juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lionne, nee mutsje nog niet besteld. wil m wel heel graag :D even wachten tot 20ste(salaris) en dan ga ik m bestellen. hoop dat ik m dan nog optijd binnen heb. roze jurkje is idd wat feestelijker. lekker fleurig. hou normaal niet van dat hollandse stijl maar vind deze wel erg leuk
    Balen dat je met dit mooie weer moet werken!!

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Goedemorgen!!

@nanni, leuk om een tshirt te drukken voor j met zijn verjaardag. Mooie broek er onder en klaar! Je ziet veel van die lange korte broeken in de winkels hangen. Misschien een optie?

@roozjuh, wat een mooi wit jurkje! Heel schattig! En ik snap wel je dilemma want ik denk dat nr2 C heel mooi zou staan. Moeilijk! Ik zou zelf voor de witte gaan maar naar mij moet je eigenlijk niet luisteren want ik hou gewoon van witte jurkjes ;)
    En fijn dat je de eerste gezinsfoto hebt! En heel eerlijk,,,, ik heb hem ook nog niet :) Kan je niet je broer nog eens vragen voor c haar eerste verjaardag? Geen cadeau maar een gezins fotoshoot?!

@lionne, shopverbod,,,,dat is niet leuk!!! En daar ben ik ook echt te koppig voor hoor. Zodra iemand het woord verbod ergens bij zet ga ik juist los. Zit je al goed in je zomerspulletjes voor F? Ik gebruik eigenlijk altijd de kinderbijslag voor de kleertjes en koop maar weinig maar wel duurder. Dan was ik maar wat vaker. Of duurdere dingen via marktplaats, haal ik mooie dingen vandaan!

@hier,,Geen idee wat ik vandaag ga doen. Man werkt van 13 tot 22. Ik heb wel 100 wasjes liggen maar daar heb ik geen zin in :p

3. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Roozjuh: vind t wittee jurkje t leukst, hou niet zo van dat hollandse. Leuke fotos. Gaat de missie loslopen op de verjaardag slageb? Ze gaat echt snel zeg!

Lionne: balen dat je moet werken. Maae hopelijk volgen er nog veel meer warme dagen.

Eef: wat een leuk vestje, maar idd wel prijzig.. hier bemoeit man zich niet echt met de kleding. Maar zou t zelf zonde vinde om 1duur ding te kope terwijl ik er misschien wel 3 andere kledingstukken van had kunnen kopen. Al word t makkelijker als ze langer in 1maat zitten ;) misschien was t wel goed dat je de waarheid hebt gezegd op t werk. Jij bent er iig van af. Wannneer moest je okk alweer naar de arboarts?

Anne26: wat een moooe fiets. Dat was zeker eene leuke verassing. Hoe is je eigen feestje gegaan? I doorgeslapen?

Nanni: fijn dat j pas ober maand terug hoeft. Hij is snel met tandjes! Die van mij heeft nog geene enkele tand..
    Iets winnen is toch altijd leuk als t gratis is (daarvoor zijn we nl'ers)

Hier: gelukkig bleef het bij 2x spugen en was ze de volgende dag weer normaal. Dus denk dat ze iets verkeerds heeft gegeten. Ze loopt kruipt en zit, maar gelukkig snapt ze t loslopen nog niet;) ben opzoek naar soort van slofjes/schoentjes maar kan niks geschikts vinden iemand ideeën? Straks eveb lekker fietsen met dit heerlijke weer. En de oudste wil cupcakes maken.. dat word wat.

Fijne dag!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    MamavR: wat fijn dat het gestopt was. Zo zielig als ze ziek zijn. schoentjes dilemma ken ik :p heb tot nu toe soepele gympjes van prenatal, geweldige dingen. Maar ze zijn nu continu uitverkocht. Veel plezier met de cupcakes, hier ook altijd een succes.
    oja en onze missie, geen idee haha. Hebben nog kleine 4weken. Ze loopt meer dan dat ze kruipt. Aan tafels stoelen banken looprekje. Neemt steeds meer risico's met ff paar sec losstaan als ze van tafel naar de bank wil die dan nét ff te ver staat. Grote broer neemt haar ook steeds mee aan de hand en hoor je ze beide schaterlachen als een gek :D kzal t is opnemen, zó leuk om te zien dat hij zn zusje wil helpen

Vandaag: ben verkouden:( bah. Zo naar mn schoonpaps, en dan door naar schoonmams dr verjaardag.
    Oja en heb eindelijk t lijstje af met verjaardags wensen voor C.harlie(op lijstje.nl) Hopen dat ze er een beetje aan willen houden en niet met bergen speelgoed komen aanzetten. Hebben echt al véél te veel.

5. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hello everybody:D heerlijk weertje he?

@nanni: leuk zo'n verjaardagshirt! En weet je al welke 3 keuzes je hebt voor t dagje uit? Wel erg leuk!

@lionne: shopverbod?!?! Net als Eef zou ik dan juist wel gaan shoppen haha.. Laat me niks verbieden, alles in overleg. M'n vriend houd er zich sowieso niet mee bezig gelukkig!

@roozjuh: wat een leuke foto's! Gezinsfoto hebben wij ook nog niet en daar baal ik ook van. En ik vind dat witte jurkje erg leuk maar vind die gekleurde ook super schattig!! Vooral als ze al kan lopen! Wat is C snel zeg!!

@mamavanR: slofjes/ schoentjes heb ik ook niet (meer) en weet ook niet goed hoe of wat. Ze had leuke all stars met zachte zool maar die zijn in 2 weken echt te klein geworden!! Maat 20 heeft ze nu. Maar goed zoals je hoort kan ik je niet echt helpen:D.

@hier: feestje was zeer geslaagd! Iza heeft alles doorgeslapen en heeft van half 8 tot 8 geslapen! Iedereen hield rekening op de gang en met aanbellen, dus zorgen om niks.. Het werd 4 uur vannacht met fles wijn achter de kiezen :D dus je kan al een beetje raden hoe ik me nu voel haha .. Vanmiddag samen met m'n lief en Iza stukje gewandeld en bij de speeltuin in de schommel. Iza vond t fantastisch! En nu vooral ff uitbrakken;)

6. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Ohja wat t fruit eten betreft: Iza eet wel banaan, kersen en aardbeien. Vooral de glibberige dingen wil ze niet en gepureerd wil ze niet meer. Ga t maar aanbieden bij t avondeten.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    MamavanR: Shoesme heeft leuk babyproof schoentjes.. Zijn met van die nopjes eronder..

Roozjuh: Ik ben benieuwd of het haar lukt om op haar verjaardag los te lopen hihi.. Leuk dat D haar helpt

Anne26: fijn dat het een geslaagd feestje was en anne lekekr geslapen heeft!
    Qua fruit kan je het ook door haar toetje heen doen eventueel ;)

Hier een lekkere dag.. Hebben 35 km gefiets, en her en der gestopt.. Jaymee heeft geslapen op de fiets en in de buggy (hadden ff snel buggy gehaald bij schoonzus toen we in de stad waren)

Gisteren trouwens nog een paar schoenen voor Jaymee gekocht, shoesme voor 20 euro :D

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Niet zo'n last/pijn meer aan je heup dus nanni? Wat fijn!

Fijn dat je feestje geslaagd was anne!

En roozjuh, besloten voor welk jurkje je gaat?

Hier is E behoorlijk onrustig. Alles prima tot er geslapen moet worden. Er komt een boventand door en ik zie daar rond ook een grote blaas, rood en zelfs geel (ontsteking??) Echt zielig! Maar ik laat haar toch even in bed liggen nu, ben zelf zo moe!

Verder in een fase waarin E dramatisch gaat huilen zodra ik uit beeld stap. Jullie beebs dat ook? En daarnaast heeft B al maanden de mamamamamamamamamamamma-fase,,,,pffffff! Dat in combi maakt zelfs plassen stressvol momenteel ;)

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    eef: nee met fietsen heb ik gelukkig niet veel pijn! al moet ik wel de hobbels en bobbels vermijden, want 30 km over een klinkerweg gaat niet..
    Oei een gelige blaas, hoop dat het meevalt en gekke ontsteking is!
    De ik wil mama zien fase is hier weer over, was hier maar heel kort en niet zo heftig gelukkig

10. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hoi dames,

Hier weer een bericht van mij :D
    Pfff... ik ga proberen te antwoorden op jullie, sorry als ik iemand vergeet..

@ all, dank je wel voor alle felicitaties :D we zijn nog steeds door het dolle alleen ik ben zo bang voor de 1ste echo. Door de miskraam die we voor M. hebben gehad ben ik erg bang :( Maar verder voel ik me wel gewoon erg zwanger en heb geen pijn of bloedverlies. Dus misschien moet ik me maar niet gek maken. Zijn nog 2 lange weken wachten :)

@ tandjes. M heeft er 2 boven en 2 onder, echt een boevensnoetje heeft ze nu

@ kruipen, joepie. Sinds de laatste dagen kruipt M. de kamer door. Eindelijk ahahha.

@zetpil, ik geef die zelden want is eigenlijk nooit nodig hier gelukkig * klopt ondertussen af* M. is nog maar 2 keer verkouden geweest en nog nooit ziek gelukkig. Zelfs op prikjes reageerde ze niet echt...

@roozjuh, gefeliciteerd met de kids van je nicht. Leuk zeg al die kleintjes in de familie !! succes met je kiezen, Ik zou ook echt in mijn broek poepen haah. ik vind het ook knap hoor van jullie kleine meid dat ze al rond rent...

@ sepherine, ppfff.. €604 is erg veel geld ja.. Dan zou ik het ook niet doen ;)

@anne26, ja ik heb eerst ook gewacht tot ik eraan toe was. Aangezien mijn vriend al wel aan de 2de wilde beginnen toen M 3 maanden was, Nou ik toen echt nog niet hoor :cool: Ik verwaarloos hier de dames ook geregeld, sorry, sorry, sorry, qua fruit, milou lust echt alles tot ananas, mango, meloen, manderijn, sinaasappel aan toe dus sorry daar kan ik je geen tips voor geven. Ook leuk om zelf iets aan te doen ja, om te zeggen dat ik zwanger ben haha. super goed dat ze tijgert. M deed dat ook maar nu kruipt ze ineens :cool: gelukkig leuk feestje geweest !!

@ mamaR, och gerum... zo zielig als die kleintjes alles onderspugen zeg. Ik hoop dat ze niet ziek is, maar dat eten gewoon niet lekker gevallen was?
    Ja word hier waarschijlijk ook vest erover ahahha.
    Ow ik lees het al, gelukkig iets verkeerd gevallen, ppfff...

@nanni, dank je wel... M. hier is echt maar een klein popje zeg... ze zit pas net in maatje 74 :p. leuk zeg die prijs die je hebt gewonnen !!!

@eef, ja ik voel me best goed eigenlijk. Af en toe misselijk en erg moe. Verder voel ik me super gelukkig. mannen, mijn vriend zou het alleen zien als mijn kop kaal is denk ahahah. leuk he schoentjes etc. kopen voor de kleintjes. wat een leuke jurkjes zeg !!!

@ merken, Ik houd ook wel van de merken hoor. Ik ben echt helemaal verliefd op Feetje, claesens en Lief. Maar ik koop best veel in de uitverkoop;) Mijn vriend vind het niet erg als ik wat voor M koop. Hij pronkt graag met haar en vind het heel belangrijk dat ze er altijd leuk uitziet. Hoeft voor hem geen merk te zijn al het maar schattig eruit ziet ahahha

Pfff... ik denk dat ik iedereen heb gehad hahah.

Slaap lekker dames !!!
    Kuss

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef: zijn de wasjes weg gewerkt? :p
    Heb besloten dat 2e jurkje niet te kopen maar te vragen voor haar verjaardag. dan heeft ze eventueel op haar verjaardag leuk kado en kan ze m die middag aan of anders verderop in de zomer.

Anne(en eef) ben dus niet de enige die nog geen gezinsfoto had :p vond t al zo slecht van mezelf haha
    Anne: fijn dat t feestje geslaagd was! voor herhaling vatbaar dus ;)

nanni: jeetje 35km fietsen, waar haal je de energie vandaan haha. t weer is er wel perfect voor!

eef: wat zielig voor je kleine meid. zit haar echt niet mee he. hoe is t nu met haar? En dat mamamamamamamma ken ik. om gek van te worden! Ook hier als ik naar wc ga dan is het mama waar ga je heen? mama wat ben je doen? en dan staan er 2kids voor mn neus bij de wc :p

cn: jeeeeej kruipen!!! verstop alle kleine dingetjes maar :p

vandaag weer tandarts geweest(moest ff gaatje vullen) hij vond t niet nodig dat ik onder narcose ga en alle 4 kiezen laat trekken/snijden in 1x. morgen andere kaakchirurg bellen en daar laat ik eerst de ene kant doen waar ik pijn heb. en andere kant doen we andere keer (als ik nog durf :p)

Heerlijk weertje he dames!!!! ik geniet er echt van. Vandaag last minute bbq gehad. was heerlijk. lekker int zonnetje. kids in de tuin aant spelen, hond mn gras kapot aant graven. lang leve het gezins-leven :D hier kan ik echt van genieten. gewoon heerlijk relaxed thuis in de zon. vakantie van hubby zit erop, gaat morgen weer aant werk.

12. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Heej, ja heerlijk dit weer. Daar genieten wij ook echt van. ik weet niet of ik vorig jaar had verteld dat we een stuk tuin wilde bijkopen. Nou dat was dus nog gelukt en m en ik genieten volop van de tuin. Geregeld leg ik een groot kleed op het veld en speelgoed. Dus m lag heerlijk te spelen en ik lag daarnaast heerlijk een tijdschrift te lezen. Ik zal een dit van m toevoegen haha.

@roozjuh. Slim dat je het jurkje als cadeau vraagt dan kost het jullie niks terwijl ze het wel heeft haha.

@opeten, doen jullie kids ook echt alles in de mond? Toen ik met m op het grasveld lag zag ik haar ineens kauwen. Was ze grassprietjes aan het plukken en die at ze op haha gek kind dat ze is

Kuss

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Grote tuin! Mooi grasveldje. Hier ook een alleseter :D

14. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Grote mooie tuin! Ben jaloers!!
    Wij gaan morgen BBQen .. Vandaag bij m'n moeder geweest, lekker van t mooie weer genieten! Dat vind ik ook heerlijk roozjuh, gewoon gezellig thuis (of bij moeders;))

Iza heeft waarschijnlijk de 6e ziekte. Weet iemand of dit gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen? De 5e ziekte kan wel gevaarlijk zijn weet ik...

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Geen idee anne, heb me er nooit zorgen om gemaakt. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer welke ziektes dat zijn of wat t inhoud

Dit gaat lange nacht worden ben ik bang. Sinds 19u is C al zeker 10x wakker geweest. Onrustig, ze voelt erg warm aan. Drinkt niet zo best, laat al hele dag 3/4e van dr flessen staan. Ligt nu in bed met alleen romper en shirtje. Ze gloeid helemaal. Tis hier ook wel 23gr in de slaapkamer maar heb idee dat ze wat ziek aant worden is. nurofen en hopen dat ze eindelijk wat kan slapen. Ze is doodop.

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Goedemorgen dames.

Wat een weertje he?

Ik merk dat ik bang ben dat F het koud krijgt en haar te warm wil kleden. Ze heeft nu romper korte mouw, t-shirt, rokje en legging aan. En straks buiten dun zomerjasje. Dat is wel warm genoeg toch?

Chanelle, wat fijn dat je je zo zwanger voelt. Da betekent toch vast okm dat het goed gaat.
    Leuk dat jouw man het belangrijk vindt dat M er leuk uitziet. Helaas heeft mijn man dat totaal niet. "Als het maar lekker zit" is zijn motto.
    Ik vind zelf Feetje ook erg leuk. Alleen te duur, dus. Ik heb wel gezegd dat ik de keldingkast ga opruimen van F en de kleding die ik niet leuk vind weg ga doen (of op mp zet). En dan kan ik misschien weer wat nieuws kopen.
    Lekker op het gras buiten, zeg. Hier ook zo'n alleseter. Gister lag zeop een minipluisje te kauwen.
    Wij hebben een balkon op het zuidwesten dus ook de hele dag zon, heerlijk :)

Roozjuh, ik hoop dat je toch een goede nacht gehad hebt.

Anne, ik heb geen verstand van al die ziektes. Bel het cb anders even.

Bbq, wat een goed plan. :)
    We gaan zo boodschappen doen en even bij Brouwers mode kijken voor boleros voor F.

Is er trouwens speciale babyzonnebrandcreme of moet ik gewone kopen met een hoge factor? (Ze heeft haar neusje verbrandt :( )

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lionne: je heb van Zwitsal babyzonnebrandcreme. maar dit is is net sudocreme zo dik :p ik gebruik gewoon normale (doorzichtige spray van nivea heb ik volgens mij) met hoge factor.

hier ook een man die niet boeid wat de kids aan hebben. leuk voorbeeld: zondag verjaardag van mn schoonma en had super leuk jurkje aan en daar trok meneer een creme achtige gestreepte nijntje malliot bij aan :p

nacht: ja ging opzich wel redelijk, ze werd maar 1x wakker voor fles, die ze overigens niet eens op dronk.

Net andere kaakchirurg gesproken en kan daar a.s vrijdag al terecht!!! dit zal niet onder narcose gaan zoals ze in het ziekenhuis wilde. maar gewoon 1 kant per keer. en geen wachtlijst van 3maanden. phoe vrijdag al... begin m toch beetje te knijpen nu hoor :p

18. eef80

eef80 Niet meer actief

Oei spannend roozjuh! Wel fijn dat het eind van het lijden in zicht is!

CN, wat een fijne tuin! Ook hier een die 'jaloers' is! Zou graag zo'n tuin hebben, heerlijk!!

Anne, B heeft ook de 6e ziekte gehad terwijl ik zwanger was. Huisarts deed er niet zo moeilijk over. Ik heb het overigens ook niet gekregen.

Lionne, ook ik weet het soms slecht in te schatten wat aan te trekken bij die kleintjes! Ik doe nu maar verschillende lagen aan zodat ik het aan kan passen. Soms is het 's ochtends als je uit bed komt ook nog echt fris en 's middags enorm warm. Blijft moeilijk!

Hier, vanmorgen bedrijfarts. Kwam overstuur vandaan want zij vertelde niet te weten of het niet allemaal te snel ging qua opbouw en zij twijfelde ok of ik wel helemaal zou terug kunnen keren. Daarna gesprek met leidinggevende die vertelde dat ik vanaf nu 70% uitbetaald ga krijgen over de niet gewerkte uren (8 wel en 16 niet) en dat zij een traject gaan starten om mij te herplaatsen of iets dergelijks. Sorry voor wat komen gaat maar; kl**tzakken! Ben hartstikke hard aan het werk om terug te komen en ben pas net weer 2 maanden aan het opbouwen (terwijl ik nog in mijn revalidatieperiode zit!) en nu geven zij mij niet eens de kans om normaal terug te keren. Volgens mij komt het gewoon heel goed uit met de reorganisatie...

19. eef80

eef80 Niet meer actief

O ja,,@zonnebrand, beter een baby/kinder zonnebrand te gebruiken omdat die niet zo prikt in de ogen en niet schadelijk is als ze er aan likken ofzo. Verder gebruik ik geen zonnebtrand met nano-deeltjes. Nog steeds omstreden omdat de extreem kleine deeltjes door de huid worden opgenomen en in de bloedbaan terecht komen.
    En ja,, helaas, zonnebrand zonder nanodeeltjes zijn zo dik als verf ;)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eef lekker klote zeg! tis ook niet niks om iedereen tevreden te houden. werk, baas, je eigen lichaam. oneerlijk dat ze je geen kans geven om weer op te bouwen. denk dat het voor hun 'mooie' kans is om je minder te laten werken, zo niet je eruit te zetten. rot crisis ook altijd.

kleding: nooit problemen mee. ze wennen er vanzelf wel aan. tuurlijk alleen romper zou te fris zijn. maar shirtje en broekje eronder moet echt wel kunnen. nergens voor nodig om ze als een eskimo aan te kleden wat ik overigens heeeeel vaak zie hier. gister boodschappen gedaan en klein jongetje zat in buggy met dikke jas aan en voetenzak nog om hem heen. was verdikkeme 21graden!!! vind dat zo zielig. maar zie het nut er niet van in om extra laag kleding aan te doen. gewoon t zelfde aan als wij je zelf aan doet. op deze leeftijd kunnen ze prima hun eigen temp regelen. en als ze heel koud aanvoelen kan je zo een dun vestje bij ze aan doen. gewoon meenemen voor zekerheid als de wind opzet

Deel Deze Pagina