achja ivm foliumzuur, k slik niets meer... heb ik ook bj mn andere twee kindjes niet gedaan en ze waren en zijn ng altijd kerngezond. Sinds ik die dingen niet meer slik heb k ook (raar maar waar) geen last meer van misselijkheid...
Ik rook helaas nog steeds... Heb het zonder hulpmiddelen geprobeerd maar helaas niet gelukt.. Nu wil ik het met pleisters gaan proberen..
@nachtzon ik heb even teruggelezen en wat heb jij allemaal meegemaakt zeg tijdens deze zwangerschap al!!! Maar gelukkig is er toch een beebje gevonden en is alles helemaal goed!!!! Ik moet zeggen dat ik het stiekem niet zo heel erg vind als het andere vruchtzakje leeg is, ik heb uiteraard meegekeken en ik zag ook niets en het vruchtzakje was ook kleiner dan het vruchtzakje met het fantastisch beebje-in-wording erin!! 2 is geen probleem maar ik wil ook wel graag weten hoe het is om 1 kindje te krijgen Foliumzuur mag je gewoon de gehele zwangerschap hebben hoor, je kunt er ook mee stoppen omdat het op zich voor het vruchtje niet veel meer doet, maar ik moest de vorige tweelingzwangerschap juist de gehele zwangerschap 5mg (normaal slik je 0,4 of 0,5 mg )foliumzuur slikken ivm tweeling, dat is lichamelijk blijkbaar zwaarder en dan is het meer voor jezelf dan voor de beebjes. Dus kan geen kwaad xxx
mamalijntje@ volgens mij moet je geen pleisters gebruiken schijnt ook zeer slecht te wezen tijdens de zwangerschap. nachtzon@ ik heb geen last van misselijkheid als ik ze slik dus ja daarom zou ik dan niet gaan stoppen. ik slik nog door tot het op is en dan vraag ik het de verloskundige nog wel want ik weet dat ik niet alle vitamines binnen krijg als ik alles via voeding binnen moet krijgen.
ik dacht doordat ik zoveel vitaminen via infuus gekregen heb om ze gewoon te laten vallen... beter zo... weet je, vroeger hadden de vrouwen dat ook alles niet nodig... ivm het roken, ik kon gewoon niet anders dan stoppen, bij elke trek van mn sigaret moest ik 5 keer gaan braken... neej laat maar maar kvrees idd dat je geen pleisters zal mogen gebruiken...
iki moet volgende week naar de gyn en zal het daar eens vragen, anders bel ik de fysio wel. ach foluimzuur slik ik ook nog steeds, totdat het op en dan kijk ik wel verder slik puur mama plus van vsm volgens mij.
Zo ben weer terug... Schimmelinfectie en een ontsteking daar... Auw.. Vind het doodeng maar goed.. Zalfjes en tabletjes En vrijdag weer kijken of ik ook een blaas ontsteking heb.
mamalijntje, k had altijd een clamediainfectie... bij allemaal mn zwangerschappen, denk dat ik er nu ng niet op getest ben...
@mamalijntje Bah bah... altijd fijn... Ik had vorige week ook een schimmelinfectie, gekregen van de inwendige echo... maar gelukkig was het na een zalfje en 3 capsules om in te brengen weer over. Beterschap x
@ mamalijntje: auw, hopen dat t gauw over is! @ jootje: welkom en gefeliciteerd! @ Sammie gefeliciteerd met je trouwdag! @nachtzon: ben ook gestopt met roken, 4 weken nu..daarvoor 2 weken nog gedoe met 1 per dag (sloeg nergens op, maarja je bent verslaafd he dus toch die ene even) Maar gaat eigenlijk hartstikke goed, ben zo blij dat ik ervan af ben! Nog wel moeilijk hoor als ik iemand zie roken dan denk ik oooo lekker..maar ik hou vol! T wordt met de week makkelijker denk ik maar Maar we kunnen trots op onzelf zijn nachtzon! Morgen weer naar de vlk!!Eindelijk weer even kijken hoe het gaat! Hoop dat ik morgen weer een echofoto kan plaatsen hierTis nog wel een lange dag wachten want het is pas om 20.20u! Oja, ik slik davitamon compleet mama..eet zelf noooit vis dus vandaar gekozen voor 1 met visolie
Gefeliciteerd Sammie!!!!!! Ik wacht (on)geduldig af op je foto's Gefeliciteerd en welkom Jootje!!! Wat lijkt me dat leuk zeg om een tweeling te hebben, ma zal wel erg vermoeiend zijn denk ik. Ben benieuwd wat er op je volgende echo is te zien Foliumzuur (zeiden ze hier en in NL bij de vk) moet je slikken tot het einde van week 10, daarna kun je multivitamines voor zwangere vrouwen slikken en daar zit automatisch ook foliumzuur in dus ik denk niet dat het wat uitmaakt als je dat nog slikt hoor Nou ik heb nu in 3 weken tijd al 2x geprobeerd om definitief te stoppen met roken, het is me nog niet helemaal gelukt ma denk dat het niet lang meer duurt, ik rook als ik een dag thuis ben 1 sigaret en als ik bezoek heb of de stad in ga ofzo dan rook ik er Max. 5 ma meestal haal ik dat niet eens meer. Heb al een paar keer aan manlief gevraagd of die de sigaretten ergens anders wilt bewaren waar ik ze niet zie als ik de keuken in loop, want nu liggen ze langs de koelkast en ja daar kom ik vaak. en dan is het tog heel verleidelijk om het te laten liggen als je er zo tegenaan kijkt. Ook gevraagd of hij wil stoppen om savonds als de kleine in bed ligt niet meer in de kamer te roken ( dan rookte hij in de woonkamer met de deur dicht en alle ramen open ) want ja dan word ik er extra mee geconfronteerd en krijg ik alsnog alle slechte stoffen binnen. ma het pakje sigaretten ligt nog steeds op dezelfde plek. Ma roken heeft hij vandaag besloten niet meer te doen in de woonkamer, niet om het feit dat ik er dan last van heb ma meer omdat het dan koud word in de woonkamer..... Ik voel me vandaag wel goed alleen heel erg moe, heb vanmiddag 4 uur op bed gelegen, heb een uurtje met de kleine op bed gelegen ( hij wel in zijn eige bedje ) en toen hij wakker werd mocht ik nog wel even blijven liggen, ma hij heeft me niet wakker gemaakt dus werd om 5uur wakker.... Heb eigenlijk geen last van bandenpijn, dat had ik wel heel erg bij mijn vorige zwangerschap, ma ik begin mijn baarmoeder steeds beter te voelen boven mijn schaambot. Morgen komen mijn ouders op bezoek en gaan we samen voetbal kijken.... En ik ga gehaktbrood maken, mijn zus en moeder hebben me gister op een idee gebracht hihihi. Nou dat was het wel weer volgens mij Tot morge allemaal! Liefss Adorable
ik slaap ook immens veel, elke dag tot half twaalf, en in de namiddag ng eens een uurtje of twee... ben weer iets misselijk, maar heb wel gemerkt dat ik dat tegen kan werken door iets te eten of een soepje te drinken, kan moeilijk elk dag in bad gaan he morgen bellen voor nieuwe afpraak bij de gyn wat ik wel al weet is dat ons beebje 2 weken vroeger zal gehaald worden, ze doen dit prcies altijd zo, als je sowieso al een keizersnee moet doen, zodat je niet eerst weeën moet krijgen en zo. dus rond de 14. juni zal ik mijn beebje al hebben
@Nachtzon: Sooodejuuu hahaha weet je nu al hoe en wanneer je zal gaan bevallen Geniet ma eerst lekker van je zwangerschap hihihi. Hoe gaat het verder met je? En hoe lang moet je hondje na het asiel? Liefss Adorable
mijn hondje zoekt nu een nieuw thuis... hij zal niet meer naar ons terug keren. Moet wel zeggen dat hij niet met kinderen kan, vandaar dat de beslissing niet moeilijk was... zeg, slaap jij ook altijd zo laat?
Sammie: gefeliciteerd met je trouwen, hopelijk heb je een mooie dag gehad. Nachtzon: goed om te lezen dat het weer wat beter gaat. Ik zou het wel moeilijk vinden om ons hondje af te staan, maar die kan ook goed met kindjes, als dit niet zo was ging hij denk ik ook weg, maar wel met pijn in mijn hart. Jootje: welkom en gefeliciteerd. Hier gaat het wel goed, ben wel erg moe moet ik zeggen. Ik slik al een jaar foliumzuur, ben gelijk weer begonnen toen we zwanger wouden worden, kan nooit kwaad. Ik mag vandaag voor de intake naar de verloskundige, wel leuk om nu onze kleine man mee te nemen. Kunnen ze zien dat hij het goed doet. Groetjes sjolie
Sammie: heb je de dag overleefd? Ben erg benieuwd naar je foto's! Hier kreeg ik gisteravond opeens erg last van krampen. Ik dacht even dat ik een miskraam kreeg ofzo. Het deed echt zeer! Tranen stonden in mijn ogen en raakte eigenlijk beetje in paniek. Mijn man gelukkig heel rustig en heeft kunnen kalmeren. Half uurtje later trok de kramp weg. Ik denk misschien wel dat het de groei van mijn baarmoeder of banden zijn geweest....kan dat? Gelukkig nu nergens last van, als ik het vandaag weer had zou ik de vk/gyn bellen. Maar voel gelukkig nu niks. Maar ben mij echt kapot geschrokkken
Ik slik de multivitaminen van etos (zwanger zijn) daar zit ook foliumzuur in (en visolie). Lijkt mij geen kwaad kunnen dan, anders stoppen ze dat toch niet in z'n supplement??? Hier alles rustig, voel af en toe wat in mijn buik tsja ploppen zeg maar, erg grappig gevoel. Vandaag op me werk verteld van de zwangerschap, werd geloof ik wel goed opgevangen.