juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    @ Eef: aah nee he!!!! Wat ontzettend naar weer dit.. Hopelijk slaat de AB snel aan en is t na een week over. En ontwikkeld ze geen astma :(. Veel sterkte ermee. Je krijgt t wel steeds voor de kiezen zeg.

@cn: het kan een fase zijn inderdaad maar misschien is de situatie op die momenten dat ze zo gaat huilen anders? Je zegt dat t is als er visite is of ze in een campingbedje moet slapen. Heeft ze een slaapknuffel of iets wat altijd hetzelfde is? Ik merk aan Iza dat ze routine het fijnste vind dan weet ze precies waar ze aan toe is. Misschien overdreven maar ik vertel precies wat er gebeurd of gaat gebeuren. Merk gewoon dat ze daar goed op vaart.

@roozjuh: hoe is t met je? Vannacht wel kunnen slapen? Neem je wel genoeg pijnmedicatie? En anders wel ff de ha bellen!

@meeting zit er voor mij ook niet in. Vind Lelystad een beetje ver en ik heb t ook erg druk, sorry.

@mamavanr: verbouwing dus? Leuk zeg!! Al kan t ook erg vermoeiend zijn maar als ik t goed begrijp is t resultaat bijna daar?

@nanni: leuk he die ontwikkeling van De kleintjes! Ze worden al zo snel groot vind ik! En speelgoed delen is ook lastig en denk ook lastiger als je thuis ook je papa en mama moet delen met n broertje. Komt vanzelf goed maar volgens mij maak je je ook geen zorgen toch?

@wenneke welkom terug! Al kan ik je ook niet helemaal voorde geest halen, maar dat maakt niks uit. Gezellig als je weer mee komt kletsen!

@vakantie: eind augustus gaan we 2 weken naar zuid Frankrijk met auto. Op een camping in stacaravan! Heb er echt wel veel zin in. En heel misschien gaan we nog een week of midweek naar Zwitserland. M'n beste vriendinnetje woont daar.

@hier: gister lekker gezwommen en moesten daarna naar de kinderarts (dacht ik!) wij kwamen daar, is de afspraak vandaag en niet gisteren! Aarghh.. Ik moet zo naar de ha, dan kijken ze naar m'n oor. Vanmiddag dus naar de kinderarts met Iza en vanavond de buggy ophalen! Misschien komen tussendoor ook schoonmoeder en schoonzusje nog langs..
    Fijne dag iedereen!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    anne: haha sta je daar dan, verkeerde dag :p succes vandaag, hopen dat ze wat aan je oor kunnen doen. Slaap jij wel een beetje ondanks de pijn?

Vanmorge naar HA gefietst, die mocht mij geen AB geven, moest maar naar tandarts gaan. Om 10uur de kids in fietskar gepropt, op naar tandarts. oververhit met rooie kop kom ik daar aan hijgend en puffend. kolere wat een wind!!!! en dat was nog met wind mee/zijkant. Hij dacht ook idd aan ontstoken kaak en heb verwijzing voor kaakchirurg gehad, mn verstandskiezen moeten eruit. grote kans dat de ontstekingen van mn verstandskies komen.. great... 2min in de stoel gezeten, terug naar huis. Dacht dat heenweg een hell was, maar terug heb ik dikke uur over gedaan ipv 7min. Heb grote stukken niet eens kunnen fietsen door de wind. Nu eindelijk thuis (ging om 10u weg, kwam 12u pas thuis..) Maaaaaaar ik heb mn ab-kuurtje!!! :D op naar een pijnloos weekend.

planning vandaag: op adem komen en verder NIKS :p genoeg fitness gehad voor een week :D

3. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen

O wat erg roozjuh! Ja die wind is niet te harden he.. Gelukkig heb je nu wel je ab! Qua pijn had ik echt 1 dag gruwelijk veel pijn en heb ik de volgende dagen elke 4 uur 2 paracetamol en 800mg ibuprofen. Zo kon ik t wel volhouden.. Maar iedereen reageert anders op pijnmedicatie. Bij mij werkt t vaak wel goed. Kaakontsteking doet ook akelig veel zeer en dan ook zeker nog die ontstoken verstandskiezen, brrr... Hoop echt dat t snel over is, maar t kan ook zijn dat die kiezen er eerst uit moeten voordat t over is.

@hier: vanmorgen naar de ha geweest voor m'n oren. Had dus vorige week een middenoorontsteking en nu heb ik een gehoorgangontsteking, zucht. Druppeltjes voor mn oren gekregen. Gelukkig doet deze ontsteking niet zo veel pijn. Straalt wel uit naar mn kaak dus die is gevoelig. Gehoor is nog steeds niet al te goed, maar wel al stuk beter dan vorige week. Wel met continu piep in m'n oor. Maar ja..
    Straks dus met Iza naar kinderarts , nu echt :D. Ben benieuwd!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    waarom moet je met de kleine Iza naar kidnerarts trouwens? denk dat ik dat even gemist heb

5. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Is gewoon controle rond 1 jaar omdat te vroeg geboren is.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oooooo nou dat komt helemaal goed dus :)

7. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Net terug van de kinderarts en ze moet toch Fysio :(. CB zei van niet. T maakt me helemaal onzeker. Bah!

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    waarom moet ze fysio dan? en onzeker worden moeje zeker niet doen hoor meid. elk kind heeft zn eige tempo met alles.

9. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Omdat haar motoriek achter lgt. Ze kan nog niet zelf gaan zitten( zit wel stabiel), optrekken tot staan of kruipen. En ze is natuurlijk bijna 1.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah op die manier. ja weet niet wat de 'normale tempo volgens t boekje' is. hier 2 snelle kids dus kan het niet vergelijken. Maak je niet druk joh, komt echt wel goed. probeer het positief te zien; jij heb nog lekker je baby baby :p ik heb hier een dametje dat vandaag of morge mama eruit rent ;)

11. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Hahaha ja das waar.. Al wordt Iza wel zwaar om te tillen (10,6 kilo pfff). Maar Fysio is ook wel goed denk ik. Z e loopt ook wel wat achter.

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Roozjuh: Wat een een wind he pfff, en dan ook nog met de fietskar, die vangt helemaal wind.. Hopen dat je AB kuur snel helpt!

Anne: * ik maak me geen zorgen om djayson, hij is zoals hij is, en ja hij is drukker dan andere kinderen, maar dat is hij altijd al zo geweest..

* Iza is natuurlijk wel te vroeg geboren, dus ik vind haar "achterstand" echt meevallen hoor! Ze is officieel dan wel bijna 1 jaar, maar ze is 6 weken te vroeg geboren. Met fysio kan het wel ineens snel gaan hoor!

Zo hier nu weekend, heerlijk..
    Morgen komt bij Djayson de fotograaf op school, en mag ook met Jaymee in de pauze komen :D
    S morgens eerst met Jaymee naar de fysio (hij moet tot hij goed los kan lopen).

Maar nu eerst lekker bankhangen, tv aan, laptop erbij hihi

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    meeting: ik weet nu leon zijn rooster nog niet, dat weet ik pas kort van te voren, maar als het kan kom ik!

14. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Ieuw wat we net meemaakte.. Er zat een joekel van een spin hier in huis. Ben daar eigenlijk nooit bang van maar deze was wel heel erg groot! Ik m'n vriend laten zien, maar die is echt bang voor spinnen haha :D. Dus ik moest m maar doodmaken zei hij! Uiteindelijk besloten om de stofzuiger erop te zetten( die ik moest pakken Want stond dichtbij de spin) en een prop erin zodat ie er niet uit kan lopen. Brrrr... Al met al was het wel een hilarisch moment en moesten we ook hard lachen on onze actie haha. M'n vriend is een echte held op sokken..! :D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nanni, hoop dat je kan

Anne: haha geweldige actie. Ik ben er niet bang voor maar vind ze echt ranzig dus stuur hubby er ook altijd op af :D

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Anne: hihi, heb er beeld bij ;)

Roozjuh: ik hoop het ook, maar op dit moment is de planning een drama, 1 week van te voren horen wanneer je moet werken enzo..
    Ik hoop ook dat het gaat lukken!

Wat een nacht hier zeg... Jaymee is echt heel onrustig geweest. Van alles geprobeerd maar niks hielp voor lang.. Ik denk dat gisteren zijn fles te kort op het avond eten zat en hij daar wat last van had..
    Zo met hem naar de fysio...

17. eef80

eef80 Niet meer actief

Goedemorgen!

Sorry, even niet gereageerd gisteren maar wel gelezen!

@anne. Niet te druk maken om de fysio! De artsen en cb hebben een richtlijn en als ze daar net even buiten vallen dan bieden ze hulp aan in de vorm van een fysio. Maar ieder kind heeft gewoon zijn/haar eigen ritme en tempo. Ik heb met B fysio gehad en stelde weinig voor. Het is fijn als iemand even mee kijkt maar geen baanbrekende dingen. Ik ben benieuwd wat de kinderarts bij mij over E gaat zeggen dan. Heb afspraak in juni/juli. Ze zit nog steeds niet alleen, kruipt nog niet (al komt ze rollende overal) en staat ook nog niet. Zelf vind ik het heel logisch verklaarbaar. Ze is steeds ziek geweest. Arme kind heeft het hartstikke druk gehad met ziek zijn!

@roozjuh, leuk dat je zo goed geslaagd bent voor badkleding! Ik wil ook nog een badpak maar vind het niet makkelijk te vinden.

@nanni, (je verrtekde dit al een hele tijd terug maar..) wat fijn dat de schoentjes bij J al zo snel zo goed geholpen hebben! Verbazingwekkend zo snel! Super!

@gewicht,, zag hier 10+ voorbij komen, hihi! Die kleine beer van mij weegt nu 8,2 kg. Dat vind ik al lood zwaar!

@alles wat ik vergeet,,kom ik zo nog op terug :D

@hier, E is heel zielig. Echt beroerd en niet lekker. AB kuur merk ik nog niets van. Hè, zo zielig! Ik hoop zo dat ze hierna eindelijk eens lekker haar gang kan gaan zonder ziek zijn. Ik vind het echt genoeg geweest voor haar. :(
    De kleintjes zijn nu naar het KDV. (toch ook E maar want ik moet een aantal dingen écht doen) Ik ga zo dadelijk sporten. Door de kleintjes steeds ziek zouik bijna vergeten aan mijn eigen herstel te werken.
    En ik heb een vakantie geboekt met mijn zus!
    Weekje sicilië in een redelijk luxe hotel. Zwembad, handdoeken service en midden in een stadje zodat ik maar minimaal hoef te lopen om ergens te zijn. Beetje winkelen en uit eten! Weekje zon, heerlijk! Weekje rustig aan doen, zalig! Weekje zonder kinderen dus uitslapen, oei,,,heel lang geleden!! Zin in!!!!

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: lekkere vakantie!!! niet met het gezin? hubby zou het dus echt niet tof vinden als ik op vakantie ga zonder hem. wel jmmr want een vriendin vroeg of ik mee ging naar new york. hij verbied het niet maar gaf wel aan dat hij het niet leuk zou vinden. anders om trouwens ook hoor. kga liever met hele gezin lekker weg. alhoewel new york... grr :p ben er 2x geweest, heb er gewoon heimwee naartoe!

AB kuurtje werkt pas na 24-48u. dus vandaag zou ze wel wat verandering moeten laten zien en anders hooguit morgen. kuurtje duurt daarom ook minimaal 5dagen. heb hier ook ab-kuurtje en verga nog steeds van de pijn. hoop vanavond dat het minder is.
    sportse! gewoon idd even jezelf nu op nummer 1. je eigen herstel is zeer belangrijk

19. eef80

eef80 Niet meer actief

@wennekej, wat leuk om je trouwdag te vieren op scheveningen! Lekker wandelen aan zee en uit eten.. Hopelijk is het wknd van de 26e het lekker weer!

@ annemama, hoe is je 2 daagse uitje met je werk? Wat onhandig om 2 dagen weg te moetn met je werk in combi met je gezin!
    En daar verras je mij toch maar! Ik had je niet ingeschat als een campeer fan! Hopelijk is het in juli mooi weer! Anders is er weinig aan. Hebben jullie en luxe camping met zwembad en speelplaatsjes?

@cn, ik zou idd proberen de kleine meid maar een beetje te laten huilen. Het kan best uitproberen zijn. (Het zijn al van die slimme dondertjes ;) ) Ik heb Met B en met E hetzelfde gedaan. Ze heel duidelijk dingen uitgelegd en dan vervolgens laten huilen als dat nodig was en ze zijn beide heel gemakkelijk dus het werkt wel. Zinnen zoals: Jij gaat slapen, dan ben je morgen weer uitgerust om te spelen. Iedereen gaat slapen, die en die en ,... en jij nu ook. Ik leg alles heel duidelijk uit. Het lijkt echt te werken!

20. eef80

eef80 Niet meer actief

Hè bah roozjuh, nog steeds zo'n pijn :(. Ik hoop dat jou ab kuur ook snel gaat werken! En heb je al een afspraak bij de kaakchirurg? Dat zijn allemaal geen fijne dingen! Beterschap!!
    En 24-48 uur? Wist ik niet! Eersgister avond mee begonnen dus hopelijk idd snel resultaat.
    En ik ga ook nog metgezin op vakantie in september. Maar it reisje hebben wij bekostigduit een erfenisje van mijn oma. Jaren terug ging ik ieder jaar met mijn zus maar nu ik zelf een gezin en ook andere kosten heb lukt dat financieel niet meer om er bij te doen. Ik doe dat natuurlijk niet ipv een vakantie met gezin. Maar nu er wat geld kwam besloten toch weer een keer samen te gaan.
    In september ga ik met man en kleintjes naar italie, gardameer. Altijd leuk. Huisje, zwembad en leuke plaatsjes. Enorm toeristisch maar wel goed aan te tijden en altijd lekker weer!

Deel Deze Pagina