Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelienj

evelienj Actief lid

25 jun 2011
    283
    5
    18
    onze 20 wk echo duurde ongeveer 20-25 minuten, ook wel erg snel.
    er staat gemiddeld 45 minuten voor

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Bij ons duurde hij 45-50 minuten.

Kylie, is het niet zo als je at gaat werken dat je dan sowieso een gedeelte ziek gemeld moet worden? Is bij mij in ieder geval wel het geval

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Leonie: Geen idee.. Ik zei tegen mijn leidinggevende al, of ik dan maar thuis moet gaan zitten? Ze schijnen heel streng te zijn, omdat mijn salaris dan via t UWV gaat..
    Aan de andere kant zegt de bedrijfarts dat ik het een risicozwangerschap is, dus wat willen ze van me?

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    ik hoef in ieder geval niet thuis te zitten, UWV had al heel snel contact met mij gezocht toen ik 1 dag ziek gemeld werd.
    Maar doordat het zwangerschapsgerelateerde klachten zijn hoef ik niet constant thuis te zijn, omdat je niet ziek bent.
    Heb nu een brief gekregen dat ze me op maandag 30 januari tussen 8.30-16.30 gaan bellen. Dus die dag blijf ik maar thuis want ze hebben allebei mijn nummers dus dan kan ik allebei opnemen haha.
    En ach 1 dag thuis is het probleem niet maar gelukkig dus voor de rest nog wel vrijheid om weg te gaan

5. Kylie1986

@Leonie: goed geregeld.. Ik vraag me af, waarom bellen ze me niet of laten me op gesprek komen??

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Kylie, ja dat is eigenlijk wel vreemd dat ze niet bellen zeker omdat het van hen afkomt van ziekmelding.
    Telefoontje van hun toen stelde echt niks voor, inventarisatie van klachten en wanneer ik afspraak arbo heb en dat was het.
    En dan nu eind van de maand weer, had ik vorige zwangerschap ook.
    Maar irritant dat je nu dan ff niet weet hoe of wat

7. Kylie1986

Inderdaad..
    Mijn leidinggevende blijft me gewoon overplannen, dus van haar kant uit geen druk..
    Het arbobureau gaat zijn best doen, hoop daar aankomende week wat van te horen..
    En als het echt bij die 50% blijft, moet mijn werk zich daar aanhouden, maar dan ga ik kijken of ik daartegen in beroep kan of anders ga ik inderdaad wel thuis zitten.

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    misschien anders hier op site eens aan uwv-team vragen>?

9. Kylie1986

wilde ik wel doen,maar ik wacht wel even.. misschien werkt het me tegen

10. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @kylie wat vervelend van je werk etc.....

hier heerlijk gezellie, romantisch gegeten... en een leuke avond gehad,
    nu lekker me bedje in
    truste allemaal

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    hartje klopte weer goed gister.

Hebben meerdere dat hun baarmoeder hoog ligt? ze zei dat het aan de onderkant leeg was maar dat tie heel hoog ligt. Zal geen kwaad kunnen aangezien ze er verder niks over zei alleen dat ze even hethartje op een andere plek moest zoeken ipv onderin.

@inwendige echo, vorige keer zei echoscopiste tegen me dat als ik bij de 20 weken echo een 100% geslachtsbepaling wilde ze een inwendige echo zou moeten maken, en ik las gister over die triple P dus ik kijk wel of ze dat meteen kan combineren.
    Ik vind het geen pijn doen ook geen gek gevoel, ik trek alleen altijd een lang shirt.jurkje achtig iets aan want ga daar niet in mn blote kont liggen :p daar heb ik niks mee. Zei al tegen mn man gister, een inwendige echo zou ik totaal geen probleem vinden als het met je kleding aan kon :p
    Ik doe dat echo geval ook zelf naar binnen, hoef geen ezeltje prikje idee hahaha :p

12. Kylie1986

@Dippertje: Mijn bm ligt ook hoog..
    Las op internet dat ie met 20 weken rond je navel komt, maar hij zit er bij mij al ruim overheen.. Voel de baby soms een paar vingers onder mijn ribben

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik wil wel ruilen ;) we hebben een jongensnaam, maar het wordt een meiske. :)

14. Kylie1986

Huh, had net nog wat gepost?

Maargoed, nog een keer dan.

18 weken wave!!!

Gisterenavond in bed lekker even een potje liggen janken, om mijn schoonzusje, om het gedoe met het UWV..

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Kylie, ja uwv. Weet er alles van. ben door gezeik met hun toen in 1week tijd 6kilo afgevallen door stress en frustratie. Ze hadden mijn uitkering stop gezet omdat ze dachten dat ik samen woonde en dus geen recht had op ww uitkering. Wat dus niet zo was. Tja daar zit je dan zonder inkomen... Heb maanden van Voedselbank moeten leven. Gelukkig is dat bij jou niet zo. Flink de vaart erin zetten bij ze hoor, anders krijg je niks voor elkaar want uit hunzelf doen ze niks tenzij t in hun voordeel is, is net de belasting :p

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Woohoo, we gaan zo de kinderwagen ophalen :D

17. Kylie1986

Lionne: Leuk!! Welke?

Over kinderwagens gesproken, wij hebben hier een maxi taxi staan, maar hoorde dat baby's daar niet langer dan 2 uur in mogen liggen?
    Dan kan ik voor lange stukken beter de draagzak meenemen denk ik?

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    In elke kinderwagen EN autostoel, mag je baby niet langer dan 2uur erin liggen. Ik wist het van de maxi cosi al wel maar schijnbaar heeft kinderwagen tegenwoordig zelfde regel. Zit omdat t matrasje erg dun is van kinderwagen en maxi cosi geen natuurlijke houding heeft. Idd draagzak is een goeie oplossing maar dan wel 1 waar je kindje rechtop zit is de tip die ik veel hoor, anders ligt je kindje nog steeds in een niet-natuurlijke houding

19. Kylie1986

Maar rechtop zitten is toch geen natuurlijke houding?

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nee maar als je kindje al 2uur plat ligt moet ie een andere houding even hebben. Al is t maar kwartiertje. Advies is na 2uur liggen in mc of wagen, 15min andere houding

Deel Deze Pagina