Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier begint een muziekje nu ook te werken
    ik heb pip en dat muziekje maakt zoey ook erg rustig
    Kijken of het muziekje in de babyfoon ook werkt.
    Die is namelijk benenden ook te bedienen.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gisteren Ward om 21u30 al in z'n bedje gelegd omdat hij toch moe was, maar nu had hij wel 1 voeding minder. Hij heeft uiteindelijk wakker gelegen tot 22u30, maar was wel erg rustig. Vanmorgen om 8u was hij pas terug daar. Hij heeft wel al goed gedronken en is terug in slaap gevallen.

Ga me nu klaar maken, want moet op controle bij de gyn om 11u!

Oh ja, heb nog niets van Roosje gehoord. Had haar van de week een sms gestuurd, maar denk dat ze het te druk heeft momenteel.

@ Vogelinnetje: Van een dipje heb ik tot nu toe nog niet echt last gehad (alleen de periode net voor en na mijn knip opnieuw gehecht is geworden, maar dat was meer door de pijn). Maar heb erg goede nachten he... Zal er ook wel toe bijdragen.

3. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Gister heeft ze van 9 tot 23 in haar bedje geslapen!!!! Ik heb haar in bad gedaan om half 8 en lekker even geknuffeld op bed en toen ze ging gapen in bed gelegd. Ze heeft niet gehuild wel liggen mopperen maar dat is goed aan te horen ;) Op naar nog zo'n avond :D:D

4. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Hahha nee hoor ik verwacht niet dat ze nu al doorslaapt van 19 tot 7 maar als je elke avond zo druk bent met je baby verlang je wel naar dat moment ;) Dat bedoelde ik. Maar gister ging het gelukkig wel goed!!!!

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Doorslapen... ik dacht een aantal weken geleden dat dat bij ons ook wel snel het geval zou kunnen zijn, want hij kwam al vrij snel pas na 5 uur 's nachts. Helaas was dat afgelopen week teruggelopen naar 3 uur. Vannacht gelukkig weer 2x 4 uur. En nu slaapt ie ook weer vanaf 8 uur. Hij was in slaap gevallen na de voeding in mijn bed en ligt daar nu nog. Ik breng hem zo wel naar zijn wiegje.

Gisteren was ie een klein beetje onrustig. Niet echt veel huilen, maar niet weten wat ie wil. Gelukkig kwam ie niet elke 1,5 a 2 uur voor voeding, zoals dinsdag. Het lijkt erop dat ie nu weer een rustige dag heeft. Woensdag heeft ie nl vrijwel een hele dag geslapen en nu misschien weer. Dat betekent, vermoed ik, dat ie morgen weer actiever is, omdat ie genoeg slaap heeft gehad. Het zou fijn zijn als ie een middenweg hier in zou vinden :D

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey mamies...

zo ben ik weer fftjes op de vaste pc hahah..
    xavi is wennen op de creche.. heerlijk even een rust moment.. ga zo ook ff liggen.. 13.00 moet ik hem ophalen.. heb hem zelf daar een flesje gegeven....

over doorslapen.. xavi krijg 23.00 zijn laatste fles en dan komt ie weer om 07.00 uur... maar we horen hem wel rond een uur of 05.00 eerst deden we dan gelijk fles maken maar dat doen we niet meer omdat hij dan juist van ons nog wakkerder word.. we laten hem dus gaan en zo heeft hij de nachtvoeding laten staan.. heerlijk...

07.00 flesje gehad toen aangekleed ff in de box toen in de bouncer.. nou meneer ging jengelen ik haalde de boog eraf en hij viel gelijk in slaap tot 09.45 want toen hadde we een afspraak bij de chiropractor... en daarna gelijk door naar de creche..

ik laat nog wel weten hoe hij het vond haha.,
    ga ff rusten doei doei

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Welnee, hier ook nog hoor en volgens mij is het helemaal normaal. Het CB gaf aan dat ze 7,5 uur tussen de laatste avondvoeding en die daarna (is 2 keer voorgekomen) eigenlijk nog niet echt wenselijk vond nu, liever max. 6 uur ertussen. En tot 4 maanden mogen ze sowieso nog 's nachts komen gaf ze aan..

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Lekker, even tijd voor jezelf! Hoe vind je het verder? Ik zie er wel tegenop dat Mischa over 1,5e week ook voor het eerst gaat wennen, brrr. Maarja, straks vind ik het waarschijnlijk heerlijk dat hij 1 dagje in de week naar het KDV gaat..

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    ik heb nu ook ineens veel tijd voor mezelf. Damien slaapt lekker. Gisteren was ie wat onrustiger en dan merk ik dat ie de dag erna veel slaapt. Is wel fijn voor hem nu even, want we moeten zo naar het cb en vanavond hebben we een verjaardag.

Hebben jullie kleintjes ook last van baby acne? Damien zit helemaal onder. Eerst blaasjes, maar die drogen nu op. Zijn gezichtje voelt nu heel ruw aan. Dadelijk aan cb maar vragen hoe ernstig het is. Hij lijkt er geen last van te hebben.

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hier ook acné al begint het nu wat minder te worden, maar soms 'vlamt' het weer op. Dacht eerst dat het door de Zwitsal kwam maar dan zou het overal moeten zitten en het is alleen op zijn wangetjes/hoofdje en boven zijn borst. Rode pukkeltjes en zijn wangetjes waren niet meer zo zacht als anders.. Hij lijkt er ook geen last van te hebben.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is hier ook zo gegaan. Heb het lampje van de babyfoon aangedaan en zag dat hij zijn oogjes dan niet open had. Hij zeurt dus even in zijn slaap, speen geven en hij slaapt verder! ;)

Hoe is het wennen op de creche gegaan?

@ hier: Zo net bericht gehad dat ik geen bv-verlof kan nemen :( Moet dus 7 september terug beginnen met werken. Gyn zei vandaag nog dat ze elke mama die bv geeft 6 maanden verlof zouden moeten geven. Het wordt tegenwoordig zo gepromoot in België, maar blijkbaar de openbare sector niet. Kan dus binnen een week beginnen met bv afbouwen :( Hij deed het er zo goed op, maar heb de mogelijkheid niet om 2x te kolven op m'n werk. Tussen de middag zou eventueel nog gaan, eens even bekijken.

12. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik voel me er goed bij dat hij naar de kdv gaat! vond het net ook niet erg toen ik hem achter moest laten..

tien ik hem op ging hale lag hij lief te spelen op een kleed, hij had niet gehuilt ook! maandag mag hij weer wennen maar dan iets langer. toen hij daar was dr straks en ik kwam thuis dacht ik ahh heerlijk eve rust!!

hij was hartstikke moe, want hij ging ff huile en liep daar de deur uit en hij sliep,, thuis uit de maxicosi in bed gelegd maar dat lukte niet jammergenoeg.. even in de armen genome tot hij sliep en in zijn bedje gelegd hij slaapt.. blijf het zegge heerlijk die rust een keer niet op me schoot slapen... hahaha

@ ongesteldheid, ik werd 1ste keer na 6.5 week en toen weer netjes zoals altijd na 26 dagen.. ik mag geen anticonsepsie pil dus de gun zou mij nog terug Belle over de mogelijkheden want ik mag geen hormonen.. dus we moete uitkijken.. ben via iui zwanger geworden maar dat zal je net zien duurt het eerst bijna 3 jaar en nu spontaan.. dat gaat mij niet gebeuren.. haha

xavi heeft ook niet zo een gave huid meer aks eerst

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @nijntje: wat werk doe jij dan? Waar ik werk krijg je ook maar 4 weken borstvoedingsverlof. Ale tot het kindje 3 maanden is.

vandaag terug gegaan op controle bij de gyn. Heb me gelijk een spiraal laten steken. Gedaan met elke dag aan die pil denken.

14. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Funkie: fijn dat het goed is gegaan op het KDV. Hier vandaag intake gehad. Mare mag over drie weken komen wennen op de babygroep, vind het wel erg spannend hoor, het gaat wel erg snel zo.

@ nijntje: Balen dat je geen bv- verlof kan opnemen. Ik moet zelf 1 oktober weer beginnen met werken. Hopelijk gaat het kolven goed lukken daar en valt mijn productie niet weg.

@ huidje. Hier ook wat exzeem. Inderdaad ook eerst wat blaasje en nu droge huid in gezichtje. Ik gebruik bodycreme van weleda en die is erg fijn.

@ weekend: hier gaan we zondag naar zeeland met Mare naar haar overgrootoma. Hebben jullie nog leuke plannen?

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ dagdroom: Ik ga ook met Ward naar zijn overgrootmoeder! :D Ze zit in een rusthuis en is zo goed als helemaal dement. Maar voor mijn eigen gemoed wil ik dat ze Ward toch ook eens gezien heeft, ook al zal ze er niet veel van beseffen.

@ tihany: Ik werk bij een gemeente, als contractuele... Het kan goed zijn dat een andere gemeente het wel toe staat aan contractuelen, maar het is alleszins niet in onze rechtspositieregeling opgenomen :( Het nu gemaild of ik een lokaal kan krijgen tussen de middag waar ik tijdens mijn middagpauze kan kolven. Want ga dat echt niet doen in de refter waar iedereen zit.

@ funkie: Wat fijn dat het xavi zo meegevallen is! Hier gaan we volgende week voor het eerst naar de onthaalmoeder. Eerst met mij erbij en dan moet hij ook eventjes alleen daar gaan blijven.

16. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Yeh avond 2 in rust doorgebracht!!!!! Ik heb heerlijk aan mijn hobby kunnen werken ;)

17. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ook nog even mijn 2 mooie meiden spammen hier ;)
    Ze hebben dezelfde nachtkleding gekregen van oma. Staat zo schattig!

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    @ Juudje wat een schatjes!
    En wat ziet die taart er lekker uit! Misschien stomme vraag maar hoe doe je die decoraties? Waarvan maak je dat? Zou zelf graag zo'n taart maken voor ons 1 jarig trouwen in september maar zou niet weten hoe, heb jij toevallig tips of een goede site?

19. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    @cin85: die decoraties kun je met suikerfondant of marsepein van goede rolkwaliteit (1:4 of 1:3) maken. Ik ken een goede site. Als je een link wilt, moet je maar even een pb sturen. Weet nl niet of ik dat hier mag plaatsen.

20. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Juudje, schattige foto van je 2 meisjes. En mooie taart zeg!!

@Weekend, vanochtend al een bezoekje gebracht aan Ikea en vanmiddag hebben we een verjaardag van een meisje wat 2 wordt. Morgen op bezoek bij een vriend van ons, die heeft ons vorige huis gekocht, dus even kijken wat hij er allemaal aan heeft veranderd. En zondagmiddag eigenlijk ook een verjaardag maar denk dat mijn man daar alleen heen gaat.

Hier gaat alles lekker, Nova is erg rustig en slaapt weer veel. Gek dat sommige dagen zo makkelijk zijn en andere dagen 'vermoeiend'.

Fijne dag allemaal

Deel Deze Pagina