Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hmz van die andere dingen had ik nog nooit gehoord dat t niet mag. Tja elk jaar verzinnen ze weer wat nieuws erbij! Nu ook veel gepraat over Kaneel. Wat een onzin. Straks mag je alleen nog maar brood want de rest is 'slecht' :p Kaneel is trouwens alleen slecht als je een hele appeltaart zou opeten of een tiental speculaaskoeken (t gaat dan om een bepaalde stof in kaneel)

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ja klopt of een heel potje gaat eten. Kaneel is lekker vooral met youghurt, stukjes appel, beetje kaneel en suiker :D

Van dan vlees wist ik ook niet, ik heb tot nog toe ook gewoon steeds salami gegeten ;) nu maar niet meer dan.....

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Fijn al die verschillende sites :(

5. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Helma succes en veel plezier straks!!
    Salami ik ben gek op salami ik eet het best veel ook op tosti's enz. Al m'n zwangerschappen gedaan.. Ga het dinsdag even vragen aan m'n vk..
    Mijn jongste zoontje (juli 2010) praat nog niet.. Hij kan wel duidelijk maken wat hij wil en bedoeld en hij begrijpt alles maar zegt weinig. M'n oudste zei rond deze leeftijd ook nog bijna niets volgens mij maar kletst nu de oren van je hoofd haha.

Ik ga vanavond naar een mega prenatal!! Helemaal zin in :)

Fijne dag allemaal x

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wist ik ook niet. Gelukkig lust ik geen salami. Ik eet nogal eens Brie maar mijn familie riep ook dat dat niet mocht. Toch eet ik het soms want volgens mij mag het wel ( met gepasteuriseerde melk)

7. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @bellamano... oh wat super een mega prenatal....! veel plezier.
    @joekie jeps klopt je mag gewoon brie als ie maar gepasteuriseert is...!
    @salami. mag gewoon hoor dames...!

@helma, have fun bij de echo!

hier aan het werk. pff niet veel zin, maar heb het wel mega druk...! zo eerst maar ff naar de postbus. heb ik gelijk weer een frisse neus.! hahahahha

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Goh even naar buiten zou leuk zijn maar het weer werkt hier niet zo mee.... bah.... moet nog wel even naar de bus, strax maar ff doen in de hoop dat het dan droog is.

@ Ies: werkse

@ Joekie: als het op de verpakking van de brie staat au lait cru dan mag het niet anders wel, als je het in de supermarkt haalt (NL dan in ieder geval) kun het gewoon eten geen probleem :D

@ Bellamano: ik vind salami ook heerlijk en heb dit tot nu toe ook altijd gegeten ook tijdens de zwangerschap van Mark vond het ook vreemd om te lezen ;)

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    20 weken wave!

Even ego berichtje, zal morgen mooie lachende foto plaatsen maar ga nog even een tukkkie doen voor ik zo moet werken tot 23uur. Net 20wk echo gehad...
    het is nog steeds een meisje en ze ziet er helemaal gezond uit. Wel gehoord dat de placenta waarschijnlijk een extra deel heeft en dat de hoofdplacenta met een flap voor mn baarmoedermond ligt. Dus met 30 weken weer terug voor een echo om te kijken of die opgetrokken is. Ik moet er rekening mee houden dat dit waarschijnlijk niet gebeurd en ik kan ook bloedingen verwachten en een vroeggeboorte. mocht de placenta niet optrekken dan word het doorverwijzing naar de gyn om nog een beoordeling te maken en die zal dan een keizersnede plannen.
    Ik ben blij dat het met de kleine meid zo goed gaat en de rest zijn zorgen voor later.

Sorry voor mn ego berichtje trouwens! groetjes

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    o ja afspraak.

27 maart een 30 weken echo i.v.m placenta

11. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Lin: fijn dat alles goed is maar wel spannend!

12. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Kadootjes: hier nog helemaal niks gekregen. Met een eerste gaat dat toch sneller volgens mij.

Vandaag weer invallen op school gr 5/6. Stel me altijd voor en vraag dan of de kids nog iets willen weten vragen ed. Niemand wilde iets vragen. Komt er om 11u een meisje naar me toe: bent u zwanger?? Heel verlegen. Zo leuk als ze het niet durven vragen en dan gaat eentje het toch doen.
    Wel netjes dat ze het niet meteen doen straks is het niet zo.

Zal even eten en de middag voorbereiden: natuur en geschiedenis. Niet echt de leukste vakken....

13. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Boefjesmama: wel knap dat ze het druft te vragen!
    Veel plezier vanmiddag, is toch wel wat leuks van te maken?

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lin wat fijn dat alles goed is met de kleine meid! Kan je mij via pb je afspraak doorgeven? Ben nu aan t oppassen

15. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @lin gefeliciteerd met je dochter. en ja hoe het ook ter wereld komt. als het maar gezond is he....! succes ermee

@boefjesmama, ahhhh wat schattig.....!

16. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    @ Lin: Fijn dat alles goed is en idd maar afwachten, je kunt er verder toch niks aan veranderen.
    @Boefjesmama: Leuk hè die kinderen.
    Ik heb zelf deze week in mijn klas eindelijk verteld over mijn zwangerschap (kleuters). Was echt heel leuk! Had eerst een verhaal voorgelezen over een man die een dikke buik krijgt en denkt dat er een baby in zit. Daarna twee echofoto's laten zien en gevraagd of ze wisten wat dat was. Een paar wisten het wel en toen kwam natuurlijk de vraag bij wie die baby dan in de buik zat. Dus ik vroeg 'wat denken jullie' en toen zei één jongen heel voorzichtig 'bij jou???' Ze vonden het heel leuk, veel vragen en leuke opmerkingen zoals:
    Ik hoop voor je dat het een jongetje is, dan kun je er later mee trouwen!; Het kan dan wel hier op school geboren worden!; en hoe komt dat kind er nou uit? 'Nou dan wordt je buik heel dik en dan barst het open!' Hihi, heb echt erg moeten lachen. Ze waren ook heel lief en zeiden dat ze me goed zouden helpen in de klas.Ahhh :)

We hadden hier trouwens nogal wat moeite met namen. Een meisjesnaam hebben we een tijdje terug wel gevonden, maar jongensnamen vonden we echt moeilijk. Dacht echt oh nee straks hebben we gewoon niks en natuurlijk is het dan een jongen (weten we 3febr) Maar gister ineens DE naam gevonden. Vind hem superleuk en ben hem steeds maar aan het zeggen. Ben nu wel heel nieuwsgierig wat het wordt!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heerlijk he die kinderen. Was net aan het oppassen en toen zei 1 dat hij een buurjongen wilde, want dan konden ze straks lekker voetballen. en de andere zei dat ze graag een buurmeisje wilde want die had ze nog niet haha

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    misschien dat ik t even gemist heb maar vraag t toch maar even :)

Hoe zijn jullie 20weken echo's gegaan Bellamano, Maart, Anne26, Juffie, winnie Pooh, lin2011(die weet ik nog wel), evelienj, Helma en Uksie?! :D

19. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hallo allemaal !!!

Alles goed hier? Ik heb net de rest van de ingredienten in huis gehaald om de cakepops te maken. Ik heb ge woon roze en blauwe kleurstof gehaald zodat ik het zeker in huis heb, want anders zul je zien dat als ik volgende week donderdag (hopelijk) het geslacht weet dat die kleur vrijdag net is uitverkocht ofzo ahahha. En aangezien mijn susje ook graag koekjes en zo maakt kunnen we het nog wel een keer samen gebruiken ihihi.

Ppff.. Over 4 dagen controle bij d vk en over 7 dagen 20 weken echo. Oeh... het komt gelukkig steeds dichter bij nu :D

@Eten sávonds. Ik heb meer overdag snoep aanvallen. Maar ik heb wel dat ik na een paar snoepjes weer vol zit. Ik had gisteren veel avondeten op dus ik zat weer de hele avond vol verder. ik heb wel terwijl ik eigenlijk vol zat een lekker toetje op maar dat was omdat ik er zo een zin in had hihihii. Ik probeer het soms ook wel gezond te houden hoor, door fruit te pakken of een cracker ofzo. Maar dat lukt niet altijd ;)

@ cadeautjes krijgen van familie, Ik heb van iedereen wel iets klens gekregen denk ik. Hahah zelfs onze vriendengroep blijft met cadeautjes aankomen. Verder heb ik van mijn zus ook een 9maanden cadeau pakket gekregen maar ik mag er maar 1 elke maand openen. Maar ik vond het wel een erg leuk cadeau hoor hahah.

@Bijntje, ik hoop dat je in 1 van deze dagen ook een uitnodiging zal krijgen voor de blije doos. Want dat is ook leuk jah. Leuk cadeau van de familie. 19 weken WAVE voor jou !!!

@Fijn dat er eindelijk gevraagd word hoe het met de zwangerschap gaat. jammer dat ze er niet at meer mee bezig zijn want het is zo genieten dat er een kleine bij komt toch.

@ oeh helma, Succes en geniet ervan meid !!!!

@ Roozjuh, succes met oppassen want als je er geen puf voor hebt kan het erg slopend zijn...

@Mirri, geniet van je vrije dag !!

@ einneh, ik wist niet dat je zelfs geen salami en snijworst mocht eten, ze maken het steeds gekker met wat wel en wat niet mag zeg...

@ bellemano, veel plezier bij de mega prenatal !!! lekker shoppen is altijd leuk hahhah.

@ joekie, naar mijn idee mag je wel brie als er gepasteriseerde melk in zit ja. Hhaha het is ook allemaal zo onduidelijk...

@ Ies, weer succes met werken. Ik moet vanavond nog, maar ja, het zijn allemaal centen he ihihih. En een frisse neus halen kan je inderdaad erg goed doen.

@ Lin, 20 weken WAVE voor jou !! fijn dat de 20 weken echo goed was, en goed dat je het zo positief bekijkt. Als je klein meisje maar gezond is... Slaap leker en werk ze alvast !!!

@boefjesmama, ow wat een scheetje zeg dat meisje. Echt schattig en leuk he als er kids in geinterresserd zijn :p

@cecilia, ja moeilijk he. Wij hebben een hoop meiden namen en nog geen 1 jongensnaam. nu wachten we eerst de 20 weken echo af en daarna gaan we hard op zoek naar een naam (mocht het een boy zijn).

Fijne dag allemaal,
    Kuss

20. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Hey dames!!!

was ik weer heel even..ben zo druk geweest laatste dagen met werk en dan daar weer van bijkomen in verband met BI.
    Vandaag ook allerlei afspraken..net terug van z'huis daar heb ik gesprek gehad met verloskundige daar, ik kom niet onder controle te staan daar. Maar wel na de bevalling gezien mijn postnatale depressie vorige keer..maar dat vind ik alleen maar fijn. Dat ze me in het vizier hebben wil niet no een klote eerste jaar..
    Dadelijk naar fysio voor BI, ben benieuwd wat die te vertellen heeft..

@ Roozjuh mijn 20 wkn echo was super!! Ben je het vergeten? Ik had mijn knappe zoon nog wel gapend hier geshowd!! :D Zeefjuh :D

@ Boefjesmama leuk is dat he?! Knap dat je invalwerk doet, ik vond dat altijd heel lastig..

@ Cecellia ow wat leuk om het zo te vertellen!!! Mijn kids zijn extra lief voor me in de klas, is wel fijn! Kan ik af en toe ook gebruik van maken hihi :D

@ Salami en cervelaat mag je gewoon dacht ik..als het bewerkt is mag je het vlees wel eten.. net zoals rauwe ham..dacht eerst dat dat niet mocht maar dat mag dus wel.. brie mag inderdaad ook als je gewoon die uit de supermarkt hebt.

@ Lin fijn dat alles goed was met jullie dochtertje!! Gefeliciteerd!! Jammer dat de placenta niet gunstig ligt, maar dat zal vast wel goedkomen...

@ Lionne ? weet niet meer zeker of jij het nu was die ook verbaasd was over geslacht baby zoals ik.. ben je er al aan gewend? Ik nu eindelijk wel haha. Ben veel jongenskleertjes aan het kijken en het begint te komen! haha

@ Kleertjes ik heb op marktplaats was leuke kleertjes gekocht..van Noppies en Lief..dat blijft ook vaak mooi na het wassen.. Zie zoveel leuke dingen!! Maaruh volgens Roozjuh moest ik niet teveel kopen toch??? Als we maar geen hittegolf krijgen dan, want meeste shirtjes heb ik met lange mouwen besteld ....

Zo nu even weer wat eten...

Deel Deze Pagina