Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat waren wij ook van plan (ik had 4-6 maanden gehoord). En zodra ze weer in haar wiegje slaapt blijft ze nog op onze kamer tot ongeveer 4-6 maanden.

2. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    xavi is gelijk naar zijn eige kamer en ledikant gegaan! wiegedood kan ook in je eigen kamer gebeuren.. dus waar hij slaapt maakt volgens mij niet uit

3. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    @ Funkie, wat goed om te lezen dat het steeds iets beter gaat bij jullie!

@ Sabse, een tenniselleboog, maar dan in je voeten.... Klinkt erg pijnlijk meis, daar ben je mooi klaar mee! :( Hopelijk verlichten de pijnstillers een beetje de pijn. Neem aan dat je het niet al te veel moet belasten of zo? Dus veel met de voetjes omhoog? :(

@ wiegedood... wat ik niet snap aan het advies van op de slaapkamer laten liggen tot 6 maanden, is dat je het echt niet merkt als je kindje 's nachts zou stikken. Dat gaat met niet veel geluid en daar word je echt niet wakker van. Of je moet er de hele nacht naast gaan staan waken? Maar ik neem niet aan dat dat de bedoeling is. ;) Wij hebben hier de earosleep op het matras liggen en het sensormatje van nanny care. (www.nannycare.nl) Dus het alarm gaat af als het matje 20 sec. geen beweging registreert. Dat geeft mij een veilig gevoel en heeft ook bij onze oudste een aantal maanden (geloof 6) onder het matras gelegen.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Mause: Wij hebben ook een aerosleep en een angelcare met sensormatjes maar dat ding geeft zo vaak vals alarm! Hebben het nu al minder gevoelig gezet, maar het blijft... Heb op internet gelezen dat sensormatjes afgeraden worden bij een aerosleep omdat de matras luchtlagen bevat en bewegingen van lucht nog kan doorgeven terwijl het kindje misschien niet meer beweegt...

De reden waarom ze best bij de ouders staan (volgens de vroedvrouw en diverse onderzoeken) is omdat kindjes soms vergeten te ademen maar als ze de ouders, in het bijzonder de moeder, horen ademen dan dat ritme onbewust gaan aannemen. Na 6 maanden zou een kindje dit niet meer nodig hebben.

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Totdat we het zat zijn. Voorlopig vind ik het nog wel gezellig maar misschien als ze echt 's nachts niet meer komt dat ze naar boven gaat. Heb geen zin om 's nachts trappen te lopen :).
    Hier raden ze het ook aan om het kindje 6 maanden bij je te laten liggen maar dat is best lang hoor. En ben ook bang dat Nova dan niet meer in het wiegje past en haar eigen bedje krijg ik echt niet naar beneden.

6. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Funkie, wat fijn om te horen dat het goed gaat. Je klinkt ook heel positief!

@Sabse, klinkt pijnlijk waar jij last van hebt. Ik heb wel eens een tenniselleboog gehad en dat was geen pretje

7. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Oh ja:

GOEDEMORGEN!

8. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik voel me ook stukken positiever!! zit lekkerder in me vel en heb al een week zelf niet gehuild van dr stress.. hij ligt nu weer in zijn bedje te slapen.. ging wel even moeilijk maar hij slaapt!!

ben dit hele weekend alleen met Xavi! mijn vriend is Nasr center parcs owh word iemand wakker ik ga ff kijken

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    goedemorgen

eigen kamertje : ik zit erover na te denken om zoey na ons tripje op dr eigen kamer te leggen ze slaapt nu al bijna een week snachts door .
    en zon speciaal matrasje zou hier steeds af gaan zo stil ligt ons meisje .
    Maar ik denk dat een moeder instinct sterker werkt als ze bij je op de kamer liggen.

Maar papa en mama willen ook weer hun kamer voor zich zelf hebben .

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hmm, ik had gelezen dat het goed is dat de baby de ouders hoor ademen en dat dit de baby stimuleert. Dus vandaar het advies op de kamer te houden.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het is inderdaad pijnlijk. Uh nou ik moet die zooltjes dus gaan gebruiken :) Die laat is a.s. donderdag aanmeten en weet niet hoe lang het zal duren voordat ze klaar zijn. Die moet ik dan dragen tot ik weer normaal op mijn voeten kan lopen. En de arts antwoorde op mijn vraag of ik mijn voeten mag belasten "dat kun je niet eens met de pijn die je nu hebt" :p Zolang ik pijn heb dus wel rustiger aan doen (makkelijker gezegd dan gedaan).

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het is zeker pijnlijk. De hele dag doen mijn voeten pijn (bij zitten en liggen ook). En als ik er op moet lopen... pff nou dat gaat gewoon niet. Ik loop dus mank :p De ene voet doet meer pijn dan de ander dus ik kan zet nu mijn gewicht meer op de minder pijnlijk. Schrok wel dat de huisarts zei dat het maanden gaat duren voordat ik weer normaal kan lopen. En blijkbaar zal ik er in toekomst sneller last van krijgen en sneller pijn aan mijn voeten krijgen!

13. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    ahhh, zit dat zo met wiegedood en stimulans van ademen bij het horen van papa en mama hun adem... Wist ik niet.

Nou ja, Isabel ligt sinds één week op haar eigen kamertje en sinds twee dagen in haar eigen ledikantje. Wel schattig hoor, zo'n klein poppeke in het relatief grote bed! :)

Melanina, het Sensormatje registreert de ademhaling, ook al liggen ze héél stil, je ziet soms de borstkas niet omhoog komen, maar kan dan aan het lichtje op het kastje zien wanneer ze ademt (die knippert op de ademhaling). Hier nooit vals alarm gehad, ondanks de combi met de aerosleep, maar als ik het kastje wel eens vergeet uit te doen 8) met het eruit halen, dan gaat ie áltijd af.... (en hoe! ;)).

14. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

deacen slaapt ook al van ze geboorten in ze eigen kamertje hij heeft vannacht van 10 tot 7 geslapen lekker hoor hij gaat steeds langer slapen dus heb niks teklagen overdag is hij ook heel rustig
    we hebben gister ze eerste nike schoentjes gekocht staan echt stoer

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

me dochter heeft tot 9 maanden op onze kamer gelegen in een wieg diedat ook makkelijk toe liet
    toen we gingen verhuizen met 9 maanden is ze meteen naar haar eigen nieuwe kamer gegaan
    en ging meteen goed
    nu laat ik J hier slapen tot die helemaal goed doorslaapt de nachten
    en ik vind het nog heerlijjk dat ik hem kan pakken en bij me neer kan leggen wanneer ik wil
    dus we zien wel
    op den duur weet je wel wanneer de tijd is
    verschilt gewoon persoonlijk denk ik

vanmorgen heeft die in zijn eigen ledikant geslapen!
    ben er sinds een paar dagen achter dat die een konijntje knuffel lekker bij zich wilt houden
    zit helemaal zijn geurtje aan dus als die moe is leg ik hem in bed met die konijn en weg is die..

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

2de avond op rij dat die zonder kik in zijn bedje wakker is gelegd en in slaap is gevallen! yes! ik ben trots!

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hihi lekker toch!!
    hoop dat dat hier ook binnenkort zo gaat zonder kik slapen!!! bij ons is t de 3de avond op rij dat hij na de fles van 19.00 tot de volgende slaapt!! gaat wel gepaard met dik een half uur huilen (tussendoor troost ik hem) maar dan word hij niet meer wakker tot 23.00 uur!!
    het lijkt erop dat we onze avonden terug hebben..

gister en eergisteravond kregen we hem heel moeilijk wakker de laatste fles, dus ik dacht vanavond laat ik hem slape als hij niet komt en wacht af.. maar ik hoorde hem al beetje wakker worden dus toch maar het flesje net gegeven!!
    hij is misschien nog te jong voor 4 flessen??

Zoo ladies en nu ga ik lekker slapen, heb het hele bed voor me alleen dus optimaal overdwars liggen hahaha!!!

TRUSTEN

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier slaapt Matiz al enkele avonden door van 20u tot 6-7u 's morgens. Ik ga nog niet te hard roepen, maar vind het al geweldig. M'n dochter was al 8-9 maanden eer die zo lang doorsliep

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Nog eens een nieuwe foto van mijn ventje.

20. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    tihany dat heb je dus een keer uitgeprobeerd?? wil t ook eens proberen!!

Deel Deze Pagina