Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Goede morgen dames,

Nou gelukkig is er niet heel veel meer geklets gisteren want dan hoef ik nu ook niet super veel terug te lezen ahahah. :D

@slippen met de auto, inderdaad ik zou ook pissig zijn al is het alleen maar voor dat kleinjte in je buik. Al ben ik zowiezo een angsthaas met dit weer op de weg ahahah.

@vocht, gelukkig heb ik daar nog geen last van maar ja dat kan in 1x opspelen he ;)

@ werken. Ik moet nu ook wee gaan werken maar gelukkig maar tot 11:00 daarna boodschapjes doen, poetsen bij oma en vnavond naar mijn oppaskindjes. Dus toch een drukke dag, maar jah....

Fijne dag dames,
    Kuss

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Goedemorgen,

@CN: werk ze!
    @levensvatbaar: wat een gek idee hé..

Hier: onrustig geslapen..Om de een of andere reden draai ik ineens op m'n buik tijdens het slapen, terwijl ik dat voor de zwangerschap nooit deed.. En dan wordt ik weer wakker, omdat dat niet zo lekker ligt..
    Ik moet hier vanmiddag ook even oppassen, op m'n 2 zusjes (bijna 11 jaar), m'n moeder heeft een crematie.

3. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hey meiden!
    Heb een super druk weekend gehad, mijn nichtje werd 5! Dus naast oppassen ook nog mee geholpen met kinderfeestje en "grote mensen"feest gister.. pff erg leuk altijd. Maar wel erg vermoeiend.
    Heb lang niet alles terug gelezen hoor! Was iets van 25 pagina's!
    Laatste paar wel ff gekeken.

@kylie, ik zou ook ff pissig worden op schoonbroer. maar gelukkig niks gebeurd!

@levensvatbaar, Wow, ik dacht 30wk ofzo.. gek idee idd!
    Vanochtend voelde vriendlief de baby ook =) volgens mij is de kleine ook blij thuis te zijn!

@sneeuwpret, ik ben zelf niet zo van schaatsen enzo, wel een sneeuwpop gebouwd met mijn nichtjes trouwens :p Maar woensdag word hier in Emmen NK natuurijs geschaatst! is geen 5 min fietsen van mijn huis, dus misschien dat ik wel heen ga. Nu nog een slachtoffer vinden die met me mee wil in deze kou.. Brr.. Sneeuw valt hier wel mee trouwens!

4. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

@ uitglijden in de auto.. zal ook wel even schrikken ja! Sinds ik zwanger ben boel ik me zo veel kwetsbaarder!

@ sneeuw... schandalig maar wij hebben gisteren heel de dag binnen gezeten, man had kater en samen op de bank in slaap gevalen... Maar ook goed nieuws want hij heeft de kleine voor het eerst gevoeld! Zo leuk. De kleine reageert al best goed op hem

@ apres ski - nou afgelopen zaterdag zijn we naar een apres ski feestje geweest en de muziek stond zo hard! Ik kon er echt niet tegen, flinke bas ook, dus ben maar naar huis gegaan. Voelde me wel rot want een vriendin van mji die ook zwanger is (16 weken) stond te hossen en te springen, en er werd ook nog binnen gerookt Bah. Ben ik nu zo stom dat ik daar niet in wil staan? En nog iets, ze gaat over twee weken skieen en is nu ook flink aan het schaatsen.. Ik zou zo bang zijn dat ik val of iemand tegen me opknalt of ben ik nu te voorzichtig?

Fijne dag allemaal! Ik mag deze week 5 dagen werken bah!

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen dames,

Hier de 23 weken wave :)

gaat heel hard opeens.

Ik lees dat veel meiden al bezig met de kinderkamer. Hier nog helemaal niks aan gedaan omdat we waarschijnlijk nog gaan verhuizen voor de bevalling. zal wel tegen vallen om straks emt een dikke toeter te moeten verhuizen.

6. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Uitglijden in de auto is wel heel erg schrikken. doe heel voorzichtig allemaal.

7. helma85

helma85 Niet meer actief

Tegenwoordig kunnen ze meer in het ziekenhuis dan vroeger.
    Maar de kans dat een baby het overleeftals hij/zij geboren wordt met 24/25 weken is 33% dacht ik.

Hier:lekker geslapen weer.De pukkels rode vlekken in mn gezicht worden steeds erger lijk wel.
    Straks wat boodschappen doen en vanmiddag werken tot 2130

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    moet deze foto ff met jullie delen :D

9. Kylie1986

Ze doet:Stttt...

hoe is de echo gegaan?

10. Kylie1986

Nou ja.. Ik typ:

Ze doet: Sttttt...

En wat staat er? Ze doetttt...

Raar

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    echo duurde zo'n 40min. alles was helemaal goed. ze lag lekker rustig alleen het hartje zat precies achter mn navel dus daar had de vrouw vele moeite mee om t hartje mooi in beeld te krijgen voor controle. maar na half uur eindelijk goed in beeld gekregen en alles was prima in orde :D Tis nog steeds een meid gelukkig ahhahaa.
    Nuff broodje eten en half 1 richting almere naar babydump en prenatal. zwangerdozen halen en kijken naar leuke kleertjes :D Helaas winkels pas om 13uur open dus kmoet nog ff geduld hebben hihi

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja was heel leuk moment. ze deed eerst haar hand voor haar mond zovan: 'o oooo' en toen dat vingertje 'ssstt' haha hebben hard gelachen erom :D zo prachtig!

13. Kylie1986

Wat super!! Pff ik moet nog wachten tot vrijdag..

14. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Mooi dat alles goed ging Roosjuh!
    Toch wel bijzonder he? zown echo. Heel lief met vingertje!
    Pff ik moet nu weer wachten tot 30wk tot weer echo krijg.
    kan nu al niet wachten haha!

15. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

goede middag dames,

Zo heb alweer gewerkt en ben nu even aan het eten.

@ Kylie, dank je wel...

@Bijntje, Brr... erg koud om taan te kijken. Ik heb dat gisteren ook gedaan maar ik vond het wel erg gezellig !!!

@Hommel, Nou ik ben zo voorzichtig dan ook ahahha Ik heb van het weekend staan toekijken hoe de hele vrienden groep stond te schaatsen want ik ben als de dood dat ik zou vallen en dan net verkeerd op mijn buik ofzo :( En op stap ga ik ook niet maar dat is vooral omdat ovral gerookt word en ik ook erg bang ben dat iemand me perongeluk een elleboogje in mijn buikgeeft ofzo. We zijn nu gewoon al super zuinig op ons kleine meisje :D

@maart, 23 weken wave voor jou !! Wij zijn al wel aan de baby kamer begonnen en ik merk dat ik me daar ook al over stress omdat e nog helemaal niet ver zijn. Alleen het plafond zit in de grondverf. Maar morgen doet mijn schatje de 2de laag erop. En als dat dan weer droog is kan het afgelakt worden. Eindelijk ahhah.

@helma, Ik vind het een prettig idee dat als ik 24/25 weken ben dat ons meisje dan een kans van overleven heet maar ik hoop dat mijn meisje dan nog wel even wil blijven zitten in mijn buikje hoor ahahha ;)

@Roozjuh, ow wat een schatje zeg, en wat een leuke foto. Fijn dat alles goed was !!! En nu lekker shoppen hihi en dat is ook erg leuk

@ levensvatbaar. Misschien heel stom maar ik kijk er al naar uit dat ik 23/24 eken ben omdat ik dan weet dat ons kindje een kans heeft om te overleven. ;)

@ onrustig slapen. Ik merk dat ik dat de laatste tijd ook doe maar ik pieker echt over val alles ik maak me ook wel een beetje druk over hoe alles zal gaan als de kleine er is, kdv, wat ik niet mag vergeten te kopen, wat we nog moeten regelen enz....

Zo ik pak nog even iets te drinken en dan rijdt ik maar naar oma toe om te poetsen...

Kuss

16. Kylie1986

@CN: is niet stom hoor,...dat heb ik ook :) Ik denk dan: als je echt te vroeg wil komen, wacht dan nog even een paar weekjes..

17. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Dames kan jullie vertellen dat de kans met 23,24 wkn erg nehil is om te overleven zonder complicaties.
    Kan je vertellen dan weken lang hartbewaking, sondevoeding, evt. operaties en alles wat er emotioneel bij komt kijken echt niet goed is.

Hoop dat jullie kindjes echt allemaal na de 37 weken geboren gaan worden.
    Sorry maar dit onderwerp maakt mij een beetje pissig. Een zwangerschap duurt niet voor niks 40 weken, en 37 weken is niet voor niks de thuis beval termijn.
    Voor de 34 weken bevallen brengt echt een hoop dingen met zich mee. Zowel voor de kleine als jezelf.

Sorry zullen de hormonen zijn maar heb tevaak verhalen gelezen en meegemaakt dat het niet goed gaat en heb het zelf 14 dagen mogen meemaken. Dat gun ik echt niemand.

18. Kylie1986

@Boefjesmama: ik begrijp je hoor.. Maar het is echt niet dat ik wil dat de kleine gup vroeg komt..
    Maar het maakt me wel eens bang..Wat áls hij wel eerder komt? Dan is het een geruststelling dat hij dan wel een kans krijgt..
    En ik weet uit eigen ervaring dat het veel compicaties met zich mee brengt, mijn zusjes zijn vroeg geboren en een van hun is autistisch en heeft gedrags en contactproblemen..

19. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ze komen niet voor niks te vroeg vaak hebben ze het dan buiten de baarmoeder beter dan erin.
    Maar vanaf 24 weken daan de artsen pas moeite voor je kleintje doen en dat gaat echt niet vanzelf.

Maar goed ieder hier zijn mening over.

Komt hier trouwens net een lesauto de bocht om gegleden zo bij de buren de heg in. De instructeur kon nog net optijd ingrijpen volgens mij.
    Arme leerling....

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mooie echo roozjuh en fijn dat alles goed was!

Verder over levensvatbaar, snap wel wat er bedoeld wordt. Tuurlijk wil niemand een kindje die te vroeg geboren wordt en zeker niet zo vroeg.
    Maar het is fijner om te weten dat je kindje evt een kans maakt dan dat dat helemaal niet zo zou zijn.

Heb er het weekend nog een indrukwekkende documentaire over zitten kijken: kwetsbaar begin.
    Via Google gewoon te vinden, let wel op als je wilt kijken want in eerste aflevering gaat het niet goed met een kindje.
    Ik heb nu deel 1 en 2 gezien, 3 moet nog.

Gyn raadde me aan te kijken omdat mijn zwangerschap helaas vol zorgen zit en ik nu al aan het vechten ben tegen zwangerschapsvergiftiging. Zo kregen we beetje beeld wat zou kunnen gebeuren als ons kleintje echt te vroeg komt.
    Heb dus wel gekeken maar blijf vertrouwen hebben dat beebje lekker bij me blijft zitten

Deel Deze Pagina