Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  2. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Voordat ik zwanger werd, vertelde de dokter mij dat inleiden niet meer nodig was en dat ik zodra ik de eerste weeen voelde, kon stoppen met de medicijnen.. Maar nu is er een andere dokter naar gaan kijken en hij zegt dus dat ik wel moet worden ingeleid. Die twee zijn dus nog samen in overleg en ik hoor t denk ik pas over 5 weken (?!) Beetje vaag allemaal en het kwam voor mij nog uit de lucht vallen. Ik weet dus ook niet hoe het zit met afbouwen enz. als ik wel ingeleid moet worden. Heel erg vaag.. Maar goed, ik wil natuurlijk het allerbeste voor mijn kleintje en als inleiden dan het beste is voor haar en ik geloof ik ook voor mezelf, dan is dat maar zo.. Dan zou ik geen juni-mama meer zijn :(..

@Al you need is love: Ik heb ook vol verbazing gekeken naar dat stel waarbij die man een aantal jaren (!!) een 2e relatie had mét kind!! Snap niks van die vrouw, zou ik dus echt niet pikken

@Roozjuh, ik snap niet zo goed dat je moeder dan bij de mac heeft gegeten van tevoren, terwijl ze bij jullie zou eten. Snap dat dat je kunt kwetsen. Ik zou er als ik jou was nog wel even op terug komen. Misschien had ze het toch niet helemaal begrepen ofzo??

@buikomvang: ik ben serieus al 22,5 cm gegroeid!

@20 weken echo: Ik ben er een beetje bang voor. Vannacht weer gedroomd dat onze kleine geen of een niertje had.. Hoop zo dat alles goed is! Nog 2 dagen ...

@ ......:(
    Hoe doen jullie dat toch? Alles onthouden waarop je wil reageren? Of zijn daar slimme trucjes voor, die ik nu nog niet heb?

Fijne zondag iedereen!

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Pff, was weer begonnen met het verven van het kastje,..En het wilde maar niet..
    Toen belde mijn opa, dat het eigenlijk ook niet kan wat ik aan het doen ben..Verdorie. Ben maar gestopt.

4. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Zo heb weer even bijgelezen, weer veel gekletst hier! :D

@ Mirri fijn dat alles goed was en ook leuk dat het nog steeds een meisje was :D nu kun je echt lekker gaan shoppen!! Geniet ervan!

@ Anne fijn dat de controle bij VK goed was..snap dat je niet alles hier wilt uitleggen over medicatie en dergelijke. Jij hebt ook aankomende week de 20 wkn echo toch? Ik ook dinsdag spannend!!

@ Dippertje fijn dat alles goed was! Helemaal als je al een keer zoiets heftigs hebt meegemaakt.. Geniet maar lekker van je beeb! En leuk he dat je het kunt voelen..het zijn inderdaad echt van die plopjes...

@ Les heb ik ook hoor dat mijn buik de ene week sneller groeit dan de andere week.. in de kerstvakantie was ik volgens mij collega's ineens gegroeid..maar dat zal niet alleen door de beeb komen haha.

@ Roozjuh lekker all you need gekeken gister? Nou ik zou dat dus ook niet accepteren jeetje klinkt wel heftig allemaal...je vent die een kind bij een ander verwekt en daarna nog even vrolijk doorgaat moet er niet aan denken..en dan ook nog eens lekker op de tv met je ellende..ach ja wel weer interessant om naar te kijken :D Van je moeder niet zo netjes nee..eerst eten voordat je ergens gaat eten..

@ Helma en (shit vergeten ) Yeah wave voor jullie!!!

@ Chanelle ja heb een hele waslijst met kwaaltjes, maar goed de ene heb ik meer last van dan de andere. Hey en weer een dagje voorbij..zie je 20 wkn echo komt steeds dichterbij!! Hier nog 2 nachtjes slapen!!

@ Evelienj leuk dat je naar de 9mndbeurs en huishoudbeurs gaat!! Vorig jaar me wel kapot gelachen op die huishoudbeurs..mensen slepen met koffers vol spullen die ze gekocht hebben en als ze iets gratis kunnen krijgen graaien ze het gelijk weg.. Vond de 9 maandenbeurs wel erg leuk, maar huishoudbeurs niet zo.. Leuk ook kamertjes uitzoeken!!

@ kleertjes dames bedankt voor de antwoorden.. Ik ga dan toch maar gemengd halen kort en lange mouwen en erg weinig in mt 50.

@ hier heb een redelijk goede dag volgens mij qua BI en vermoeidheid..dus wil allemaal dingen doen poetsen en eropuit, maar daar moet ik mee uitkijken anders zit ik morgen weer... gaan straks wel even bos in en uit eten.. Fijne dag allemaal!!

oh ja sorry als ik iemand vergeten ben of namen door elkaar heb gehaald, heb erg last van zwangerschapsdementie :D

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @chanelle Noah, ik ben altijd laat op:) dat is mijn (ons) ritme. We slapen ook altijd wat langer. We hebben beide onregelmatig werk met veel avonddiensten.
    Lig nu nog lekker in bedje Haha oeps... Net wakker.

We hebben gisteren een vakantie geboekt naar de zon! Veel zin in! Over een paar weekjes is het al zover..

6. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Anne haha ik zie dat jij hetzelfde probleem hebt als ik...vergeet ook veel. Een truc die je kunt doen is de pagina 2 keer openen en dan dus in twee vensters naast elkaar zetten, kun je in de ene pagina steeds verder lezen en in de andere steeds verder typen :D Maar dat doe ik ook niet altijd!
    En snap dat je beetje zorgen maakt om 20 wkn echo heb ik ook, maar in de meeste gevallen zit alles gewoon goed. Dus daar moeten we dan ook maar beetje vanuit gaan! Je hebt hem dus ook dinsdag spannend!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    anne: reageren op iedereen kan je met kladblokje op je pc doen. word/kladblok/notitie progje. nu leg ik t jou wel heel stoer uit maar nu ben ik zelf vergeten om dat te doen dus weet megod niet wie wat zei en op wie ik wilde reageren whahaha.

ehh ok hier gaan we, wat heb ik onthouden....
    -all you need: ja belachelijk!!! ik had mn man alle hoeken van de kamer laten zien, serieus.
    - mn ma: ze dacht dat ik lazagne had gemaakt omdat ik zei dat dat eerst op de planning stond maar ik nu soep zou maken omdat ik anders te weinig had en is makkelijker (ze stelde t zelf voor) en ze lusten beide geen lazagne dus vandaar de mac waarschijnlijk...
    - ehh wave JEEEJ! sry weenie meer wie haha
    - kastje kylie: wat wilde je doen dan met het kastje? behang ging niet zei je en verven nu ook niet? heb je m eerst goed zitten schuren en daarna verf voor dat materiaal? misschien dat je opa je anders kan helpen (of vader/broer?)
    - sry rest ben ik echt vergeten grr :p heerlijk joh zo'n zeef-hoofd!

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja Mirri heb je nieuwe afspraken op site gezet: Juni 2012 mama's

nog meer meiden met datums voor Agenda?? ben nu toch bezig :p

9. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Aha ok! Als ik achter de pc zit zal ik eens goed reageren op iedereen ;) haha.. Reageer vaak met m'n phone. Dus..
    Idd juffie, ik heb ook dinsdag 20 weken echo. Heb eigenlijk niks te zeuren want alles is tot nu toe goed!

@ kastje & klussen enzo: ik wil ook beginnen. Maar
    M'n vriend is weer ziek :s. Spullen moeten eerst uit de kamer en dat is te zwaar voor mij. Word helemaal gek van niks doen!

10. Kylie1986

@Roozjuh: Ja hij is wel voorbehandeld, maar volgens mijn opa werkt het niet met verf op waterbasis, en dat is eigenlijk wel logisch.
    Denk dat ik hem een keer naar de stort toe doe, ben er klaar mee..Dan maar een commode uit de winkel.

11. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Thnxxx

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kylie zonde joh om m weg te doen. ja ok hij was maar 10(?) maar dan nog :) misschien bij ikea leuke en goeie commode?

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Kylie, kun je niet iemand vragen het met andere verf te doen, of is dat onveilig voor de baby?

Ik ga zo maar eens postcrossingkaartjes schrijven.

14. Kylie1986

@Lionne: Nee, vind dat gevaarlijk.. Bovendien moet het hele scharniersysteem eruit omdat het te scherp is..
    @Roozjuh: Inderdaad, een commode bij de Ikea wordt het inderdaad :)

15. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Postcrossingkaartjes??

EGO: iehhh voelde weer n plop :)

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Postcrossing is een website waar je kaartjes stuurt naar onbekenden (in het buitenland) en ook weer kaartjes van andere onbekenden krijgt :)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    net babykleding uitgezocht wat we nog van damian hebben en wat we erbij hebben gekocht al.
    Hier ons lijstje
    50/56
    rompers kort: 6
    rompers lang: 5
    shirt kort: 8
    shirt lang: 5
    broekjes: 6
    boxpakje: 1
    tuinbroekje
    vestje

62/68
    rompers kort: x
    rompers lang: x
    shirt kort: 1
    shirt lang: 4
    broekjes: 4/5
    boxpakje: 2
    vest: 2

Overig:
    2 lakens(wit) + 2 dekens(roze en lime)
    tutpopje met naam
    tutdoekje voor speen met naam
    2 sabbel spenen, 1 met ring, 1 zonder.
    1 kleine aventfles(hebben nog 2 staan van damian)
    2 nieuwe drink spenen voor in avent flessen (vanaf 1maand)
    4 boxkleden (1 ervan is wibra voor eronder dat het extra zacht is)
    draagzak
    box
    1 kruik(meer dan genoeg voor juni/juli)
    en vast nog wel veel meer :p

en we hebben nu pas de helft van alle babykleding uitgezocht :p gaat nog veel in een grote bak aan jongens kleding van damian voor kylie. Kan ze uitzoeken wat zij leuk vind, rest gooi ik op mp.
    Draait nu een was met onze kleding en daarna nog ff de babykleding vanaf maat 62/68 wassen. komen dus nog rompers enzo bij. maat 50 zijn we dus wel zo'n beetje klaar mee. Geboortepakje moet ik nog even kompleet maken met mutsje sokjes en passende romper.

18. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ kylie snap wel dat je er klaar mee bent met het kastje..bij ikea hebben ze ook inderdaad leuke commodes voor weinig dus komt vast goed!
    @ roozjuh zo je hebt al veel! Wel fijn jouw lijstje..nu zie ik wat ik nog moet hebben. Fijn voor kylie dat je kleren wegdoet en op mp is ook goed idee! Daar zie ik vaak leuke kleding staan..
    Jij geeft dus ook flesvoeding? Ik neig daar steeds meer naar..vorige keer kwam het niet echt op gang de bv en het voelde voor mij ook niet zo vanzelfsprekend om te voeden waar andere bij waren en had ook veel pijn.. maar toch last van soort schuldgevoel dat ik het eigenlijk wel moet proberen...

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    juffie: ja bewust gekozen toen voor flesvoeding en nu weer. meerdere redenen. voelt voor mij ook niet 'als nature' om de borst te geven en idd al helemaal niet bij anderen in de buurt. dat wilt dus zeggen dat waar ik ook ben, ik altijd vantevoren eerst moet kolven. dat zie ik dus echt niet zitten. en als we ergens zijn wil ik dat het zo klaar gemaakt kan worden en dat mn man het ook kan geven zonder dat Fabriek-Mama er bij betrokken moet worden continu.

heb expres lijstje hier neer gezet :) weet dat sommige geen flauw idee hebben wat ze moeten kopen en wat niet. Zo kan je met elkaar vergelijken. heb al een juli kindje dus veel kleding (unisex) kan ik voor de meid ook gebruiken. ze schelen maar 3weken straks :D

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja nog een tip: romper met lange mouwen zit niet altijd lekker en goed als je ook shirt met lange mouwen heb. weet dat damian het altijd vervelend vond met dat gewurm om de mouwtjes goed te krijgen. hier dus eigelijk altijd geen of korte mouw op romper gedaan als hij een shirt met lange mouwen aan had

Deel Deze Pagina