juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    anne leuk!! ik wilde ook naar huisjes kijken vandaag, maar hubby is er niet bij dus vond t niet bepaald nuttig om er alleen heen te gaan. je koopt tenslotte samen dus moeje ook samen kijken vind ik. achja, maken we wel keer een afspraak ergens als we maandag horen dat we tóch kunnen kopen :D

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    had vandaag niks in de planning maar heb toch mn dag kunnen vullen. net gehakt hapjes gemaakt, krijg ik whatsappje van hubby dat hij over uurtje klaar is met werken, WHAAAT tis dus al 16u :p fles maken voor madam en weer terug de keuken in. mn kippies moeten nog dik een uur op t vuur :D

3. eef80

eef80 Niet meer actief

Klinkt lekker roozjuh! Ik had hier een gebakken ei op brood ;)

oe... ik ga met je mee hopen anne!

4. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Roozjuh: toch niet uit eten? Die hapjes klinken goeeeeeeed!

@Anne: oei spannend!

@Eef: foei Eef, nog steeds een fles ;) F heeft 2 weken voor haar eerste verjaardag haar laatste fles (melk) gedronken. Ik heb ze opgeruimd en that was it. Vrees dat ik met M nog wel wat langer aan het flessen ben. Kan mij niet voorstellen dat M over 1 1/2 maand 3 boterhammen, tussendoortjes en met de pot mee eet laat staan melk drinkt uit een (tuit)beker. Thx voor de tips over de aardappels. Staat inderdaad op het lijstje. We zijn nu bezig met banaan door de peer en dat gaat ook goed. Volgende stap is een nieuwe groente introduceren (wortel of doperwten) en dan aardappel toevoegen. Sap is een tussendoortje dat we nu proberen om haar ook eens wat extra's te kunnen geven maar die tuitbeker vind ze maar een raar ding. Toch een fles?:(
    Schattig trouwens dat vriendinnetje van B. Te lief!!!!!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier eet madam heel goed mee met de pot. ze eet álles. vind niks vies en wil ook alles hebben. soms tot irritatie aan toe. ze stalkt haar broer ook net zo lang tot ze krijgt wat hij heeft :p

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hoi meiden,

Sorry schaam schaam :):)
    Te lang niks geschreven, wel gelezen..

Leuk om al die verschillen bij de kindjes te lezen! Zo zie je maar, het zijn allemaal individuen die hun eigen ding doen op hun eigen tempo en manier :D

Hier gaat alles goed!
    Jaymee gaat lekker. Hij kruipt nu een week of 4-5, en ook kan hij sinds een week of 4 staan :D Zo lief om te zien. Sinds van de week probeerd hij ook stapjes te zetten, tussen onze handen in lukt dat al een beetje..
    Wel is hij hypermobiel en dat voornamelijk in zijn enkels. Hij zet hierbij zijn voeten ook extreem naar binnen toe.. Gelukkig kan hij dit wel corrigeren, dus met goede oefeningen heeft hij er straks totaal geen last van (nu ook niet hoor, alleen staat hij soms op zijn eigen voeten) Wel moet hij nu al schoentjes aan met een stevige hiel, zodat hij dus zijn voeten al "gedwongen" goed zet. Maar jeetje, maat 17-18 in 1e loopschoentjes is gewoon bijna niet te vinden.. Uitiendelijk wel geslaagd bij een outlet Leemans. Wel zijn het saaie donker blauwe hoge schoenen, maar ach liever dit dan dat hij van die krommen voeten houdt.
    Verder is het een schatje, slaapt meestal nog veel! (minimaal 2x2 uur) en is onwijs ondernemend en een waaghalsje..
    Eten gaat ook goed, alleen wil hij geen flesvoeding meer bij zijn boterham. Iom de CB mochten we een klein btje gewone melk geven, en daar geniet hij van! Daarom rkrijgt hij nog wel een kleine avondfles, zodat hij wel "voldoende"flesvoeding binnen krijgt.
    Hij lust verder alles, en hij eet ook best veel vind ik zelf, maar hij heeft het blijkbaar nodig want qua groei boog zijn gewicht af naar beneden.

Djayson gaat lekker. Hij heeft op school wel erg veel moeite met stil zitten, maar hij vind het super leuk! Half april hebben we 10 minuten gesprek.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o en heb net kado voor C gekocht :D helemaal happy!

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Leuk dat je weer komt kletsen nanni!
    En fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik kocht b zijn eerste loopschoentje bij ziggy in rotterdam. Daar hadden ze toen veel keuze. Misschien kan je daar nog kijken. B had ook een erg klein voetje, bijna niets te vinden in die maat! Maat 18 geloof ik.

roozjuh, wat heb je gekocht? En waren de hapjes lekker?

annemama, al voor haar eerste verjaardag van de fles af joh?! Dat is snel! Dat zie ik hier met E nog niet gebeuren hoor! Die hangt echt aan haar flesje ( en speen overigens ook) ben benieuwd hoe dat gaat lopen! Ik heb een HEKEL aan 3 jarige met speen,,, Dat vind ik zo verschrikkelijk! (hihihi, zei degene met 'fles schandaal' :p) Heb je een tuitbeker met zachte tuit? Die harde wil E nog niet maar de zachte gaat best goed. Wat een gedoe met M en hapjes hè? Ik hoop zo voor je dat dat snel beter gaat! Ik voelde mij toen continu een sherlock holmes/arts/uitvinder. Overal de etiketten lezen, op ontdekkingsreis, en oplettend voor reactie. Daar word je heeeeel moe van! B ging na precies 1 jaar beter reageren op voeding dus fingers crossed!
    En zijn vriendinnetje,,, ja echt schattig hè?

Het gaat hier welliswaar niet snel maar ik ben 6 kg kwijt (sinds januari :)) en ik pas weer een oude spijkerbroek! Hoera! Ik kan niet zitten maar dat is een detail.. :p
    Ik ben wéér met het dieet begonnen. Pfff,, poging 587. Maar daar ga ik weer! Ik haak steeds af als ik veel pijn heb, heeel moe ben of als ik het te druk heb dus ik probeer dit keer meer oplettend te zijn op die situaties.
    Vandaag B ophalen bij mijn zus, hij was uit logeren. Was wel even lekker rustig!
    Fijne dag!

9. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Thanks allemaal voor de reacties over de ontwikkeling. Ik maak me geen zorgen meer:)

Eef fijn joh dat je 6 kg kwijt bent! En altijd leuk als je oude broek weer past. Kan me voorstellen dat t lastig is kilo's kwijt te raken als je lichaam eigenlijk nog niet echt vooruit kan en je zoveel pijn hebt. Hopelijk lukt t deze keer wel met t afvallen. Vind t wel goed van je dat je allemaal leuke nieuwe kleren hebt gekocht. Je moet je nu ook gewoon lekker voelen en vaak gaat t afvallen dan ook beter(eigen ervaring).

@ nanni: welkom terug:)!

@fles/speen: ik geef Iza nog wel de fles en alleen in bed krijgt ze de speen. Die gooien we samen met haar knuffeltje altijd in haar bedje als ze klaar is met slapen. Erg schattig! Sinds deze week kan Iza zelf uit de tuitbeker drinken (met zacht mondstuk). En ook uit een beker kan ze goed drinken.

@cadeau Iza: ik vind die boerderij erg leuk, maar m'n vriend niet zo. We kopen sowieso een buggy voor haar verjaardag. Ga nu maar eens een afspraak maken met vriendlief wanneer we t allemaal gaan kopen.

@uitnodiging verjaardag Iza: hoe ver van tevoren zou ik mensen gaan uitnodigen? Vandaag over 3 weken is ze jarig.

@open huis: zo spannend, moet de hele tijd denken aan de mensen die kwamen kijken. Heb ik t wel goed gedaan? Vonden ze t mooi? Etc.

@ongesteld: nop nog niet ongesteld. Maar wel werd ik vannacht en vanmorgen wakker van ongelofelijk krampende pijn! Leek echt op weeën.

@hier: ik ben alweer/ nog steeds ziek :(. Hoofdpijn, vol snot :D en mijn oren zitten totaal dicht! Echt heel vervelend. Vanmiddag gaan we ff naar de kinderboerderij hier in de buurt. Ff wandelen met dit mooie lenteweer!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nanni: welkom terug! Je kleine vent gaat dus als een speer, leuk! Succes met de 10min gesprek.

eef: wij hebben een pop gekocht: Haba Elise. Haba heeft veel verschillende 'karakters' en vond deze wel lekker stoer. In de toekomst kan je er nog vanalles bij kopen, setjes kleding, paard, draagzak, buggy enz. Hapjes waren overheerlijk!
    hahaha niet kunnen zitten met je oude broek :p maar het begin is ;) Geniet nog even van je laatste minuten rust :p

verjaardag: wij hebben de datum geplanned, 2juni is de grote dag :D Mn schoonmoeder gaat catering doen. warm/koud buffet. Hubby heeft de taart uitgekozen en jullie raden nooit hoe die eruit komt te zien... look-a-like van haar geboortekaartje :D haha. Ik moet nu alleen onze taart-lady ff mailen om te kijken of zij dat na kan maken, is geen makkelijk plaatje volgens mij.
    Ons kado voor de kleine meid is onderweg, krijg m denk ik dinsdag al binnen:

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    uitnodigingen doe ik altijd ver vantevoren. hier hebben ze altijd wel wat in de weekenden, en wil ik dat iedereen kan dan moet ik zeer optijd zijn in de hoop dat ze nog geen plannen hebben. Heb gister iedereen al kenbaar gemaakt dat het 2juni plaats gaat vinden zodat ze er rekening mee kunnen houden. vooral mn broer en zn vrouw. die hebben 2 bedrijven en moeten dus ruim vantevoren weten hoe of wat. hij is fotograaf en heeft in juni/juli veel bruiloften en zij is verloskundige met eigen praktijk en moet dan haar dienst ruilen met haar collega/vriendin.

openhuis: je merkt het snel genoeg ;) ja of niet haha. je huis is je huis en het bevalt ze wel of niet. daar kan je verder niks(meer) aan veranderen moet je maar denken. Go With the Flow

beterschap! wij gaan zo ook naar kinderboerderij als hubby nog zin heeft(hijs lui vandaag)

12. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hoi dames,

Sorry ook ik heb me de laatste dagen erg stil gehouden.
    Ik heb het zo druk zeg, ook al ligt dat aan eigenlijk aan mezelf.
    Ik word soms gewoon gek van me eigen want ik ben een enorme stresskip sinds de geboorte van M. PPfff... Hierdoor blijf ik dus ook afvallen. Ik zit ondertussen al 4 kilo onder het gewicht voordat ik zwanger was? Ik weeg nu 53 maar ik moet zeggen dat ik ook wel klein ben hoor (1.63). wel een gezond BMI maar ik vind het wel beetje eng worden.

@ verjaardag, ze is op Vaderdag jarig maar ondanks dat zullen we dan toch haar verjaardag vieren want dat is wel makkelijk zo op een zondag. Maar misschien word het de zaterdag ahahh. we moeten eens gaan kijken hoe we het allemaal gaan doen.

@ fietsen, gisteren zijn we voor het eerst met M gaan fietsen en ze vond het ge-wel-dig !!!! aangezien het zo een lekker weer is gaan we zo weer een stuk fietsen. Vanmorgen ookal een stuk gewandeld maar het is zo lekker buiten!!

@ zon in oogjes, Vinden jullie kids dit ook ze erg ? wat doen jullie ertegen? Op de kinderwagen doe ik een parasol, maar op de fiets niet ahhah. Ik denk dat ik een baby zonnebril ga kopen, is dit iets?

@ huis bekijken, toevallig al nieuws gehad van de kijkers van het open huis?

@ cadeau verjaardag, ik wacht nog even met kopen want ik mei is eerst haar doop en zal dan weer veel krijgen van iedereen :)

@ tuitbeker gaat echt niet hier ahhah. ik heb het vorige week geprobeerd en ze dronk er niet uit... jammer ahahha maar ja we blijven oefenen.

@ tandjes, M. haar 2de tandje is door en nummer 3 en 4 zie ik ookal te voor schijn komen dus die kunnen ook elk moment doorprikken :D

Fijne zondag dames !!!!
    Kuss channelle en M.

13. eef80

eef80 Niet meer actief

Het wordt steeds spannender anne! zowel met huis als ongi :D
    Beterschap! Ook ik ben deze winter aansluitend ziek, zwak, misselijk geweest. Maar de zon komt dus hopelijk knap je snel wat op!

Leuke pop roozjuh! Haba vind ik zowiezo leuk. En zelfs catering joh?! Ik dacht misschien aan een tent verderop te vragen of ze allemaal turkse hapjes willen maken, ingerfood zeg maar maar mijn man begon te klagen dus weet t nog niet. Was eigenlijk van plan het redelijk klein te houden maar wel met overal hapjes. Lekker ongedwongen. Jouw geboortekaartje lijkt nij idd nogal lastig na te maken! Ik ga een taart bestellen met een boom en bloesem en een paar vogeltjes.

cn, ik zag op de site van de c en a een baby zonnebrilletje, erg betaalbaar. Normaal best prijzig. Zo'n amalia brilletje, weet je die? Met een elastieke band.

Zoals je ziet aan mijn aanwezigheid op zp, lig ik weer vaak. Elke uur. Ik heb zoveel last/pijn :(
    Vandaag b opgehaald bij mijn zus en ik had mijn nieuwe kleding aangetrokken. Dat ben ik niet meer gewend! Ik zag overal gevaar met mijn witte vest. Pindakaas/appelstroop handen, diksap, snottebellen, melk spuugjes. Echt niet relaxt om nieuwe kleding aan te hebben! ;)

14. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Eef oei nieuwe kleren in combinatie met kids.. :D. Tja das geen goede combi. Hopelijk heb je snel minder pijn en kan je een keertje lekker eruit samen met je man of vriendin én nieuwe kleren! Heb je veel gedaan dat je nu zoveel pijn hebt? Sterkte ermee.
    ja het wordt inderdaad spannend, nog steeds niet ongi.. Ook die krampen niet meer gehad. Nee in plaats daarvan heb ik vanmiddag een acute dubbele oorontsteking gekregen :( nu onder de pijnstillers, maar godverdomme (sorry móet vloeken) wat doet dat pijn! Continu scherpe pijn alsof ze allemaal messen in m'n oren aan t steken waren.. M'n vriend blijft morgen thuis want ik kan zo niet voor Iza zorgen.

15. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Oja, wanneer zou ik een testje gaan doen? Ik dacht zelf aan morgen als ik dan nog niet ongi ben. Maar die krampende buikpijn van vanmorgen wijst denk ik wel op ongesteldheid..

Btw ik zou beide uitslagen goed vinden. Ben ik niet zwanger, dan gaan we ook nog een tijdje wachten. Als ik wel zwanger ben dan moet t zo zijn en dan komt dat ook goed.

16. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Nanni: welkom terug! Af en toe een berichtje is ook ok hoor. Zo leuk weer even van iedereen wat te horen! Enne kan mij herinneren dat de laatste weken van de zwangerschap het soms ook niet bij t houden was. Dat is nu nog zelden het geval hoor ;) Fijn dat je mannen het zo goed doen. Foto?

@Anne: oe spannend! Ik zou echt testen morgen! Balen dat je je nu zo voelt. Beterschap!!!! Ben je er nog wel uit geweest vanmiddag? Ik zou trouwens de uitnodigingen al verstuurd hebben als je het over 3 weken wilt vieren. Ik ga dat binnenkort ook doen voor 26 mei. Anders heeft iedereen al weer wat anders gepland.

@Roozjuh: En heb je manlief in de benen kunnen krijgen? Leuk idee van dat geboortekaartje -> taart :D Jouw kaartje lijkt mij wel een enorme uitdaging maar inspiratie zal ze er zeker van krijgen. en heb je gesmuld van de hapjes.

@Eef: hippe mams! Hoe doen andere moeders dat toch :(:( Ik vind het al een uitdaging om vlekkeloos op mijn werk te verschijnen, laat staan vlekkeloos de dag door ;) Balen dat je nu weer veel last hebt!

@CN: wat veranderd je door zo'n wezentje, hé. Maar stresskippen is niet goed hoor. Niet voor jou en niet voor haar. Kijk je uit dat dat niet te wordt? Ik merk zelf dat ik ook wel wat balans kan gebruiken. Druk leven met 2 kleintjes, verantwoordelijk fulltime baan, huishouden en sociaal leven. Helaas kom ik daarvan eerder aan... Ik ga (via mijn werk) een training Mindfulness doen om handvatten te krijgen hoe de balans te vinden.

@Tandjes: 4 de bovenste zijn huge :) en een spleet ertussen :p

@Fietsen: nog niet gedaan. Ze zit pas net echt zelfstandig maar nu het weer beter wordt zullen we dat binnenkort wel gaan doen.

@hier: heerlijk gewandeld in het bos. F voor het eerst de winterjas uit, spijkerjas en bodywarmer aan. I love lente! Lekker gerend in het bos en hand in hand met haar nichtje de zandverstuiving op en af. Daarna lekker uit eten geweest met het hele spul. M heeft er in de kinderstoel bij gezeten en zich prima vermaakt. Zo trots op mijn kleine pukkie!

Fijne doordeweekse (werk)week allemaal!

17. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Annemama, m'n vriend wil dat ik nog even wacht met testen. Weet ook niet Precies waarom. En ja ben vanmiddag wel nog naar de kinderboerderij geweest. Had last van erge druk op m'n oren maar toen nog geen pijn. Pas toen ik thuis kwam begon de pijn.

En ik wil ook de uitnodigingen al de deur uit hebben maar we moeten eerst weten wie we wel en niet uitnodigen. T moet eigenlijk niet te druk worden. Komen al gauw op 30-40 man. Lastig om selectief te zijn.

18. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Misschien om een teleurstelling te voorkomen? Ik zou ook wachten als hij dat prettiger vind.

O ja wie wel en wie niet. Zo lastig! Kan je nu al vertellen dat je de eerste verjaardag teveel mensen uitnodigt ;) Ik in ieder geval F haar eerste verjaardag wel. Ben nu echt heel selectief. Ik nodig alleen mensen uit die echt wat hebben met mijn kinderen. Dus niet alleen omdat het vrienden zijn van ons. Zo heb ik een hele lieve en dierbare vriendin die ik vaak spreek en regelmatig mee afspreek maar die mijn kinderen zelden ziet. Die nodig ik dus ook niet uit. Vorig jaar toen F 2 werd heb ik mijn vriendinnen met kinderen uitgenodigd op de dag zelf voor koffie en limo met een cupcake. De kinderen alle ruimte om te spelen en wij om te kletsen. Op haar verjaardag zelf alleen opa's, oma's, onze broers en zus plus aanhang en kinderen en 2 hele goed vrienden met hun kinderen. Meer dan genoeg! We boften met het weer toen dus 2 opblaasbadjes opgezet, kinderen in het water en manlief achter de BBQ. Dit jaar weer! Al hoewel het is natuurlijk wel M haar eerste verjaardag ;)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: ja mn schoonmoeder heeft eigen catering en als ze toch deze kant op komt, kan ze net zogoed wat eten meenemen :p Misschien idee voor jullie? Ze wonen tenslotte in de buurt bij jou ;)
    Succes met je pijn :( bah bah. en t ging juist zo goed. sport je nog wel eens?

Geboortekaartje vs taart: pff ja heb er een hard hoofd in :p wel leuke en flinke uitdaging!

anne: testje? zou tot zeker woensdag ff wachten. dan weet je het iig zeker ;)
    uitnodigen, wij doen alleen opa's oma's en onze broers en zussen. en natuurlijk is Kylie welkom zoals altijd. Ik zou het echt niet te druk maken hoor. het is al een hele impact voor je kleine meid, en dan ook nog zoveel mensen om haar heen kan teveel worden voor haar.

annemama: ja zijn naar kinderboerderij geweest :) was heerlijk weertje!

tandjes: hier nog steeds maar 2

vanmiddag naar kinderboerderij geweest. ze keek ogen uit dr hoofd haha, geweldig om te zien!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    over pijn gesproken... hier juist laatste weken minder last van mn rug en bekken. Heel gek maar lijkt alsof het na die 9maanden ontzwangeren een hele ommekeer heeft gemaakt. Heb hier en daar nog wel wat last maar die echte pijn die ik altijd had heb ik al weken niet meer gehad. zat snachts altijd te janken en te gillen van de pijn, hete douche op mn spieren, kruik in bed, zware pijnstillers. en nu? al weken geen pijnstiller aangeraakt!! ben hier zó blij mee he. na 12jaar eindelijk onder controle en vaak nachten dat ik geen grammetje pijn heb. van de week er even flink om zitten huilen, positief deze keer. zo blij dat het eindelijk de goeie kant op gaat en merk ook dat ik steeds meer zin heb om iets te gaan doen. ben weer lekker aant koken, naar buiten met de kids enzo

sry flink ego maar moest het ff kwijt denk ik :D

Deel Deze Pagina