Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    @lin, thnx maar dat is bij aankoop van een complete babykamer :p

2. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Lin haha zie nu je reactie pas!

Die Lodger vond ik dus wel fijn..maar goed ieder zijn smaak. Vond wel handig om het aan te doen in autostoel en dan eruit te tillen en vast te klikken en ik kon gaan!

Je hebt lekker geshopt zo te lezen!! Volgens mij heb je alles al aardig op orde!! En ach geld moet rollen :D
    Fijn dat je pijnvrij bent na 2 behandelingen!!

3. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Ow ennuh 19 weken wave!!!! Yihaa!!!!Wat gaat het snel nu!!
    Loop 1 dag achter bij ticker..ben te lui om het te veranderen :D

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Juffie. Gaat ineens snel nu 19 wk al ik donderdag!
    Zag dat je rugpijn hebt. Bel even met je zorgverzekering hoe het zit met vergoeding van een osteopaat... Want ik ben er echt zo blij mee. Nou ja fysio kan ook maar ben je zolang bezig he.
    Heb net weer een heel artikel gelezen en kom eigenlijk tot de conclusie dat bij verkeerd gebruik de meeste klachten zijn maar de positieve verhalen zijn er ook. Ik hou m!

@Bijntje. O jammer, ja wij wilden eerst met la maar dat was 100 meer dus hebben nu een normale witte bopita van de prenatal bestelt.

Kamertje is bijna af! Gordijnen moeten nog worden opgehangen, bedje moet nog komen, beddengoed kopen, muurstickersplakken, spiegel en muurplankje ophangen. Maar heb zo goed als alles al wel staan. Maar hebben nog tijd zat dus dat komt wel goed.
    Misschien een stomme vraag maar heb je in juni ook nog pyamatjes nodig? En wat is dan handig lang/kort..? Klinkt misschien heel stom maar heb dr niet zo veel verstand van.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    pyjama: eerlijk? damian sliep in een romper en een dun lakentje. maar dat was ook met een hittegolf (hij is van 8juli). Denk dat de kleine meid straks in romper met lange mouw slaapt met een dun broekje. ligt beetje aan het weer tegen die tijd. en ligt ook aan kamer temp. vorig huis was bij ons net een braadoven. dit huis in onze kamer ook goed warm in de zomer. (plat dak en grote deuren met ramen erin aan zon kant, frans-balkon) Pyjama kan je altijd kopen maar raad aan niet 3 te gaan halen :p en bovendien heb je de kruik ook nog die ze je verplichten aan te schaffen. wat handig in winter is maar hartje zomer had ik m toen echt niet nodig

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Lin2011: slim van die pyama's geen idee eigenlijk..ben ook nog zo'n leek.
    @Roozjuh: Een secretaire heeft een klep die je uit kan klappen, eronder zitten 2 steunen, die automatisch meeschuiven. Soort kast met uitklapbare commodeplank zeg maar.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @ Drager: Ik wil ook zo graag een babydrager maar weet niet wat een goede is... :( Knopen is denk ik niets voor mij...

@ Voelen doe ik de beeb wel maar het blijft nog steeds bij gekriebel.. Had gehoopt dat het nu toch wel wat sterker zou worden.. Meer geschop zeg maar...

Verder ben ik een beetje angstig voor de 20 weken echo.. Geen idee waarom..het hartje klopt flink heb ik gister nog gehoord ;)
    Op de één of andere manier ben ik toch bang dat er iets niet goed is.. Hopelijk is alles gewoon goed en maak ik me voor niks bang..

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kylie: ooo ja dan is ie wel handig haha. vroeg me al af hoe je dat ging doen met een klep erop ;)

9. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ lin ja gaat supersnel nu! Bedankt voor de tip ja zal eens kijken naar vergoeding osteopaat.. heb je daar verwijzing van huisarts voor nodig? Heb helemaal geen ervaring daarmee...ken het begrip ook niet echt zal eens googlen.
    Goede vraag van die pyjama we hadden toen echt winterkindje dus weet ook niet... maar met onze zomers weet je het ook nooit..beetje lastig...
    Goed dat je hem houdt...tja elke draagdoek heeft weer voor en nadelen...ik was er blij mee. Veel plezier ermee hoop ik!

@ roozjuh bedankt voor de info..ik ben een baby in de zomer leek haha

@ joekie als je niet van knopen houdt bij draagdoeken is zo'n lodger shelter wellicht ook wat voor je..moet je maar eens googlen.. haha ik lijk nu net een verkopen...nee ik word niet gesponsord door lodger :D

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mini monkey schijnt ook goed te zijn. die kan je volgens mij op 4 verschillende manieren gebruiken. ook als ze ouder zijn dus en niet alleen als newborn

11. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Roozjuh. O thanks, zachte broekjes en rompers in alle soorten en maten heb ik al. Dacht al dat het wel goed zou zijn maar ging ineens twijfelen of een pyama nodig is.
    Vind het wel prima zo dan. En slaapzakken mag pas als ze ouder zijn toch?

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee, die wil ik niet haha
    Het schijnt zelfs gevaarlijk te kunnen zijn aangezien ze dan met hun kinnetje teveel op de borst kunnen komen te liggen en verstikken..
    Heb geleerd hier in het draagdoeken topic dat je jonge babys altijd rechtop moet dragen..

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lin: nee hoor slaapzak mag vanaf dag 1 al. wij hebben m toen niet gebruikt aan het begin omdat ie helemaal lag weg te zweten in een romper zonder mouwen. maar slaapzak mag zeker wel, je moet alleen dan goed opletten met de maat van de slaapzak, niet dat hij te groot is en je kind zo verdwijnt in dat ding :p

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    O okay:) In februari ga ik nog met mn schoonmoeder shoppen dus maak wel een lijstje met dingetjes die ik nog nodig heb. Ben voorlopig even klaar!

Ja draagdoeken zijn erg persoonlijk heb net nog e.a nagekeken op de lodger site en ik hou m:)

ik ga even off. Even relaxen!

15. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Lin: de Schelter is erg makkelijk voor in de Maxi cosi.
    Lekker warm voor in de auto je hoeft niet een jasje extra aan.
    Ff snel uit de auto.
    Gespje vast over je schouder en klaar.
    Nu zit M. er zo af en toe nog in als heupdrager. Kleine stukjes lopen gaat wel maar langer houd hij het niet vol. Dus dan in de shelter. Op vak. ook erg makkelijk ding ligt altijd in de auto. Dus kan hem zo pakken.
    Ik zou hem houden, maar ja dat zegt een Lodger verslaafde.
    Heb de bunker, shelter, bubbler(badcape) en losse bunker deken.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  17. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ joekie wat je zegt over zorgen maken over de twintig wkn echo herken ik wel hoor! Is toch erg spannend..ze gaan alles helemaal controleren en ja dan kunnen ze ook iets niet goeds tegenkomen..
    Gelukkig is er in de meeste gevallen niks aan de hand en daar moet je dan ook vanuit gaan. Komt vast goed meid nog even en dan kun je helemaal genieten!

18. boefjesmama

M. Sliep de eerste week in zijn luier toen hij uit de couveuse mocht alleen kleertjes omdat tevaak verkleden te vermoeiend was.
    Dit hebben we thuis een aantal weken zo gehouden.
    Zag laatst dat de eerste pyjama die ik heb maat 56 is. Toen was hij dus 13 weken oud!!!

We hebben toen vrij snel een slaapzak erbij gedaan omdat hij wegens kreunen in zijn slaap snel boven is gaan slapen op zijn eigen kamertje. Wij slapen beneden. Wel met babyfoon

19. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Wij hadden ook vrij snel een slaapzakje vond ik destijds ideaal, het voeteneind stopten we dan iets onder het matras, kon hij ook niet helemaal omhoog kruipen in bedje en kreeg hij het niet koud als hij onder dekentje uit kwam. Maar toen was hij al wat groter...

20. boefjesmama

Wie gaat er mee een keertje meeten in Utrecht??

* Boefjesmama: trein Leeuwarden-Zwolle-Utrecht
    * Kylie1986 met de auto: vanaf Lelystad (heb nog 3 zitplaatsen over :) )
    * Roozjuh: rijd met Kylie mee.
    * Lionne: komt met de bus :d mits het geen werkweekend is.
    * Mirri
    * Juffie: trein Arnhem- Utrecht

Welke data kun je?
    Dacht doe maart ivm 9mnd beurs eind feb. en treinkaartjes blokker geldig tot 9 april.

3 maart:
    - Roozjuh, Boefjesmama
    10 maart:
    - Roozjuh, Boefjesmama
    17 maart:
    - Roozjuh, Boefjesmama
    24 maart:
    - Roozjuh, Boefjesmama
    31 maart:
    - Roozjuh, Boefjesmama

(Quoten en up to date houden hier)

Deel Deze Pagina