Blije doos vs kraampakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesben, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Toen we vanmorgen terug kwamen van onze minivakantie, stond er een doos in de gang. Mijn vriend dacht al dat dit een van "blije dozen" was.
    Maar UMC...bedankt voor het kraampakket. Hij was erg onder de indruk van het kraamverband en de netbroekjes. Maar ook de matrasbeschermer en de onderleggers werden met argusogen bekeken.
    We vragen ons alleen af wat een tandenborstel en een Nijntje-rugzak voor nut hebben de eerste weken :D

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Haha geweldig, zie het al helemaal voor me.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Muoh misschien om spulletjes mee te nemen voor verblijf in het ziekenhuis (bevalling ofzo ;) )
    Maar meestal doet een verzekeraar wel een aardigheidje in het kraampakket. Ik had een heel oubollige omslagdoek (voor t badderen)

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    herkenbaar!
    Mijn man vroeg me tijdens de vorige zwangerschap ook of de kraamdoos de blijde doos was.... NEE DAT IS NIET VOOR EEN BLIJE DOOS!!!!! :D

Vroeg me wel meteen af wat voor bloedbad dat ging worden... daar was ik toch echt niet van plan aan mee te werken he:p

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Mijn man vroeg zich ernstig af waarom prenatal het 'de blije doos' noemt. Alsof het zaakje zo vrolijk is na je bevalling :p

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Maar de blije doos en een kraampakket zijn toch totaal anders? Tenminste.. ik had in mijn blije doos allemaal leuke dingetjes zitten en in het kraampakket van de verzekering zaten inderdaad de nodige spulletjes voor na de bevalling.

Maarre.. de kraamverbanden vond ik zelf ook wel erg indrukwekkend maar oh oh oh wat heb je ze hard nodig :)

7. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hahah dat noem ik geen kraamverbanden meer ,maar isolatie lappen hahahaha!

8. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    nu ben ik wel benieuwd naar het 'kadootje' wat het vgz in de kraampakketten doet...

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wij kregen dus een tandenborstel, en een nijntje-rugzak en een nijntje toilettas :)

10. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Wij ook!
    Verder had ik de doos samen met mijn dochtertje van 3 opengemaakt. Had haar die netonderbroekjes laten zien en hoe ver die kunnen uitrekken :p En dat Mama die na de geboorte van haar zusje aan moet (no way!!)
    Ik ga verder met het avondeten, roept ze na een paar minuten: 'Mama kijk eens!!'
    Ik ga kijken... Heeft ze zich helemaal uitgekleed en dat gaasbroekje aangetrokken!!! Ik kwam niet meer bij!!! :D:D:D

Liefs!

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    whaha, ik zou echt dubbel liggen idd als dit een "blije doos" zou zijn.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

je krijgt een tummytub:D

13. linde90

linde90 Niet meer actief

iemand toevallig bij het Trias verzekerd...

Vorige keer kregen wij een soort minimonkey erbij.
    Ben benieuwd wat het deze keer is, het is altijd leuk om tussen al die ernstige dingen iets leuks te ontdekken.

Oja, en die kraamverbanden, ik heb manlief later nog om een paar pakken bij de drogist gestuurd, had er niet genoeg aan hahah

14. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    ik zit bij de menzis. weet iemand wat ik dan krijg.

15. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Bij VGZ is het inderdaad een tummytub :D

16. angel229

angel229 Niet meer actief

De Tummy tub was leuk om te krijgen. Voor de rest is het een slachtpakket!!

17. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    4,5 jaar terug was het een beetje een aparte omslag handdoek met een mutsje dat dan een hoofd van een aap was bij de menzis.
    Ben benieuwd of ze er nu inmiddels wat anders in doen

18. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Ik ben ook bij de menzis verzekerd en ik had er een quiz spelletje, een knuffeldoekje (aap) en een vouwbare opberg mand inzitten.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Izz en vgz doen een tummy tub in het kraampakket, erg leuk! Mits jutte aanvullend verzekerd bent begreep ik van anderen. Ik heb er eentje bij gekregen.

20. Fayy

Fayy Niet meer actief

wij kregen ook de menzis kraampakket..
    daar zit dus ook van alles in en als extraatje een mooie opbergdoos met gestofeerde binnenkant met apenkopjes :D.
    en een tutdoekje met een apenkopje erop en een slaapzak..jahwel met een aapje :D
    en je krijgt babyshampoo,babylotion,haarlotion ehmm en nog wat allemaal leuke flesjes stuk of 5.. vond ik ook wel leuk :D

Deel Deze Pagina