Het is inderdaad nog niet echt druk nee. Maar dat komt misschien nog wel. Ik heb voor de baby nog niets gekocht. Ik wacht even totdat ik weet wat het wordt. Tenminste, als ik manlief omgepraat krijg, want die wil het eigenlijk niet weten. Die minitompouchen zijn inderdaad leuk ja! Ik denk dat ik het op mijn werk ga vertellen daar cupcakes te bakken met daarop roze en blauwe vraagtekens. Wanneer gaan jullie het aan iedereen bekend maken? Wij na de echo denk ik. Dus dat duurt nog 1,5 week....
Ik heb volgende wk maandag de echo. Ik ben benieuwd of je daarna er nog een krijgt, zal wel fijn zijn als die rond de 10wk is. Als die dan okay is gaan we het zeggen met 10-11 weken. Dus rond t weekend 12 november. Ik weet ook niet of ik na deze echo naar de vk word gezet of in het zh voor controle blijf. Op het werk ga ik het al iets eerder zeggen, rond 4 november tegen mn chef. Dan hoef ik waarschijnlijk die week erna de nachten niet te werken. Ik vind het ook niet zo verantwoord om zolang mn mond te houden. Dan is het hopelijk voor mn collega's nog een weekje te rekken.. Aangezien mn fam. het dan nog niet weet. Maar dat is maar een week. Ik ga het op het werk gewoon zeggen hoor. Ik denk dat mn moeder een bos bloemen krijgt met roze en blauwe bloemen en daar sokjes in. Mn schoonouders en de a.s ooms en tantes krijgen een taartje met daarop iets van baby en dan de uitgerekende datum. En mn vader daar haal ik denk ik chocolatjes van baby's bij de jamin voor bij de koffie Dan leven er nog een paar opa's en een oma van ons die krijgen een fotolijstje met de echo erin. Dat krijgen onze ouders ook. Ik heb vannacht heel heftig liggen dromen. Hebben jullie dat ook? Onwijs geslapen ook van 22-11 ( ik heb vrij vandaag) Groetjes
O wat heerlijk dat je zolang hebt kunnen slapen. Ik heb inderdaad ook wel van die rare dromen. Ook over bloedverlies enzo, bahbah. Dat vind ik maar niks. Het is natuurlijk dan wel een opluchting als je weer wakker wordt, maar toch. Ik weet nu al dat ik met 12 weken ongeveer ook nog een echo krijg. Die afspraak staat ook al gepland. Vind het wel heel fijn dat ik 2 echo's krijg. Bij mijn zoontje heb ik er maar 1 gehad rond 10 weken, volgens mij.... Zo, ben nu wel moe. Heb net samen met mijn man allemaal paraplu's staan bedrukken. Hebben samen een eigen bedrijf in textielbedrukken, naast ons gewone werk. Harstikke leuk hoor, maar paraplu's hadden we nog nooit gedaan en was ook wel even bewerkelijk. Maar het is gelukt!!! Nu duik ik mijn bedje in, want ik mag morgen al om 7 uur beginnen...Pffff
Nou meiden, Het moet hier echt nog op gang komen he!!! Hier alles goed. Beetje misselijk en een beetje moe af en toe, maar ik klaag niet. Nog 9 nachtjes slapen tot de eerste echo......
Hoi ja klopt Paraplu's bedrukken, daar had je nog puf voor? Ik kan echt alleen maar slapen als ik gewerkt heb, bizar. Die vage dromen heb ik ook. Best vervelend. Lekker aan het aftellen tot de echo. Hier ook hoor, maandag d-day! Ben wel steeds vaker misselijk, vannacht een paar keer wakker geworden ervan. En mn werkbroek past niet goed meer. Best vervelend maar goed ik probeer het nog zolang mogelijk te rekken zover het lukt. Groetjes
Haai Dames, Is weer even geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben Heb net even alles terug gelezen, want zoveel is het nog niet, zullen er niet meer linda's zijn Maar goed las dat jullie het over vertellen gehad hebben, bij ons weet iedereen het al haha. Na de test aan onze ouders verteld en toen door het enthousiasme van schoonouders ging het als een lopend vuurtje... Van het weekend baalde ik daar ernorm van ook omdat sommige mensen het van iemand anders hadden gehoord terwijl ik het zelf zo graag had willen vertellen!!! Zwangerschapskleding, jeetje wat zijn jullie snel zeg! Ik pas nog gewoon alles,mn spijkerbroeken zitten misschien 's avonds iets strakker maar nog niet echt last van. Heb alleen nog niet mn roze zwangerschapsbril op haha. Voel me eigenlijk iedere dag zwaar beroerd, probeer mn misselijkheid te overeten gelukkig nog niet veel hoeven over te geven. Maandag vreselijke hoofdpijn gehad, kon echt helemaal niets alleen maar plat op bed liggen( heb een nogal heftig verleden qua hoofdpijn) Hoe is het verder met jullie? p.s. sorry voor het lange verhaal haha
He, wat vervelend dat je je zo misselijk voelt. Ik ben soms wel wat misselijk, maar als ik dan wat eet, gaat het wel over. Heb wel de hele dag door een beetje een weeig gevoel in mijn maag. Ach, als het daar bij blijft zeuren we niet he! Ik draag mijn zwangerschapskleding nog niet hoor. Ja, een shirtje heb ik gedragen, maar dat was meer om mijn darmenbuikje te verbergen op het werk...
Ja, dat hadden mijn ouders de vorige keer ook die konden ook hun mond niet houden. Was ik bestwel boos over omdat ik het en zelf wilde vertellen en ook omdat het nog zo pril was. Toen het mis ging was dat dus helemaal vervelend. Dat is ook de reden dat wij het nog stil houden nu. Vervelend dat je je niet lekker voelt, hier gaat het nog wel. Ben nu wel heel erg moe van het werken dus ik ga zo lekker slapen. Ik had die kleding nog en mn normale broeken pas ik bijna niks meer van. Bovenkleding gelukkig nog wel Groetjes Groetjes
Volgens mijn eigen berekening moest ik 10 weken en 5 dagen zwanger zijn op het moment van de echo. Ik had 2/6 een positieve test en op 19/7 de echo. Volgens de gyn moest ik dus minstens op 9 weken zitten. Nou ik kreeg een echo en daar was een kindje te zien van iets meer dan 6 weken net geen 7 weken en geen hart actie. Het was een boontje van 7mm groot. Dus dat was al een tijdje dood. De vruchtzak waar hij/zij in zat was wel gewoon mee ontwikkeld tot 10 weken daarom had k nog gewoon zwangerschapsklachten en hcg etc. Omdat mijn lichaam het niet zelf uitstootte is het gecurreteerd de volgende dag al. (dat is onder narcose het wegzuigen) Ja, is heel bizar zeker omdat je denkt we zijn allebij gezond onder de 30 geen bijzonderheden etc. Maar dat zegt helaas niks. Daarom vind ik de echo ook zo spannend voor maandag want dan ben ik rond die 7 weken. Nog een reden om onze ouders nog even niks te zeggen is dat we ze de spanning niet aan willen doen. Groetjes
Jeetje, het lijkt me dat je hele leven dan ineens in duigen valt. Als ik naar mezelf kijk, denk ik bijvoorbeeld al heel vaak aan hoe het straks is, met twee kids. En dat ik dan vanaf eind april lekker vrij heb tot eind augustus, blablabla. Zo zit ik al hele dagen te fantaseren. Als je dat dan ineens wordt ontnomen, moet je echt even herstellen, lijkt me. Vond je het moeilijk om afscheid van het 'kindje' te nemen, of had je je er zo nog niet aan gehecht? En heb je het nog gezien toen ze het hebben verwijderd? Als ik teveel vraag, moet je het zeggen hoor! X
Nee, ik heb het niet meer gezien. Het was door al het gegroeide weefsel er ook niet meer uit te halen voor de gyn. Hoop bloed en ellende enzo. Ja,wel we waren nog net niet grote aankopen aan het doen en iedereen in onze omgeving wist het al bijna. alleen verder weg familie nog niet. We waren met namen bezig. Hadden al vanalles aangevraagd (vk,kraamzorg etc) positiekleding had ik al aan. Gewoon alles wat je doet als je 10wk zwanger bent. Je praat er tegen alles in het begin is het even wennen en als het dan ineens weg is dan voel je je zo ontzettend leeg. Dat gevoel is ook echt niet uit te leggen. Ik geniet nu ook echt ervan dat ik zwanger ben. Het is ook echt niet erger of minder erg als het misgaat en je hebt je er wel of niet aangehecht want dat doe je toch wel. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent krijg je dat gevoel. Dat is nu weer net zo. Ik ben wel wat minder enthousiast naar de buiten wereld met vertellen en dat komt omdat ik mn ouders en schoonouders er voor zou willen beschermen nu. Dus daarom willen we eerst wat zekerheid. Niet dat we het niet zullen zeggen als het misgaat maar we willen hun die eerste weken geen stres geven. Ik kan het niet anders uitleggen dan dat het voelt als leegte en rouw om iemand die je nog niet hebt ontmoet maar wel kent. Heel raar. En achteraf gezien had ik toen ook echt veel last van buikpijn, dat heb ik nu niet. Mk gebeuren helaas toch best vaak en ik wist niet dat het ook zo kon ze noemen wat ik gehad heb een missed abortion. Nooit geweten dat je dat niet kon merken. Dus ook niet gedacht dat het niet goed was met de echo. De onbezorgdheid is er wel vanaf deze zwangerschap. We gaan ervan uit dat we nu in juni wel papa en mama worden. Toch zijn we een klein beetje afwachtend tot maandag met een echo. Ik was vrij snel toch weer zwanger en dat heeft wel wat wonden geheeld. Ik tel nu eindelijk ook niet meer hoever ik geweest zou zijn. Toch denk ik dat valentijnsdag ondanks dat ik zwanger ben een lastige dag zou kunnen zijn omdat mijn uitgerekende datum was vd eerste zwangerschap. Genoeg ellende en echt niet te lang bij stil staan hoor. Het overkomt je en je doet er niks aan. Het enige wat je kan doen als a.s mama is positief blijven en zo gezond mogelijk doen. Verder heb je er toch geen invloed op. ik weet dat angst slecht is in een zwangerschap. Dus ik probeer het los te laten alleen ik vind deze week gewoon even heel spannend met de echo en ook het mijlpaal momentje. Het voelt nu wel goed dus ik vertrouw er maar op. Hopelijk wil deze beeb wel bij ons blijven. Groetjes
Jeetje, bedankt voor je verhaal. Fijn dat je dat wilde delen. Kan ik het beter begrijpen. Maar idd we gaan ervan uit dat het helemaal goed gaat en dat we begin juni een prachtig kind in onze armen hebben. Het is zo'n mooi wonder als het goed gaat en dat besef je je door zo'n verhaal des te meer. Hoe laat hebben jullie je echo maandag? Wij hebben hem vrijdag om 16.00 uur. Pfff, dat wordt de hele dag stressen hahaha..... Ik heb er wel heel veel zin in, ook al is het ook spannend. Het is dan wel weer echter op één of andere manier....
Ik zal hem eens even uppen, voordat we ons topic kwijt zijn! Hoe is het hier allemaal? Ik ben gisteren bij Symphonica in Rosso geweest. Was wel gezellig. Net gerepeteerd voor een groot concert wat op 2 juni volgend jaar gaat plaats vinden. Ik hoop maar dat ik daar bij kan zijn. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een dag voor de bevalling nog geblazen (klarinet), dus ik hoop dat het nu weer lukt en dat ik niet eerder ga bevallen, haha... Nu even mijn huisje opruimen, want ik krijg zo visite. Wat een heerlijk weertje he!!!
Hoi. Zo dat is een spannende datum, je kan ook niet hoeven blazen maar moeten puffen dan dus Ik ben ziek thuis. Voel me helemaal niet lekker. Dus vandaag ziek gemeld. Gister onwijs gespuugd. Vandaag alleen maar misselijk, moe en keelpijn. Geen trek. Dus even uitrusten hier. Morgen de echo! Ben zo benieuwd wat we te zien/horen krijgen... Groetjes
He, Wat vervelend dat je je zo ziek voelt zeg. Hopelijk was het maar een dagje en voel je je vandaag weer beter. O, spannend, je echo.... Ik kan ook niet wachten tot vrijdag. Laat je het even weten als je geweest bent. Ben benieuwd hoe groot het nu is.
Yes!! een kloppend hartje en een mooie boon gezien! Ben zo blij Alles zag er goed uit. Was nog wel erg vroeg allemaal. ben 2 dagen terug gezet naar 6wk en 4 dagen maar dat kon ze allemaal nog niet heel erg goed zien. dus 9 nov nog een keer! Voor de termijn Morgen de vk bellen! o ben zo blij
O wat heerlijk!!!!! Hebben ze lang gekeken? En was het inwendig? Ik hoop vrijdag net zulk goed nieuws te hebben als jij.... Ik kijk er echt naar uit. Vandaag zei mijn leidinggevende dat het net leek of je het al een beetje kan zien dat ik zwanger ben, haha... Ja, die darmen zijn echt plek aan het maken. Vreselijk, zo'n pens.... Zal blij zijn als het een echt zwangerbuikje wordt. Slapen jullie ook zoveel? Ik doe vaak overdag een dutje. Soms word ik dan nog wel beroerder wakker dan voordat ik ging slapen, maar ik moet dan echt even liggen. Verder heb ik erg weinig kwaaltjes. In het begin maakte dat me onzeker,maar nu probeer ik er juist van te genieten. Kan ook elk moment veranderen he...
Hoi Nou het was een andere gyn dan de vorige keer en ze was niet zo aardig. Erg zakelijk. Dus even snel snel. Mn vriend heeft het heel goed kunnen zien ook het hartje maar ik niet zo heel erg goed. Wat ik vooral zag was een wit boontje een inimini flitslichtje opaanwijzen en een mooie dooier en dooierzak. Maar dat was net zo snel over alsof ze vertelde wat ze vanavond zou gaan eten. Met de 10wk heb ik haar weer. 9 november is dat. Ik slaap me ook een ongeluk. Echt 's avonds 21-21:30 erin en dan niet voor 9e eruit. (tenzij ik moet werken) En 's middags ook nog iets van een uurtje. Mn darmen buik is wat platter geworden. Maar ben nog zo misselijk word er echt gek van. Maar als ik steeds wat eet als ik het voel opkomen is het te doen. Ik ben nog steeds 'ziek'thuis. Zou nachtdiensten hebben gehad nu. maar dat is even teveel. Word al misselijk van een ritje van een kwartier. Dus even niet handig. Na de 2e echo gaan we het iedereen vertellen. Ook het werk. Als dat lukt moet ik me wel snel wat beter gaan voelen. anders kan ik mn werk niet doen. Oja en morgen mn vk bellen voor controle afspraken te maken Groetjes