juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Wat is het rustig hier zeg. Iedereen aan het genieten van de sneeuw?

Eef: wat fijn dat b nu weer wat beter te pas is. Lijkt me wel extra vermoeiend voor je of niet? Je gaat al bijna naar s&j toch? Was een kamerplant niet zo heel groot,maar heb het idee dat zij soms zeurt om het zeuren snap je?

Roozjuh: nee het is geen berg, dat is geelachtig toch? Heb het gisteravond ingesmeerd met olie eins nu wel minder, maar wel vet. Lekker genotennvan je dagje zonder d?

Hier: gister heeft r met zijn oom gesleeed, hij kwam kletsnat thuis maar vond dat niet erg. zou gister eigenlijk naar breda gaan want schoonzusje ging der trouwjurk voor het eerst passen maar de sneeuw bracht roett in t eten helaas.Vaochtend naar stad geweest met mijn vader en zusje. Hij wou een tablet, maar wij zijn er met een thuis gekomen;) verder hier t dorp nog even in geweest. Stond er een vrouw bij de kruidvat bij de speentjes enzo. Vroeg ze welke fles+speen ze moest hebben voor pap, wat ze ging van der eigen borstvoeding pap maken want kindje kwam heel vaak voor borstvoeding. Had ze t over het kindje in de kinderwagen :eek: die was 9/10 maanden vond t een beetje gek maa zou wel aan mij liggen

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef & mamavanr: vrije dag was heerlijk! lekker rustig aan gedaan. Hij zou na t eten weer thuis komen maar toen ging de telefoon 'mama, mag nog 1 slaap opa oma tuis?' zo lief!! ja hoor schat, ga nog maar een nachtje bij opa en oma slapen :) Hebben dus nog een half dagje wat rust in huis haha. begin middag komt ie weer thuis

ego: Morgen kerstboom maar eens neerzetten. Net een nieuwe koelkast besteld en vriezer moet ik even mee wachten want hebben geen centjes meer op de bank:):( baal flink want moeten de vriezer zsm vervangen

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Kun je via mp geen vriezer vinden?

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Of via een tweedehandswinkel als de emmaus?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee we willen wel een nieuwe. hadden al een 2de hands dingetje. heeft t 6jaar gedaan bij ons en heeft zn tijd nu wel gehad :p willen nu t risico niet lopen dat we met een jaar(of 2jaar) weer een nieuwe moeten aanschaffen. idem met wasmachine straks, die stopt er vandaag of morge ook mee :p

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Hmmm balen. Het zijn ook van die dure apparaten :( maar wel noodzakelijk.

7. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi!

Daar ben ik ook weer even! Drukke dagen gehad met weinig tijd en nu sta ik op instorten ;) maar wilde toch nog even buurten.

@Eef: TVOH wie is je favoriet? Ik kijk hier alleen met iets anders erbij. Heb geen geduld om alleen maar op de bank te zitten en TVOH te kijken. Vrijdag ondertussen de kerstboom opgetuigd. Dan is het leuke achtergrond! Vond Marco wel erg overdreven. Krijg last van plaatsvervangende schaamte. Jammer dat Johannes door is...
    Hoe gaat het met je activiteiten zonder tv? Wel herkenbaar hoor! Hier kijkt F altijd tv voor het naar bed gaan. Meestal Sesamstraat op Zappelin 24, dat begint om half 7. Soms ook nog wel eens overdag of in het weekend 's ochtends bij ons in bed. Ze krijgt het trouwens eerder voor elkaar bij manlief dan bij mij :p Kan B ook een beetje zelf spelen of moet je echt overal bij meespelen? Probeer F wat meer zelf te laten doen is ook nog een uitdaging.

@Roozjuh: jij boft maar met die logeeradresjes. Lekker hoor! Balen van je apparaten. Fijn dat je nu wel een koelkast hebt, die is belangrijker dan de vriezer al is die ook heel fijn om te hebben.

@MamavanR: vaag verhaal van die moeder. Sowieso zou ik nooit een wildvreemde in een winkel om advies vragen. Leuk dat R nog even heeft kunnen sleeën. Weet niet hoe het bij jullie is maar hier heeft het de hele dag geregend. Bleh! Is de trouwjurk nu niet gepast of zonder jou?

@hier: leuk weekend gehad. Vrijdagavond mijn huis in kerstsfeer gemaakt. Zo leuk vind ik dat altijd! Wilde het af hebben want gisteravond kwamen 4 vriendinnen kerst fröbelen onder leiding van mijn zusje die bloemiste is. Mooie stukken gemaakt en was weer erg gezellig! Alleen 2 avonden na 12-en op bed daar kan ik niet meer zo goed tegen;)

Trusten!

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Slaap lekker anne.

Manlief heeft avonddienst, dus hij is pas om 23.30 thuis.
    Morgen weer werken.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Voor de mama's met oudere kids:
    Wij zitten met een klein ding, kerst(man). We vertellen onze kids het al oude verhaal van Sinterklaas, pieten, schoen zetten, pakjes avond enz enz. Maar hoe doen jullie dat met kerst? Vertellen jullie over de kerstman zoals je over sinterklaas ook vertelt. Kerstman komt kadotjes brengen en legt ze onder de boom.

Hubby wil de kinderen graag leren dat kerst niet om kado's gaat(geef ik hem 100% gelijk in, liefst doen we niet aan kado's) hij wil dus het simpel houden en ze leren dat je een klein kadotje koopt voor de mensen van wie je houdt(gezin) en pakken dat gezamenlijk uit bij een mooie gezellige kerstboom met hot coco en lekkers.

Nu vind ik t beide opzich wel een idee, maar nu vroeg ik me af hoe jullie dat dus doen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    trots op mn kleine meiske, ze heeft vannacht weer eindelijk lekker doorgeslapen!!

Oja en heb de koelkast en vriezer beide besteld en krijg ze woensdag al binnen woehoeee. eindelijk van dat oude barrel af straks :D

Hoe is t hier? akelig rustig zeg :( hoe was jullie weekend??
    Eef nog 1.5week en tis zover!! spannenddd
    Lionne hoe is het tekenen gegaan? Weet je al wanneer je erin kan?

Sry moet weer ff spammen hoor!:D

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    @roozjuh: wat een knappe meid.
    Koopakte is getekend. Nu de hypotheek nog. En dat is nog een heel gedoe, want veel banken nemen geen aanvraag meer aan voor 1 jan. Moren komt de hypotheekadviseur weer. Ben benieuwd.

@iedereen: joehoe? Waar zijn jullie?

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tis nu echt uitgestorven hier he.... denk als t zo blijft dat ik er ook maar mee kap. zit hier beetje half tegen mezelf en tegen Lionne en Eef te kleppen, verder is er zo goed als niemand meer. jammer want vond t hier altijd wel gezellie, ff je verhaal kwijt, andere verhalen lezen hoe t met jullie is enz enz

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ha meiden, ben niet vaak meer op zp..

Vannacht voelde ik zijn eerste tandje! ;) Leuk hoor ;)

Zwangerschap is helaas niet goed gegaan. Moeten nu weer voor een nieuwe bahandeling. Balen :(

Roosjuh, mooie foto!

Lionne succes met de hypotheek!

14. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi!!!!

Ik ben er ook nog. Ja, ik weet het veel te weinig. Maar ben ook zo druk!

@Roozjuh: wat een big smile! Zat even te kijken wat ze nu precies aanheeft. Alleen een muts? Fijn dat je een nieuwe koelkast en een nieuwe vriezer hebt. Hoe gaat het verder?

@MIL: wat naar! Hoe voel je je nu? Heb je er erg last van gehad? Je klint positief! Knap hoor!

@Lionne: succes met de hypotheek!

@tandje: hier nog geen

@hier: druk met werken. Gisteravond tot 0.15 uur, bleh! Vandaag lekker vrij en veel gedaan. Vanmorgen koffiedate met 4 vriendinnen en kids. Vanmiddag trapkast uitgemest en 3 keukenlades. Geeft altijd weer zo'n voldoening. Kan nu weer lopen in de trapkast ;) Moet nu nog eigenlijk wel een was of 2 opvouwen. Kijken of ik daar nog de moed voor kan verzamelen.

Iemand nog iets leuks?

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama: deed haar romper uit en die bleef beetje hangen op dr hoofd en had ze de grootste lol mee. dus heb er foto van genomen :p zit dus een romper half opgerold op dr hoofd ;)
    *Hier verder alles goed. Op mn rug en bekken na. Vannacht was een hell. heb zitten gillen en janken van de pijn, half uur onder hete douche, pijnstillers als snoepjes gegeten. ben nokkie gegaan onder de douche van de pijn. werd duizelig, licht in mn hoofd, benauwd en kreeg even 2sec een kleine blackout.
    *Koelkast is binnen, vriezer komt pas volgende week. had me vergist in de elverdatum van de vriezer.
    *oee lekker even opruimen. heerlijk altijd dat je erna weer netjes heb en overzicht :p Veel plezier met de koffiedate morgen!!

tandjes: ook nog niks

oja wie zei dat ookalweer over dat t misschien wel een schimmeltje was ipv luieruitslag?? kmoet je gelijk geven ;) het is een combi van beide. gister ff naar cb geweest en moest stoppen met bepanthen omdat het na 2weken nog steeds neit had gewerkt, en moet Daktarin gebruiken. Dus nu met andere bende smeren :p

cijfertjes: 7270gr en 68cm. volgens mij is ze 1 a 1.5cm langer, dat mens kan nooit goed meten vind ik. die meet al voordat C. goed en wel ligt. En zij strekt de benen niet. lijkt wel of ze dat eng vind ofzo

16. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Roozjuh: wat een lachebekje is c zeg. Ow balen dat de vriezer volgende week pas komt, had je de oude al leeg gehaald? Vervelend van de schimmelinfectie, heeft c er last van? Hogelijk is t nu snel over. Ach die stomme CB altijd, gelukkig doen zeer niks mee. Snap wat je bedoelt met rustig, kan overdag alleen meelezen en niet reageren.

Lionne: wat leuk getekend, voorlopig koopcontract of al definitieve? Zou wel lastig zijn om in deze maand nog afspraken te regelen voor hypotheek.

Annemama: altijd leuk een koffiedate. Wat deed je ook al weer voorn werk dat je zolang moest?

Mil: balen zeg dat t mis is gegaan. Hogelijk ben je snel weer zwanger. Veel sterkte met het verwerken.

Hier: druk gehad, gister naar mijn vader geweest die is vanacht naar Amerika gevlogen voor vakantie, met zusje,zus en schoonbroer. A was vanacht elk uur wakker, als je de speen gaf viel ze wel weer meteen in slaap maar ja ik niet helaas;) dus ben best wel gaar. Maarja huishouden gaat door he. Vraagje aan mamas van baby's met speen, a hou der speen niet zelf in, maar ze heeft hem meestal wel nodig om in slaap te vallen. We hebben al de avent, bibi en difrax speen geprobeerd maar maakt niet uit.iemand nog een idee?
    Slaap lekker allemaal

17. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Morgen gaat F ook weer naar het cb. Ben benieuwd of ze gegroeid is.

Misschien morgen inspishoppen :)

18. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Roozjuh: oooo zit dat zo hahaha. Echt een leuke foto. Balen van die schimmel, was trouwens Eef volgens mij met de juiste tip.
    Jij vroeg ook nog iets over kerst. Vind het een mooie gedachte van jullie en goed om mee te geven. Ik ga straks ook niets doen aan kerst in de zin van kerstman enzo. Wij hebben immers de Sint dat vind ik voldoende. Geef ze wel het bijbelverhaal mee, vooral om de symboliek en de gedachten erachter.

Koffiedate: was vanmorgen. Leuk maar altijd er hectisch met 5 vrouwen en 7 kinderen tussen 6 maanden en 4 jaar ;) kippenhok!

@Mama van R: ik ben afdelingshoofd. Kreeg op de dag allerlei spoed dingen tussendoor en moest echt een plan afschrijven. Dus vandaar een latertje. Hier geen ervaring met spenen, gelukkig allebei niet de behoefte. Voor F had ik destijds zo'n knuffel gekregen waar je een speen aan vast kon maken. Beste idee van NL geweest geloof ik. Maar geen idee of het werkt...

Wekker staat om 6.15 uur dus misschien handig als ik ga slapen. Trusten!

19. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    O ja M mag morgen met manlief naar CB zal zsm cijfers posten. Leuk vergelijken. Doeiiiiiiii

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    @speen: f heeft bibispeentjes. Ze spuugt ze ook vaqk weg. Maar gelukkig heeft ze haar duim gevonden. Dus sorry verder geen advies :(

Deel Deze Pagina