@Dromen: erg is dat hé. Ik heb hier vannacht ook vreselijk gedroomd, leek wel dagen te duren. Had gedroomd dat mijn kindje overleden was en ze allerlei afwijkingen had (het was ineens toch een meisje) ik heb in mijn droom hele dagen met het lichaampje rondgelopen..Vreselijk.
Hij en hem maakt niet uit toch! Is onzijdig. Wij weten het niet en praten ook steeds over hem. Zo van; "Hij schopt" e.d. Mensen zeggen dan ook steeds; hey je weet het wel, je zegt steeds " Hij". Tja, wat moet ik dan zeggen; "Het"? Dus voor mijn idee verraadt je dan nog niets hoor!
Ik weet het.. het is een heel moeilijke en gemene verslaving. Ik zelf heb ook af en toe zoiets van; hmm lekker een sigaretje. Ik rookte heel af en toe. Maar als ik eraan denk hoeveel moeite het het kleintje kost om het te verwerken, is de zin gelijk wel weg. Ik hoop dat je toch nog gauw de knop kunt opzetten. Alle beetjes helpen. Koppie op!! Zo zie je maar dat wel roken meer stress oplevert dan niet roken in feite...
Ik rookte voor de zwangerschap heel af en toe bedoel ik dan hé.. Toen we eenmaal bezig waren was ik al gestopt. Las het terug en het lijkt net of ik ook af en toe rook. Hihi.
@Danielle: Inderdaad, alle beetjes helpen. Natuurlijk is alles in aanleg nu wel aanwezig, maar het moet nog groeien en rijpen.. En ik ben niet zo'n persoon die zegt dat het stoppen met roken meer stress opleverd dan het roken zelf. Er zijn een aantal mensen in mijn omgeving die het goed praten, dat snap ik niet..
CN: je voet, je man je benen goed laten masseren. Vocht, bloedsomloop, alles even goed los masseren. Kleding: ik had tijdje terug mijn lijstje hier neergezet wat ik heb. Wij zijn namelijk al helemaal compleet met alles. Zal kijken of ik t lijstje voor je kan terug vinden en anders maak ik nieuwe lijst voor de dames die t graag willen weten. Koop altijd minder dan je nodig denkt te hebben. Als de baby er eenmaal is dan is een tripje naar de winkel zo gemaakt als je tekort denk te komen. Daar hebben we onze mannen voor Roken: ben zwaar tegen het roken in zwangerschap. Dat je jezelf zit te vergiftigen moet je natuurlijk zelf weten, maar een baby mag hier niet de dupe van zijn. Ego: nu alle babyspullen hier verstoppen. Mijn pa komt vanmiddag langs om stopcontact te maken. Die heeft t nooit gedaan maar dat was toch in onze opslag hoek maarja daar komt straks de baby te slapen dus hebben we daar wel lamp en stopcontact nodig Dromen: o jeetje. Heb vannacht gedroomd dat mn man toegaf dat ie naar andere vrouwen kijkt en t niet eens voor me probeerde te verbergen. Hij zit in reallife vaak achter pc en daar hebben we regelmatig discussies over. En in mn droom kwam een vriendin langs en toen zette hij opeens snel zn pc uit en kwam naast haar op de bank zitten en ging flirten waar ik bij was. Zijn reden voor flirten was dat ik toch geen interesse had in hem en altijd maar vroeg op bed lig en aangekomen ben. Lol wat een domme droom was dat, sloeg nergens op
Kylie Ik ben gestopt met 12 weken toen we het iedereen hebben verteld. Bij mijn dochter ook. Kreeg ook dat schuld gevoel en voel me ook echt voor schut staan met buik en peuk in me hand. Heb nu ook minder stress want je denkt niet meer de hele tijd oh wat slecht. Minder roken maak je het jezelf eigenlijk alleen maar moeilijk mee. Een vriendin rookt ook door voor de derde keer en zij zegt ook waarom lukt het nou niet dit is toch de kans als het nu niet lukt wanneer dan wel??? Kom op meis stop ermee het is een paar dagen moeilijk maar levert zoveel op. Dromen hoort er echt bij ik had het vooral in het begin hele enge brr. CN loop je nu toevallig op platte schoenen en deed je dit nooit? Het is een pees onder je voet die gevoelig is. Gaat meestal wel over door goede schoenen/goed voetbed. Jaaa wij weten de naam ook . Kleding Hier heb ik ook een paar dingen in 44. Dochter was maar 43.5 cm wel 3200 gram. Ze miste lengte. Ik zou zeker een paar pakjes in enkel 50 halen (hema valt groot). Kijk ook goed naar de modellen sommige zijn heel breed en zitten voor geen meter. Haal vooral niet teveel we gaan ook nog eens de zomer in en alles wat je nu ziet is toch wat dikker, je ziet zomenteen zoveel schattige dingen. (meisjes zomer rompers van de hema zijn echt te leuk om te laten liggen bv) Helma mooi dat alles goed was Leonie beterschap.
hey goedemorgen meiden. was aan het bijlezen, maar zoontje lief is zich er mee aant bemoeien, dus dat gaat nu ff niet werken. hier lekker geslapen,! krijg nu zo de kriebels,.... ohhh maandag eindelijk de 20 weken echo! yes yes....! nagels van me zus zijn gister weer super mooi geworden al zeg ik het zelf hahahhhaha vandaag lekker rustig dagje, niks op de planning, en me huisje is al schoon! nu eerst maar ff aankleden, en dan ff bakkie doen bij me mams. fijne dag allemaal
Oja naam is hier allang bekend bij 15weken al en met 17weken stond ie al vast toen we hoorden dat t een meisje is. Heb al aantal dingen laten maken met haar naam erop, dus die moet ik nu heel goed verstoppen haha
Vandaag even een ziektedagje opgenomen, viel vanacht pas om 4 uur in slaap en om 5 uur ging mn wekker, nou dat trek ik niet dus vandaag ziekgemeld. Morgenavond weer aan de bak. @CN rommelende buik ken ik.. of indd paar dagen niet kunnen of 4x op een dag (of nacht) naar de wc kunnen rennen grr Er was wel kortingmaar alleen op productne emt een rode sticker.. @naam kindje, dat is hier al vanaf 18 weken bekend, dus al gaan alle jongetjes hier zo heten mijnes ook en de tweede en derde naam worden paps'en opa's naam
Wij hebben ook 2 geweldige namen voor een jongen en een meid. Nu maar hopen dat deze niet geboren worden in tussentijd. Er zijn er heel veel zwanger in onze omgeving.
@namen: weten we hier vanaf een week of 13/14,..Inderdaad hopen dat niemand anders de naam ook kiest,..hier ook zwangeren. En van 1 zal ik er niet raar van staan te kijken, haar kinderen hebben een hollandse naam, en dat is die van ons ook en zij verwacht ook een jongen. Ik hoorde 'onze' naam gisteren trouwens in een cabaretshow, blijft grappig
@Kleding, wij hebben alleen nog 1 shirtje speciaal voor de bayb gekocht. Rest moet nog maar ik ga ook nog even kijken welke onzijdige kleertjes ik nog heb van mijn dochtertje. Verder ga ik weinig kopen, vorige keer ook na de bevalling man en familie dingen laten kopen die bij het geslacht passen En dan is het ook meteen in het seizoen. @ Kylie, als je zo bang bent stop er dan mee meis! Misschien kun je hier ook hulp bij krijgen? Ik hoop uiteraard voor je dat jullie 20wekenecho ook helemaal goed is @ Lionne, waarom zou je ks willen hebben? Medische indicatie geeft niet 'automatisch' recht op ks, ik heb ook medische indicatie maar heeft in mijn geval geen invloed op ks wel of niet. @ o ik weet niet meer wie vroeg maar ik heb al bloeddrukverlagers. Die heb ik al overgehouden van mijn vorige zwangerschap. @ Dromen, oh ja word er gek van! Ik droom ook zo levendig! Soms zo lastig om eruit te komen. ehm xx
Oh ja namen, wij weten voor jongen en meisje al naam inclusief doopnamen. Maar die wisten we al voordat ik zwanger was. Toen hadden we het er eigenlijk voor de grap over maar die namen zijn het uiteindelijk wel. Bij ons dochtertje wisten we de naam ook al heel snel.
Hihi ik krijg net de formulieren binnen van mijn werk om zwangerschapsverlof aan te vragen. Eerste datum is 24 april en uiterste datum is 8 mei. Door de ziektewet wordt het de eerste, wel jammer want de laatste is de datum dat mijn man en ik 12 jaar bij elkaar zijn Was ook wel grappig geweest
@namen, Meisjesnaam hadden we al snel, maar nu het een kereltje word is het nog een hele klus nu. We hebben nu wel 2 top namen. Moet nu nog kijken of Vriendlief aan mijn naam went, of ik aan die van hem haha. Wil mijn moeder graag vernoemen, maar dat word nog wat, aangezien we wel een jongensversie van de naam willen. Hier dus er nog lang niet uit. @kleding, pff ik heb nu al zoooo veel gekregen! Ik wil wel zelf een eerste pakje kopen, maar verder heb ik echt niet veel meer nodig voor de eerste weken @roken, hier een gezelligheidroker. feestjes enzo. maar heb gelijk aan de kant gegooit toen ik wist dat ik zwanger ben. @dromen, blijkbaar ga ik nu ook praten tijdens het slapen. Volgens vriend was ik vannacht in paniek omdat de babykamer nog niet af is Wil het graag al af hebben
Denk dat we nu wel uit het wiegje zijn dus die kan ik lekker gaan bestellen. Willen zo'n recht wiegje, eigenlijk klein ledikantje zeg maar. Waarschijnlijk volgende week even bij Ikea kijken voor een stoel en een commode
Ik heb ook een paar zwangeren in de buurt waaronder ook jongetjes maar al kiezen die dezelfde naam het maakt me echt niks uit Ik ga mijn kind geen andere naam geven omdat er toevallig meer kinderen dezelfde naam hebben Als hij straks op schooltje komt zullen daar ook wel kindjes met dezelfde naam zijn... alhoewel tegenwoordig worden er meer andere namen gekozen., De Sevanno's Delano's Cheyenne's etc. Laat iedereen die naam maar kiezen blijf ik nog beetje origineel met mn simpele naam