maaike wat goed! ben echt zo blij voor je! Ego: Moest bij belasting opnieuw mn rekeningnr doorgeven want die was niet bekend voor de uitbetaling van de huurtoeslag. Nu heb ik vandaag 3 brieven gehad van ze, 2 ervan zijn de berekeningen voor de toeslagen voor 2012 en 3e is brief om het rekeningnr naar ze te sturen. maar nu staat er op de berekeningen dus wél onze rekeningsnr!!!! dus die hebben ze verdikkeme wel gewoon voor de huurtoeslag. Maar ze willen het dus nóg een keer hebben, pfff daar word je toch moe van! Ik ga weer afsluiten want mn kleine manneke is ziek aant worden. Gister was ie al wat warm maar nog wel lekker levendig maar vandaag na school wilde hij opeens zn bedje in(helaas niet geslapen) en ligt nu als een zoutzak op de bank met zn speen en dekentje en 30 knuffels.
kylie, last van je heupen? warm bad doet wonderen hier ook de baby echt belachelijk druk vandaag, dit gaat echt een adhd meiske worden ben ik bang
@Roozjuh: als ik nu in bad ga liggen, kan ik denk ik niet opstaan.. Kijk ff vanavond, ben nu alleen thuis
@missymaaike: Wat fijn, gefeliciteerd! @ Lin: Wat een leuk kamertje, dat schiet al op! Wij zijn bezig met het leegmaken van het kamertje, net logeerbed verkocht voor 50 euro via MP, kan ik weer wat leuks voor het kamertje halen! Zo'n stoel wil ik trouwens ook voor de kamer, ben nog aan het rondkijken voor een leuke en betaalbare! @Dippertje, gefeliciteerd een zoon!!! Kan niet wachten tot volgende week donderdag, wil het nu ook zo graag weten! Nog wat leuks, werd net gebeld door de kinderopvang en het is niet te geloven, maar ze hebben nu al een plek voor ons per 1 sept. op de dagen dat we willen en op de locatie die we willen. (gezellig kleine locatie, en we zijn er maar 50 meter van verwijderd ; ) Wat een luxe, had gedacht dat het nog wel eens lastig kon worden!
Hallo, nou vriendinnen zijn weer weg. Het was weer gezellig en we gaan binnenkort uit eten en daarna bioscopje pakken. Ik wilde eigenlijk binnenkort niet naar de bios gaan maar ik ga het toch weer proberen hoor aahahah. @ Ies, ja ik zorg zelfook wel dat ik altijd dextro bij heb en dat vind ik toch wel fijn want ik heb wel als ik te lang moet wachten (in de winkel ofzo) dat ik ook licht in mijn hoofd word en dan pak ik ook vaak zo een snoepje hahah. Ja 13 feb. lijkt nu heel ver weg dat had ik ook eerst maar als ik nu terug kijk zijn de dagen toch wel voorbij gevlogen hoor, want nu is het ondertussen over 2 dagen al, ahhaha. de laatste 2 dagen zullen wel lang duren want ik ben vrij. Maar gelukkig ga ik donderdagmiddag oppassen want anders duurde de dag helemaal lang want we hebben pas om 20:45 een afspraak Vakantie ben ik ook al aan toe ahahha. @ Boefjesmama, ik vond de blije doos echt super lleuk !! Ik hoop dat je snel de kans krijgt om de doos op te halen. Fijn dat je weer wat uurtjes kan werken ze... @ Dippertje, Ja ik vond de doos ook leuk !!! @ Bijntje, leuk zeg dat je na de 20weken echo de blije doos op gaat halen. dan is het extra leuk he ahahha want dan heb je de kleine eerst gezien enzo... @ Missy Maaike, Ow fijn zeg dat de echo goed was en dat je nu 7weken en 2 dagen zwanger bent!! van harte gefeliciteerd en veel plezier op het september forum !!!! Kuss
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat mijn vriend net het plafond van de babykamer al in de grondverf heeft gezet. Joepie we zijn dus eindelijk echt begonnen aan de babykamer... Zaterdag misschien nog een grondlaag erop, ligt eraan hoe het is opgedroogd, en anders zaterdag het pladond witten. We krijgen trouwens van smoeder een mooi schommelstoel, ze had die staan en wilde hem weg doen. Nou diewillen wij dolgraaag voor op de babykamer Vriendlief en ik gaan volgende week dinsdag naar een kinderdagverblijf en dan krijgen we een rondleiding Ook gaan we volgende week naar het gemeentehuis om de bay te erkennen en om de achternaam aan te geven. Want dat is het enige wat we nu al konden doorgeven toch he? @kylie, veel sterkte zeg, vervelend dat je zo een last hebt. Ik zou vanavond maar gewoon iets makkelijks maken dan @roozjuh, beterschap voor je zoontje, balen zeg dat hij ziek gaat worden. Echt zielig he voor zo een klein ventje... Ow je, een adhd meisje, succes alvast ahahah @ cecilia, fijn he dat de kamer al leeg word. Ik heb vorige week ofzo ook ons logeerbed op marktplaats gezet en ook verkocht voor 50. Daar was ik erg blij mee !!! ahhahah Inderdaad wat een luxe voor jullie betreft kinderdagopvang Geweldig zeg !!!
@CN: Kan niet wachten tot ik straks de kwasten kan pakken haha enne, die logeerbedden doen het blijkbaar wel goed hè, had hem binnen 5 min al verkocht! (daarna helaas nog wat biedingen, was wat te gretig hihi) Wij krijgen binnenkort ook nog een rondleiding bij het kinderdagverblijf, leuk hè komt allemaal ineens steeds dichterbij!
@ cecilia, wij konden nadat we ons ingeschreven hadden voor een creche voor 3 dagen per week, na 3 weken al kiezne uit 3 verschillende. Heel apart. Vorige keer toen ik zwanger was moest ik in december bevallen, was vergeten de creche af te melden en krege pas in mei bericht dat ze voor 1 dag plek hadden (had me toen ingeschreven voor 4 dagen) . De eigen bijdrage is een stuk duurder geworden, en je had dus van die mama's die hun kind ook op dagen dat ze niet werkten naar de creche brachten om lekker te gaan shoppen enzo :S belachelijk! En nu krijg je max. 140% van degene die het minst werkt aan uren. Dus als je 100 uur werkt krijg je tot 140 uur gedeeltelijk vergoed, alles daarboven moet je helemaal zelf betalen. Dit ivm reistijd e.d. niemand is natuurlijk om 5 uur thuis als die om 5 uur klaar is met werken. Ik zal straks vaak niet eens die 3 dagen gebruiken, dus betaal ik nog de helft voor piet snot, maarja het is nu eenmaal niet anders, ik werk in de zorg en onregelmatig en in het weekend is manlief gewoon thuis, ik mag 1 vaste vrije dag per week indienen en die andere smokkelen we erbij door een late avond of nachtdienst te draaien
Ik moet zeggen dat qua kleertjes je beter een dochtertje dan een zoontje kan krijgen... was vanmiddag dus even in de prenatal maar er hangt 2x zoveel meisjes spul als dat er voor jochies hangt.. beetje jammer weer! Dit weekend samen met manlief het eerste pakje uitzoeken toch een bijzonder momentje hoor!
@ dippertje: Wij konden idd nu ook uit twee locaties kiezen. Denk idd dat mensen door de nieuwe regeling nu minder afnemen. Wij hebben nu voor 2,5 dag opvang. Ik werk in het onderwijs, dus ben 's middags altijd wel op tijd thuis, das wel lekker dan. Helemaal met het KDV om de hoek! Balen van die kleertjes, valt mij ook vaak op dat er veel meer meisjeskleren zijn, beetje jammer idd!
@ Roozjuh: hopen dan maar dat de belasting opschiet en je snel kunt shoppen! Heb ik ook wel weer zin in, maar nu ff de 20weken echo afwachten!
Grr mijn hacheevlees wil niet zacht worden. Ik ben al de hele dag een beetje licht in mijn hoofd en ik wil NU eten
@Chanellen. k las wat over donkere urine. je kan ook even je suikerspiegel checken. kan soms veranderen met zwangerschap @roosjuh. achterlijke belastingdienst zeg! balen van je kleine man. @hier bijna niet geslapen afgelopen nacht was ik zelf steeds wakker kwam vooral door de kleine drukte maken in mn buik. @Ciclia. ik heb de stoel bij leenbakker gevonden was het showmodel en kreeg m voor weinig mee. toevallig dezelfde stof als onze bank en de eetstoelen dus mocht ie daar niet meer nodig zijn past ie bij de woonkamer. bij ikea hebben ze ook wel leuke staan maar zitten ook dure tussen hoor. @Dippertje. Las over je onregelmatigheid. hoeveel dagen ga je dan gemiddeld werken? Ik werk straks 4 dagen van 36 uur op contact maar daadwerkelijk dus 3 dagen van 9 uur en neem het eerste jaar 1 dag ouderschapsverlof op. Dus dan werk ik vaste dagen dat mag bij ons als je kinderen hebt. Dus werk ik straks woe en don en dan om de week de za en zo. Kunnen wel alle diensten zijn nacht-vroeg-laat-dag. werk bij de politie trouwens. en na dat jaar pas ik mn contact aan naar minder uren... heb geen kdv nodig want de weekenden is papa dr en wo en do gaan de oma's doen. Kleertjes, welke maat doen jullie voor t eerste pakje nemen dan?
@Lin2011, ja dat is dus lastig ik werk 100 uur per maand, en dat kan verdeeld worden in verschillende diensten, wij hebben dienst van 8 uur 6 uur 4 uur en 3uur. Dus het ligt er net aan welke diensten je hebt. Maar als ik 2 dagen in het weekend werk zou ik theoretisch gezien 1 dag doordeweeks werken, in het weekend is mn man thuis die heeft een 9 tot 5 baan 5 dagen per week. Als ik nachtdiensten draai is mijn man logischerwijze thuis en in de avonden. Dus als ik een avonddienst draai breng ik ons kindje om 12 uur of 1 uur (weet de tijden niet) naar de creche en mijn man haalt hem dan vanuit zijn werk op. Maar ik heb die dag wel helemaal nodig want ik weet pas 1 maand van te voren welke diensten ik heb en ze kunnen me dus ook 3 dagen van te voren bellen en vragen te werken. Mijn ouders willen niet oppassen, wel een keer alsuitzondering maar niet een vaste dag per week. Ze willen gewoon lekker opa en oma zijn en dat kan niet als je ook moet opvoeden. Ze hebben vroegah wel op mn neefje en nichtje gepast maar zijn daar ook mee gestopt, daarnaast werkt mijn vader nog en dat word gewoon te vermoeiend. De ouders van mijn man weten geloof ik niet eens dat ik zwanger ben, die krijgen wat mij betreft kind ook nooit te zien. En hou ik ver uit baby's leven.
@dippertje, ja mijn souders passen ook op ons neefje en die komt op dezelfde dag als zn toekomstige nichtje dus wel gezellig. De andere dag komt mijn moeder bij ons thuis oppassen tenzij er sprake is van nachtdienst dan gaat ze logeren. vind het wel leuk dat ze met opa en oma een band opbouwen. Wel zijn mn ouders gescheiden dus zullen we ook opa niet moeten vergeten maar die komt maar gewoon lekker bij ons eten etc. Als ze straks naar school gaat dan verzinnen we een oplossing met een middag thuis werken etc voor mn vriend op de donderdag dan. de woe blijft dan voor mijn moeder bestaan. Ik ben ook enig kind denk dat t ook scheelt als je meer nichtjes of neefjes hebt enzo.. Maar ze gaat we met 2 n ochtendje naar de speelzaal want vind contact ook belangrijk hoor! Vervelend van je schoonfamilie, elk huisje heeft zn kruisje. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/308218-juni-2012-buikjes-heeel-erg-vroeg-75.html#post11912466 even een blote buik foto! wahahah
Ach ik heb geen last van mn souders ik zie ze nooit dus kan je er ook geen last van hebben. En mijn eigen ouders zullen vaak genoeg hier langs komen en ik daar, kom nu ook 1a2x in de week langs en mn man vind het bij mn ouders ook gezellig en leuk. Mn neefje en nichtje van mn zus zie ik met verjaardagen alleen en de twee kindjes van mn broer zie ik nooit. Ik ben niet zo een mensen mens en erg selectief in wie ik wel en niet aardig vind. Dus een lastig figuur volgens veel andere mensen omdat ik niet doe wat in hun plaatje/straatje past En nu ga ik lekker een chocoreep opeten ze waren in de aanbieding 4 stuks voor n bepaalde prijs :')
even kort ego, ben gesloopt. Damian heeft net alles bij elkaar gespuugt. Flinke koorts en hoesten en huilen. Hij viel uiteindelijk huilend in slaap bij mij, zat beetje ongemakkelijk maar wilde hem niet wakker maken. dus mn rug is nu verrot. manlief kwam half 7 thuis, hij heeft m op bed gedaan (meteen waterdichte molton op zn matras gedaan) en daarna maar friet gegeten want had om 19.00 geen zin meer om nog te gaan koken en mn man weet niet hoe ie het gerecht moet maken. kortom, kleine man is echt goed ziek. vriendin van mij heeft haar zoontje op zelfde psz en ook hij is sinds vanmiddag ziek (beide vandaag naar school geweest)
Dippertje is een gastouder niks voor jullie? Werk ook onregelmatig. Maar wij moeten min. 26 uur afnemen en ook betalen als we minder komen. Nou heb ik een heel flexibele gastouder kan haar vandaag bellen of M. morgen kan komen. Bij een flexibele gastouder hoef je niet een maand van te voren op te geven wanneer je kindje komt. Bij een kdv wel. Daarom hebben wij gekozen voor een gastouder.
@Opvang: Ik wil in mijn verlof (na de bevalling of misschien ervoor) gaan solliciteren hier in Lelystad. Voor 3 avonden in de week.. Werk nu in Hilversum en hoewel ik supercollega's heb, is het straks niet praktisch. Moet me nog aanmelden bij de SKL, mijn moeder wil oppassen (1 of 2 dagen) en hopelijk Roozjuh ook eens een paar uurtjes Heb net even met gedoucht..Durfte niet in bad, bang dat ik er niet uit zou komen. Heb vanmiddag nog wel even mn werk gebeld, ga morgen niet, maar donderdag..Morgen nog even een dagje rust pakken