juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Maak je geen zorgen. Madam slaapt hier overdag ook weinig. Vandaag toevallig 3uur achter elkaar in bed gslapen. Fles wil ze smorgensd pas om half 10.00. En dan om 13uur naar bed tot 16uur. Dan fles, om 20uur fles en om 23.30 weer. Ongeveer dan. Als ze smiddags wakker is eten we lekker een broodje en fruit.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou hier opeens heel ander schema :) madam gaat samen met haar broer om 13.00 a 13.30 bed in en dan slapen ze heerlijk tot minimaal 16uur en vaak moet ik ze om half 5 wakker maken. Ze heeft vandaag nog maar 2 flessen gehad. vanmorge om 10.30 toen ze wakker werd en nu net om 17.00 na haar dutje. Beide flessen 240cc. slapen gaat super! de nachten slaapt ze eindelijk door en overdag maar 1 slaapje. echt heerlijk!!

Hoe gaat t met iedereen hier? tis toch wel heel erg stil hier zeg jeetje

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Lekker hoor!!

Hier gaat het goed! Vandaag bij cb geweest, J.ens helemaal goedgekeurd. Gewicht maken ze zich geen zorgen over, vandaag 9585gr en 72 cm.ontwikkeling issie ook lekker vlot mee

4. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Mama's! Wat weinig aktie hier. Ja ik ben er ook schuldig aan. Had even andere dingen aan mijn hoofd. Hoop dat met jullie alles goed gaat? Met het risico dat ik tegen mijzelf klets toch maar even een update.

Hier gaat het niet echt lekker. Ik heb zelf een hersenschudding opgelopen (flauwgevallen tijdens een migraine aanval met mij hoofd tegen de muur) en lig dus plat. Heel pijnlijk en vervelend.

Met M gaat het ook niet echt lekker. Sinds half december elke keer ziek: koorts, overgeven en diarree. Heel zielig en inmiddels ook zorgwekkend. Gisteren hebben ze bloed geprikt. Er zitten ontstekingswaarden in maar waar komen ze vandaan. Oor-, keel- en longontsteking zijn uitgesloten. Vanmorgen urine opgevangen om te kijken of het misschien daar vandaan komt. We zijn inmiddels terug naar volledig fles en introduceren weer heel voorzichtig wat peer met water om haar darmen te ontzien.

Ik zag nog vragen over slaapjes en schema. Ze hebben overdag nu echt minder slaap nodig dus maak je daar niet te druk over. Je kan je kindje een schema 'aanleren' door elke dag hetzelfde te doen. Hier is dat (in goede tijden).

7.00-7.30 uur: wakker en aankleden
    7.30-8.00 uur: fles
    9.30-10.00 uur: fruithap en naar bed
    12.00: fles
    13.30-14.00 uur: naar bed
    15.30-16.00 uur: fles
    17.30 uur: avondeten
    18.30-19.00 uur: pyama aan, fles (met RB) en lekker slapen

Hoeveel ze overdag slaap is verschillend. Soms een uur per slaapje soms 2 uur.

Nadeel van zo'n ritme is dat je niet veel tijd hebt om 'iets' te ondernemen. Helemaal niet met een 2 1/2 jarige die ook nog slaapt. Maar dat is een tijdelijk en onze meisjes doen het erg goed op deze RRR.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama jeetje heftig hoor! Hoop dat t snel beter gaat met je. En wat klote van je kleine meid, ze is dus al een hele tijd ziek. Hoop dat ze nu snel erachtrer komen wat er aan de hand is want dit is ook niet te doen zo. Wel mooi slaap en eet ritme.

Hier gaat eigenlijk alles heel goed. De kleine meid kan zitten, stevig, zonder hulp en uit zichzelf. Dat word binnekort de box lager zetten dus. Ook het kruipen begint ze door te krijgen. Ze tijgert al lekker de kamer door. Ritme met slapen en drinken gaat ook goed. Slaapt overdag 2x en krijgt sinds gister om 20.00 de laatste fles met rb en ze heeft hele nacht doorgeslapen. Benieuwd of ze dat vannacht weer doet.

Met mn rug gaat t wat minder. Met die kou was het echt een hell. Zit 24/7 aan pijnstillers en gil t snachts uit van de pijn. Krijg soms een blackout. Mn lichaam doet dat uit zelf bescherming ofzo denk ik als de pijn te heftig word.

Weet niet hoeveel ze weegt trouwens, cb is verhuisd en zit niet meer hier in de buurt. Doordeweeks werkt hubby en met 2kids op de fiets is geen optie. In mei hebben we pas weer afspraak voor prikken en dan heeft hubby vrij genomen. Kan dan pas weer wegen en meten. Wel flink klote want hield t voor grote broer ook altijd goed bij

6. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden!

Leuk dat er toch weer wat is gepost!

Annemama, wat heftig allemaal! Hoe gaat het nu met jou? En wat naar dat M zo aan het kwakkelen is! Zou het ook een allergie kunnen zijn? Bijvoorbeeld coeliaki is moeilijk vast te stellen bij een kleintje. Mocht je nou eens met he handen in het haar zitten en het echt niet weten zou je naar een natuurarts of kinesoloog kunnen gaan. Die heeft toen bij B toen hij baby was achterhaald wat er aan de hand was voordat het ziekenhuis er over uit was. Mijn oom deed het altijd maar die is hlaas zelf momenteel ziek. Die deed het aan de hand van wattenstaafjes en speeksel.
    Ik hoop voor je/jullie dat je er snel achter bent wat het is!
    Moet je nog lang blijven liggen of mag je inmiddels op?

Hier alles zijn gangetje maar pittig. Aan het revalideren. E is net erg ziek geweest met beginnende longontsteking, keelontsteking en oorontsteking (veroorzaakt door het rs virus) maar op hoesten na lijkt ze nu wat beter. B was ook weken niet helemaal lekker maar ik dacht dat hij opknapte, tot vannacht. Toen heeft hij de boel bij elkaar gespuugd en aan de diarree. Helaas ik sinds gisteren met 39,5 graden koorts op bed. Pijn in spieren, huid, longen, extreem hoesten en gewoonweg beroerd. Ik dacht na 2012 aan een stuk door ziek te zijn geweest immuun te zijn voor alles maar dat valt vies tegen.
    Het ergste vind ik dat ik niet naar de revalidatie kan nu. Het is al een redelijk kort traject, maak mij al zorgen of het wel genoeg is voor mij omop te knappen en nu mis ik ook nog eens een dag! Maar goed,,niets aan te doen nu!

Verder doet E het rustig aan. Geen tekenen van kruipen of zitten ;)
    Ze zit nogaan de neocate maar wij proberen wel af en toe koemelk te geven. Ze lijkt daarvan meer te gaan spugen dus voorzichtig aan!

Roozjuh, wat gaat jouw meisje hard met kruipel, zitten etc! En wat een drama is je rug meid! Misschien iets heel raars maar heb je ook wel eens een ander kussen geprobeerd? Ik had even een andere en toen werd het veel erger.

Ik kan nog veel meer kletsen na al die tijd maar voor het geval het een monoloog wordt hou ik hethier even bij :D

Voor jullie beide beterschap!!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zit jou ook niet mee he eef. Hopen dat je dinsdag gewoon weer naar sj kan! ja heb al heel wat kussens geprobeert de afgelope jaren. denk wel 10 verschillende al niet meer. Nu heb ik een hele lage waar echt bijna geen vulling in zit en das voor op mn rug slapen t beste merk ik. als ik op mn zij wil slapen dan is die van hubby t beste maarja, die wilt hij niet kwijt natuurlijk :p

kleine meid gaat idd heel hard. ze zit nu lekker te spelen, ligt zelden nog op dr rug. of ze gaat op handen en voeten staan als een aapje :p ziet er heel grappig uit haha.

Even mn kale meid spammen!

8. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Hallo dames,

eindelijk weer even tijd om te reageren (sorry!)

annemama: hopelijk gaat het met jou weer wat beter, geen bult opgelopen? wat vervelend van M hopelijk komen ze er snel achter wat het is. zelf geen vermoede? eet ze al een ' hele' maaltijd mee?

Roozjuh: jou meisje gaat lekker snel zeg! gaat het de laatste nachten nog goed met de fles om 8uur? wat vervelend van je rug zeg! valt er niks meer aan je rug te doen? hopelijk is t snel zomer voor jou! wat een wijs meisje zeg! a heeft net zoveel haar als c (vrij weinig en licht)

eef80: beterschap! hopelijk is t snel weer over en ben je er dan voorlopig van af! wat vervelend dat je nu niet naar sj kan. heb je wel het idee dat het helpt? heeft je oudste ook koemelk allergie?

hier: laatste weken druk geweest met webshop, zijn eindelijk online maar de meeste zomer collectie's komen deze maand binnen dus word nog druk;)
    vanmiddag had de oudste de hele bank ondergespuugd dus die is ziek( 2weken terug ook al..) kleine meid gaat goed, zit nog wel te hoesten maar lijkt er niet zoveel last van te hebben. en natuurlijk iedereen was ziek geweest, behalve papa en die heeft t nu.. dus papa en r liggen lekker samen sinds 18.30 in bed.
    A kan al zelf zitten, maar valt nog welleens om. en kruipen is ze nu aan t ontdekken dus dat komt eraan.. en nog steeds geen tandje te bekennen.
    zou proberen om weer wat vaker te komen!

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hey, er zijn weer mensen hier :)

Annemama: sterkte met je hersenschudding! Probeer maar goed uit te rusten!

Roozjuh: wat is die C al snel zeg! Wat balen van je rug. Zou het niet helpen als de kids wat vaker opa en oma gaan. Dan kun jij plat.

Eef: beterschap! Ik hoop dat je snel opknapt en naar de s&j kunt.

Mamavanr: wat een stilte dan bij jou als man en kind al op bed liggen. Gaat het goed met je webshop?

Hier met F alles goed. Ze weegt nu net 7 kilo, heeft al twee tanden, wil graag kruipen (lukt nog niet echt) en is nog steeds een lief kind :)
    Manlief is veel aan het klussen in ons nieuwe appartement. Ik ben aan het werk of thuis met F.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Rug tja is weinig aan te doen. Komt door de kou en nu mn ongi erbij dus dan is t helemaal onhandelbaar. Kids gaan om t weekend naar mn pa, of eigenlijk elk weekend om en om. Zondag gaat C naar mn pa. Plat liggen gaat gelukkig wel wanneer t moet maar ben oververmoeid omdat ik snachts bijna niet slaap. Achja ben t gewend al 12jaar, weet wat ik kan verwachten maar leuk is anders.

Kzit op mobiel, heb een andere. Zal morge ff goed reageren!

11. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden

Mamavanr, wat voor een webshop heb je precies? Ben benieuwd!

lionne, hoe gaat het met je verhuizing en nieuwe huis? Schiet het al een beetje op?

annemama, hoop wat van je te horen. Ben benieuwd hoe het met jou en de kleine meid gaat!

Roozjuh, bij mij wordt het ook veel erger als ik ongesteld moet worden. Heb er ook nog niets tegen gevonden wat dan helpt helaas..

E weegt momenteel 7,5 kg, de lengte weet ik niet. Ben al een tijd niet op het cb geweest. Ik zag al wat slaap en eet ritmes voorbij komen.
    hier:
    8.00 uit bed en flesje
    10.00 fruit en daarna gelijk een slaapje van ongeveer 1/2 tot 1 uur
    13.00 boterham met flesje diksap
    14.00 slaapje van ongeveer 1,5 á 2 uur
    17.00 flesje melk en als wij iets eten wat zij mee kan doen een hapje om te proberen
    19.00 slapen
    20.30 al slapende nog een flesje. soms nog even op en dan een nachtslaap.

Ik vind dat ik erg veel mazzel heb met haar slaappatroon! Wat heerlijk is voor iemand die heel slecht tegen slaapgebrek kan :)

Verder is E bijzonder vrolijk, als zij huilt is er ook echt iets aan de hand.
    Een vraagje. Weten jullie wat je kan doen om de weerstand van een baby te verhogen? Bestaat daar iets homeopatisch voor dat jullie weten? Ik ken alleen echinecea (ofzo ;)) maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor baby's.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mamavanR:
    Jouw kleine meid dus ook zo lekker kaal :p Hier is wel veel haar, maar ontzettend kort. gaat dus nog wel een mooie bos worden maar dat is nog een 5jaren plan heb ik t idee :D
    *Wat voor webshop heb je eigenlijk? kheb je er eerder over horen praten maar weet ff niet meer wat t was. Beterschat met je kleine man, griep heerst nogal hoor ik overal. hoop dat wij m keertje overslaan.

Lionne:
    Zag al op zp dat jullie gaan verhuizen (topic over kind op fiets) spannend joh! wanneer gaan jullie over?

eef:
    Heb ook nog niet echt een oplossing wat helpt tijdens ongi. ik neem dan gewoon extra pijnstillers in en dan kom ik de nacht wel redelijk door. Overdag veel last van mn bekken.
    Mooi schema! hier ongeveer t zelfde. Erg fijn die ritme. Nu ligt de kleine meid weer lekker op bed.
    Weerstand? ja ik had wel iets maar weet ff niet waar het voor was, dacht voor betere weerstand. het heet: Orthiflor Start. Probioticum voor moeder en kind.
    Verder weinig te melden, ben wel blij dat er weer wat leven in t topic zit :p en nu volhouden he dames! :D

oja en kom is op met wat leuke foto's van de kleintjes!! Kwil wel eens zien hoe ze er nu allemaal uit zien.

13. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Eef: ook zon fijn ritme. Dat is handig als je thuis zit, hoeven de kids niet zo vroeg op ;) voel je je alweer beter? Geen idee voor weerstand, zijn vast pilletjes zat.

Roozjuh: hoop dat iedereen de griep overslaat, wat een ramp is dat. En jullie hebben al genoeg gehad in december. Vervelend dat cb is verhuist. Is altijd leuk om lengte te vergelijken met de oudste.

Lionne: moet er nog veel gedaan worden? Lekker huisje inrichten. Hopelijk kan je er snel in!

We hebben een webshop in baby/kinderkleding van maat 50 t/m 122. We verkopen merkkleding, fanshop artikelen(eredivisie clubs) en 2e hands merkkleding(lief, mexx enzo) als je website wil weten laat t maar weten pb ik wel, want mag t volgens mij niet neerzetten.
    Vandaag lekker wat wezen drinken met oudbklasgenootjes, was gezellig.
    Sorry voor taalfouten zit op superirritante telefoob van man..

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja ik wil je site wel! :)

15. sepherine

sepherine Niet meer actief

Annemama hoe gaat het nu ?
    Mamavanr leuk een eigen webshop
    Roozjuh heerlijk meisje hebben jullie !!! Zie de fotos op facebook vind ze zooo geweldig
    Eef . Mooi schema !
    Lionne schiet het klussen op ? Wanneervtrekken jullie in ?

Ik ben der ook weeer !!! Sm is 2 maanden op vakantie geweest is nu van woensdag terug , en wij hebben ee nieuw appartement gevonde !!!! Met grote tuin , heeerlijk morgen huurcontract tekenen en begin maart verhuizen
    D is groot , weegt bijna 11 kg en bijna 80cm , gaat veeeel te snel

Liefs xxx

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    We gaan begin maart over. Er wordt nu flink verbouwd.
    We krijgen een nieuwe keuken, badkamer en toilet. Verder schilderen, behangen enzo.

De eerste boterham is een feit! Wat een kliederboel. Maar Fiek vond het geweldig.

17. sepherine

Zo aardig wat werk dan , boterham hier wilt ie niet.
    Wij verhuizen 9 maart !!!

18. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Wat leuk! Gefeliciteerd met de nieuwe woning!

19. sepherine

Dank je wel !!! Jij ook

20. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Sepherine: ook verhuizen, wat leuk zeg. Las al eventjes terug topic, dat jullie zouden horen over appartement. Moeten jullie nog veel doen?

Lionne: nog een maandje wachten. Moet je nog veel nieuwe dingen shoppen? Leuk nieuwe badkamer, keuken. Dat is leuk maar duur shoppen ;)

Schema van a is
    08.00 wakker
    08.30 fles
    10/11 uur fruit
    12.00 tot 14.00 slapen
    14.00n halve boterham, kleine fles
    16.00 tot 16.40 slapen
    17.30 'avondeten' ligt eraan hoeveel ze eet anders nog fles
    19.30 fles 210
    19.45 naar bed

Is gewoon bijna hetzelfde als r destijds had ;)
    Maar ik had een vraag a gaat dan om 12.00 slapen maar als ze in bed ligt word ze naar 15/30 minuten weer wakker. Maar als ik haar in ons bed leg en zelf ook slaap, slaapt ze 2 uur. En op mijn arm slaapt ze ook 2 uur. Iemand tips wat te doen? In der bed is ze dan ook echt klaar wakker, terwijl ze nog moe is.

Deel Deze Pagina