Juni 2011 meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Nja hier in belgie moet je 5 dagen in het ziekenhuis blijven, je krijgt hier ook geen kraamhulp thuis tenzij ej dat aanvraagt en er zelf veel voor gaat betalen. Bij mijn zoontje ben ik in NL bevallen en daar stond ik 2 uur na bevalling weer mooi buiten hihi:p Makkelijke bevalling gehad, kindje schoongemaakt, mij schoongemaakt, boterham thee en beschuit gehad bezoek ontvangen, kindje aangelegt, broek weer aan roelstoel in en naar huis hihi:p Was wel blij dat k zo snel al weg mocht want het was erg warm en kon dus lekker naar buiten wanneer ik dat wou, ff kopje thee drinken ff liggen op zo'n zonnebedje voor in de tuin. heerlijk en daarna weer lekker in bed onder de ventilator hmmm. Zal wel even anders zijn hier:)

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wil je niet weer in nederland bevallen?
    maar het is ook wel fijn als je langer moet blijven je weet wel dat je goped in de gaten word gehouden. apart dat het zo verschilt in nederland en belgie, terwijl het zo dicht bij elkaar ligt.

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ja ik zou erg graag weer in NL willen bevallen, ma ik ben daar nu niet meer verzekerd dus dan wordt het een hele dure bevalling:p Ik ben hier nu goed verzekerd en krijg 1000 euro kraamcadeau van de gemeente + een cadeaupakket van het ziekenhuis. En idd het is wel goed dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, zeker omdat er bij mijn vorige bevalling een stuk placenta is blijven zitten en daar kwamen ze pas 3 maanden later achter toen ik flink bloedarmoede had, dus het is ook wel erg fijn dat ik nu in de gaten gehouden word. thuisbevallingen zijn hier niet zo vanzelf
    sprekens als in NL, je bent eerder een uitzondering als je thuis bevalt. Ik heb het erg goed gehad toen ik in NL ben bevallen omdat ik een maand ervoor al bij mijn ouders thuis was en heb mijn kraamweek ook bij hun gehad, ze hebben heel goed voor mij gezorgt en ben heel blij dat ik het op deze manier heb mogen meemaken, ma het is ergens ook wel lekker dat ik het dit keer helemaal zelf ga doen en ik meteen lekker rustig naar huis kan als ik uit het ziekenhuis mag.

4. AHzondag

ja dat is zo, jeetje 1000euro kado. nou hier mag je het doen met een lepelsetje van de gemeente haha.
    krijg je ook kinderbijslag enzo?

hier krijg je wel kraamhulp, maar vraag me af of je daar altijd blij mee moet zijn, zo'n vreemde in huis.

5. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik had gwone keizersnede, maar bij allebei moest ik 10 dagen in de kliniek blijven :(

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ja en voor de kraamzorg moet je ook nog een eige bijdrage betalen.
    Jep hier ook kinderbijslag voor de 1e 85 euro per maand en als je een 2e krijgt dan krij je 350 euro per maand, ma hier krijg je geen kindgebondenbudget geloof ik.

7. AHzondag

nou geloof dat ik naar belgie moet verhuizen hahaha...

willen jullie ook zo'n zwangerschapsketting?
    ik wel maar weet niet waar ik het moet halen...

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Adorable dat is top geregeld zeg!! Hier toch echt een tikkeltje anders haha...

Nachtzon.. Met Jamie na de Keizersnede mocht ik kiezen wanneer ik naar huis wilde.. Was op een dinsdag geholpen en was vrijdag al thuis... Veel en veel te snel.. Ik had tot maandag mogen blijven maar wilde zo graag.
    Nu blijf ik zo lang mogelijk in het ziekenhuis.

--

Nog maar twee weken en dan heb ik weer een Echo.. Blij toe.. Dat is nog bij de verloskundige maar ik ga terug naar de Gyn want wil toch dat mijn baarmoeder goed in de gaten gehouden wordt.. Heb deze week bij kennissen moeten meemaken wat er fout kan gaan als je al eerder een keizersnede gehad hebt bah

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    O en Sammie ik heb toen zo;n ketting gehad maar voelde me net een kat.. De hele dag dat belletje haha.. Dus nu niet

10. AHzondag

ow hij rinkelt echt de hele dag.
    je hebt ook met hartjes enzo eraan. hoeft niet perse een belletje
    heb wel vandaag buikbanden besteld, ben benieuwd of ik het wat vind. heb nog totaal geen buik van de zwangerschap maar merk wel dat hij flink aan het groeien is. heb zo'n last avn buik onderbuik, soort krampen, maar toch niet haha.
    vanavond maar even luisteren of alles goed is daar.

11. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Wij zijn de vorige keer verplicht in het ziekenhuis bevallen, dat moet met een tweeling. Uiteindelijk ben ik ingeleid vanwege te hoge bloeddruk (die 2 waren anders gewoon blijven zitten hoor... ;)). Maar ben wel via de natuurlijke weg bevallen. Als de eerste maar met hoofdje naar beneden ligt dan is dat mogelijk. De 2e hebben ze dan het liefst in stuit, klinkt raar, maar na bevalling van de eerste is er ineens veel ruimte voor kindje 2 waardoor die juist met kan gaan draaien en met rugje voor opening kan komen, als 2e met beentjes naar beneden ligt kunnen ze die aan de beentjes naar buiten geleiden. Dat is bij mij in ieder geval gebeurd. En helemaal goed gegaan!! Ze zijn 3 minuten na elkaar geboren!!

Ons is het bevallen in het ziekenhuis goed bevallen waardoor we nu de keuze hebben gemaakt dat weer te willen, of het moet natuurlijk zijn dat het nu heel snel gaat en we te laat zijn met naar het ziekenhuis gaan, dat schijnt ook nog wel eens te gebeuren.

xxx

12. AHzondag

ja zo'n bevalling wil ik! haha
    dat het ineens gebeurd is hahaha
    denk dat iedere vrouw daarvan droomt.
    heb je recht op pijnstillers of een ruggenprik, weet iemand hoe dat zit?

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeiemorgen!!
    Hier een vroege start.. Jamie was helaas al om half zes wakker.

Vandaag lekker rustig aan.. En niet eens misselijk wakker geworden

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Goedemorgen!

Hier ook vroeg wakker, maar dat komt omdat ik zelf gister al om kwart over 8 lag te slapen! Was echt zo moe. Gister keukens/badkamers wezen kijken weer en dat hakt er toch wel in. Thuis gekomen nog even 2 taarten gemaakt want vandaag is mijn man jarig. Dus ook weer een drukke dag..

Deze week hebben de meeste mensen weer een echo toch?

Joontje: volgens mij krijg jij deze week te horen of het andere vruchtje is gegroeid? Succes!!

Ik heb volgende week weer een echo dit keer bij gyn! Ben zo benieuwd eigenlijk of alles nog goed is en ze alle2 zijn gegroeid!!

15. babs81

babs81 Niet meer actief

jeetje meiden kom uit me nachtdienst en denk even alles bij lezen maar woooow

jullie gaan ook snel allemaal he??? ik zou nu anders 11.4 weken zijn geweest .. maar shit happens...

zie dat het gelukkig met iedereen nog helemaal top gaat heerlijk

en wat zijn jullie vroeg!!!!!!!!!

Ik ga me bedje in

doeiiiiiiiiiiiiii

16. AHzondag

zo meiden wat waren jullie vroeg.
    hier ook vroeg wakker maar even lekker blijven liggen en toen uit bed gegaan. had wel honger, maar was niet misselijk zoals de afgelopen paar dagen yes!
    ben gisteren ook vroeg naar bed gegaan, dus wie weet heeft dat weer geholpen.

zitten jullie joggingsbroeken nog goed?
    ik heb er nog maar twee die echt lekker zitten bij de buik.

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    goedemorgen :)
    kben weer misselijk :S en daarbijis vandaag zo een belangrijke dag... ik zit in het finale van vlaanderens kampioenschap karaoke (laatste 15) en moet vandaag dus 2 liedjes zingen... heel mn familie komt kijken en een hele bende vrienden... hopelijk kots ik niet in de micro :p
    eens zien hoe goed het zal gaan :)

ik wil wel zo een belletje, lijkt me geinig, heb ook bij dream-babygezien dat ze zo een belletje hebben met twe babyvoetjes op... zoooo mooooi :) 18€ :)
    zo, ik ga me nu klaar maken, tot vanavond :)
    xxxxxx

18. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    suc6 nachtzon!

@sammie- al mijn broeken pas ik nog steeds!Mijn bolling van de buik begint boven de broeksluiting dus das wel handig:)Maar denk ook niet voor lang meer hoor..

@hier: Ben druk bezig met regelen opvang..hebben jullie dit al geregeld?
    Wat een gedoe zeg, vooral omdat ik onregelmatig werk (dus onregelmatige dagen en tijden)..Ben zelf ook met een gsatouderbureau bezig, denk dat dat de beste oplossing is. Alleen willen ze dan dat ik me pas febr. inschrijf omdat de zoekperiode max. 5 mnd is. Maar dan ga ik me zorgen lopen maken of het dan wel geregeld is en ik straks niet zonder opvang zit. Dus ben ook aan het kijken voor flexibele dagopvang bij kdv, maar das duur!(voorzover ik het uit kan rekenen dan..ik ga ze morgen maar eens bellen denk. Het is me nu allemaal aan het duizelen..dus morgen weer verder.

19. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    ik meld me hier ook ben ook in juni 2011 uitgerekend!
    lijkt me gezellig om mee te kletsen!
    liefs

20. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Weesje ja ik moet het KDV nog regelen.. Wil het aankomende week gaan doen.. Maar is altijd lastig.

Deel Deze Pagina