juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik voel me weer een goeie burger! Los lopende hond op het uitlaat veld, liep vrolijk mee naar huis. uur lang naar baasje gezocht, buuf heeft dierenambulance gebelt en ja hoor, hij was als vermist opgegeven, 1 straat verderop. Was al 4uur vermist. Eind goed al goed. Lekkere doos Merci gehad voor het terug brengen van de hond. Slaap vanavond iig met een gerust hart :D

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Roozjuh de ereburger!! Goede daad verricht!

Anne, wat jammer dat je je zo druk maakt want het moet ook leuk zijn voor jullie om weg te gaan.. Ik hoop dat het de komende dagen een beetje weg is het gevoel ennneee ja,, wel herkenbaar van het gevoel. Met name bij de eerste gehad. Toch bang en angstig om een ander of jezelf iets te overkomen. Laat los en probeer lekker te genieten!

Annemama, wat vervelend dat het zo loopt bij jou. En ik ken de zorgen zo! E is makkelijker dan B en met B heb ik ook met voeding lopen tobben tot hij een maand of 10 was. Het echte omslag punt kwam met 12 maanden. Kan ze niet tegen andere soorten fruit? En een beetje rijstmeel bijvoorbeeld? En als ze tegen rijstmeel zou kunnen kan je op een gegeven moment ook met wat rijst kunnen proberen. En dan bijvoorbeeld rijst met mango. Hebben ze in het zh ook gekeken naar de aansluiting van de slokdarm op de maagaansluiting en de maagaansluiting op de darmen? Soms komt daar een verdikking voor die het eten moeilijk maakt en dan heeft het weinig te maken met het eten zelf. Hopelijk snel antwoord!

Hier was E wéér ziek,,,pffff. 39,5 graden koorts. Krijg je toch ook de rambam van?! Zielig natuurlijk maar ik heb er ook wel eens genoeg van. Weeeeer het KDV aan de telefoon of ik ze opkon halen. Om de twee weken gaat ze een week niet en B ook regelmatig. Ziek, zwak, misselijk of onder weg... Bah! Zomer!!!! Waar blijft de zomerrr???

3. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Heej, milou.hier is ook.maar een klein licht ding haha ze weegt nu pas 7100 ongeveer terwijl ze de 16de al 9 maanden oud is haha naar mijn vriend en ik zijn allebei klein en smal dus ja....

Eten, ze lust echt alles ! Ik geef haar zelfs ananas, witlof, spruiten, vis, noem maar op.en ze lust het. Is wel heel veel werk om te koken. 1x in de 2 weken ongeveer maak ik een voorraad van een paar weken.

Zwanger, zijn er alweer juni mama's zwanger hier? Ik ben benieuwd haha.

Gewicht, vallen jullie ook nog af? Ik blijf afvallen. toen ik zwanger wilde worden woog ik 57 en nu weeg ik nog 53.5 ik eet verder gewoon goed enzo.

Slaap.lekker !
    Kuss

4. sepherine

sepherine Niet meer actief

Cn ja ik ! Kijk onderschrift

5. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    @gewicht: ik weeg ook minder dan voordat ik zwanger was! Weeg nu 63 kg en toen ik zwanger werd woog ik 68 en op t einde van m'n zwangerschap woog ik 20 kilo zwaarder en had ik een buikomtrek van 116 cm!!! Maar nu dus weer helemaal in vorm en niks voor gedaan eigenlijk. Iza weegt 10 kilo en is altijd wel zwaar geweest dus de hele tijd met haar sjouwen zal wel meehelpen!

6. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Eef: chips! Frustrerend is dat elke keer ziek! Helaas been there done that. Ze worden op het KDV slapend rijk ;) Voordeel dat ik heb is dat F echt in 21/2 jaar maar één keer thuis is gebleven. En ook nu M om de week ziek is zij daar niets van oppikt. Ik ben er dus van overtuigd dat het 'algemene gestel' een grote invloed heeft.
    Wat jij aangeeft over de overgang daar heb ik ook al gedacht. Het feit dat ze het niet verdraagt heeft volgens mij inderdaad niet zoveel met allergieën te maken. Door het toevoegen van fijne granen worden maag en darmen extra gestimuleerd en hopen we op verbetering. Zo niet dan weer verder kijken. Respect hoor dat jij dit met 2 hebt doorgemaakt. Vind het echt dodelijk vermoeiend zowel fysiek als geestelijk.

@Anne: hè meis wat vervelend dat je er zo tegenop ziet. De enige tip die ik je kan geven is probeer het los te laten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik herken het wel hoor. Wij zijn vorige week voor het eerst een weekend weg geweest. Meisjes waren op het KDV en toen we weg gingen zijn we expres daar nog even langsgereden. Zag F buiten spelen en hield het niet droog. Voel mij dan echt een enorme domme muts maar ach dat kan ik hier wel zeggen ;) Uiteindelijk heb ik het losgelaten en heb een leuk weekend gehad. Wat hielp is dat ik ook wist dat mijn ouders er enorm van genoten, een heel weekend met hun kleindochters. En lang leve what's app. Mijn moeder heeft sinds een paar weken een iPhone en appte mij aan het eind van de dag een fotoverslag en dan kon ik er weer even tegen ;) Ik hoop voor jou ook echt: heel veel plezier!

@gewicht: één woord: JALOERS!!!!

@Roozjuh: lekker geslapen na je goede daad?

@CN: wat een schatje! Licht gewicht hoeft inderdaad niet erg te zijn. Je moet het natuurlijk ook in verhouding zien tot lengte en bouw. Fijn dat ze zo goed eet.

@wakker: hier was er al één om half 6 wakker. Noem mij maar een beul maar dat vind ik dus echt te vroeg. Heb er dus even laten huilen en nu slaapt ze weer. Alleen mama niet :-S Oudste zus ligt lekker te spelen in bed. Hoor vaak trouwens dat mama's moeite hebben met hun baby laten huilen. Zijn er meer mama's die zo hardvochtig zijn als ik ;)

Ga zo maar eens douchen en aankleden, Straks met mijn zwangere schoonzusje naar Prenatal Hearts. Blijft leuk!

7. eef80

eef80 Niet meer actief

@annamama,,,ja, hier ook een mama die ze regelmatig even laat brullen. Wij zijn er na een maand of 3 eigenlijk nog maar 2 of 3 keer uit geweest in de nacht voor e. Dit omdat wij haar in de nacht gewoon even laten huilen en dan valt ze weer in slaap. Pas als ze aanhoudt gaan we kijken.. De een zal het verschrikkelijk vinden maar wij hebben zo wel heel makkelijke kindjes gekregen en daardoor een goede nachtrust ;)
    Bovendien zijn de ochtenden dat ik werk ook zo. Ik ga extra vroeg er uit om te douchen en vaak worden ze dan ook wakker en gaan huilen. Dan moeten ze even wachten tot het hun tijd is want ik heb die tijd even nodig. Soms kan dat ook een half uur zijn waarin ik even een speentje geef (en als dat niet helpt is het even pech) en tegen B zeg ik dat hij stil moet gaan spelen en datik hem nog even niet wil horen.
    Ik hoop dat je goede resultaten hebt met de vezels. Wie weet? Extra stimulans voor de darmen zou veel kunnen doen. Hoop het voor jullie!

@gewicht en buikomtrek... ligt gevoelig hier!!
    Anne,, mijn buikomtrek is vorige week gemeten met een totaal van 115 cm,,,niet zwanger,,, ;):p;)
    Enne, nee, helaas geen last van dat het gewicht zomaar verdwijnt. Het was juist andersom. Het kwam er zo maar aan.. Serieus niet veel of slecht gegeten maar aanleg in combinatie met 8 maanden stil zitten en niet kunnen lopen is echt om van te janken! Dus jaloezie naar jullie ervaringen!

@kleine, slanke baby's,,, nee, hier niet :D. Mijn genen denk ik :D Ze is zeker niet dik maar heeft een heerlijk bolle snuit met grote rode wangen en van die handjes met putjes, plooien aan de benen, ben er dol op!

@hier, gisteren heel pittige dag geweest. Eerst uren gewerkt voor het eerst weer en daarna groot gesteggel over een erfenis met familie.. Mijn hemel... Nooit geweten dat ik hier nog eens in verzeild zou raken. Mijn oma (een zeer scherpe vrouw) is overleden en wij (mijn zus en ik) hebben recht op mijn vaders erfdeel (mijn vader is overleden). Juridisch gezien 1/3 voor ons. Nu is de hele rekening leeg getrokken en alles van waarde ongeveer verdwenen. Ga maar bewijzen wat officieel jouw deel was.

Goed,,,,vandaag even niets.. Het regent hier ook pijpenstelen dus dat word binnen maar iets doen :p

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik had nog nooit gehoord van prenatal hearts. Ik heb even gezocht. Wat leuk zeg! Veel plezier!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: hè bah weer ziek. Betaal je je scheel aan kdv en dan zit ze om de week thuis.

CN: afvallen? wat is dat? :p nee was dat maar zo! mogen hier aardig wat kilotjes af

Eten: ja hier eet madam ook alles. Ik maak elke keer wat extra gekookte aardappels in ander pannetje als ik voor ons zelf aant koken ben. zonder zout en daar eet ze 2 dagen van. met wat groente erdoor, soms wat kip enzo.

annemama: heerlijk geslapen :p Veel plezier bij prenatal!

eef: Werken weer! spannend, hoe ging t? jeetje wat een gezeur met erfenis zeg.. Zit altijd wel een rotte appel tussen die het moet verpesten voor iedereen. Mijn oma ligt hier redelijk op sterven, wacht letterlijk naast de telefoon tot ik het slechte nieuws krijg. maar haar zoon(mijn oom, de geldwolf) die heeft de rekening al flink leeg getrokken en alles verkocht wat ze had en geld zelf gehouden. Ze had nog een grote verzameling aan stenen, niet zomaar kiezelsteentjes maar deze waren honderden, zo niet duizenden euro's waard. en dat heeft haar beste vriendin meegenomen en hebben we nooit meer wat van gezien. Mijn oma weet van niks, die is dement maar als ze door zou hebben dat die stenen verdwenen zijn en zo met haar eigendommen is omgegaan zou ze een hartaanval krijgen. Die stenen waren alles voor haar(waren van mijn opa die '95 is overleden aan kanker)

regen regen en nog eens regen bah! kmoet boodschappen doen maar met 2 kids door de regen is niet te doen. paraplu ligt in de auto en die heeft hubby mee naar zn werk... Ik wil de zomer!!!!

menu van vanavond, lekker pittige bami! en jullie?

10. eef80

eef80 Niet meer actief

Bij jou in de fam dus ook gedoe met een erfenis roozjuh,, Naar he?
    Ik zou in staat zijn ze te zeggen dat ze het allemaal maar moeten houden om maar geen onderdeel van het gedoe te zijn als ik niet vond dat dat echt onrecht zijn zijn naar mijn vader.
    Wist je dat je recht hebt als erfgenaam om de rekeningen in te kijken? Misschien kan je daar nog wat mee tegen die tijd.
    Werken ging wel aardig al heb ik vandaag veel pijn. Misschien even wennen?

Het regent hier nog steeds pijpenstelen maar toen ik de zin kreeg om daar over te gaan klagen hoorde ik dat het in het noorden aan het sneeuwen is :D. Daar ben ik helemaal klaar mee dus ik klaag niet. Straks maar even een vuilniszak knippen zodat B hem aan kan en even een boodschapje gaan doen. Moet toch echt eten van het wknd!

Vanavond: Heerlijk makkelijk een pizza uit de oven
    Morgen: sla met gegrilde kip en champignons,paprika, ui. lekker! (zei de bijna vegetarier :))

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha dacht idd dat je vega was joh! maar klinkt lekker!
    Vuilniszak knippen? hebbie geen regenjas/cape of kinderparaplu? D zag vorig jaar paraplu hangen en wilde m hebben, blij dat ik dat heb gedaan :p net door de regen naar de winkel. hoorde een buuf al zeggen: "kijk, dat is nou echte moeder liefde, je kinderen droog in de wagen en onder de plu, en zelf nat regenen" :D

12. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb een dun zomer regenjasje voor B of een gewone winterjas die behoorlijk waterdicht is. Het enige is dat als zijn broek echt nat wordt (op zijn bovenbenen waar hij het voelt) dat hij gaat gillen en geen stap verder meer zet ;) Een plu helpt dus ook weinig naast de coordinatie die hij daar voor nog net even mist en ieder prikt met dat ding :D

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Lichte baby's: Geen last van, zie onderschrift.
    @Roozjuh: goed zo! Goede karma is coming your way!
    @Zieke kindjes: sterkte!

Hier: Gisteren urine weggebracht naar de huisarts, omdat ik eigenlijk een week of 2 last heb. Eerst dacht dat ik misschien zwanger was, vanwege die 1-daagje menstruatie.
    Maar er kwam gewoon niets uit, snapte er niets van.
    Ondertussen sinds gisterenavond de buik en rugpijn stukken erger geworden, nu helemaal, krijg ook wat verhoging.
    Van m'n werk wat dipsticks gehaald en nou en of dat er iets van een ontsteking heb. Dus vanmorgen om 9.30 doorgebeld naar de HAP, en wacht nu nog op telefoon :(

14. Kylie1986

Roozjuh heeft weer een goede daad gedaan, haha.
    Kwam d'r tegen in de AH, stond ik later bij de kassa, trekt ze zo een grote sticker met tig keer de maat van m'n broek, hihi! Roozjuh saves the day!

Hier van de week een leuk zomerjasje bij de Hema gekocht, en had nog een wat dikkere.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahaha, ik ben in een reddende bui :p:D D vind je trouwens helemaal geweldig, hij blijft t maar hebben over die 'lieve mama van jens' die mini's gaf :p

16. Kylie1986

Ah wat lief!

Uiteindelijk HAP maar weer gebeld om 16uur, duurde zo lang. Wat bleek? Had die huisarts allang een kuur voorgeschreven! Prutsers

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wat een losers zeg. Zit je dan te wachten

Jullie nog plannen voor andere helft van t weekend?
    Hier niks. Bedenken wat ik voor mn verjaardag wil, uitslapen hoop ik en gek worden van mn oudste. Die zit in de 'tisdat?' fase....

18. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Plannen voor morgen? Werken!

Over twee weken gaan we eindelijk verhuizen!

19. Kylie1986

Geen plannen voor morgen

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lionne, al klaar met inpakken?

Wij hebben besloten om ook te gaan verhuizen mits er een goed huis hier in de buurt is, aangezien de kids hier om de hoek naar school gaan straks

Deel Deze Pagina