Ik ben resus negatief En anti stoffen C en W. Heb de vorige keer 2 keer de Resus spuit gehad. Zoontje is positief.
Goed nieuws Cecilia. Deed k net alle lampjes in de kerstboom, doen ze het niet!!!! Balen!!! Kreeg ook net een deel van de uitslag van mn bloedonderzoek doorgemaild van mn VK. Alles goed, maar mijn ijzervoorraad is wat aan de lage kant. Misschien dat k aan de pillen moet, maar eerst moet ze de uitslag krijgen van de HB, die had ze nog niet. En als k 27 weken ben, moet k nog eens Rhesus C laten prikken. Die is nu negatief. Waarom moet dat nog eens geprikt worden? Niet dat k me ongerust maak, ben meer nieusgierig.
Helma: heb ik toevallig gevraagd maandag. Dan gaan ze uit jouw bloed, bloed van de baby halen om te kijken welke factor die heeft. Is die positief dan krijg je in week 30 een spuit tegen de antistoffen. Na de geboorte halen ze nogmaals bloed uit de navelstreng om het extra te controlen en kun je nog een 2e spuit krijgen voor de zekerheid. Omdat deze manier van controleren net nieuw is doen ze het nu nog dubbel. Is je kindje ook negatief dan krijg je die spuit niet maar controleren ze wel het navelstreng bloed voor de zekerheid.
@kylie, ja i know, bij mij was de vroege echo ook om een niet leuke reden, maar ik krijg er dus niet meer extra, terwijl ik wel heel onzeker en bang ben omdat de vorige keer ook mis is gegaan zonder dat we het door hadden en ik dus geopereerd ben omdat de beeb niet meer konden vinden, en geen mega veel bloed had verloren, vndaar dat ik jaloers ben op de extra eco's! @dippertje, hier ook resus negatief, bij me vorige zw wel anti D prikken gehad, nu afwachten op de bloeduitslag!. @boefjesmama, ja klopt met die nieuwe methode, dat had mijn verlos al verteld bij de intake, omdat ze al wist ik ik resus neg ben! mijn zoontje is trouwens ook resus neg, dus ben benieuwd wat deze beeb heeft!
Volgens mij wel volgend jaar gaan ze alleen in week 27 prikken want dan is deze methode goed gekeurd ofzo. Zei de vk.
@helma, ja als je resus neg bent dan prikken ze daar iedere zwangerschap weer op! @echo's fijn ben blij voor jullie!
Echo was super! Kleine was super druk haha. 3,7cm. Foto in mijn fotoalbum (moet je wel vriendjes voor zijn, is prive album)
Bij de eerste zwangerschap niet.. Moet nog afwachten of ik schildklierafweerstoffen heb.. Kan geen kwaad voor de beeb, nu krijgt hij kunstmatig mijn schildkliermedicijnen door de navelstreng, als hij het niet nodig heeft, gaat het gewoon weer terug naar mij. Maar het kan zijn dat na de geboorte de beeb een week kunstmatige schildklierhormonen moet 'nemen'
Net een stroopkoek op en nu alweer aan de chocoletter voordat mijn mannetje hem helemaal alleen opeet. heb echt lekkere trek vandaag. Maar ach dan zijn ze maar op en hebben we geen chocolade meer in huis
@ boekje: ik heb hier van Mark alleen een schriftje vanaf de geboorte, wanneer hij bv kreeg, een schone luier enz (met tijdstippen ) tot ongeveer 4 maand. Daarna alleen dingen opgeschreven in het boekje van het CB maar eigenlijk ook te weinig. Neem er de tijd niet voor...... @ Toerist: mooi dat je het hartje zelf al hebt kunnen horen. ik zal mijn angelsound morgen ff bij mijn vriendin vandaan halen (die moet toch bijna bevallen ) @ zieken: beterschap!! @ Winnie: he bale dat je zo'n pijn hebt.... @ Boefjesmama: het lopen komt wel, Mark heeft hier ook een poos alleen aan de hand en langs spullen gelopen en ineens was het klaar!! Wij willen graag in dit dorp blijven wonen maar dan groter (extra slaapkamer zou handig zijn ) en vrijstaand. We gaan nu kijken of we ons eigen huis kwijt kunnen, want dat wil ik perse eerst en dan gaan we verder met die woning, hij staat toch al heeeeeel lang te koop. @ Dippertje: fijn dat je het hartje weer even hebt kunnen horen, vond dat altijd weer spannend! @ Helma en Les: leuk en gezelli een kerstboom. Voor ons dit jaar geen, dat gaat niet goedkomen met Mark in de buurt @ Kylie: fijn dat de steken weg zijn! Maagzuur kun je altijd wel last van krijgen, aan het eind van de zwangerschap kan het alleen erger zijn. Het kan ook verergeren van bepaald eten (bij mij komkommer, ei, sinasappel(sap) en ander citrusdrinken. Ik heb er altijd last van ook als ik niet zwanger ben omdat mijn maagklep waarschijnlijk niet helemaal goed sluit. Je kunt een rennie nemen of zo'n drankje (Gravison?) maar even rustig zitten of wat vla nemen wil ook nog wel eens helpen. @ Darkempress: ik moet nog een afspraak maken voor de 20 weken echo, doe ik na donderdag (termijnecho!) @ Volle blaas: mijn VK wil ook graag dat ik met een volle blaas kom, maar dit komt deze keer waarschijnlijk ook omdat mijn bm achterover gekanteld ligt. Dan is het allemaal wat beter te zien omdat je blaas je bm omhoog drukt. @ Lionne: leuk een druktemakertje! @ Cecilia: fijn dat het om een oude infectie gaat! @ Angel: super dat de echo goed was! @ hier: doe de 11 weken wave (voor de VK) en de 12 weken wave voor mezelf (denk nog steeds dat ik een week verder ben anders zou ik voor de 3 weken al dit positief getest hebben ) Oeps heel verhaal geworden.... nou ja.... hoop dat ik nu niemand vergeten ben!
@einneh: wat grappig, dat zelfde had ik vroeger, nu nog een beetje. Ik stond als kind altijd uit mijn giechel en had een kriebelhoestje..Kwam door het maagklepje en iets met mijn stembanden..
Dat is zo..denk dat het bij mij inderdaad over is gegaan..misschien dat ik er nu wat sneller last van heb, ach ja..