Er staat best een hoop, ik zal even samenvatten. "Gemiddeld komen vrouwen 12/13 kilo aan in de zwangerschap. 7 kilo gaat naar alle nieuwe aanwas: kind 3,5 kilo, baarmoeder 1 kilo, vruchtwater 1 kilo, placenta 0.5 kilo en extra bloed van een 1 kilo. De rest is een voorraadje vet. (...) Ideale gewichtstoename in de zwangerschap lijkt op dit moment - 11,5 tot 16 kilo bij normaal gewicht - 7 tot 11,5 kilo bij over gewicht - 5 tot 9 kilo bij obesitas" Verder staat er nog een stukje over overgewicht en zwangerschap. En lijnen in de zwangerschap.
Dankje Bijntje, ik kan dus met een gerust hart wat kilo's aankomen Ik let er ook niet op hoor, eet hetzelfde als normaal en soms net iets meer
Haha dankje Bijntje had t boek al boven weggelegd en zit nu beneden. Oja meiden, er is een nieuwe pagina bij gekomen op de juni site! Thx to boefjesmama
Goedemorgen dames!! Zo weer even bijgelezen..gezellig!!! @ Les Dankjewel..hij heeft vannacht weer goed geslapen, maar doe nog wel rustig aan met eten en drinken geven..wel fijn dat hij nu al poos niet meer spuugt. Oei kan me voorstellen dat het weer tegenvalt weer werken..tijd gaat snel he..voor je het weet heb je straks verlof!! Ben benieuwd wanneer jij de 20 wkn echo hebt! Leuk! @ kruik mijn VK zegt ook dat wanneer ik harde buik heb of bandenpijn ik een kruik mag gebruiken voor mijn spieren. @ Sauna als je lijf het gewend is mag je na de eerste 3 mnd gewoon gaan, maar wel korter en gewoon je lijf goed in de gaten houden. Dat is met de meeste dingen zo denk ik. @ Bijntje ik heb een positiezwempak van Noppies die heel lekker zit..paste niet in mijn zwempak meer en heb nogal grote borsten dus een tankini of bikini gaat ook niet altijd. Maar hier ben ik blij mee, kan ik denk ik straks ook nog mee babyzwemmen! @ Woezelenpip ik werk nu 3 dagen en dat blijf ik doen. Heb een periode 4 dgn gewerkt na mijn eerste, maar dat vond ik te zwaar. Heb ook ouderschapsverlof aangevraagd voor mijn zwverlof en erna, zodat ik er langer uit ben. Mocht eigenlijk 24 april met zwverlof, maar wil nu eind maart stoppen. Door zomervakantie ertussen zou ik 4 sept weer moeten beginnen, maar ik wil oktober weer beginnen. Iets meer ruimte dus, het moet volgende week goedgekeurd worden nog. Vin het best lastig die keuze's maken, terwijl je nog niet weet hoe je je straks voelt.. @ gewicht ik ben nu 3 kilo aangekomen..vorige zw 15 kilo en na een week na de bevalling was daar al bijna 10 kilo af. Die laatste 5 gingen eraf zonder dieet, maar pas na 9 maanden ongeveer was het weer weg. @ cursus ik heb me opgegeven voor zwangerfit dat zijn vaak oefeningen in een groep waarbij je ook veel werkt aan je bekken en spier en conditieversterking. Daarnaast zijn er ook coachingslessen waarbij je info krijgt en een partnerles..dan mag hij meepuffen Vorige keer heb ik zwgym gedaan, dat was vooral veel kletsen haha. Maar deze keer wil ik meer onder begeleiding van fysio aan mijn lichaam werken... Vind gewoon ook leuk om meer bewust met mijn zw bezig te zijn. Merk dat het bij een tweede zo snel gaat..gister pas voor eerst in zwdagboek geschreven...moet ik vaker doen!! Zo heel verhaal weer, klets te graag sorry
Heb het bijlezen gisteren toch maar niet gedaan, stelletje klessebessen @Juffie, hoe is het met Thijs? Niet meer zo aan het spugen? Hier in huis hoeft gelukkig niet veel te gebeuren. Alleen dringend een nieuwe bank @chanelle, leuk!! babyvoelen.... smelt zo heerlijk. @Roozjuh, nog geslaagd bij de Hema? is het misschien een idee om de link naar "onze" site in je handtekening te zetten? ik zoek me steeds verloren Ik zou mijn dochter (3mnd jonger dan jouw zoontje) ook nog niet in 1 weekend naar 2 adressen brengen om te logeren. Hoogstens op 1 adres 2 nachtjes. Maar dat slepen met die kleintjes word ik zelf altijd erg ongedurig van. Wat vond jij van de zwangerdoos? Kruik op je buik mag hoor. je mag toch ook gewoon in bad? en inderdaad naar de sauna mag als je het gewend bent. (na het eerste tremester) @bloempje, wat een schattige kleertjes zeg! @bijntje, één strepsil kan niet zo'n kwaad hoor. Anders toch thee met honing. gaat het al beter met je keel? Over badpak, ik kon de hele zwangerschap gewoon mijn eigen bikini aan. Nu ook nog trouwens. @Bellamano, hoe is het met de bultjes van je zoontje? @lin2011 ben je erg blauw na je val van gisteren? ik hoop het niet! ik brak tijdens mijn eerste zwangerschap op 23 weken mijn voet... errug lastig. @Kylie, een zoon!! Wat leuk en meneertje lag al lekker met zichzelf te spelen. hihi placenta kan nog een eind omhoog komen hoor. Bij mijn eerste lag ie nog erg lang met een puntje voor de uitgang en met de 32 weken echo bleek ie goed te liggen. Gelukkig. Wat een nare (en rare) droom. Typisch hormonen @Lionne, jammer blut nog even wachten met shoppen dus. Maar wel de doos ophalen. Heb ik ook gisteren gedaan. Wat vond jij er van? ik vond het erg tegenvallen. @anne, op de weegschaal hier staat de teller op -1. Ik ben dus nog niets aangekomen, alleen maar afgevallen. Bij de eerste was ik in totaal 8 kilo aangekomen. Mijn zusje in totaal 30... Ongeveer zoals Roozjuh, na de bevalling alles eraf, tot ik weer ging werken... @kerstboomopruimen. Geen kerstboom gezet, dus dat ruimt lekker makkelijk op. Wel het dickensville winterdorp dat staat er nog... @woezelenpip Ik heb mij gisteren ingeschreven voor de zwangerschapsgym. Vorige keer ook gedaan en dat is uitstekend bevallen p) misschien dat ik een keer ga kijken bij de yoga, maar dat weet ik nog niet. Ik ga na de bevalling gewoon weer fulltime aan het werk, doe ik nu met 1 kindje ook. Ik werk 4x9 en manlief ook 4x9. 1 dag opvang, 1 dag ene oma en 1 dag andere oma. Bevalt uitstekend! @gewicht aankomen. ben blij dat het maar gemiddelden zijn... ik val in de extreme buitencategorieen zie ik. zeer laag bmi en zeer weinig aankomen. @les, gaat het ineens hard he?! Vond ik ook al. Ik ben vanaf 1 mei vrij dus hoef nog maar 4 maanden te werken! Woehoe!! wie wil ajb nog even een link geven naar de site? plies?? zo, hehe lekker bijgelezen
Zeker handig! thnx voor alle badpaktips Kreeg net telefoontje van kraamzorg, die komen in februari eventjes langs voor intake etc. Iemand enig idee wat ik daarbij moet verwachten? Wij hebben ons opgeven voor cursus Samen bevallen. Vriendlief wilde graag ook mee naar alle lessen. Hij is er zo druk mee, leest alles en is helemaal in zijn sas als dad-to-be. Ik vind het ook wel fijn als hij ook op de hoogte is van alles.
@uksie, keelpijn is niet veel beter helaas. Vandaag maar even een lekker bankdagje doen. Het weer is toch vreselijk buiten. thnx voor het vragen
@ Uksie hij spuugt niet meer wel erg moe..hij heeft geslapen tot half elf!! Maar goed de nacht ervoor bijna niet..dus dat is logisch Ik geef hem nog niet teveel te eten en drinken.. Fijn dat jullie niet zoveel aan het huis hoeven te doen..een nieuwe bank is wel fijn. Gaan jullie die nog kopen? Wij moeten de houten vloer beneden laten schuren en in de olie laten zetten. Muren sausen beneden en boven. Badkamer schilderen. Babykamer natuurlijk schilderen. Garage schilderen en kasten schilderen. Vooral schilderen dus Maar dat ga ik mijn oom vragen.. Nieuwe eetstoelen/ fauteuils/ kledingkast...pffff maar goed we hebben planning gemaakt en moet lukken! en qua gewicht zijn inderdaad ook maar gemiddelden...als je baby maar goed groeit en jij goed gezond blijft dat is het belangrijkste
Bijntje, kraamzorg komt bij je langs om te kijken naar je gezinssituatie, huisdieren, roken etc. verder komen ze je wensen t.a.v. bevallocatie en borstvoeding inventariseren en kijken ze of je nog ergens hulp bij nodig hebt of dat jij nog vragen hebt. niet veel bijzonders hoor. geen controles of je het kamertje al klaar hebt, de klossen onder je bed staan etc. jammer dat je keel nog niet beter is. het weer is zeker beroerd. hier aan de noord-hollandse kust is het verschrikkelijk (zie ook het nieuws )
Haha, dat is bij mijn vriend precies andersom! Die vind zo'n cursus echt vreselijk en zal nooit meegaan.. Nu vind ik het ook vreselijk dus dat scheelt Wel lief dat ie er zo mee bezig is! Hier laat ie het inlezen aan mij over.. Voordeel is wel dat ie dan ook meestal makkelijk aanneemt van mij hoe dingen moeten en dat gewoon netjes doet
Juffie, bank MOET echt, donderdag gaan we kijken. we hebben namelijk ons huis omgegooid beneden en zitten nu in het midden van de kamer (lang en smal). alleen onze twee grote 3 zitters passen niet echt meer nu, de doorloop is te smal. dus voordat de box er weer in komt MOET er een nieuwe bank verder alleen het babykamertje doen, kamertje van dochterlief doen en heeeeeeeeel graag zou ik een nieuw schuurtje bouwen achterin maar dat moet maar weer even wachten. lekker dat je je oom kunt vragen te schilderen, dat scheelt wel! had ik maar zo een oom. heb er wel 1 maar die woont te ver weg helaas.
En toch moet je het maar een beetje loslaten hoor! Je weet zelf wel of je gezond eet of niet en als je dat doet mag je 1 kilo aankomen of 30 (dat is dan blijkbaar niet van het eten uiteraard) Maar dat gaat er na de bevalling dan ook wel weer af. Zo lang je je maar niet volvreet met ongezonde dingen..
Zo, bij de VK geweest. Hartje geluisterd en Kruimel zit drie vingers onder mijn navel, dat was prima. Ik heb last van mijn onderrug en mag van de verloskundige niet meer tillen en moet naar de fysio. Ze zei dat de kans op bi ook best groot is bij mij. (ik heb nogal losse, flexibele gewrichten) Ik moest ook meer gaan eten van de VK omdat ik vooral s avonds voor het avondeten duizelig word. Ze vertelde ook over de 20weken echo. Ik twijfel of ik die wel wil doen. Wil ik wel weten of er een kans is dat Kruimel een afwijking heeft? Ik ben nu ontspannen tijdens de zwangerschap en als ik weet dat er wat mankeert, ben ik dat natuurlijk niet meer. De zwangerbox moeten we nog uitpakken, ik viel zo wat om van de honger dus eerst een boterham
hier gaat manlief onder protest mee naar de partneravond. maar goed, voor hem is het allemaal gesneden koek. (medicijnen gestudeerd en werkt bij de hulpdiensten).
Ik ga het kleinste contract werken wat mogelijk is. In ons vier wekelijkse rooster is dat dan 3 weken 3 dagen en 1 week 2 dagen werken. Het kindje gaat 2 dagen per week naar de opvang naast het werk en de rest doet mijn vriend. (weekenden) Mocht mijn vriend vaker op kunnen passen werk ik daarnaast als zzp er in de zorg. Dat is ideaal aangezien ik dan op het laatste moment kan beslissen of ik een dienst wel of niet aanneem.
@Lionne, ik dacht dat de 20 weken echo een soort van verplicht was? Ik zou het nu wel willen weten dat mijn kindje iets heeft. Bij een vriendin van mij wisten ze met de 20weken echo dat het kindje een nierafwijking had. Als ze dat niet wisten voor de geboorte, had het kindje eerst heel ziek moeten worden toen ie er was voor ze er achter zouden komen dat ie uberhaupt iets mankeerde! Daarbij denk ik dat ik juist geen onbezorgde zwangerschap zou hebben als ik niet zou weten dat mijn kindje goeit groeide, goed ontwikkelde enzovoort. Wat is jouw reden het niet te doen? ik kom misschien erg direct over, maar dat is omdat ik verbaasd ben! ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen die niet de 20wekenecho doet.