Juni 2011 meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wij zijn dik op tijd voor de begrafenis geweest, maar de kerk was reeds stampvol :( dus moesten we buiten staan met nog een 50tal mensen... ik kan dus echt geen uur meer aan een stuk staan... heb de begrafenis dus uiteindelijk moeten missen :(
    waardevol is van dit forum, maar niet van onze groep... heb zo af en toe beetje met haar gebabbeld... ze voelde haar kindje (enkele uren na de echo en controle) plots niet meer... de volgende dag zagen ze dus dat het idd niet meer goed is :(

ivm migraine, sinds ik op tijd op sta (dus met mn kinderen) heb ik dat probleem niet meer :) als ik te lang slaap dadelijk weer ;) dus mss idd een goede manier :)
    verder helpen er ook kruiden, maar die mag je niet nemen als je zwanger bent...

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    denk er aan de stenen regelmatig met water te reinigen (lopend water) en bij volle maan in de maanstralen leggen :)

(jaja ben esotherisch :p)

3. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    @ nachtzon: Oh meis wat balen, maar in gedachten was je bij haar en dat is ook belangrijk. Wanneer je eraan toe bent kun je langs gaan bij het graf en op je eigen manier afscheid nemen.

Idd heb ook een lijstje meegehad met hoe te reinigen. De ene steen moet met lauw water en de ametist met koud water en daarna 24 uur opladen in de zon geloof ik. Vind het zo bijzonder het dat soort dingen. Op het moment heb ik een berg kristal en amethyst in me bh zitten haha. En dan heb ik dus ook nog een grote berg kristal voor op mijn voorhoofd. Hoe vaak zou ik ze moeten reinigen denk je?

En wat houd esotherisch in dan? Klinkt interesant!

Maar rond de 33 wkn krijg je toch geen echo meer. En als je je kindje niet ieder uur voeld is dat toch ook niet erg. En mocht ze dan de andere dag weer komen? Poe word er best onzeker van terwijl je het in je achter hoofd weet dat het kan maar als je het dan weer hoort komt het hard aan. En hebben ze een reden kunnen ontdekken dat het hartje gestopt is?

Greetz x

4. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ohw wat verschrikkelijk zeg, om je kindje zo laat in je zwangerschap nog te moeten verliezen, ma ook na de geboorte ben je niet altijd zeker of alles wel goed gaat hoor, tot een jaar heb je tog wel heel veel angst ( tenminste ik had dat wel bij Mikail ) want hoeveel baby's overlijden er wel niet aan wiegendood! en ik heb ook al wel eens verhalen gelezen, dat baby er super gezond uitzag bij de geboorte en de volgende dag niet meer leefde. Wil niemand bang maken, ma even als voorbeeld dat je eigenlijk helemaal nergens zeker van kunt zijn. Ma je moet vooral niet vergeten om te genieten, want steeds in angst zitten is ook niet goed.
    Ik krijg met 32 weken ook nog een echo.... een groeiecho om te kijken of beeb nog goed op schema zit. en als je al zover bent heeft je beeb al een slaap en waak ritme dus weet je ongeveer wel wanneer beeb actief zou moeten zijn, al hoef je je niet meteen zorgen te maken als je um eventjes niet voelt hoor, ma ik denk dat het ook een groot deel instinctief is geweest dat ze heeft aangevoeld dat er iets niet goed zat.
    Leef echt met ze mee! Wat verschrikkelijk!:(

De vrouw van mijn schoonbroer heeft gisteren voorspeld met zout dat ik een meisje draag:p hahaha begin nu tog wel zenuwachtig te worden voor vrijdag hihi.
    Verder heb ik MEEEEEEEEEEEEEGAAAA veel zin in de vakantiee!!! Al dan wel zonder manlief, ma onder de vrouwen natuurlijk ook super leuk! Nog maar een maand en dan gaan we:D Alleen even kijken of ik een doktersraport nodig heb om terug te vliegen want ik zit dan waarschijnlijk net op 28 weken en ik las dat je tot en met 28weken zonder raport mag vliegen.
    Nieuw speelgoed meenemen dat is wel een goeie ja!

Hier nog goed nieuws gehad gisteren. Mijn zus heeft gisteren een positest gehad en is dus ook weer zwanger! Super leuk natuurlijk! en alweer zo kort na mij hihi, de vorige keer kwam ze net na mijn bevalling erachter dat ze ook zwanger was!

5. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaa leuk adorable :) kan je samen zwangeren :)
    en ja idd ik was tot mn kinderen een jaar waren ook erg bang...
    wie kent niet het gevoel, dat je naar je kindje gaat, het bekijkt en zelf je adem inhoud om te zien (lees: turen)of het überhaupt nog ademt :p

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ja het blijft allemaal eng hoor maar gewoon niet bij stil staan en je vingers gekruist houden... Maar leef echt met alle mamas mee die dit overkomen is (ook mijn oude buurtjes helaas)

--

En over de echo;s Als je bij de Gyn loopt krijg je tot 32 weken elke 4 weken een echo.. Dan bij 35 weken en bij 37 en daarna elke week...

Maar ik krijg waarschijnlijk vanaf 30 weken elke 2 weken een echo

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden even allemaal een dikke knuffel..

vreselijk van waardevol..
    idd ik denk dat het zo`n loslatende placenta is geweest gebeurt bij 0,2% op de 1000 vrouwen dus niet zo druk maken meiden...

xxxxxxxx
    kom strakkies volop reageren

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik krijg dadelijk vanaf 24 weken elke 2 weken al een echo door mijn overgewicht:):)

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

het is bij de gyn niet heel anders dan bij de vk, hoe vaak je moet komen, alleen het grote verschil is de echo's.
    ik heb er zelf geen ervaring mee nog natuurlijk, maar moet nu om de 4 weken komen en maakt hij gewoon een echo.

heel erg voor hun, dat ze hun kindje kwijt zijn. lijkt mee echt iets waar je heel moeilijk overheen komt. maar je moet idd daar niet teveel bij stil staan anders kan je niet genieten. denk dat ik wel zo'n mama wordt die gaat turen en kijken of hij nog ademt deed ik met mijn nichtjes ook haha

10. AHzondag

babyhope, wil ik ook!! elke twee weken je kindje zien!!!

wij gaan 7feb een rondleiding doen in het ziekenhuis met mijn schoonzus en haar vriend. we wilden eerst niet en hun ook niet, maar de gyn zat zo aan te dringen dat we dan maar met zijn vieren gaan.

8feb zien we ons kindje weer.
    ik ben 1,1kilo aangekomen in 3 weken haha zat even terug te lezen in mijn boekje en zag mijn gewicht staan. leuk eindelijk aankomen!!

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    sammie ja ik vond het ook fijjn om te horen dat we vanaf week 24 elke 2 weken mochten komen,maar eigenlijk is het dan gewoon een groeiecho.

ja mijn moeder heeft dat ook gehad bij 37 weken zwangerschap een loslatende placenta toen het kindje werd geboren miste het eenhalf armpje en zag er ook niet gezond uit. meestal loopt zoiets tot in een miskraammaar bij de meeste gaat het gewoon door. bij waardevol zag het schedeltje er niet netjes uit,de botjes waren al niet meer recht enzo..
    pff idd ik vind dit dus zo erg voor ze en ik denk dat het een hele moeilijke periode gaat worden voor ze..
    ik denk er ook continue aan,

haha sammie eindelijk aangekomen:)

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    babyhope, leeft dat kindje dan nog? met at 1,5 armpje... zou dan je zus/broer zijn, niet?

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja zou mijn zus zijn..
    en nee leeft niet meer.

als de placenta losschiet dan krijgen ze geen zuurstof meer binnen dus dan stikken ze als het ware gewoon..
    maar ik snap het niet want meestal kunnen ze dat wel op de echo zien dan...en word er ingegrepen. mijn moeder voelde de kleine ook steeds minder tot ze het helemaal niet meer voelde en toen naar het ziekenhuis gingen,ja toen waren ze nog niet zo ver als nu he.. was in 1980 geloof ik

14. AHzondag

lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen. maar het gebeurt niet voor niks. miss was het kindje na de geboorte ook wel overleden en miss wel heel zwaar gehandicapt. het zal heel moeilijk zijn.

wij krijgen ook een groei echo, maar volgens mij hoeft dat niet elke 2 weken. zal het de volgende keer wel horen.

met de 20 weken echo liep de kleine een beetje voor, ik hoop dat hij nu nog goed op schema ligt en niet al te groot is of te klein ineens. lees je ook zo vaak hier op het forum.

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja idd ik ben er wel zeker van overtuigd dat er meer gezonde kindjes worden geboren dan niet..
    en omdat dit nu eenmaal een forum is waar 1000en vrouwen opzitten valt het gewoon op.. maar eerlijk zovaak komt het niet voor toch..

ik bedoel ik was gister avond zo van slag dat ik gewoon angst kreeg voor mijn beebje heb dan ook besloten om daardoor niet daar het topic toe te gaan en zo weinig mogelijk aandacht eraan te besteden,neemt niet weg dat ik het zo verschrikkelijk voor ze vind.. maar meer door mijn eigen onzekerheid...

16. AHzondag

ik lees niet op zulke topic's. vindt het heel erg voor hen en iedereen die zoiets moet meemaken, maar denk idd dat jezelf alleen maar bang maakt. juist waar het misgaat wordt geschreven en alles waar het goed gaat hoor je minder.

17. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    @ All: Ik zit ook gewoon bij de vk, wij krijgen bij 8 wkn 12 wkn en 20 wkn een echo en daarna niet meer. Moet iedere 4 wkn na verloskundige en daar voelen ze hoe het kindje ligt en beluisteren ze het hartje. En verder krijg ik alleen een echo als ik echt zelf het idee heb dat het niet goed zit.
    Dus ja maar 3 echo's helaas dus gaan we zelf met 28 wkn een 3D echo doen :D! Want nog 20 wkn wachten tot ik haar weer zie vind ik toch wel erg lang.

Heerlijk uitgeslapen en nu lekker relaxen. Vriend lief is dagje met me vader weg naar veldrijden kijken. Dus heb het hele rijk voor mijzelf heerlijk zo een dagje :D!

Fijne dag groetjes x

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja precies..
    ik maak me er ook heel erg onzeker over hoor,ik sla het dan ook meteen over..
    ik bedoel ik heb genoeg onzekerheid gehad in heel de mmm en nu wil ik gewoon zoveel mogelijk genieten..

kijk ik voel beebje nu ook nog niet goed hoor maar zogauw ik die angelsound pak en hoor hoe hij/zij ligt te schoppen en te boxen en doen ben ik weer helemaal happy.. het gaat gewoon goed..
    maak me wel heel druk om de 20 weken echo woensdag maar denk dat dat gewoon normale zenuwen zijn..

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    enjoylife ik loop ook gewoon bij de vk nu hoor..
    maar ze vertelde me dat ik vanaf week 24 elke 2 weken die echo kreeg..
    ik heb echt behoorlijk overgewicht he hahahaha

20. AHzondag

wij waren ook heel zenuwachtig voor de 20 weken echo.
    gelukkig nergens voor nodig geweest en je moet maar zo denken niet alle afwijkingen kunnen gezien worden op die echo en soms onstaan er afwijkingen na 20 weken. ik heb gehoord dat er sins 1jan 30 weken echo vergoed wordt, weet niet zeker of dat zo is hoor.

je meot er vooral heen gaan met idee dat ze wat kunnen vinden, maar vooral genieten van je kleintje

wil je trouwens weten wat het wordt?

Deel Deze Pagina