Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Lionne. en hoelang gebruik je de angelsound al? Ben eigenlijk blij dat ik hem niet heb, volgens mij ga je je dan extra zorgen zitten maken... Zal ook wel goed zijn. Mijn vk zei vorige week toen ik die nacht zn buikpijn had, precies het zelfde. In deze termijn krijg je echt pijn en bijna altijd bloedverlies. Rustig aan, niet teveel piekeren.

Groetjes

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    ik ga proberen me niet meer druk te maken en te genieten van Kruimel. (al voel en hoor ik hem niet)

3. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

haai dames !!!

Zo we hebben flink geshopt vandaag ahhaah... het heeft weer veel centjes gekost. Dr fish was vanmorgen erg leuk, maar wel kriebelig aan mijn handen en voeten ahahha !!! We hebben een box, commode, ledikant, kast, plank voor op het kamertje, matrasje, kinderwagen (toch de maxi cosi mura 4 w) gekocht. Ow ja en alvast hydrofiele washandjes en monddoekjes. ahhahah En dat was het volgens mij wel !!! ahhahah

Ehm... wat is er hier allemaal verteld wat ik nu heb onthouden :(

@ Lionne, Ik zou inderdaad ook je gevoel volgen... Ow balen zeg dat je dan pas kan komen. Probeer je maar niet te druk te maken want als je nog een week druk maakt is dat ook erg veel stress voor je... Succes want ik weet dat dat erg moeilijk is !!!
    Ik voel de kleine ook bijna niet hoor, echt maar af en toe voel ik gekriebel in mijn buikje maar dat is voor mij ookal weer dagen geleden volgens mij. Misschien omdat we nog niet zover zijn tijdens de zwangerschap. En van het kloppend hartje weet ik het ook niet...

@ boefjesmama, Balen zeg dat je nog niet ingeroosterd bent :( Hopen dat februari je meer uren brengt. Ow fijn zeg dat de gordijnen nu ook weer hangen. Zo dat is weer een stap dichter bij het einde van klussen van het kamertje.

@lin, Ow geld in je portomonnee overhouden dat is altijd leuk :D En vooral als je nu weer vanalles hebt gekocht en je houd nog steeds centen over hiihi Open avond in zkh is ook wel interressant zeg...

Kuss

4. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Hallo dames was ik weer na een klote dag... eerst jullie!

@ roozjuh aaaah sneu is dat dan als je moet gaan en je ventje huilt...ik moest toen zelfs janken terwijl hij niet eens huilde toen we gingen haha. Fijn dat het goed ging!

@ lin goed dat je hem hebt teruggebracht als je toch twijfels had en leuk dat je hebt kunnen shoppen voor andere dingen.

@ boefjesmama balen van je werk! In het onderwijs is inderdaad nu erg lastig in verband met bezuinigingen.

@ lionne jammer dat je je zo zorgen maakt..lijkt me erg naar.. het zal vast allemaal goed zijn meid! Volgende week zie je je gezonde beeb gewoon!

@ chanelle wow je hebt goed geshopt! Leuk he! Geniet ervan! Lijkt me leuk dr fish maar ook wel een beetje gek kan niet zo goed tegen kriebelen

@ ego sorry heb zo'n piepdag. Slecht geslapen rugpijn last van buik..op mijn werk kids druk..om tien uur was ik aan janken toen kids buitenspeelden..tussen de middag bij collega ook. Met pijn de middag afgemaakt en mocht daarna gelijk naar huis van leidinggevende... ben zooo extreem moe en last van rechterbil veel opstartpijn en loop scheef...heb gekeken op internet, maar lijkt ook op bekkeninstabiliteit...vk zei vorige keer ischias, maar dat denk ik niet...weet niet of ik morgen ga werken...bah kan alleen maar janken van vermoeidheid...
    Ok sorry voor mega ego...

5. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

#3285 HVN2013, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2012
    Hoi Juffie, Ja het kriebelt wel hoor hihiih en ik vond het even wel moeilijk maar ik heb doorgezet want het was ook wel fijn ;)
    Balen zeg dat je zo een rotdag hebt. Maar als je denkt dat je bekkeninstabiliteit hebt dan zou ik het is de gaten houden en anders gewoon weer terug gaan.

Kuss

6. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ chanelle hihi goed dat je doorgezet hebt met die visjes...lijkt me een leuke ervaring. Bedankt ja ga het zeker in de gaten houden...morgen nog een dagje werken en dan denk ik langs de huisarts...

7. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hey meiden,
    Zo bijlezen vanaf vrijdag, viel niet mee :D
    Roozjuh gefeliciteerd met een meisje en Helma met een jongen!!! Leuk leuk leuk!

@Juffie: balen zeg van die pijn, en klas vol kinderen handelen wordt dan ook ineens een stuk zwaarder hè! Ook hoop dat je snel weet wat het, zodat je weet hoe er mee om te gaan.
    Vond het trouwens sowieso wel pittig om weer te beginnen na de vakantie, viel gister na het eten zo tegen mijn vent aan in slaap. Heeft ie een uur lang stil gezeten... ah schatje hè!

Van het weekend geshopt voor een kamertje en uiteindelijk ééntje besteld. Komt half maart, hebben we nog ff tijd om kamertje leeg te halen en te verven. Deze is het geworden: Babykamer Tamara van: Bebies First - Gardo Babysuperstore

@ Roozjuh nog bedankt voor het noemen van Gardo, had er nog nooit van gehoord, blijkt er gewoon hier in mijn eigen woonplaats één te zitten!

Kan niet wachten om het kamertje nu klaar te maken en alles straks neer te zetten!

Donderdag naar de verlos in ZKH, hoop dat ik eindelijk eens naar het hartje mag luisteren! Nog helemaal niet gehoord :(

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Graag gedaan cecilia! Zo te zien ben je er geslaagd! :D

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Even ego.

@Hier. We zijn net terug uit de voorlichtingsavond van het ziekenhuis. Ben er niet zo stuk van. Het geboorte centrum is een soort tussen afdeling. In een aangebouwde uithoek van het ziekenhuis. Er is wel een gyn die op piepdienst staat maar niet standaard fysiek aanwezig. Er is geen crashapparatuur etc. alleen zuurstof en uitzuigapparaten. Die heeft de verloskundige ook. Thuis heb ik een beter bad/douche en bed. en het voordeel dat t thuis allemaal op begane grond zit dus ook niet gedoe met trappen etc. Vind er daar niks aan eigenlijk. Van die goed bedoelde aardige verpleegkundige oude vrouwtjes"Ze maken het altijd heel gezellig" Nou geloof me daar heb ik helemaal geen zin in denk ik.
    Ze hebben daar 3 kamers op t geboortecentrum 2 grote en een hele kleine. De 12 suites van de kraamafdeling zelf zijn ook niet allemaal even groot. Maar daar kom je niet zonder medische reden op. Dus al met al is de enige vraag die ik mezelf moet stellen: " Wil ik reizen in een verder stadium?" Nou kan ik altijd nog beslissen dat ik daar toch heen wil enzo. Maar denk dat ik het toch maar eerst thuis ga proberen. Net tijd bijgehouden 7 minuten zijn we van de voordeur hier tot de voordeur daar.
    Badbevallen kan alleen als je zelf een bad meeneemt en je vk moet daar dan ook een voorstander van zijn. Het standaard bad daar is een normaal klein bad. Die van ons is een XL bad dus veel ruimer! Zou ik een bevalbad moeten huren en meenemen..

Als ik pijnbestrijding nodig heb of het vlot niet etc dan kan ik altijd nog naar het ziekenhuis maar dan kom ik gelijk op de verlosafdeling. Dat geboortecentrum daar zie ik zo niet heel erg de meerwaarde van in. De beste vergelijking.
    Het is alsof ze in het naastgelegen pand een duur betaalt hotel hebben neergezet. ik kan me voorstellen als je niet zn geschikt huis hebt (flat of slaap/badkamer op een hooggelegen verdieping) dat je dan een andere keuze maakt maar ik ben beter thuis dan in het geboortecentrum af ben ik van mening..

Deze uitkomst had ik niet verwacht aangezien ik niet zn voorstander ben van thuis bevallen. In mn werk zie ik daar natuurlijk veel nadelen van (ben agente dus als t niet goed gaat word je erbij gehaald). Toch ben ik dus veranderd van mening:)

Groetjes!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lin ik hoop dat ik je een beetje kan troosten met dat thuisbevallen net zo veilig is als in het ziekenhuis. Je vk weet alles wat ze moet doen en zorgt er desnoods zelf voor dat als het door wat dan ook niet goed zou gaan, dat jij zsm in t zkh komt. En thuisbevallen in een bad kan prima trouwens, je kan een bevallings bad huren. Dat is een opblaas ding. Wel balen dat het je zo tegen gevallen is! Je heb je zinnen ergens op gezet en als het dan zo zwaar tegen valt komt dat als een domper aan. Je kan ook met je vk bespreken wat alle mogelijkheden zijn. Succes! Gelukkig heb je nog ff de tijd

11. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Juffie27: Je kan zonder indicatie naar de (bekken)fysiotherapeut. Die kan met een paar simpele vragen en tests vaststellen dat je BI hebt. En vooral die testjes zijn heel duidelijk (en pijnlijk).
    Ik merk trouwens dat het hier weer wat minder gaat. Bij de fysio kon in niet op mijn rug liggen, maar dat komt omdat die harde bank niet mee vormt. In bed, vormt het matras naar je lijf en wordt je beter ondersteund, ging het op zich goed. Maar kon gisterenavond niet eens plat in bed liggen.

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja, ik wil vooral de weeen opvangen in bad. Maar dat kan prima in ons eigenbad. Genoeg ruimte eromheen om me eruit te krijgen en heb een sterke grote vent bij me. Komt goed. Ga niet moeilijk doen met huren etc. Maar ben dan toch liever in mn eigen grote bed. We hebben doordat we op de beneden verdieping slapen een hele koele slaapkamer met schuifpui want het kan warm zijn n juni. Kreeg het in het zh zo benauwd van die warmte lampen, ramen die dicht moeten etc. Klein kippenhok. Dus had ik niet verwacht maar wil het toch eerst thuis gaan doen. maar mocht ik tijdens op enig moment twijfelen dan zitten we er in 7 minuten. en er is hier op 5 minuten ook nog een 2e ziekenhuis in de buurt.
    woon vlakbij de snelwegoprit dus ben overal zo.
    Wel spannend als ik zo aan die bevalling denk... Pfff moet het maar even doen!

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Wat is het rustig hier?
    Ben maandag de 16weken wave vergeten :)
    Vandaag worden als het goed is voor de laatste keer de MvM flessen opgehaald :)

14. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    goedemorgen dames.....

hopelijk waren alle echo's weer goed van jullie!!
    hier gaat het ietsje beter.
    vandaag en morgen blijf ik nog lekker thuis.
    even goed uitrusten, en dan ga ik vrijdag weer aan het werk,,!
    ga nu weer proberen wat actiever te zijn op het forum!

knuffels voor jullie en de beebs...!

15. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi, ik ben helemaal niet bezig met de bevalling, hoewel ik hoop dat ie iets minder snel gaat dan de eerste. (om 3 uur wakker worden omdat je moet poepen, vruchtwater verliezen, man naar huis laten komen omdat ie een weekendje weg is, die nog even de hond uit laten laten en laten douchen omdat ie stinkt naar rook, naar het ziekenhuis, daar de eerste wee krijgen en om half 6 was baby-girl er...)
    Ik hoop dus dat deze keer de bevalling niet sneller gaat anders redden we het ziekenhuis niet. Ik wil niet thuisbevallen, want in mijn ogen is een thuisbevalling dus absoluut niet veiliger dan het ziekenhuis. verre van dat zelfs.
    Ik wil ook maar naar 1 specifiek ziekenhuis, omdat ik niet wil dat ons kind in een bepaalde plaats is geboren en dat ze dat dr hele leven moet meedragen (snobistisch... I know).

dus, waar ik ga bevallen is bekend, eigen vk gaat mee. Tenzij ik weer medisch word door hoge bloeddruk oid net als vorige keer.

het is druk vandaag op t werk. vanavond hebben we de eerste informatieavond over een groot bouwproject waar ik aan werk. we verwachten nogal wat (bozige) mensen. Jeeeeeej haha

16. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

goede morgen dames !!!

Ik krijg van meerdere mensen reacties dat ik er moe uit zie. Wat kan ik daaraan doen. Ik slaap eigenlijk al Wanneer ik moe ben en echt veel sjouwen doe ik eigenlijk ook niet. Ik hoor veel liever dat ik er mooi en gelukkig zwanger uitzie hahaha. Ik vind het niet heel erg hoor maar het liefst zie ik er gewoon op mijn best uit... :D

@Kylie1986, DE 16 weken wave voor Kylie, WAVE hiihhi. Ow dat is zo gfijn dat de flessen straks weg zijn zeg en dat ze niet meer terug komen. Het is wel wennen hoor. Ik plas nu al weer 2 of 3 weken gewoon in de wc maar elke keer denk ik nog 'ow ik moet in de fles plassen... Ow nee dat hoeft niet meer'. Het is wel prettig gewoon weer in de toilet plassen hahaha.

@Ies, Fijn dat je je iets beter voeld en evn uitrusten kan een mens al heel goed doen jah... Knuffel terug aan jou en en beebje ;)

@ uksie, ja dat was dan wel een vlugg bevalling zeg :$ ahhaha

Fijne dag allemaal !!!
    Kuss

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Uksie dat was lekker snel idd! Mijn vliezen braken om 5.00. Om 11.00 de weeen, kwam niet verder dan 2cm ontsluiting dus moest 22.00 naar zkh waar onze knul om 3.04 met spoed ks is gehaald. Een lange zit dus :p hoop dat het deze keer sneller gaat. Ik probeer gyn over te halen voor een geplande ks vanwege mn rug. Ik kon de weeen 2.5jaar geleden al bijna niet opvangen en mn rug is nu alleen maar zwakker. En hoop dat die ruggeprik deze keer in 1x goed gaat!! :p was toen 5x mis auw!

18. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    roozjuh, hmmm nog een keer een ks? jeetje ik hoor juist van de meiden om me heen die een ks hebben gehad dat ze dat liever niet nog een keer willen!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja ik juist wel :p ik zit natuurlijk met mijn rug die de klappen van de weeen moeten opvangen en had vorige keer ook rugweeen erbij. Dus dacht echt dat ik dood ging. Na bevalling is mn rug ook alleen maar achteruit gegaan dus met een geplande ks wil ik dat allemaal beetje voor zijn. Ik was met 3dagen al thuis na ks. Voelde me (ondanks mn rug) helemaal top dus mocht een dag eerder naar huis. Dat mn zus vk is en mn schoonma kraamverzorgster was ook grote reden dat ik eerder mocht gaan :p

20. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @channelle. ik hoor ook niet anders dan dat ik er moe en wit uit zie... tja tis niet anders, en eerlijk gezegt voel ik me ook niet op en top dus kan er ook niks aan doen,..

@bevallen, ik hoop ook dat deze keer sneller gaat,
    bij mijn zoon heb ik er 18 uur over gedaan! 6 uur in de ochtend braken mijn vliezen, half 7 kwamen de weeen al, kwart 23:15 persweeen en 23:47 is onze kleine knul geboren! gek eigenlijk he dat je die tijden allemaal kan onthouden! hahahah tis al 2.5 jaar geleden!

Deel Deze Pagina