Joepie!! Evi heeft vannacht voor t eerst echt DOORGESLAPEN...23u laatste fles en om 6.30u heeft mijn vriend haar geschrokken wakker gemaakt omdat hij dacht dat ze niet zo lang mocht slapen; haha. Het zal vast een foutje zijn van de dame maar bemoedigend is t wel!!! @Cin; was t nog 'feest' vannacht?? Daar was je bang voor toch? @Cyaa; 6 uur poeh..das wel vroeg; is dat vaker zo? Iris is meestal rond 7.30u wakker...
@ Mause: Schattige meid!!! Ik kolf altijd en weet dus altijd hoeveel Ward op heeft. Gisteren heeft hij een grote eetdag gehad, eergisteren een mindere. Vandaag ook iets minder, maar dan komt hij gewoon sneller voor een voeding. Gemiddeld drinkt hij een 120-130 cc per keer. 's morgens als hij opstaat is het normaal rond de 100 cc maar dan is hij iets later daar en drinkt hij opnieuw. Ik doe dus nog steeds vraag en aanbod, en 's avonds clustert hij nog steeds. De voorraad in de vriezer is hier 50 cc en 60 cc. Dan kan ik altijd 2 flesjes samenvoegen aan de hand van hoe hij die dag gedronken heeft... Alleen weigert ward soms de diepvriesvoeding omdat die een beetje ruikt, maar er scheelt niets mee (op tijd ingevroren en correct ontdooit en klaargemaakt). Hou er alleszins rekening mee dat dit ook kan voorvallen, want blijkbaar hebben meer kindjes dit probleem... Ward zit volgens mij midden in zijn sprongetje van 8 weken (is van zaterdag 7 weken, maar is op 41w geboren). Je merkt ook aan zijn vaardigheden dat hij elke dag meer en meer kan En slecht eten is een van de dingen als ze een sprongetje maken...
Hier ook van een week of 5 denk ik. En dat werd ineens per dag een kwartier/half uur langer tot we op 9-10u slaap per nacht zitten nu.
Iris sliep met 4 weken door, dus Evi is voor mijn gevoel al 'laat', maar dat is onzin natuurlijk. Zeker als ik hier op t forum wel eens die verhalen lees van kinderen van 1 of 2 jaar die nog niet doorslapen...
Ja, ik vind dat wij ook geluk hebben! Tegen een uur of 5 begint hij in z'n slaap wat te zeuren dat hij zijn fopspeen kwijt, maar als ik hem die geef is hij weer stil. Alleen nu met z'n sprongetje slaapt hij iets onrustiger, maar da's tijdelijk en hoort erbij.
heeejj dames.... onze kleine xavi is ziekies... gisteravond om 19.00 fles die er met grote kracht uitkwam.. ook viel hij steeds weg dus wij als een gek naar het kinderziekehuis.. om 21.30 kreeg hij daar nog wat aangeboden maar daar dronk hij maar 40 cc... hij had een beetje verhoging.... naar huis gestuurd met een afspraak voor vandaag bij de ka.... 02.00 waren we thuis en boden hem weer iets aan.. weer maar 40cc.. en maar blijven kokken echt zielig en eng... maar het kwam er gleijk weeruit... wij terug maar ze konden niets doen... vanmorgen om 7.15 weer een beetje aangeboden.. maar hij viel direct terug in slaap.. 9.15 weer aangeboden maar dat kwam er helaas ook gelijk weer met volle kracht uit.. hij plast ook minder en ligt nualweer vanaf 11.00 te slapen... hoop zo dat het over gaat.. en dat ze wat vinden.. dat verklaart voor ons de velen weken ellende met hem.. ( niet ellende maar jullie weten wel wat ik bedoel...) ze wouden ook gister zijn urine nakijken dus we moesten wachten tot hij had geplast.. maar vanaf 20.30 tot 02.00 geen 1 plasje.. vanmorgen el gelukkig... zo zielig en als hij zo wakker word bied ik hem water aan misschien dat dat minder op de maag valt...... en dat hij niet uitdroogt.. verdorrie had er ook nog diaree bij
Heerlijk dat ze heeft doorgeslapen!! Tja Caro is jammer genoeg altijd rond 6 uur wakker, echt irritant :x
Oh jee heftig zeg. Jullie zullen wel zijn geschrokken! Ik hoop ook voor je dat ze wat vinden. Sterkte
@funkie gatver zeg, pff en je kunt natuurlijk ook geen ors geven want dat moet hij drinken en dat gaat al niet goed.. wanneer krijg je het resultaat van het urineonderzoek? @slapen Hier heeft sanne twee nachten van 23:30 tot 06:15 gedaan, op zich wel lekker lang maar ik vind het zwaar vermoeiend. De laatste voeding is erg laat en de eerste voeding dan erg vroeg en mijn zoon wordt er ook wakker van dus al met al erg lange dagen... gisteren hebben we de laatste voeding dus om 10 uur gegeven en kwam ze weer om 4 uur en om kwart over 9!!!! @kletsen hiero, ik zit zeeer weinig achter de computer.. dus helaas dan ook op dit forum. twee kinderen en nog wat eigen tijd nemen veel tijd in beslag.
hij had geen plasje gedaan gister.. dat zakje wat het opvangt hadden we er al afgehaald.. hebben een nieuw zakje wat er er op doen voordat we nar het zh gaan...
Cin85: de ha is vrijwel op de hoek en dan kan ik het direct combineren met 1) mijn dagelijks wandelingetje en 2) voor mijn anticonceptie. Ik ben ook benieuwd hoeveel Damien nu werkelijk drinkt. Hij krijgt vaak een flesje van 80 ml en de rest drinkt ie af aan mijn borst, want anders knallen die weer. Het gaat op dit moment even iets te goed. Toeschietreflex is ook iets te groot. Daarom is hij wat onrustig met drinken. Ik ga denk ik ca een uur voor de volgende voeding wat kolven. Niet helemaal leeg, want dan knallen mijn borsten weer, maar dat net de druk eraf is. Ik voel nl best wel wat harde plekken in mijn borsten. Al 3 nachten 4 uur achter elkaar kunnen slapen trouwens! Het gaat echt de goede kant op. Voor de fv mama's klinkt dit als een ramp, maar de bv mama's snappen dit misschien iets meer. Damien en wij hebben steeds meer interactie. Echt leuk! Gisteren hebben we 'gedanst'. Ik danste naast de box en hij ging lachen en bewoog mee met armpjes en beentjes. Hij had duidelijk erg veel plezier. We merken nu ook dat ie zich steeds beter kan vermaken in de box. De boxspiraal vindt hij erg interessant, dus daar ligt hij vaak naast. We laten hem nu ook 's middags tussen 12 en 3 in zijn wiegje slapen. De overige slaapjes mogen overal. Mama heeft nu dus weer even tijd voor zichzelf. En als ie wakker is, dan ga ik eindelijk mijn bedklossen weer terugbrengen en pampers kopen bij de Trekpleister (net 3 luiers achter elkaar mogen weggooien, omdat ie telkens weer poepte).
@Funkie; hoe laat moet je vanmi naar de KA? Hoop inderdaad dat ze wat vinden!! @Vogelinnetje; bij ons draaien er soms ook 3 luiers per poepbeurt doorheen, dat gaat hard dan he. Evi heeft na haar nacht ook weer een goede ochtendslaap van 3u gedaan. Lekker in bad geweest en even in de box gespeeld en toen was ze weer erg moe. Ik gok dat ze zo wat korter slaapt dus gaan we lekker wandelen en boodschappen doen. Ze tilt trouwens opeens haar hoofd heel hoog op als ze op haar buik ligt; knap hoor!
@ NiekyN: Ward had in het begin ook z'n laatste voeding tegen 23u30, maar heb geprobeerd om dat telkens ietsje vroeger te geven. Nu zit ik rond 22u dat hij ten laatste z'n bedje ingaat. Als je dat zou kunnen proberen, dan is ze 's nachts ook wel vroeger, maar kan je 's morgens iets langer slapen. Een kwartiertje per dag of zo eens proberen? @ funkie: Hopelijk is het niet te erg met Xavi! Moet vreselijk zijn!
@ Vogelinnetje: Hier bv aan de fles, dus ik kan helaas niet met je meepraten. Maar het doet deugd, elk uurtje slaap dat je meer hebt he! En die interactie is leuk he! Ik zet ward op m'n benen (opgetrokken zodat ie rechter zit) en dan neem ik z'n handjes vast en begin te zingen en te dansen. Vindt ie echt geweldig! M'n man doet dit met z'n beentjes als hij in z'n box ligt en dan wil hij het soms uitschreeuwen van pret maar dat lukt nog net niet De luiers gaan er hier soms ook goed door... Heb je net een volle plasluier vervangen, begint hij te poepen om een uur later weer een volle poepluier te hebben Maar ik heb het liever zo dan dat hij last heeft van krampjes of niet kan poepen.
Vannacht gelukkig geen feest geweest, meneer lag om 20.00 te slapen, werd om 00.00 wakker, heeft toen een half flesje gedronken viel weer in slaap en werd vanmorgen pas om 10.15 wakker! Heerlijk! Nu is hij klaar wakker en ligt in de wipper met zn babygym te spelen en ernaar te kraaien, zo schattig! Moeten zo weer naar de fysio dus dat wordt minder leuk voor hem. @ Funkie: hopelijk is het niets ernstigs en gaat het ondertussen al beter met Xavi! Probeer inderdaad goed zn plasluiers in de gaten te houden om te voorkomen dat hij uitdroogt.
dat zou inderdaad een goeie zijn als ze ook langer gaat doorslapen, maar we merken dat er tot op heden max. 6,5 uur tussen de voedingen door zit (s'nachts dus). Zodra ze aangeeft dat ze langer kan slapen dan beginnen we gelijk met het kwartiertje waar jij het over hebt. Ze is vandaag ook weer aan het slapen !!!pfff eerste voeding 4:15 tweede om ong 9:15 en nu slaapt ze NOG!!! Lekker rustig dagje zo, we zijn het hele weekend allerlei dingen gaan doen en ik merk wel dat ze reageert op prikkels van buitenaf.. wat ikhiervoor ook gelezen heb bij anderen heeft Sanne ook. Ik ga dan ook maximaal 1 keer per dag naar buiten met haar en dan bij voorkeur s'middags, want dan is ze toch al wakker.... @interactie Sanne begint langzaam aan meer te lachen en te reageren, ze was nogal zuinig met haar mooie lach te laten zien. Maar dat wordt steeds meer, ik denk dat ik ook eens met haar ga zingen. Jesper reageerde (en nog steeds) daar ook goed op.