Juni 2011 meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    oei klinkt pijnlijk inderdaad!!!

Bij mij is het allemaal best meegevallen. Binnen een week liep ik weer lekker buiten met de kleine. Het enige nadeel vond ik dat ik na een uur pas mijn zoontje mocht zien! Dat vond ik echt te lang duren!

Nee ik heb ook geen medische reden dat ik een ks heb gehad. Onze zoon heeft een waterhoofdje, en kindjes met een waterhoofdje liggen blijkbaar altijd in een stuit. Dus de kans dat deze wel goed ligt is gewoon net zo groot als het nu mijn eerste kindje zou zijn.

Dus we gaan voor een gewone bevalling:)

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik ga ook voor een natuurlijke normale bevalling haha...

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    mama van 2... een waterhoofdje? wat mag k me daaronder voorstellen....
    ik dacht altijd dat beebjes met waterhoofdje niet levensvatbaar zijn... maar ik zal daar waarschijnlijk naast liggen...

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    bij ons in ons hoofd zit ook water, maar wij voeren dit af naar onze buik. Bij mijn zoon is die verbinding er niet, of verstopt. Hierdoor bleef het vocht in zijn hoofdje zitten. Zijn hersentjes waren helemaal naar de schedelkant verdrukt en waren nog maar een mm groot. Gelukkig zijn bij baby'tjes de hersens heel soepel. Wij kwamen er pa s bij 4 maanden achter en zijn toen de medische molen ingegaan met hem. Hij heeft nu een drain(soort buisje/snoertje) vanuit zijn hersens naar zijn buikje zitten. Deze zorgt ervoor dat het vocht naar zijn buikje loopt. Hierdoor loopt het vocht weg, en konden zijn hersens weer groeien. Helaas heeft hij door de grote druk in zijn hersens een hersenbloeding op heeft gelopen. Hierdoor loopt zijn rechterkant achter. En heeft hij dus een ontwikkelingsachterstand van 6 a 9 maanden.

Maar dat kindjes met een waterhoofdje niet levensvatbaar is, is niet waar. Het is makkelijk te verhelpen door die binnnenhuidse drain. Echter kwamen wij er helaas pas na 4 maanden achter en is de druk al iets te hoog geweest voor hem en dus die hersenbloeding. Als ze het bij zijn geboorte of bij 20 weken echo hadden gezien, hadden ze eerder opgemerkt was er eerder geholpen en was de druk minder geweest.

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Mamavan 2 jee heftig zeg!!

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    idd heftig zeg!!! ben blij dat uiteindelijk wel het meeste goed is :)

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    tja we weten niet anders nu. Hij ontwikkelt zich gelukkig nog steeds dus daar zijn wij heel blij mee, en verder is het onze heerlijke vrolijke mannetje:) En daar genieten we van. Hoe die over een paar jaar is, zullen we moeten afwachten. Zijn fijne motoriek op rechts zal nooit worden zoals het moet zijn. Maarja als hij alles prima met links kan, vinden wij het ook goed:)

Het brengt voor mij wel iets meer spanning mee met deze zwangerschap, en dat vind ik wel jammer. We krijgen nu ook een medische 20 weken echo in Radboud te Nijmegen in plaats van bij een verloskundige. Het is niet erfelijk maar toch blijf je denken...

8. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Jeej heftig mama van 2.

Nachtzon, hoe staat het met je misselijkheid? Al wat bijgekomen??
    Ik denk inderdaad dat je bebay verstoppertje heeft gespeeld op de echo, zo aan je klachten te horen kan het haast niet missen dat je niet zwanger bent.

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hey, vanavond kon ik EINDELIJK eten :)
    2 toastjes met philadelphia en confituur zijn binnen gebleven en een liter milkshake ook :p
    oftewel gaan mn klachten terug of helpt de medicatie eindelijk :)

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeii meiden,
    Ik heb vandaag alleen maar een intake gehad en nog geen echo:(:p Ik krijg de echo de 30e pas als ik 12weken zwanger ben:) Duss ik moet nog een maand wachten:p Verder hebben ze een afstrijkje gedaan vanmijn baarmoedermond en gaan die opsturen en testen op baarmoederhals-kanker Dat komt de laatste tijd veel vaker voor dus dat gaan we elke 2 jaar doen. Ik heb ook bloed laten prikken, ma ben helemaal vergeten te vertellen over mijn been. Mssn dat hier iemand dit herkend of weet wat het is???!!! Mijn linkerbeen is sinds een week lijkt wel verdoofd. Als ik er even op leun als ik zit dan begint het meteen te prikken alsof hij slaapt en als ik op de wc zit dan voel ik met mijn rechterbil dat de bril koud is ma de linkerbil voelt niks. ook als ik in mijn linkerbeen duw prik voel ik het bijna niet, het lijkt wel of hij verdoofd is ofzo, zo voelt het aan ma het trekt niet weg... Het is vanaf mijn bil tot aan mijn enkel. ook de linkerkant van mijn vagina voel ik niet met bijv scheren voel ik niet als ik over de linkerlip ga ma als ik rechts scheer voel ik het wel. Weet iemand wat dit is??? Echt stom dat ik het ben vergeten te vertellen aan de gyn!!!:S

@ Nachtzon. Wauw je bent wel extreem afgevallen zeg bij je 1e zwangerschap:$ Hoop dat je er deze keer niet zooo veel last van hebt en je niet opgenomen hoeft te worden!!

Heb net alle berichten weer terug gelezen hier ma ben vergeten wat je naam is, ma ik denk dat ik ook geen keizersnede meer zou durven als ik het zo goed gevoeld had bij de vorige:$!!! Wisten ze ook waar dat door kwam? reageerde jij niet goed op de verdoving of hebben hun gewoon niet goed opgelet? En na een uur je zoon pas zien pfffoee, daar zou ik ook niet vrolijk van worden haha:p Wat raar eigenlijk dat ze hem ook niet eventjes snel hebben laten zien toen hij geboren werd en daarna pas alles doen wat gedaan moet worden.

Mijn kies doet nog steeds zeer ma heb groen licht gekregen van de gyn om Dhafalgan te nemen als ik pijn heb, dus het is nu wel *te doen*

Liefss Adorable

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Uitgerekend:
    30 mei - WeEsje24 - 1e kindje
    31 mei - Mama van 2 - 2e kindje - denkt een meisje
    4 juni - Sa1980 - 2e kindje
    4 juni - Sammie121 - 1e kindje - denkt jongen
    6 juni - SaskiaLW87 - 1e kindje - denkt een meisje
    6 juni - Lot27 - 1e kindje
    8 juni - Polkadot - 1e kindje
    10 juni- Diantje82- 2e kindje hoopt op een jongen
    12 juni - Teun - 2e kindje - denkt een meisje
    13 juni - TuttiFrutti - 2e kindje
    13 juni - Emmie83 - 1e kindje
    13 juni - Antje77 - 2e kindje
    13 juni - Helena81 - 2e kindje
    14 juni- M78- 1e kindje
    15 juni - Pixie1979 - 1e kindje
    16 juni - Adorable - 2e kindje - denkt een meisje
    16 juni - Marrr - 1e kindje
    16 juni - Mama1979 - 1e kindje
    16 juni - babyhope - 1e kindje (denkt meisje)
    18 juni - Nachtzon- 3de kindje - denkt een jongen
    19 juni - Lieke001- 2de kindje
    21 juni - Dees1985 - 1e kindje - hoopt/denkt een jongen
    21 juni - Mandy22101985 - 1e kindje
    21 juni - Mamalijntje - 2e kindje
    22 juni - Anneke99 - 2e kindje
    25 Juni - Sjolie - 2e kindje
    27 juni - Tricia82 (28 jaar Bovenkarspel)- 1ste kindje - denkt een jongen

Afsprakenlijst:
    1 november - Sa1980 - 1e echo gyn
    1 november - TuttiFrutti - 1e afspraak vk
    1 november - Dees1985-1e echo gyn
    1 november - babyhope - 2e echo gyn
    2 november - Teun - 1e afspraak vk
    2 november - Mandy22101985 - 1e afspraak vk
    2 november - sammie121 - 2de echo bij gyn
    3 november - Emmie83 - 1e echo
    3 november - Diantje82 - 1e echo bij gyn
    3 november - Lieke001 - echo
    6 november - Mamalijntje - 1e echo bij gyn
    8 november - Mama van 2 - 1e echo bij Vk
    8 november - SaskiaLW87 - 1e afspraak vk
    8 november - Tricia82 - 1e afspraak VK + echo
    10 november - Marrr - 1e afspraak vk
    16 november- Pixie1979 - 1e afspraak vk 1e echo
    17 november- Weesje24- 2e afspraak vlk, 12wk echo
    24 november - Adorable - 2e afspraak gyn
    30 november - Adorable - 3e afspraak gyn + 12wk echo

Vlindertjes:

Babs81 - 7 weken
    Rianne1984 - ?? weken

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Adorable zou toch even naar de dokter gaan hoor!! Lijkt mij niet echt een zwangerschapskwaal!! Klikt meer alsof zenuwen in de klem zitten...
    En ik was één van de met de keizensnede.. Slechte ervaring mee. Wist niet dat een mens zoveel pijn kon hebben.

**

Ik ga richting bed.. Moeheid slaat behoorlijk toe de laatste dagen. Al dat gestress met Jamie.. Kleine man een hersenschudding en een dik gezicht. Maar vandaag ging het alweer beter.

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ogerm, hoop dat Jamie zich snel beter voelt!
    Moeheid slaat hier ook veel toe, ma wil er nog niet aan toegeven haha, hele dag weg geweest dus wel lekker ff voor mezelf iets doen:)

Sprak net met mijn ouders en die zeiden ook dat er iets niet goed zit en dit niet bij zwangerschap hoort dus ik ga maandag ma gauw na de HA.

Wat is het trouwens rustig hier haha:p Ligt iedereen KO op de bank of op bed?:p Jullie konde wel zwanger zijn:p(A)
    Liefss

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    lol, idd we konden wel zwanger zijn :)
    hier alles super beter :) niet meer zo enorm misselijk, ik kan gewoon eten, maar moet wel dus mijn medic nemen :)
    vandaag ook in tegenstelling tot de laatste dagen bijna niet geslapen :) de andere dagen lag ik hele dagen op de bank :)

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    heb hem hier dadelijk in aangepast :)

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

nou meiden, hier de voice gekeken en nu maar hopen da ik niet morgen heel ziek ben.
    nachtzon fijn dat je wat hebt kunnen eten!

Ardorable, ik zou ook maar even de ha bellen als je er maandag last van hebt...
    klinkt niet heel goed, ik zou zeggen een knelling van de zenuw.

ik ga lekker mijn bedje in dames!

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik g ook slapen :)
    nacht meissie's :)

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeiemorgen!

Eindelijk eens niet misselijk

19. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hey Meiden,

Zo ik ben vandaag ook weer een weekje verder... voelt toch wel heel fijn! Maandag de echo ben benieuwd, daarna kan ik pas echt genieten voor mijn gevoel. Wil eerste zeker weten of er een kleintje zit en of alles op schema loopt.

Adorable, krijgen jullie in Belgie niet standaard 1 keer in de 5 jaar een uitstrijkje?
    Hier maken ze juist geen uitstrijkje als je zwanger bent... Ik heb een paar maandjes geleden een uitstrijkje laten maken was niet helemaal oke... misschien heeft het nog te maken dat ik toen pas een paar maanden gestopt was met de borstvoeding. Maar in de zwangerschap maken ze bij ons echt geen uitstrijkjes. Ik moet nu wachten tot 6 maanden na de bevalling (of borstvoeding).

En ik zou er maandag inderdaad maar even met je klachten langst de huisarts gaan. Succes.

20. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Hier alles nog steeds rustig! Was gister wel misselijk, maar niet zo erg dat ik rennen moest. Liep van de week met mn schoonouders in de groothandel. alleen na 2 uur rondlopen kon ik echt bijna niet meer op mn benen staan. Was zó moe, en mn rug en buik begonnen te trekken.. Nah ja, nog 2 weekjes en dan kan ik het uitleggen.. ;)

Word nu 's nachts om het uur even wakker. Ik droom en schrik wakker en dat gaat de hele nacht door. Val wel vrij snel weer in slaap, maar lig toch steeds even te draaien. Meer meiden hier last van?

Deel Deze Pagina