Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Dus gewoon even dragen dan, zonder draagzak.. Heb er al 1, niet met zithouding (kan later wel als ze groter zijn).. Gaat goedkomen..

Hihi, had allemaal spullen van m'n schoonzusje gewassen, lakens, moltons en zo.. en nu weet ik niet meer wat wat is..

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    In reiswieg zit standaard een dun matrasje. Ik heb daarbij het dekentje eruit gehaald die er bij zat (was toen te warm, weet niet hoe dat dit jaar zal zijn) heb een fleece dekentje standaard in luiertas of onderin liggen en lakentje in reiswieg. Heb voor onder het hoofdje een hydrofieleluier liggen voor eventueel spugen, anders blijf je t matrasje wassen :p

Verschil in dekentjes en lakens. Hahaha wat heb ik daar over zitten vloeken en schelden idd! Wist op een gegeven moment ook niet meer wat wat was en nu pak ik t zo uit de kast. Even inkomen :)

4. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Goedemorgen dames,
    Ook hier de 18 weken wave Jeeeuuuh ;)
    Mijn ouders komen zo op bezoeken, gezellig lunchen in de stad en ze helpen ff om de logeerkamer deels al op te ruimen!
    Fijne dag!

5. Kylie1986

@Cecilia: ik 'wave' met je mee!

Ik blijf me verbazen hoe angstaanjagend mijn boobs eruit zien..

Vanaf wanneer voelen jullie de beeb ook aan de buitenkant..

Weet niet wat ik met de katten aan moet.. We hadden besloten om de kater weg te doen, die blijft piesen.. En nu zie ik net dat 1 van de poesen bij de voordeur heeft gescheten..

6. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Goede middag allemaal !!!

Zo wat heb ik gister weer lekker geslapen en oeh wat een opluchting ik kon vanmorgen weer naar de toilet (na 3 dagen ofzo) Ik ben er weer vanaf. ;)

Vanmiddag gaan we naar een feestje (Mmmm... taart hihihi) En misschien naar de woonboulevard in Breda. Ook erg leuk hahaha.

Met dat gedoe over de uwv, balen zeg dat het zo een gedoe is.

en lionne ik ben ook nog een echte babynoob hoor. lk leer hier vanalles bijj hihihih.

Ies, fijn dat je zo lekker gegetn hebt en dat je een romantisch avondje hebt gehad !!!

Sorry voor de rest doe ik vergeten ben..

Kuss en een fijn weekend allemaal !!!!

7. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

M. Heeft hier echt wel langer dan 2uur achter elkaar in de wagen gelegen hoor.
    Als je nou een dag gaat shoppen oid ga ik hem er echt niet iedere keer uithalen.
    Kan zo af en toe geen kwaad maar je moet de macxi cosi niet als autostoel, wagenzit, box en wipstoel gaan gebruiken zeg maar.

Wij hadden in de wagenbak, standaard matrasje met wieghoeslaken erover. Hydrofiel onder het hoofdje.
    Lakentje, dekentje en dekje van de wagen. M. Lag er dan in met jasje aan. Als het heel warm was geen dekje en dekentje half over.

Zal even boodschappen doen. Zo geen zin aan maar moet toch gebeuren hebben weinig meer in huis.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    yup hier idem met wandelwagen. en idd, D lag soms ook meer dan 2uur erin. Zoals ik dus al schreef hiervoor, schijnbaar zijn er weer nieuwe regels ofzo sinds 2jaar :p Want toen mocht het gewoon nog en nu schijnbaar max 2uur.

Vandaag planning: helemaal niks :( zouden naar prenatal gaan maar door nóg een fout bij belasting gaat dat dus wéér niet door :x

9. Kylie1986

Balen Roozjuh..

Ik moet me echt inhouden om niet teveel te kopen voor de beeb.. Hoef eigenlijk alleen nog wat lakentjes, sokjes, babyfoon, en zo..

10. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    hey meiden....

pffff ben helemaal op., net de grote booschappen in me uppie gedaan+zoontje, in de stromende regen, daarna nog ff naar gal en gal. en babyshoppen voor een vriendin van me.....

vanaaf ff met me zoontje me neefje en nichtje naar de mac, me neefje is jarig, dus neem hem mee uiteten ;-P

maar eerst ff rusten heb hoofdpijn.
    @roozjuh balen van de belastingdienst.
    @channelle, thanx.....

@de rest fijn weekend nog....!

11. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Roozjuh zal dan idd wel veranderd zijn.
    Ach alles veranderd toch steeds.
    Je moet gewoon doen waar jij de goed bij voelt denk ik altijd maar.
    Luister naar je kindje en naar je eigen moeder gevoel......

Had DE punten geruild hier op zp. Kreeg voor M. 2 boekjes en overtrek figuurtjes ervoor terug. Echt super leuk.
    Ook hebben we de grenen vloer van M. zijn nieuwe kamer verkocht. Hopen dat ze hem snel komen halen.

12. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hallo dames,

Nou we zijn toch maar niet naar het feest gegaan (jammer dus geen taart op :) hihii) Maar we zijn samen de stad in gegaan dus ik heb de blije doos al op kunnen halen. Joepie ahhah. Ik vind dat er erg leuke dingen inzitten en best veel luiers en makkelijke dingen in.

Nu zitten we lekker samen op de bank te lamballen en we gaan helemaal niks meer doen vandaag. We blijven lekker binnen dus ik zit al in mijn huispak hier ahahah.

roozjuh balen dat je weer niet naar de prenatal kon gaan... :(

Ies, veel plezier bij de mac.

Boefjesmama, als je je boodschappen weer in huis hebt ben je daar ook weer vanaf. En je kunt weer lekker eten als je alles weer hebt...

Kylie, ow hoef je alleen dat nog te kopen? ik moet echt nog bijna alles kopen ahahah Ik heb alleen een kinderkamer besteld, kinderwagen, maxi cosie, matrasje en een zitje voor in bad. Verder moet ik eigenlijk nog bijna alles kopen :p Maar dat ga ik doen als ik het geslacht van mijn beebje weet. ik heb vanacht weer 2 keer over mijn kleintje gedroomd maar in 1 droom was het een jongen en in de ander droom was het een meisje, dus van mijn dromen kan ik niet uit gaan ahhaha.

Fijn weekend verder nog !!!
    Kuss

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik moet nog steeds alles kopen behalve de kinderwagen/badset verder heb ik niks noppes nada, nog geen rompertje niks :)

Dus ik kan straks op mn gemakkie alles gaan kopen. duurd toch nog 20 weken :)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat knap dat jullie zo lang konden wachten!
    Ik ben vandaag even in het dorp geweest en heb een blauwe fles van difrax gekocht en wat kleertjes. Paar kleine dingetjes maar hoor.

Rompertjes waren al compleet en verder hoef ik alleen nog maar een box, commode en wat dekentjes/lakentjes/slaapzakje/badcape te hebben.
    Vind het wel prettig om rond te zijn :D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Spulletjes: hier alles compleet. Wil alleen nog keer langs prenatal, just for the fun. Heb alles verder van sokken tot spenen

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Net nog een koffer met kleding gevonden. 15 rompers in maat 62/68. Dus gok dat ik voorlopig wel genoeg heb hihi. Ook nog broekjes en shirtjes in zelfde maat. En heb zelf bijna niks gekocht nog. 1 geboorte pakje en een shirtje, thats it.

Nu op de bank ploffen met dvdtje op. Hopen dat manlief de pc een avondje met rust kan laten en erbij komt zitten

17. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hallo kletskousen ;)

@ 20 weken echo: ik stond idd met 10 min buiten, maar dat is niet normaal hoor! Volgens mij normaal 30-45 min.

@ kinderwagen: hebben we nog niet!!! We krijgen er een van m'n moeder, maar weet echt niet welke we moeten hebben.. Wat is nou een goed merk? Buggaboo?

Ik merk dat allemaal te snel gaat voor me. Wil gewoon klaar zijn met de babykamer en alle babyspulletjes in huis hebben.
    Hier nog steeds niks gedaan aan de babykamer omdat m'n vriend ziek is geweest.. Word er helemaal onrustig van!

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Goed te horen dat jou echo ook goed was.
    Die placenta gaat met je baarmoeder mee omhoog groeien. Ze willen dat rond de 30 weken checken of ie ook mee omhoog gegaan is bij 9 vd 10 gebeurd dat ook gewoon. Als ze het dan niet vertrouwen sturen ze je door naar de gyn en die maakt dan een inwendige echo en als ie dus teveel voor of tegen over de baarmoedermond ligt (de uitgang) dan kan je baby er niet door want die moet eerst. Verder kan je baarmoedermond sneller gaan samentrekken waardoor je bloedverlies kan verwachten en nou ja dat kan weer tot weeen en vroeggeboorte leiden. Vandaar dat ze dan een keizersnede plannen rond de 37-38 weken want natuurlijk bevallen kan link zijn ivm extreem bloedverlies enzo. Dat is wat de vk me vertelde. Ik hoorde door een bijplacenta en de flap die over mn bm mond ligt niet tot 9 vd 10 groep en moet er rekening mee houden dat mn placenta niet omhoog gaat en dus alert blijven op al die dingen(bloedverlies met name). Probeer maar niet te bang voor te zijn. Wat ik begrepen heb van internet is dat heel veel sporten, seks bloedingen kan opwekken. Maar als je bloedingen krijgt dan is er pas en MAG je niet doen meer regel. Word je trouwens ook vaak opgenomen en moet je liggen in bed. tot die tijd maar gewoon niet teveel aan denken...En er maar vanuit gaan dat het bij mij wel omhoog gaat... zou ik ook maar doen hoor want er zijn echt heel veel gevallen dat ie gewoon optrekt. Pas bij die 30 weken echo moet je je druk maken

Groetjes

19. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo iedereen lekker druk met alles. Hier inmiddels ook de blije door binnen. Zat nog best veel handige dingen in.
    Behalve dat bavaria bier wat een onzin ligt id prullenbak.
    voor de nieuwschierige:- fles avent-speen bibi-spuugdoek-sudocreme-weleda proefjes-newbornluiers en nattedoekjes-2 paar sokjes- en wat kortingsbonnen.

Kamer: Bijna klaar, alles moet nog wel geboord worden gordijnen plankje spiegel, wachten nog op het bedje, wachten nog op de kinderwagen (maxicosi 4 mura) , box moet nog komen, moet eigenlijk alleen nog bedden goed en een mooi kleed voor op de vloer, ja en alles ophangen indelen etc.
    We hadden ook door de eerste zwangerschap al wat cadeautjes enzo gehad en waren er dan ook snel uit wat we wilden.

Vraagjes over kinderbijslag. Hoeveel is dat voor 1 kindje? En hoe werkt dat bij meer kinderen? En met aanvragen?
    zijn van plan dat weg te zetten voor een studie.

Kinderwagen:
    als je wilt weten welke wagen bij jullie past kan je ook op kieskeurig vergelijken

Groetjes

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Kinderbijslag is bij ons iets van 180 ongeveer.
    -De kinderbijslag begint in het kwartaal ná de geboortedatum van uw kind. De begindatums van elk kwartaal zijn 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

- Hebt u bij de gemeente aangifte gedaan van de geboorte van uw kind? Na een paar weken krijgt u vanzelf een brief van de SVB. Uw aanvraag voor de kinderbijslag staat dan klaar op de site van de SVB. U vraagt de kinderbijslag eenvoudig aan met uw DigiD.

Krijgt u een tweede of volgend kind? U hoeft dan niets te doen. U krijgt automatisch meer kinderbijslag van de SVB.

Op de website van de SVB kunt u berekenen hoe hoog uw kinderbijslag is.

Deel Deze Pagina