Anne: het was rugpijn maar het is over heb helaas wel medicijnen moeten nemen waar niet bekend van is wat voor effect dat heeft tijdens zwangerschap. Badpak: denk dat een positie model nu nog niet lekker zit maar je kan het altijd proberen toch? Vk afspraken: veel plezier! Meiden geven jullie wel alle afspraken door zodat ik ze op de site kan zetten Oja ik heb heerlijk geslapen!! Werd om 9uur wakker gemaakt. Vandaag kerstboom maar is weghalen en bij etos de zwangerdoos ophalen als t stopt met regenen.
Even klagen hoor.. Ben sinds 2 dagen snotverkouden, wordt er helemaal kierewiet van.. Het 'bureau' van de bedrijfsarts waar ik vandaag heen had gemoeten belde gisteren, dat hij ziek was..Ze weten niet wanneer ik weer terecht kan. En vannacht zo *** geslapen..Man'lief' laat zijn wekker 20duizend keer afgaan en daarnaast heel naar gedroomd.. Ik was bevallen van een zoon, maar hij was erg ziek, dus in het ziekenhuis. Met mijn moeder allemaal spulletjes gekocht als kado voor de beeb. De beeb lang helemaal bovenin het ziekenhuis en ik was beneden. Toen was er wat gebeurd, maar ik mocht niet naar boven, want ik was zwanger (?)..Heb ontroosbaar staan huilen en werd ook huilend wakker.. Bah Zo, klaagmodus uit.
Goedemorgen meiden! Ten eerste, nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Met veel babygeluk, liefde en gezondheid. En dat we dit jaar ook veel bij elkaar terecht kunnen met lief en leed.. Kylie wat leuk een jongen! Vervelend dat je vannacht zo slecht geslapen hebt.. Probeer je rust vandaag te pakken! Roozjuh, fijn dat je rugpijn over is.. Ik slikte voor de zwangerschap dagelijks 2x brufen 800. Dit mag ik tot de 6e maand door blijven slikken (beter is natuurlijk niks), daarna kan het vroeggeboorte opwekken. Naproxen is een beetje hezelfde dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Aankomen; ik was ook vier kilo afgevallen, zijn er nu weer drie bij.. Wegen jullie ook bij de verloskundige? Gaan jullie verder nog andere cursussen doen? Of alleen zwemmen? Hier alles goed! Nog steeds wel buikpijn 'savonds maar een kruik helpt dan goed! Fijne dag allemaal!
Woezel: kruik op buik word afgeraden volgens mij. Die warmte is niet optimaal voor de baby. Zelfde als dat je niet naar sauna mag. (Correct me if im wrong girls) -ik slikte voor zwangerschap 3x naproxen en 1x tramadol per dag. Dus het is flink aanpassen nu met alle pijn die ik niet altijd weg krijg. Thx voor tip neem expres al een halve en is gelukkig niet vaker dan 1x per week als ik t echt niet meer aan kan. - jij ook nog de beste wensen!
hallo allemaal, ik heb gisteren zo genonten met mijn vriend want we hadden weer eens samen een dagje vrij, dat was gewoon al 3 maanden geleden geweest. We hebben heerlijk samen op de banmk gelegen met een dekentje en hebben 2 films gekeken ahhaha.. Heerlijk !!! @Kylie, haha ik moest erg lachen toen ik las dat de kleine al met zijn klokkenspel aan het spelen was gefeliciteerd met je toekomstig manneke !!! En de dromen lijken nu soms zo echt en levendig ja. Ik zei vanmorgen tegen mijn vriend 'sorry dat ik zo sjaggie en boos tegen je was vanacht' en hij snapte er niks van Bleek dat ik gedroomd had dat ik zo tegen hem was uitgevallen om niks ahhaha @ Lionne, veel plezier bij de vk !!! geniet ervan om het hartje weer te horen Ik heb ook met de post ene oproep gekregen dus gavan de week ook even naar de stad ahahah voor de etos doos. @Boefjesmama, fijn dat alles weer goed was. Ik hoop dat je bloeddruk de volgende keer weer wat hoger is voor je. Oe... de 10 wkee echo is ingepland hahaha @Anne, Ik weeg me elke week en ik ben nu in totaal 1 tot 1.5 kilo aangekomen. En dat terwijl mijn buik wel een stuk dikker is hoor. Ik had me na de feestdagen gewogen. @Roozjuh, na de bealling zo aankomen is ook klote ja... @Joekie, hahah leuk he shoppen voor de baby hahah. Ik ge bewust pas shoppen als ik weet of het een boy/girl is ahhah Maar als ik dat eenmaal weet ga ik helemaal los !!! @Bijntje, Pppfff... ik vind de kerstspullen opruimen ook echt een rotklus hahah maar als het weer weg is ben ik altijd blij want dan is ons huis weer een beetje strak en netjes. En dan hoef ik ook niet meer de hele dag de snoezen weg te jagen bij de kerstboom hahaha. Meer zwemmen is ook een goede voornemen voor mij ahhaha @Bloempje, wooow ik hoop ook dat ik mijn oude figuur weer terug krijg na de bevalling. En anders ben ik van plan hard te gaan sporten ahahha ookal een goed evoornemen... Fijne dag allemaal dames !!! Kuss
Ik gebruik ook altijd een kruik, sterker nog, mijn vk raadde het me aan als ik last had van mijn buik. bandenpijn etc. ik ga zelf nooit naar de sauna, maar het boek wat ik van MvM kreeg staat: "er zijn aanwijzingen dat het niet gezond is als in de zwangerschap je lichaamstemperatuur te hoog wordt. (..) Zelfde geld voor het nemen van een heet bad." (blz 44 voor degene die hem ook hebben)
@chanelle, Ja dat is ook wel weer waar. Moet nu de lichtjes nog.. Die heb ik allemaal heel leuk vast gemaakt aan de takken. Iets te enthouiast geweest, doen we volgend jaar niet weer, wat een prut werk.
Bijntje, dus jou verloskundige zegt dat het geen kwaad kan? Begin nu namelijk te twijfelen of ik het wel moet doen...
Lionne veel plezier vandaag Ik heb zooooo'n zin in de sauna, lekker warm en ontspannen, heb t de vk gevraagd als je t gewend bent prima, maar iets korter dan normaal en mannie gaat mee, die past goed op me. 3 kg aangekomen tot nu toe maar wordt wel overal ronder hoor ik van alle kanten 0_o rond gezicht, (.)(.) en kont >_< Maar flink sporten na de bevalling
Hier staat een uitgebreide uitleg over aankomen tijdens de zwangerschap: Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Gemiddeld is het 12kg (laag bmi=meer, hoog bmi=minder) 00-12wk 0% 13-20wk 25% (3-6 kg aangekomen) 21-30wk 50% (6-9 kg aangekomen) 30-36wk 25% (9-12kg aangekomen) 35-40wk 0%
Goedemorgen meiden., allemaal nog de beste wensen,, @juffie, is je zoontje alweer beter? sterkte @kylie, gefeliciteerd een jongen wat leuk zeg! @bijnte, ik had met me vorige zw. een trankini! zo'n broekje met een topje. heel fijn! 1 maatje groter gekocht, en paste de hele zwangerschap! rekt lekker mee! @lionne! ik mag de doos ook ophalen, kreeg ook net een mail! @woezelenpip, werken ik blijf na de zw gewoon 3 dagen werken. doe ik nu ook! en vind dat heerlijk.! @gewicht, heb me gister pas voor het eerst gewogen, en schat dat ik zo;n 2.5 kilo ben aangekomen! vorige zw 12 kilo in totaal! hier alles goed. wel erg moe vandaag weer voor het eerst aan het werk. pff valt niet mee hoor! zat net ff te rekenen, moet nog 21 weken werken! dat is voor mij nog 63 dagen! (werk 3 dagen per week) das niks meer! WAT GAAT DE TIJD INEENS HARD ZEG! ben zo benieuwd wat wij krijgen, volgende week ga ik bellen voor een afspraak voor 20 weken echo! meiden fijne dag allemaal!
Als je MvM boek heb, daar staat ook in over t gewicht dat je eventueel kan aankomen. Zie iets staan erover op pagina 37
@woezel, Ik vroeg aan haar wat ik tegen buikpijn/bandenpijn kon doen, Toen raadde ze mij een kruik aan.. Maar ik ben er nu ook niet zo zeker meer van. Lees vaker dat je het niet moet doen dan wel.. Niet te lang kan altijd natuurlijk.
Goedemorgen dames! Er word alweer lekker gebabbeld, heerlijk! Gewicht: voordat k zwanger was woog k 65 kg. Daarna viel ik 3 kg af zonder daar iets voor te doen. Nu weeg ik 66, dus ben infeite 4 kg aangekomen, maar zie het meer als 1 kg. Mirri: gefeliciteerd met je zoon!!! Lijk me super om het geslacht te weten. Wij weten het volgende week maandag. Mijn gevoel zegt al sinds de positieve test een jongen.
Heb het hier op de site even opgezocht over een kruik.. Kwam dezelfde vraag tegen bij de vragen aan de verloskundige, kruik is dus geen probleem!