebben als het niet nodig is...

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wat moet je met 12 spenen maat 1! haha dacht dat ik erg was ...nee dankje zit in maat 2 nu

ik mocht savonds van friso voeding voor hongerige babys 2 schepjes erbij geven want hij slaapt maar niet door
    en kwam vanacht zelf na 3 uurtjes alweer
    dus morgen een pak halen en dan de laatste fles 150 maken 3 normale en 2 scheppen voor hongerige babys geven
    we zullen zien...

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De shirtjes heb ik ook last van, kost me al moeite om ze over m'n borsten heen te krijgen ;)

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier ook volgende week naar het cb, ben benieuwd hoeveel Marit is gegroeid, maar die spuitjes... :(

Flubberbuik, hier ook nog flink last van, maar hij is niet meer zo erg als na Mauds geboorte, dus er is nog hoop ;)

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Vervelend zeg :(
    Had het vanmorgen met Marit. Krijsen, krijsen, krijsen... Niets was goed. Heb pas om half 12 zelf wat kunnen eten :$, toen was m'n sm even langsgekomen... Ben sowieso al geen held in m'n kind huilend wegleggen voor zoiets, maar nu had ik Maud ook nog rondlopen en dan weet dat meiske ook helemaal niet meer wat dr overkomt (was al blij dat ik voor haar in elk geval nog wat krentenbolletjes had liggen om te geven). Ze zat me al heel beduusd aan te kijken terwijl ik Marit nog op de arm had...

Gelukkig was ze 's middags, na de voeding, weer rustig :)

Deel Deze Pagina