Juni 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempje83, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik stel inderdaad ook voor dat het eerste babytje pas bij min.37 weken geboren word. Want ook al doen ze moeite vanaf 24 weken (en dan nog niet alle ziekenhuizen en in nog niet alle gevallen want alleen 24 weken is niet genoeg) het is pas iets over de helft...

@babykamer, nog steeds niet begonnen dat is nog steeds de kattenkamer haha , ik ga eerst die 4 in alle rust laten verhuizen naar de andere kamer (die nog compleet katproof gemaakt moet worden) en dan pas word die kamer helemaal leeg gehaald, vloer/ondervloer/behang alles eruit. Goed schoonmaken en dan alles nieuw er weer in.
    Dus lekker relaxed, heb voorlopig nog geen kinderkamer nodig..

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    hoi meiden,

wat een weekend zeg! veel gewerkt, een familielid van mn vriend die een pog suicide heeft gedaan.

denk dat t komt door dat ik zwanger ben maar kan dr nu erg slecht tegen. zeker omdat t zo incontrast is met wat dr in mn buik zit. En omdat ze dr kinderen zou laten zitten. Ben dr eigenlijk heel boos van.

Ik heb dr werk gerelateerd normaal best vaak mee te maken.
    dat fam staat ook heel ver van me af hoor. Maar vind t voor mn vriend gewoon heel naar. Dit scheelde ook niks en vertrouw het ook totaal niet. Dat t hierbij blijft. Maar heb dus een verjaardag van za laten zitten omdat ik geen zin had om de andere fam van hun te zien. volgens mij snappen jullie dr niks van maar dat was t zn beetje. Ben erg druk met mezelf en de beeb heb weinig behoefte aan gedoe. Hoe rot en ego t ook klinkt. Normaal ben ik socialer maar heb dat nu even niet...
    (Mn vriend is wel gegaan hoor)
    Even wat leuks vertellen,
    Wat leuk was zondag lag ik in bed, zagen we dat de kleine meid aan t schoppen was en heel mn buik kwam omhoog bij t schoppen echt zo gaaf!

Vandaag even bijkom dag. Beetje huishouden boodschappen, auto afgespoten id wasstraat en de was doen. Net 1,5u geslapen op de bank. Moet nog 1 verdieping stofzuigen en de was dan is t klaar...

Las iets over levensvatbaarheid. Ja denk er nog maar niet teveel over na. Door die placenta en de risico's zit t wel in mn achterhoofd hoor maar hoop (net als jullie) gewoon dat ik een volledig volgroeide beeb in op de wereld kan zetten. Dus kijk vooral uit naar de 30 weken echo met 2 redenen, 1 omdat ik dan de kritiekste fase voorbij ben en dan geen complicaties heb gehad en 2 om hopelijk te horen dat de placenta ok is.

Zag bij roozjuh een hele schattige echo! leuk hoor!!

Donderdag gaan we de auto halen. Wel zin in.

groetjes!

3. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    hey meiden..

hier was ik weer.. ff heel snel.
    dus nog niks bij gelezen! sorry!
    gister en vandaag lekker wezen schaatsen met me zoontje,
    en verder heel rustig aan gedaan, want heb veel last van me onderrug en billen.
    wel krijg ik iedere avond een massage!

oh ja roozjuh, jij had de 20 weken echo toch?? en en???

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

@ te vroeg komen. Ik heb er al over nagedacht van 'wat als het te vroeg is' en toch blijf ik bij dezelfde mening. Ik vind het gewoon een prettig idee dat ik weet dat het dan een kans heeft om te overleven. Ook snap ik wel dat dat dan een erg zware en pittige periode is voor het kleintje en de rest. Maar ik hoop natuurlijk van harte dat ik ons kindje kan voldragen en nog lekker lang kan genieten van de zwangerschap ;) maar ik denk wel over alle mogelijkheden na...

Sorry als dit vijandig klinkt want zo bedoel ik het zeker niet hoor... :D
    En dat is een goede deal zeg, dat we allemaal pas na de 37 weken bevallen !!!!

Kuss

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Roozjuh hele mooie echofoto shop ze zometeen.

CN Ik ben ook voorzichtig hoor ga niet schaatsen en skieen met 18 weken vind ik inderdaad onverantwoord. Voel je dus niet schuldig.

Lin Snap het heel goed dat je alle ellende nu even niet wil horen we zittten nu eenmaal even in een roze/blauwe bubbel, komt wel weer.

Wat leuk dat jullie je meisje zien schoppen hier heeft mijn dochter hem voelen schoppen dat koppie wat ze toen trok is onbeschrijfelijk:D.

Vroegeboorte. Ik ga heel hard duimen dat alle baby's hier na de 37 weken gaan komen en dat niemand nare beslissingen hoeft te nemen.

Leonie ik hoop dat ook jij door mag lopen tot de 37 weken. Is een hele aangrijpende docu, ik heb hem ook gezien.
    Krijg je ook medicijnen om je bloeddruk laag te houden of heeft dat geen zin?

Ik had een druk weekend met veel sleeen en meelopen op het ijs. en een verjaardag. Vind het wel jammer dat ik niet kan schaatsen maar neem het risico ook niet.Vind het ook wel moeilijk om me in te houden met dit weer kwa dochter trekken op de slee word er de dag erna voor gestraft met rug/bekkenpijn.

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @wuppie en CN. ik ga ook echt niet schaatsen al is t wel erg jammer zeg! Het is echt aan het einde vd straat alleen maar ijs en water etc . Maar risico op vallen is t groot.
    Wuppie wat leuk dat je dochter t gevoelt heeft!

7. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

nou dames,
    Ik ga zo alvast koken want moet om 18:30 alweer bij mijn oppaskids zijn ;)

Ow ik ben trouwens erg benieuwd want ik heb via marktplaats een kei mooi schilderij van prinsessen gekocht voor maar €2. Zo mooi hihii en die haalt vriendlief voor me op want dat is maar een paar minuten rijden van zijn werk af. Ik ben erg benieuwd :p

En wat staat er bij jullie op het menu?
    Wij macaroni of spagetti, even kijken wat ik nog heb staan :D
    Smakelijk eten alvast mammie's.

Kuss

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@CN: wij eten ook pasta, aanbieding van de AH (had nog gehakt over van gisteren). Tagiatelle met spinazie-ricotta saus, gehakt en champignons,..heerlijk

9. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier word het broccoli vanavond.
    Vriendlief heeft genoeg junkfood gegeten toen ik weg was haha.

@wuppie, wat leuk dat je dochter het ook voelde!
    Mijn nichtje van 3 ging trouwens nog aan mijn buik luisteren.
    "ik hoor alleen maar wiebel-wiebel" Vond het wel schattig.

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hier zuurkool gegeten op t werk.
    Vanmiddag een grote pan voor morgen gemaakt en nu vast geproeft.
    Vol vit C 
    Zie toevallig net ook m'n buik golven, schattig hè 
    Ja, doe maar na 37 wkn.
    Kamer eerst de zolder af voir n puber, alleen nog stofferen en inrichten en dan.... Babykamer
    Krijg er wel zin in nu maar heb nog ruim de tijd hoop ik.

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hey dames!
    Hier sinds gisteren dat ik de beeb aan de buitenkant kan zien bewegen.
    Nu merk ik duidelijk het verschil tussen de placenta aan de voorkant of aan de achterkant te hebben.
    Ik vind het wel erg speciaal hoor, zo snel al!

12. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hahaha zie nu net mijn nieuwe banner onderschrift... Klopt dus wel. ;)

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zo maar es ff douchen en in bad, ff relaxen. Ben weer heelmaal opgefokt :') daar is ook niet superveel voor nodig maar gggrrrr echt binnen 3 sec. tot megabitch

14. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Lieve Leonie, jullie kleintje blijft zeker nog even bij jou zitten... Ik vind het heel rot dat het nu al zo vol zorgen is allemaal, zeker nu je nog een kindje erbij rond hebt lopen. Ik denk aan jullie, en duim dat het gauw allemaal wat rustiger wordt. Dikke knuffel!!

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hebben jullie al de zwangerschapsstreep?
    Bij onze zoon had ik het al vanaf week 14. Maar nu nog helemaal niets?
    Navel begint al wel iets te ploppen, dat had ik bij hem dan weer niet... :D

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Nope geen zwangerstreep en geen veranderde navel :)

17. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik had met een week of 10 een streep, maar die wordt nu wat vager, en mijn navel staan strak.. Doet zeer af en toe en er zit een gek kuiltje boven :)

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Weet niet of jullie m kunnen zien maar heb zn streep:)
    Foto is van vorige week dus zal morgen even een nieuwe maken:)

groetjes!

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ben ik ook weer eens ;)

Net gegeten (babi pangang) en alles opgeruimd. Wil nog effe de slaapkamer stofzuigen en het bed weer opmaken want dat ligt nu in de vrieskou te luchten :)

Ik vind het ook een heel rustgevend gevoel als ik éénmaal de 24 weken voorbij ben hoor!! Niemand hoopt natuurlijk op een vroeggeboorte maar als het dan toch moet gebeuren dan hoop ik echt dat er nog van alles aan gedaan zal worden!
    Op naar de 37 weken :)

Een zwangerschapsstreep heb ik nog niet.. Navel begint al wel te veranderen..

Ik zou willen dat ik de kleine wat vaker voel!! De laatste twee dagen voel ik bijna niets meer :( Maakt me wel onzeker hoor! Gister nog wel het hartje thuis even beluisterd..

De 13e mag ik naar de vk en ik ga vragen of ze toch even wil kijken met de echo ipv alleen hartje luisteren.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ohja.. ik heb de zwangerschaps doos opgehaald van de prenatal en hij is leuk hoor!!
    Speentje, flesje, spuuglapje, slingers, 12 luiers, potje sudocreme, 2 alcoholvrije rosé biertjes, 2 paar sokjes, strikje voor om bh zodat je weet welke borst voor het laatst gevoed heeft en ik vergeet misschien nog wat...
    Was er erg blij mee!!

Deel Deze Pagina