juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

mama-in-love , nogmaals gefeliciteerd !
    roozjuh balen dat de musical tegenviel
    kylie hier begint d juist een mini hanekammetje te krijgen haha ben jaloers op j zen bos haar !!
    eef hier van in begin in ledikant , nooit wieg of wandelwagenbak

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mamainlove: gefeliciteerd!!
    Oh ik wil ook! Sta nog net niet te stampvoeten haha..
    En J.ens z'n haar was echt lang, probeerde hanekam te doen (heeft ie altijd) maar daar kwam zo'n rare slag in (viel om), klein stukkie eraf, gelijk beter.

3. Kylie1986

@Eef: Past ze nog in de wieg en de bak?? J.ens slaapt alweer een hele tijd in het ledikant en omdat ie niet meer in de bak paste hebben we een Quinny zapp xtra gekocht (kan helemaal plat).

4. eef80

eef80 Niet meer actief

leuke foto's mamavanR!! Hier geen telefoon met camera en internet dus dat aakt het lastiger! En voedingskussen durf ik niet.. Ik heb al wel rondgekeken inmiddels en misschien iets aan de muur wat een soort afdakje maakt. Ben er nog niet helemaal uit!

@kylie Hier een buggaboo dus kan ook helemaal plat maar gezien de kou probeer ik het nog lekker te rekken. Maar nog max 1 maand ben ik bang ;) en anders de knieën optrekken :D Moet wel zeggen dat wij een redelijk grote wieg hebben (oude familie wieg)
    weet je al wanneer je de afspraak in het zh hebt?

@zwangere dames, gefeliciteerd!. Het ligt vast aan mijn eigen traject van onophoudelijke drama zwangerschap, drama tijd er na en nog steeds lichamelijk herstellen er van maar ik zou het echt zwaar vinden om nu weer zwanger te zijn. Pfff... Wat een energie hebben jullie!

5. Kylie1986

26 febr heb ik een echo, 1 maart heb ik een fietstest en krijg ik weer zo'n holter, daarvoor moet ik stoppen met medicijnen..gaat zwaar worden, ben echt een oud wieg dan haha

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: ja hebben hele leuke dag gehad samen. even zonder kids, heerlijk! Bos haar? Hier nog steeds een kaal meiske :p Past E nog in de kinderwagenbak joh?! Hier gaat dat echt niet meer. zoiezo omdat ze er zo uit klimt :p maar vond het veel te klein worden voor haar. Wat betreft ledikant, tja wennen ze vanzelf wel aan hoor. Op deze leeftijd zijn ze nog met dingen bezig in hun nabije omgeving. Hier wel een klamboe. Ze trekt er soms aan maar komt omdat er een dom touwtje aan zit aan de binnenkant. die gaan we er dus binnekort maar even afhalen. Verder blijft ze er vanaf. ze doet m alleen wel zelf opzij als ze wakker word. dan kan ze de kamer in kijken :p en anders doet grote broer dat wel ff voor haar haha

mamavanR: leuke fotos! zal ook ff zoeken

Kylie: hopen dat ze je kunnen helpen! Succes met de echo en fietstest. kon je niet wat haar aan C doneren :p schiet hier echt niet op haha

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kleine meid op de fiets. 1e keer was een ramp. wind was zó koud brr. maar gister weer gefietst en ze zat van begin tot eind te gieren van plezier. mensen keken me echt aan toen ik voorbij fietste :D

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en samen op de foto. D is ziek dus die had geen zin om op de foto te gaan.

9. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi!

Ik kom ook weer eens even buurten. Heb alles bijgelezen. Nu eens kijken wat ik onthouden heb...

@Sepherine: gefeliciteerd!! De 3e toch? Hoe voel je je?

@Mama in love: gefeliciteerd!! Een broertje of een zusje, zo leuk! Hoe voel jij je?

@Kylie: heftig hoor! Goed dat er aktie wordt ondernomen. Schattig zo'n hanenkam!

@Roozjuh: jammer van de musical. Maar het was toch nog een leuke avond begrijp ik.

@Mama van R: hier 2 dezelfde geslacht en ook heel verschillende kinderen. Denk dat het ook gewoon karakter is...

@Eef: hier ook al even afscheid genomen van de wieg (met 3 maanden) en de kinderwagenbak. M is lang en het werd echt erg krap. Van een vriendin die een dochter heeft die slecht sliep heb ik ooit gehoord dat je juist zo weinig mogelijk tierelantijnen moet aanbrengen. Geen klamboe geen verkleinende attributen. Dat schijnt kinderen eerder te benauwen dan een 'ruim' bed. M heeft altijd alleen haar knuffeldoekje. Verder niets. Gewoon proberen? Ze slaapt op het KDV vast ook in een bed, of niet?

@snel: jemig wat zijn jullie baby's snel zeg! Zitten, kruipen, staan en eten. Hier allemaal niet. Zitten doet ze met ondersteuningen. Rollen als ze er zin in heeft (haast nooit). Kruipen en staan kan ik mij nog niets bij voorstellen. F rolde met 3 maanden, kroop met 5 maanden en stond met 7 maanden. Dus een enorm verschil tussen beide meisjes.

@hier: nog steeds herstellende van hersenschudding. Gaat nog wel ff duren schijnbaar. Heel erg balen. M is weer ziek geweest en we zijn nu doorverwezen naar een kinderarts om haar goed na te laten kijken. Vooral mbt eten en spugen. Ze eet echt nog lang niet wat ze zou moeten eten. Hoofdzakelijk alleen een klein beetje peer en wat wortel, broccoli of bloemkool. Als we het weer wat opgebouwd hebben dan wordt ze weer ziek en dan moeten we opnieuw beginnen. Ondanks dat ik weet dat je niet kan en moet vergelijken wordt ik toch wel beïnvloed door allerlei verhalen over kinderen die hele maaltijden en boterhammen eten...

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Toch? Sorry!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama: komt vanzelf met de tijd dat eten. elk kind heeft zn eigen tempo. de ene wilt binnen 10maanden rennen en springen, de ander doet dat lekker op zn gemak. geniet van het babytje, hier is dat ver te zoeken en vind dat erg jammer. het gaat zo verschrikkelijk snel en dat bevalt me niet altijd. elk voordeel heeft zn nadeel. balen van je hersenschudding, dat je daar nog steeds last van heb bah. ja kan heel lang duren. Hopen dat t snel over is.

11. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Je hebt helemaal gelijk hoor Roozjuh. Maar als ik dan weer een FB post zie met titel: makkelijke eters creëer je zelf waarbij een baby jonger als M dus wortel, aardappel, tartaar eet en een boterham dan doet dat toch wat met mij. Stom hè! Normaal ben ik helemaal niet zo onzeker :D

En dat is weer de andere kant. Super leuk al die ontwikkelingen te zien maar het is wel definitief einde tijdperk voor jou. Ik geniet ook een beetje voor jou van mijn baby baby ;)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja idd, het hele baby tijdperk is voorgoed voorbij. zal het ook nooit meer meemaken. en ja elke leeftijd heeft iets leuks, maar als er nieuw tijdperk komt, sluit een ander tijdperk weer en dat is soms wel even kiezen op elkaar. Lief dat je voor mij ook even geniet ;) heb hier nu madam aan mn been trekken die wil zien wat ik aant doen ben *zucht* Dus ben er weer vandoor *mist het hopeloze gevalletje dat nog rustig in de box kon liggen...*

13. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden!

kylie, succes de 26e. Spannend! Hoop dat het allemaal mee valt!

Roozjuh, is d inmiddels al iets opgeknapt? En c al op de fiets!! Ze is echt snel! Wij oefen nog op zitten :D Vond ze zeker geweldig?! Leuke foto ook.

Annemama, nog steeds zo'n last dus,,,balen zeg! Er is ook niets wat je kan oen daar tegen hè? Weet je zeker dat het alleen een hersenschudding is/was of ook een wiplash? Daar houd je ook heel lang last van namelijk.
    En hier ook een meid zonder haast. Zitten met lichte ondersteuning, rollen steeds meer, kruipen nog niet. Misschien gaat bij jou de zelfde vlieger op als bij ons. E heeft het door ziekenhuis bezoeken en steeds ziek zijn erg druk gehad met andere dingen en daarom waarschijnlijk iets langzamer. B zat bij mij al met deze leeftijd en kroop.
    Fijn dat je doorgestuurd bent naar de kinderarts. Hoop dat ze daar snel wat voor jullie kunnen doen!

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: ja iets opgeknapt gelukkig. hij at weer eindelijk iets sinds 2dagen. hopen dat t morge over is. scheelt dat er vakantie is, mist ie ook geen school

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Sneu als ze zo ziek zijn roozjuh! Gelukkig eet hij weer iets! Wat heerst het he? Hopelijk knapt hij snel verder op! Kan hij wel lekkere dingetjes eten? B kon niet eten maar toetjes en chocolade ging wel, hihi!

Vandaag naar s&j geweest. De een na laatste dag. Vrijdag de laatste.. Daarna weer proberen op te bouwen met werken. Aan de ene kant eng omdst ik niet wil overbelasten en aan de nadere kant echt super veel zin in omdat ik dan eindelijk mijn echte leven weerga oppakken. Voor jullie waarschijnlijk slecht voor te stellen omdat het echte leven voor jullie lang terug al is begonnen maar ik ben in een jaar niet meer op mijn werk geweest :$ en het gekke is dat het heel lang terug voelt maar ook alsof ik gisteren er nog was. Mijn leven heeft een holletje genomen met veel heftige dingen in die tijd en aan de andere kant heeft mijn leven voor mijn gevoel stil gestaan.
    Op naar het echte leven! ;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja lekkere dingen wil hij wel. gister een snoepje omdat ie goed had geslapen. ik zei 'nee eerst brood' die kop van hem haha 'nee mama, ik goed slaap, dan snoepje. brood is bah want ben ziek' :p

Als t goed is gaan ze vrijdag nog keertje opnemen of niet? Hadden ze dat ook bij t begin gedaan? Weet niet of ze dat veranderd hebben dat ze t niet meer doen.
    Succes op je laatste dag!

17. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hier een zielig hoopje baby. Ze heeft doorkomende tandjes en is verkouden en wat verhoging.
    Ze wil dus alleen slapen of bij mama hangen.

18. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Ben er ook weer even snel. Lig in bed maar kan niet slapen! Ff kijken wat ik onthouden heb.

@mamainlove gefeliciteerd !! Ook weer zwanger, superleuk!
    @kylie: succes de 26ste (toch?)
    @eef: jee wat lijkt me dat zwaar zeg, kan me niet voorstellen hoe dut voor jou allemaal moet zijn als je zo lang zo beperkt bent zeg maar. Doe t je niet na!

oh oeps nu al de namen die matchen bij de onderwerpen vergeten! Haha

Haar: leuk lang haar en hanekam! Hier ook nog niet geknipt maar ze begint wel steeds langer haar te krijgen, bij jullie baby's ook nog steeds een kale plek achterop?

Ledikantje/kinderwagen: Iza ligt ook al sinds dat ze 3 maanden is in haar ledikantje, ging gelijk goed. Ze groeide snel uit de wieg. Ik heb haar overdag laten wennen in haar ledikant en s avonds liet ik haar slapen naast me in de wieg, tot ze echt er niet meer in paste. Met gemak ging ze over in haar eigen bedje, hoewel ik wel ff moest slikken toen.. Net zoals t " afscheid" van de bak. Heb gelukkig nu kinderwagen die ook helemaal plat kan waar ze lekker warm in kan liggen slapen.

Klamboe: hier ook een klamboe, heb m vastgeknoopt aan de ledikant (zitten touwtjes aan daarvoor) en dat gaat prima. Zo kan ze m niet naar binnen trekken.

Snelle baby's: wow! Kruipen, staan, al op de fiets... Gelukkig doet Iza t nog rustig aan;) ze kruipt(schuift) sinds kort achteruit!:)

Foto's: kei lief :)

@ hier: wc en badkamer zijn erg mooi geworden!! Vrijdag komt de Styllist want we gaan ons huis te koop zetten.
    Vandaag gezwommen met Iza! Was erg leuk, Iza lachte alleen maar en had dolle pret! Ze moest alleen huilen van de badmeester, die vond ze eng haha.. Bij jullie al sporen van eenkennigheid? Hier wel iig!
    Nou welterusten!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Anne: leuk zwemmen! Wij moeten ook weer is gaan, vant weekend misschien maar doen. Eenkennig nee hier niet. Was gister bij de visboer en die zaten tegen haar te praten en vond ze prima. Wel kijkt ze mij altijd eerst aan zovan 'ja? Is dit goed volk of moet ik t op een krijzen zetten?' :D Succes met huis verkopen! Hopen dat dat snel verkocht is.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lionne betetschap!! Ook hier een hoopje van niks(grote broer) en madam is verkouden maar die staat hele dag tegen de bank aan waar haar broer zielig ligt te zieken. Lijkt wel of ze m wil troosten ofzo, zo lief

Deel Deze Pagina