ik ben 22 jaar. mijn oma woonde 30 jaar met een turkse man, hij heeft haar nooit gedwongen om moslim te worden en dat heeft zij ook nooit gedaan. iedereen heeft zijn eigen waarde normen en geloof. dat moet door beide worden geaccepteerd worden, denk wel dat je het met hem erover moet hebben, helemaal als jullie straks een meisje krijgen, die worden toch wat strenger opgevoed. maar je moet echt doen waar jezelf goed bij voelt. twee culturen is altijd lastig om daar een goede harmonie in te vinden. wat betreft dat jij geen moslima wil worden is een eigen keuze en dat is aan hem omdat tegen zijn ouders te vertellen, zou je daar niet te druk overmaken.
ik was 18 bij de geboorte van mn eerste 21 bij de tweede Zou het nooit meer doen hahahha, eerst beetje reizen en de wereld zien, maar goed, dat kan ik dan als de kinderen uit huis zijn he
jah dat is zo. wij zijn wel veel weggeweest met zijn tweeen en als de kleine een jaar of 4/5 is willen we met hem/haar ook gewoon op vakantie. voorlopig eerst even bevallen en genieten haha
hier 18 bij de eerste en nu 22 bij 2 en 3de kindje! Verder erg moe, wel alles gelezen, morgen weer verder kletsen!!
Ik voel me al een beetje oud eigenlijk nu Ik ben 32, was 30 bij de eerste 2. Had wel eerder gewild, maar ja, de natuur werkte niet mee, en nu vind ik het ook wel goed zo! Babyhope: weet precies wat je bedoelt, was bij de eerste zwangerschap tijdens de pogingen 10 kilo aangekomen, uiteindelijk tijdens de zwangerschap nog eens 20 en uiteindelijk was ik weer 23 afgevallen, dus nog altijd 7 kilo zwaarder dan "normaal". Nu dacht ik: Dat gaat me niet nog eens gebeuren, maar jawel hoor, weer 10 kilo aangekomen van alleen de pogingen al. Nu wel 2 kilo afgevallen omdat ik nu even geen vreetbuien heb haha... Ik ga er maar weer tegenaan na mijn bevalling, wordt toch mijn laatste zwangerschap/bevalling en daarna moet ik van mezelf weer de "oude" worden! Hier vandaag een beroerde dag gehad, heb ook zo'n raar ritme momenteel, word moe wakker en dat ben ik dan de hele dag en dan word ik 's avonds ineens helemaal klaarwakker en kan ik niet vroeg slapen... met als gevolg dat ik dus weer moe wakker word.. handig. Vandaag ook weer hele dag misselijk geweest en de jongens hadden geen zin in middagslaapje dus erg vermoeiend geweest vandaag. Nu heerlijk liggen op de bank!!! xxx
Ja de Kilo''s vliegen hier er weer aan.. Bij Jamie woog ik voor de zwangerschap 54 en de laatste keer dat ik gewogen was 83.. Dat was twee weken voor de bevalling.. Dus ruim 30 erbij toen. Daarna gingen ze hard eraf maar die laatste 4 bleven gezellig aan mijn buik en heupjes zitten.. Ach wil toch lekker eten waar ik zin in heb dus zie het dan na de bevalling wel weer.
nou vindt het maar knap dat jullie aankomen ik val alleen maar af. niet veel maar ondertussen is er toch al 5 kilo af. ik eet echt niet meer af minder, wel anders want aardappelen heb ik geen zin in en eet verder gewoon zoals ik altijd at. ach ja straks komen ze er wel wer aan hoor maak me niet druk. heb wel afgesproken met mezelf dat het niet te gek moet worden. niet meer dan 15kilo, krijg het er anders niet meer af ben ik bang.
Oooooohw ik zie dat ik niet zo verschrikkelijk jong ben haha ik was 17 toen we zwanger werden van Mikail en 18 toen ik beviel en nu ben ik 19 en weer zwanger en straks 20 als ik beval Het was wel een hele bewuste keuze bij ons om zo vroeg al aan kindjes te beginnen. Ikzelf wilde altijd al jong moeder worden en de tijd tikt toch door voor mijn man, hij wil natuurlijk ook niet zo'n oude zak zijn als de kindjes straks 10 zijn ofzo, hij is namelijk 37. Je ziet het niet aan hem ma goed de tijd tikt toch door. Mijn man dwong mij ook niet om Moslima te worden daar liet hij mij helemaal vrij in ma zag dat hij wel een klein beetje teleurgesteld was toen ik zei dat ik het niet wilde en hij moet dat idd zelf tege zijn fam. zeggen dat is niet aan mij om dat aan hun te vertellen Mja ons zoontje is tog een klein beetje een ander verhaal, geloof is erg belangrijk bij hem en hij wil dat natuurlijk graag doorgeven aan zijn kinderen, ma hij laat ze er wel vrij in om later zelf te kiezen als ze daar klaar voor zijn. Als dit kindje een meisje wordt zal het denk ik niet opgesloten worden hier in huis zo streng is mijn man gelukkig niet en is tog meer van deze tijd. Ook ik heb veel vriendinnen gehad die wel opgesloten werden in huis, ze mochten niet uitgaan geen vriendje, geen strakke kleding, alles in huis doen poetse enzo en ik heb mijn man al duidelijk verteld dat dat dus niet gaat gebeuren hier, natuurlijk zijn we erg "zuinig" op onze kindjes en willen we het beste voor hun en ze beschermen ma ik vind tog dat je ze een beetje vrij moet laten. tot bepaalde hoogte natuurlijk, ma ik wil absoluut niet dat ze opgesloten word hier in huis en niks mag, want dat had ik zelf ook niet leuk gevonden. Nou ik heb vanavond versgeslacht lamsvlees gegeten, ik keek er eerst een beetje tegenop, ma mijn man had het klaargemaakt en ooooooooh wat was dat lekker!!!, scheelt denk ik een hele hoop als e het zelf niet hoeft klaar te maken en niet steeds boven die lucht hangt. Ik heb heerlijk gegeten! Willen jullie eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis? Ik wil graag thuis bevallen ma manlief ziet dat niet zitten helaas, veel te bang dat er iets mis gaat en dat ze er niet optijd bij kunnen zijn als er iets aan de hand is, word dus gewoon weekje ziekenhuis haha ( Ook niet verkeerd hoor, lekker rustig )
wel goed dat jullie al dingen besproken hebben, denk dat iedereen zo zuinig mogelijk zijn kindjes is en dat vrij laten erbij hoort. mijn zussen hebben allebei een hele andere opvoeding, de ene is heel makkelijk die meiden mogen alles, de andere is weer streng. weet wel dat ik daar middin in wel gaan zitten, want zie dat het toch een bepaalde manier is die ik niet zie zitten haha. verder zijn het hele lieve meiden hoor! wij gaan in het ziekenhuis, maar dat komt door mijn dwarslaesie dat het niet anders kan. maar het ik het niet gehad had ik ook in het ziekenhuis willen bevallen.
Adorble je maakt er een feest van.. Weekje ziekenhuis haha.. Mooi dat je binnen een paar uur weer buiten staat.. -- Ik heb geen keuze.. Wordt ziekenhuis en vermoedelijk weer een Keizersnede en zie er zo tegenop.. Weer die helse pijn
Ik wil ook in het ziekenhuis hoor.. Geheel vrijwillig.. Vind het idee van thuis bevallen helemaal niks.. Wil ten eerste die zooi niet.. Heb weinig zin in dat de buurman die de hond uitlaat mij hoort krijsen.. en mocht er wel iets niet helemaal goed gaan lig ik graag dicht bij de apparatuur ipv eerst nog een ritje in de auto of ambulance.. Ga geen risico lopen als het niet noodzakelijk is.. Ik ben 26 btw.. Hebben jullie ook van die vreetbuien (tenminste de meiden die niet misselijk zijn) Je hoeft me maar een etenswaar te noemen en ik denk "oeh.. lekkerrrr" Het is maar goed dat we niet zoveel in huis hebben.. Ben wel bang dat ik mij straks in de winkel niet kan inhouden.. hihi..
nou in de avond heb ik flinke vreetbuien hoor, overdag niet. ik ben nu echt ineens misselijk als ik wakker wordt en niet heb gegeten. eerst was ik misselijk van het eten. gisteren ook overgeven zonder dat er wat in mijn maag zat. echt vreemd heb dit niet eerder zo erg gehad. hoop dat het snel weggaat want voel me echt beroerd er door. hebben jullie ook nog last van overgeven en misselijkheid? wat kan ik er nu nog tegen doen, behalve meteen eten als ik uit bed kom? ik ben blij als we woensdag naar de gyn gaan, heb een hoop vragen ahaha
Hallo meiden, ik ben neiuw hier, dus moet de site nog een beetje onder de knie krijgen.. Ik ben uitgerekend op 12 juni van mijn eerste kindje. Kan een van jullie mij vertellen hoe ik zo'n 'teller' onderaan mijn bericht krijg hoe lang ik al zwanger ben?
tflantua, welkom... kijk eens bij google "zwangerschapsticker" dan ga je hier op "gebruikersinstellingen" helemaal boven links.daarna naar "handtekening wijzigen" Dan kopier je de html code van de zwangerschapsticker en plakt deze in je "handtekening". hoop dat het lukt @Sammie, kben af en toe ng misselijk, maar als ik genoeg geslapen heb en dadelijk iets eet dan gaat dat heel goed niet meer overgegeven, behalve eergisteren "per ongeluk". ik ben ook bang van de keizersnede... die pijn is idd alles behalve een plezier... vooral als je denkt dat hier in de belgische ziekenhuizen (tegenover van de duitse) niet de mogelijkheid bestaat om je kindje snacht's "af te geven"... ik herrinner me ng goed hoe gebukt ik moest lopen met mn hand op mn buik geperst... jakkes...
Ik heb besloten dat ik thuis wil bevallen. Lekker in mijn eigen omgeving en mensen ontvangen wanneer ik dat wil en niet omdat het "moet" vanwege bezoekuur.
ik en verslaafd aan haribo beertjes! Help!!!!!! haha ik hoop echt dat het mij lukt om gewoon te bevallen wil ech geen keizersnee ik hoor alleen maar dat het zo'n pijn doet en je bent ook langer uit de running. meestal blijf je toch maar een dagje in het ziekenhuis. ligt er ook aan hoe de bevalling verloopp natuurlijk. mijn middelste zus, haar placenta was gescheurd dus die moest onder narcose worden verwijderd zij moest worden en bij mijn oudste zus beviel in de middag en stond later alweer buiten. denk echt dqat het ligt aan de bevalling.
hier bij de eerste een spoedkeizersnede gehad! En ik stond na 5 dagen alweer buiten. Al dan niet met zwaar tillen maar ik heb niet zoveel pijn geleden, gelukkig! En tja deze zwangerschap zal ook in het ziekenhuis plaats vinden. Of het een keizersnede wordt of niet geen idee, zien we dan wel weer! Hier gelukkig niet meer echt overgeven. Dat van het overgeven zonder iets in je maag hebben heb ik een weekje gehad. En inderdaad ben zelf ook afgevallen. Maar ik zal wel goed aankomen met 2 kleintjes