Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Vind ik ook! Was vorige week heel teleurgesteld en nu weer helemaal blij! Was echt waar ik op hoopte. En idd mocht het allemaal echt niet gaan dan kunnen we altijd nog over op de fv, maar wil het wel heel graag proberen en nu krijg ik gelukkig die kans :D

2. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @danielle. ja klopt 2.5 is heel vroeg, had zo'n zingend potje gekocht, er neer gezet en verteld hoe en wat. en eigenlijk ging het heel goed. heb hem nooit gepusht ofzo, deed het allemaal zelf. nu hoef ik niks meer te zeggen., trekt zelf de broek naar beneden en gaat plassen, en als we ergens anders zijn dan geeft hij het aan zodat ik hem dan op de wc kn zetten, had het zelf echt niet verwacht maar binnen 3 maand was hij helemaal zindelijk!!!!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Les welke potje is dat? Ik wil die van cars aanschaffen maar vind 40,- duur voor een potje... Damian zegt dat dit potje pijn doet. Kind heeft een geen grammetje vet op zn billen dus ben opzoek naar potje met zachte zitting

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Cecilia: fijn dat alles goed is!

@ FV: ik kies voor bv maar als het niet lukt stap ik over

5. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik ben net terug van de kapper en toch maar geen pony laten knippen hahahah ik denk er nog even over na en dan doe ik het de volgende keer wel ;)
    -Mijn plannen zijn nu nog even rustig aan doen en dan mijn oppaskids ook ophalen van school om 15:30 en dan oppassen tot 17:30.

@Anne 26, Ja ik vind de weken heel snel gaan nu... Ik vind het vond het vooral na de 14 weken snel gaan omdat ik me sinds toen een heel stuk beter voel. Terwijl ik voor die tijd ookal niet mocht klagen hoor. En ja die eerst 12 weken was ik stiekem wel bang hoor... Nu gaat het langzaam, nog 2 weken tot de 20weken echo en ik ben zo zenuwachtig !!! ;)

@joekie, ja hahah ik verlang ook al zo naar ons kleine schatje !!!

@ Bijntje, joepie ik doe de 18 wave mee voor jou :) ik herken het... de tijd ga zo snel maar de tijd na de volgende echo duurd zo lang ppfff...

@Ies, probeer maar lkker rustig aan te doen dan vandaag. Lekker even een beetje bij rusten.

@danielle, jij ook lekker rustig aan doen en proberen lekker uit te rusten... Ja dat materiaal is erg mooi maar wel wat prijzig ja. Succes met overwegen van het kamertje...

@Lionne, jij ookal slecht geslapen... Jij ook lekker rustig aan doen... En succes met je rug !!!

@ Einneh, Winkelen is altijd leuk !!! veel plezier straks met shoppen !!!

@Anne 26, ja ik begrijp wel dat het toch spannend is met o een onderzoek ookal gaat het om een klein kansje. Je wil gewoon het best voor je kleintje he...

@Kylie, ja ik lijk soms de kleine ook hoog te voelen maar ik dacht dat dit aan mij lag? Weet iemand waar de kleine nu ongeveer in je buik ligt met 17 en een halve week? Nog net onder/rond je navel toch?

@celilia, wooww.. fijn zeg dat er eindelijk duidelijk heid is betreft borstvoeding.. geniet van je verliefdheid ihiihih...

Fijne dag allemaal !!!
    Kuss

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Roozjuh: mooi!
    @Cecilia: Omdat het langdurig en zwangerschapsgerelateerd is, moest ik daar naartoe. Hij vraagt wat je klachten zijn, hoe je voorheen werkte en wat daar nu in is veranderd.
    Hij was heel aardig, hij zei: ik kan je wel tegen je heupen aan duwen en dan zeg je AU, maar daar hebben we niets aan.
    Zijn advies is ook, 6uur AT blijven werken zolang het gaat.

7. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    @cecillia wat fijn dat alles goed was met je kleine! En leuk dat je verloskundige je een 'extra' echo geeft!! Ook super dat je nu wel bv mag geven. Ik mag zelf geen bv geven ivm medicatie. Fv is tegenwoordig ook erg goed, maar vind t wel jammer. Vooral als ik naar mijn borsten kijk, die zijn enorm aan t groeien en worden echte melkfabrieken ;) heb gewoon medelijden met ze dat al 'hun werk' voor niks is haha...

@ flesvoeding : ik ga dus fv geven en ik zie hier ook zeker wel de voordelen van. M'n vriend kan t bijv ook geven en je weet precies wat je kleintje binnen krijgt. Ik merk dat als ik mensen vertel dat ik fv ga geven ik hier gelijk negatieve reacties op krijg. Ook niet altijd zin om uit te leggen waarom. Nou dan kijken mensen je echt scheef aan alsof je niet het beste met je kindje voor hebt. Zo irritant!

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    @Kylie: Okee das duidelijk! Fijn dat het een aardige man was, heb ook wel eens andere verhalen gehoord, moet je dan ook maar net treffen!

9. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    @ Anne: Ja vond het echt superfijn, had niet op een echo gerekend, dus extra leuk! Ben ook blij met de bv. Ik snap wel dat het irri is dat sommige mensen zo denken over fv en zo kunnen veroordelen. Het gaat hen toch niks aan, iedereen moet gewoon lekker doen wat goed voelt.

10. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Niet alles bijgelezen was een beetje veel.

Las iets over fv voeding, wij gaan ook voor de fles of kolven tot 42 wkn. Ligt eraan wanneer de kleine geboren gat worden.
    Net mijn H&M bestelling bij de post gekregen maar heb geen zin om het te gaan passen. Doe ik vanavond wel.

Straks voor het eerst werken op het kinderdagverblijf.
    Moet om 3uur beginnen tot 18 uur. Ga om half 3 weg ben ik er mooi optijd. 15min rijden.
    Kunnen ze nog het een en ander uitleggen mocht dat nodig zijn.

11. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    @Boefjesmama: Veel plezier!

12. Kylie1986

@Boefjesmama: Veel plezier en succes!!

@Hier: naar Hilversum voor de probleemintervisie

13. Kylie1986

Arghhh maagzuur..

14. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Herkenbaar! Ga niet meer weg zonder rennies

15. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Boefjesmama: veel succes en plezier!

@ maagzuur: euhmm tja zal maar niets zeggen...... (heb er ook als ik niet zwanger ben last van.... :()

16. helma85

helma85 Niet meer actief

Boefjes Mama, veel plezier en suc6!!!
    Maagzuur, begint bij mij ook al een beetje.
    BV, die gaan we proberen. Lijk me zo mooi! Maar heb respect ook voor fv en uiteraard ieder eigen keus!

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je minder snel loopt of waggeld als een eend?

17. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hhaha ja ik heb vooral het gevoel dat ik waggel als een eend als ik op trappen loop hihii. En mijn looptempo is nog wel hetzelfe alleen ik wordsneller moe en dan loop ik wel wat minder snel ;)

18. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

dames, kan het dat ik de kleine in mijn buik wel naast mijn navel voel of ligt de kleine echt nog onder mijn navel als je 17 en een halve week bent? Ik dacht dat ik rechts ter hoogte van mijn navel mijn beebje voelde:D

19. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Nou, :( net nadat ik het bericht heb verstuurd dacht ik mijn schatje weer links net onder mijn navel te voelen. Ow dit voeld zo heerlijk !!!!

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @chanelle, ben jij toevallig klein?? want dan kan het best dat je baarmoeder wat hoger ligt. ik ben 1.80 met mee rbovenlijf dan been zeg maar en bij mij was het met 16 weken N-2 (stata op je verloskunde kaart een N- of + getal, Dat is hoeveel vingers onder of bovne je navel.

@Dolma paprika's hihi ik koop mn Dolma kruidne op de beverwijkse bazaar, deze mensen hebben nu ook een webwinkeltje www.obakruiden.com daar de dolma kruiden kopen.

Dan uitje snipperen en bakken met gehakt wat in stukejs gesneden tomaat mee bakken met ong. 1,5/2 eetlepels dolma kruiden (beetje naar smaak) wat zout en peper extra. Wat gekookte rijst toevoegen. Dan snij je het 'hoedje' van je paprika , binnenkant schoonmaken uithollen. Vullen met mengsel. Hoedje er weer op. In je braadpan laagje water met bouillion blokje laten koken, dooodsimpele tomatensaus toevoegen (dus zo een goedkoop pakje gezeefde tomaten ofzo) dit aan kook brengen, je paprika's erin zetten, vuur laag op kleinste pitje en dan met deksel op de pan 40 minuten laten staan. Paprika's uit pan op je bord, hoedje weggooien, wat tomaten saus erin scheppen en bon appetit.

Deel Deze Pagina