Ja meiden neem jullie rust hoor!! Nu het nog kan haha... Merk dat deze zwangerschap veel zwaarder is... Jamie die heel veel trekt en ik slaap slecht..
ja dat zal je wel merken met een als je al een kleintje hebt. zag bij de etos dat de zwitsal in de aanbieding is ga straks even kijken, heb ik mijn kastje weer gezien dat alles op begint te raken bahbah. heb zo'n hekel om daar zoveel geld aan uit tegeven.
oja even een vraagje, voor de mama's dioe flesvoeding geven en andere tips zijn welkom natuurlijk. welke flesvoeding moet ik nou gaan geven. ik denk aan friso, bon bebe, kruidvat of eigen ah of etos. wat hebben jullie gegeven en wat is je ervaring? en ik heb op mijn lijstje allemaal soorten zalfjes staan, maar welke gebruik je ook echt? bepanthen, zinkzalf, sudocreme en heb je talkpoeder heb je dat nodig?
Ok uit eigen ervaring: Talkpoeder gebruikte ik niet Wij gebruikte eerst Bepanten maar die is heel erg vet en zijn over gegaan op Sudocreme (het wonder middel) maar daar zijn een aantal kindjes allergisch voor heb ik vernomen. Wij gebruiken nu die nieuwe tube zalf van Zwitsal uit de nieuwe lijn!! Die is echt super.... -- Fles voeding wij moeten beginnen met Hypo allergeen.. Ivm Jamie en mijn allergien.. Maar bij Jamie zijn we begonnen met Friso standaard 1.. Daarna overgegaan op Friso voor hongerige baby's en al rap over op Kruitvat (is gewoon veel goedkoper) En volgens het consultatiebureau net zo goed als de duurdere merken. Ik zou beginnen met standaard en kijken hoe het loopt ( gewoon twee doosjes in huis halen) Is gewoon echt aftasten...
ja, vindt het gewoon zo lastig. ook kwa luiers enzo. schilt ook echt in prijs. eigen merk is wel iets goedkoper dan pampers. ik ga gewoon voor sudocreme en begin met het kleine potje en dan zie ik wel of hij er allergisch voor is. miss ga ik voor bon bebe en kruidvat.
Luiers gebruiken we nu Pampers maar alleen als het in de aanbieding is.. Anders hebben we Bumblies. Met de kleine gebruiken we pampers en kruitvat luiers.. Van lekkerlangleven.nl krijg je het eerste jaar elk kwartaal 10 euro korting op pampers.
Wij begonnen met borstvoeding maar dat werd niks. Op aan rade van kraamhulp nutrilon gebruikt. Maar na een paar maanden vond ik het wel welletjes het scheelt toch zo 4 euro per pak en zijn we overgegaan op etos huismerk. Onze zoon had geen last van de overgang van flesvoeding en heeft het er prima op gedaan. Met billenzalf... Wij gebruiken het liefst zo min mogelijk. Als je meteen begint te smeren dan wennen de billen eraan en blijf je smeren. Wij hadden eerst ook zo klein potje sudocreme maar dat hielp niet bij hem. Wij zijn toen over gegaan op bepthan. Die hielp bij ons perfect. Maar dit ligt echt aan huidje van je kindje hoor. Meestal zitten er in tijdschriften en babydozen vaak kleine probeerpakjes/potjes. Probeer het daar eerst mee voordat je heel de etos leeg koopt! En tja luiers. Ik vond op het begin pampers en kruidvat erg fijn. Later overgegaan op etos huismerk die vond ik in grotere maat weer fijner dan kruidvat huismerk. En nu doen we het met bumblies of huggies omdat die stukken goedkoper zijn en hij nu net bezig is met zindelijkheid dus moeten de luiers juist niet veel openemen. Maar ook hiermee verschilt het dus heel erg per kindje wat fijn is.. Het is een kwestie van proberen, Helaas. Net zoals bij flesjes, spenen enz. Mijn tip koop niet meteen heel veel van hetzelfde merk maar kijk eerst hoe je kindje erop reageerd. Wij hadden paar dure flessen maar daar dronk meneer echt niet uit, uiteindelijk zijn we over gegaan op hema eigenmerk flessen van 1,50 per stuk en daar dronk die super uit!
@ Sammie: Bij de tuinen of rode pilaren als je dat bij jullie hebt. Hier een link; Stoelgang Ik ga Friso geven, dit hebben 2 vriendinnen van mij ook gegeven en is goed bevallen. Ook geven ze het hier op de kinder dag verblijven dus vind het wel prettig dat ze altijd hetzelfde krijgt. Luiers wil ik denk ik gewoon van pampers en koop ze dan ook wanneer er een aanbieding is. Heb van vele andere gehoord dat je kindje toch snel last kan hebben van luier uitslag met de goedkopere. Maar is natuurlijk ook per kindje verschillend. Voor het huidje begin ik met zwitsal maar zal vast ook wel eens iets van etos of kruitvat eigen merk kopen hoor want dat schilt ook wel erg veel. En doucheschuim spoel je het meeste door het riool haha! Greetz.....
ik ga nu begin volgende maand enkele dagen naar Duitsland en daar gaan we alles halen aan producten (is goedkoper) en ik ben gek op nivea bebe en penaten en bübchen nu zaterdag is er tweede handsbeurs hier in het dorp... wel jammer dat we in de namiddag naar een verjaardag van een vriendin moeten anders had ik adorable weer eens ontvoerd (waar zit je by the way?) Baby is enorm druk de laatste dagen, heb er de hele tijd krampjes door en moet de hele tijd scheetjes laten hahaha ik ga nu naar bed, denk dat ik ziekjes word...
Wij hebben de kids Nutrilon gegeven qua flesvoeding en dat ga ik nu weer doen. Is misschien wat duurder, maar was ook het eerste flesje wat ze van het ziekenhuis kregen dus dat voelde gewoon goed. ook hadden onze jongens in begin veel verstoppinkjes en dergelijke en kon ik dat goed in bedwang houden met mixen van verschillende soorten voeding van nutrilon. Wij zijn fan van Bepanthen (dat rijmt hahaha). Ik vind de sudocreme veel te stugge creme, smeert niet makkelijk. En hielp ook niet echt. Met talkpoeder moet je blijkbaar bij baby's ook uitkijken, dat mogen ze blijkbaar niet inademen... xxx
ik ga ze gewoon alle twee halen, zie wel welke beter werkt en ik dan prettiger vindt. voeding ben ik bijna uit, het wordt friso of kruidvat of bon bebe. ga even kijken wat het verschil is en dan kies ik uit wat ik prettig vind. denk friso omdat het overal te koop is.
luiers: het ligt niet aan de pampers of je kindje luieruitslag krijgt.... dat ligt eraan hoe gevoelig het huidje is en tegen zijn eige urine en poep kan, want het is de ontlasting die luieruitslag veroorzaakt, doordat de beeb te lang dezelfde luier aan heeft of gewoon heel erg gevoelig ervoor is. Ook raad ik aan om te beginnen met sensitive billendoekjes, maakt niet uit van welke merk, ma in ieder geval doekjes waar geen parfum enzo in zit. creme: wij gebruiken bepanthen, kun je voor zoveel dingen gebruiken ook voor de dames die borstvoeding gaan geven is het erg handig bij tepelkloven! Wij hebben even talkpoeder gebruikt, omdat mikail opeens heftige luieruitslag had en als je er dan talkpoeder op doet dan gaat het niet zo broeien, omdat het vocht absorbeerd, wij wisselde het toen in die periode steeds af, 1 luier talkpoeder en dan de volgende luier bepanthen. Ook ik zeg dat je niet meteen moet gaan smeren zogauw je een klein rood vlekje ziet anders blijf je idd smeren! Het beste is om niks te gebruiken en als hij rooie billetjes heeft met een lauw natwashandje de billetjes schoon te maken, en als het dan egt niet weg gaat dan kun je wat creme smeren. flesvoeding: het maakt niet uit met welk merk je begint... mssn zit je je nu helemaal gek te maken om een "goeie" melk te vinde voor de beeb en vind de beeb het straks helemaal niks of heeft andere voeding nodig omdat het een hongerige beeb is of omdat hij soja mlek moet of wat dan ook, ik zeg dan ook niet 10pakken inslaan ma eerst aankijken hoe de beeb het ermee doet hetzelfde met de spenen en flessen en fopspenen idd! Nachtzon: hihihi ik ga zaterdag naar de 9maanden beurs in Amsterdam Samen met mijn mamma en mijn zus Ma ik kom snel weer een keertje langs hoor hihi, ma dan zorg ik wel dat ik eerst een buggy heb want met de wagen van ons is het echt een drama om met de trein te reizen hahaha mijn stoelgang is ook niet super, ma ik heb er geen vreselijke buikpijn meer van, ik hoef er ook niet veel moeite voor te oen om het eruit te krijgen, ma moet dan wel een aantal dagen wachte tot het eindelijk komt Hier: Heb gister een half uur een harde buik gehad die ook echt zeer deed, ik kon niet bukken en had het gevoel dat ik mijn buik moest vasthouden, anders zou ik zo omvallen haha, echt een heeeeel zwaar gevoel in mijn buik. Ik had het toen ik op een rechte eetstoel zat en we een discussie hadden met de vriend van mijn man en zijn vriendin. Ben toen even naar de wc gegaan en ben even op een relax stoel gaan zitten en toen zakte het gelukkig weer weg. Had gisteren eigenlijk controle, ma zo waren hier aan het staken dus ik niet naar het zh gaan, omdat ik met de bus daarheen moet, want wij hebben geen auto, ma er reed helemaal niks meer! Geen bus, geen tram en geen metro! De dag ervoor waren we in de winkel van schoonbroer geweest en toen we terug wilde gaan met de metro, moesten we gaan lopen omdat de metro al aan het staken was, wij dus een dik half uur stevig doorgelopen naar de eerst volgende tramhalte en vanuit daar naar huis gegaan pfff. Nu rijden ze gelukkig wel weer en ga ik vanmiddag om 15.40 terug voor de controle Ik zal vanaf morge ook niet online komen omdat ik morge naar mijn ouders ga en daar het weekend blijf om naar amsterdam te gaan en zondags verjaardag van mijn zus, maandag moet ik bijles geven, ma zal kijken of ik na de bijles nog beetje energie heb om online te komen Oja Mikail rijd sinds gisteren op zijn quad hahaha echt grappig en hij vind het ook zo leuk en stoer! xxx
heee, k heb de blauwe doos binnengekregen vandaag zooo mooie en leuke spulletjes in her nog stees prob met laptop vandaag doopsuikertjes allemaal klaar gemaakt, staan nu al in de babykamer ook woonkamer verandert... was ook ff ongerust voelde de kleine helemaal niet... maar waarschijnlijk omdat k vandaag te druk was want toen ik ging zitten en me ff concentreerde voelde ik ze dadelijk weer qua voeding heb ik nog geen idee, denk dat ik na de borstvoeding al gauw niet meer veel flesvoeding zal moeten geven, aangezien ik tot aan haar 6 maanden wil bv geven...
@ All: Poe vandaag super vaak duizelig, en zie ook regelmatig van die zwarte en zilvere stipjes. Echt beetje eng hoor denk dat het mijn bloeddruk is wat denken jullie?! Ook slaat mijn hart wel wat vaker over dan normaal ! Kleine meid is verder erg druk heb het idee dat ze meer wakker is dan slaapt ! x
Enjoy misschien ijzer te kort? anders even HB bij de huisarts laten prikken! En cornetbeef geen idee eigelijk...
enjoy, dat je hart sneller en vaker overslaat is vrij normaal denk ik, heb er zelf ook last van en je hart moet twee zo hart pompen nu. die sterretjes en duizelig zijn ken ik wel maar weet ook niet waar dat van komt. heb laatst suiker en hb geprikt en bloeddruk was goed. maar als je het niet vetrouwd gewoon je vk bellen hoor! ik heb vandaag mijn buik zien bewegen zo gek! was met de kleine aan het spelen een beetje duwen en drukken en hij duwde of trapte me terug. en ineens zag ik mijn buik heel gelk bewegen zo gaaf! heb manlief het ook laten zien en die vind het allemaal maar vreemd en gek, maar wel heel stoer! heb verder vandaag wat leuke schoentjes geshopt dit waren echt de laatste voorlopig heb ook wat voor mezelf gekocht. ze hadden bij manlief in de winkel korting en dacht ga meteen even kijken en heb wat kleding meegenomen die ik nu nog aan kan en straks nog na de bevalling. hoop morgen mijn pakket van HM binnen te krijgen, want jkan die zwangerschaps joggingsbroek nu wel gebruiken!
haha, ik zie altijd wel wat. koop vooral online. ga niet naar de prenatal ofzo, daar zie ik nooit wat leuks.
Ik zou me helemaal rot kopen bij de prenatal dus daar blijf ik uit de buurt haha... Maar sammie wat voor schoentjes heb je gehaald?? -- Ik heb ook voor onze meid geshopt!!! Bij de hennes en bij de hema.. Zo leuk spul... En bij VenD de schoentjes. -- Babyhope waar ben je trouwens meis???