juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oo tijdens de prik? wat gek dat hij moet liggen? hier gewoon op schoot

2. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

@Eten, ow.fijn dan zal het waarschijnlijk weer wel een fase zijn ja.

@prikjes, m. zit ook altijd of bij mij of bij papa op schoot. Papa gaat namelijk altijd mee als het kan i.v.m. Met werk.

@ roozjuh, hier kook ik eigenlijk nog steeds speciaal voor m. En dat vries ik allemaal ik. misschien dat ik dat ookeens ga afbouwen en steeds meer met ons mee ga laten eten. inderdaad lekker genieten van je 2 geweldige kids !!

@nanni, fijn dat alles goed was bij het cb. en zielig he die prikjes, bah... Ik heb er een hekel aan.... Wij moet volgende week ook weer.

@ ow heerlijk. M. Was toen straks toch nog in slaap gevallen dus ik heb ook 1,5 uur in bed liggen slapen. heerlijk !

Slaap lekker allemaal.
    Kuss

3. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hello:)

@leonie: wat toevallig dan, ook te vroeg geboren. Had jouw meisje nog complicaties of iets dergelijks of kon ze gelijk mee naar huis?

@cn spannend de echo.. Je bent wel op en top zwanger zo te lezen!

@roozjuh: heerlijk he hoe die kids lekker kunnen spelen! Kan er ook echt van genieten. Hoe is t met je kaak? En de pijn? Herstelt t zich een beetje?

@ nanni: liggend prikjes?!?!?!? Dat vind ik echt bizar! Hier gewoon op schoot gelukkig. Vind je dat niet vervelend? De volgende prik gaat bij Iza ook in d'r arm. Schijnt een pijnlijke te zijn, dikke vloeistof. Enneuh "bolle" vind ik wel meevallen. Die van mij weegt bijna 11 kilo haha..

@ eten: Iza eet ongeveer alles! Vooral avondeten en brood vind ze lekker. Ze eet gewoon met de pot mee. Ook gekruid eten..

@ flesvoeding: hoeveel jullie nog? Iza krijgt sochtend 200ml pap fles, smiddags 120 ml melk in fles en savonds nog 200ml. Ze krijgt gewone halfvolle melk nu.

@ hier: ben verliefd op m'n Iza:). Vind haar echt geweldig haha! Vanmorgen gaan zwemmen met haar, zoooo leuk! Ze "sprong" zelf van de kant in t water! En een lol dat ze had! Ik zie echt steeds minder baby en steeds meer dreumes! Gaat snel..
    Morgen ga ik (alweer) naar de huisarts. Nu voor maagpijn en duizeligheid. Ze zien me weer aankomen, maar goed... Heb al maanden last van maagpijn en t houdt niet over en wordt alleen maar erger eigenlijk. Ook nog steeds duizelig, soms minutenlang terwijl ik niks bijzonders heb gedaan dan. We zien t wel weer morgen.. Slaap lekker!

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Heej anne, inderdaad helemaal zwanger hier met duizelig misselijk en heel moe haha. Haha nou ja is een aantal maandjes vervelend en dan klein frummeltje erbij.

Heel veel succes bij de dokter !!

Kuss

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    CN; lekker dat je ook nog even kon liggen

Anne; ahhh het klinkt al schattig, in het water "springen".. Succes bij de huisarts

Prikjes; hier is het altijd liggend t/m de 11 maanden prik.. Eigenlijk nooit bij stil gestaan want beide kids huilde nooit met prikken hihi.. Prikken in de arm zijn wel op schoot..

Flesvoeding; jaymee krijgt s morgens en bij de lunch een bekertje melk (halfvolle melk) en voor het slapen een pyjama papje.. Hij wilde geen flesvoeding meer alleen maar pyjama papje maar 3x per dag pyjama papje is wel erg veel.. (Papje trouwens pas gaan geven nadat hij geen flesvoeding meer wilde)

Vandaag een lange dag op mijn werk.. Heb vergadering.. Djayson gaat op schoolreisje! Ze gaan naar blijdorp hihi..

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Anne: kaak gaat goed. Soms doe ik mn mond te ver open en trek ik hechtingen weer los. Begint dan weer te bloeden. Gister wilde ik een negerzoen eten maar dat past dus niet :p
    Leuk dat I. zoveel plezier heeft in het water! Ik moet ook maar weer is gaan zwemmen, goed idee. Succes bij de dokter!

Fles: hier alleen om 23.00u fles van 210cc. En heel soms als ze smorgens veel honger heeft en brood haar te lang duurt. Verder eet ze met de pot mee, brood, fruit, avond eten. Koemelk lust ze niet(net dr broer) maar dat was 2maanden geleden dus kan t wel weer is gaan proberen. Diksap lust ze dus ook absoluut niet(net als dr broer) Heel gek, beide kids eten/drinken alles, behalve melk en diksap. Toeval?

7. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Roozjuh: spannend de grote school, zou wel een slik momentje worden. Geweldig he als ze zo samen spelen, hier ook regelmatig al kan r wellis boos worden als a de blokjes omgooit.. of wat dan ook.

Nanni: jullie hebben abo op blijdorp toch? Zou d wel iedereen zeggen waar welk dier zit ;) wat vervelend dat die moest liggen met de prikjes.. hier ook altijd op schoot. Succes met je lange dag!

Cn: bijna echo spannend. Hopelijk voel je je snel beter en kun je lekker gaan genieten van de zwangerschap.

Anne: bah vervelend dat je nog niet beter bent, dan blijf je natuurlijk steeds beetje in je achterhoofd houden of je misschien toch zwanger bent. Succes in ieder geval.

Fles: hier 2 a 3. Sochtends ligt eraan of ze al meteen honger heeft dus of fles van 150 of boterham. Tussen de middag 90 en voor t slapen 150. Ben die tussen de middag aan t afbouwen.
    Avondeten: ze eet alles mee, behalve friet en pizza enzo..
    We gaven haar keer een potje toen we bij schoonouders gingen eten, wou ze niet ze wou met de pot mee eten, prima scheelt weer geld;)

8. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

@ fles, hier nog 2 flessen. Van 180 water + poeder. Dat is om 8.00 en de nachtvoeding rond 19.30. Meeste ligt ze voor gtst begint al heerlijk en bed en slaapt dan tot 7.00/ 8.00 maar als ze om 7 uur wakker is ligt ze meestal tot ik haar rond 8 uur uit bed kom halen te kletsen en spelen tegen haar knuffel haha.

@ verder krijgt me na haar brood s'middags een goed met half volle melk.
    Vind ze heerlijk haha

Kuss

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    sry ik ga weer op de ego tour. hubby kreeg net te horen dat assistent van het bedrijf naar ander filliaal gaat. en dat hubby waarschijnlijk om de zondag moet gaan werken omdat ze nu dus iemand tekort komen. baal hier flink van want hij werkt ze zaterdag er al standaard. hoe the f*ck kunnen we zo dingen plannen en lekker weg, eventueel zonder de kids. hij heeft dan de maandag vrij en eventueel de donderdag ofzo... zijn 'weekend' word nu opgesplitst in 2 dagen die niet achter elkaar komen. baal beetje.

toch nog wat leuker nieuws. morgen komt mn neefje (3m oud) zou eerst hele dag komen maar mn zus heeft rustige dienst(verloskundige) dus in de middag komt de kleine alleen als ze opgeroepen word. nu alleen dus zoiezo de ochtend en middag op oproepbasis :p o en kids gaan zaterdagavond naar mn schoonma. maandagavond weer thuis. 2 heerlijke dagen rust! waarvan hubby natuurlijk op pinksteren(maandag) mag werken.... grrr

10. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi!

@Anne: hoe was het bij de dokter? Verveend zeg! Bijzonder hoe verliefd je kan zijn op je kindje hè. Dat snap je echt alleen maar als je zelf moeder bent. Vind het nu ook zo bijzonder als ik van mensen hoor die voor het eerst zwanger zijn. Die gaan dit allemaal ook meemaken!

@Leonie: leuk dat je er weer bent! Hoe gaat het met jou?

@Nanni: heeft J nog last gehad van de prikken? Hoe was het schoolreisjes van D? Hoe was je lange dag? Nog spannende dingen op de vergadering?

@Roozjuh: een negerzoen is lekker maar toch ook weer niet zo lekker dat je er pijn voor moet hebben ;) Balen zeg van het werk van je man! Er bestaan trouwens vaak wel regels voor hoor. Je zou eens kunnen kijken in de CAO. Mijn man (horeca dus ook werken over 7 dagen) heeft recht op een x aantal weekenden per jaar. Onder weekenden wordt dan verstaan 2 dagen achter elkaar vrij. Als je hulp nodig hebt met uitzoeken tegen die tijd dan geef je maar een gil...

@CN: spannend dinsdag! Nog 3 nachtjes slapen!

@MamavanR: hoe is het met jou?

@CB: hier donderdag geweest. Voor allebei. F wilde natuurlijk niets. Niet uitkleden, niet op de weegschaal en niet meten. Met wat streng optreden kreeg ik dat gelukkig voor elkaar. Maar die ogentest werd hem echt niet. Moet nog een keer in augustus. Pffff. Ook zat ze de hele tijd stommetje te spelen. Dus kreeg natuurlijk de vraag. Praat ze 3 woorden achter elkaar? Nou meestal wel 300 woorden, tot we er helemaal dol van worden. Denk dat we de CB mevrouw maar thuis uitnodigen als we een keer rust willen. F was 99,5 cm en 15,6 kg. Gemiddeld gewicht en lang.
    M is ook weer goedgekeurd. Eerst door het CB en 's middags door de kinderarts. 8.870 gram (gemiddeld, joepie eindelijk) en 77 cm (lang). We moeten nog 2 maanden doorgaan met de medicijnen en dan proberen zonder. Fijn! Prikjes (hier ook zittend bij mij op schoot terwijl ik haar armen op haar buik vasthoud) gehad. Even huilen maar zo over. En het belangrijkste voor het eerst niet ziek van geweest. Joepie!

@Fles: hier nog 3 als ze ze wil. Ze drinkt namelijk nog niet uit een (tuit) beker. Daar wil ze niks van weten. Één fles hebben we vervangen voor sojayoghurt. Nu ik er over nadenk zou ik dat wel eens in een tuitbeker kunnen proberen. Verder gat het super goed met eten. Avondeten maak ik nog apart maar ze eet al bijna al groente, aardappels, kip en gehakt. Dat had ik een paar maanden geleden niet durven denken. Ook brood gaat goed. En fruit eet ze nu zelf stukken peer en rijpe banaan. Blij!

@flesvoeding tekort: hebben jullie daar last van? Ik ga nu standaard naar de apotheek als ik een bus open maak en er nog één in de kast heb. Maar gisteren weer niets. Heel handig als je ook nog eens gebonden bent aan speciale voeding.

@verjaardagskado: voor F (vrijdag 3 jaar) hebben we het Haba spel Boomgaard gekocht. Zat inderdaad ook voor M te denken aan een Haba pop. Welke heb jij gekocht voor C Roozjuh?

@Pinksterplannen: gaan jullie nog leuke dingen doen?

Weer: Je zou maar op de camping staan met dit weer. Ehhh ja vanaf maandag. Ik hoop zo dat het droog blijft maar een zonnetje zou zo welkom zijn! Heb sowieso behoefte aan zon!

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij geven kv flesvoeding, dat is er wel. Maar ook Nutrilon is hier in de winkels voldoende te koop.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama: kids weer goedgekeurd :p mooie cijfertjes! Weet niet wat werk van mn man nu allemaal van plan is. ze bedenken elke keer weer wat nieuws. Maar mijn man kan ook nooit nee zeggen hoor, daar ligt t vaak ook aan. Hij gaat gerust elke feestdag werken. Elk jaar met koninginnedag moet ie werken. ze wisselen elkaar normaal af met feestdagen, maar ze hebben 2x per jaar nieuwe leidinggevende en die weet dus niet wat zijn voorganger heeft gedaan met rooster tijdens feestdagen. Dus hubby word standaard op feestdagen ingeplanned omdat hij na manager en assistent, de hooste functie heeft. Achja, volgend jaar zorg ik dat ie vrij is :p ben al 4jaar niet meer naar koninginnemarkt geweest.

voeding tekort: gene last van, ze krijgt Kruidvat. Is precies t zelfde als Nutrilon, alleen goedkoper en het staat in de schappen :p

kado: ik heb Elise Haba pop. vond m lekker stoer :D

pinksteren, plannen: vanavond gaan kids naar mn schoonma t/m maandagavond. morgen willen we dus samen wat gaan doen maar hebben nog geen idee. bowlen. karten, bios, walibi, efteling. nog geen idee. gaan zoiezo uiteten :p maar waar is nog de vraag

lionne: je meissie vandaag 11maanden zie ik!

verjaardag: kreeg gister mailtje van mn taart-vrouwtje. lastig ontwerp(geboortekaartje) maar het gaat haar zeker lukken zegt ze. ben benieuwd!

13. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

@ roozjuh, balen zeg van het werk van je man. Ik moet om herberekend de zaterdag en zondag en ik baal er elke week weer van. Want ik wil leuke dingen doen met mijn gezin maar moet dan werken. Bah....

@annemama, fijn zeg dat alles weer goed is. Haha grappig he hoe klein en eigenwijs de kids kunnen zijn.

@ och m is zo verkouden. Ligt snachts alleen naar te spoken daardoor. Echt zielig voor haar maar ook wel voor mij haha ;)

M vanmorgen even gezellig bij mij op bed gezeten heerlijk ! Haha ik zal meteen een foto mee spammen
    Fijn pinksteren.
    Ps. Weer een dag voorbij. dinsdag.komt eindelijk in zicht nu.

Kuss

14. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @flesvoeding: hier bij het kruidvat, Etos en AH zijn de bordjes 2 babyvoeding per klant veranderd in 1 per klant. Voor alle merken. Zal wel plaatselijk zijn ;)

@Roozjuh: volgend jaar wil je niet dat je man op koninginnedag vrij is maar op koningsdag :D Zaterdag 26 april 2014 is de eerste! ik was altijd op koniginnedag jarig en ik heb het nooit samen met mijn lief kunnen vieren. Hij werkt al 16 jaar elke koninginnedag.... Koniginnedag was hertrouwend gisteren toen was Máxima jarig :):p
    De Elise is inderdaad lekker stoer! Ik ga denk ik voor de Charlotte. Nog ergens een goede deal gevonden?

@CN: ahhhhh cute! En inderdaad nog 3 nachtjes slapen! Of spoken. Sterkte met je verkouden meisje!

@hier: 2 wassen weggevouwen, 1 opgehangen, 1 nieuwe erin, boven opgeruimd, beneden opgeruimd, hele huis gestofzuigd, boodschappen gedaan (heeeeeeel druk), gegeten met de meisjes, 3 maaltijden voor M gekookt,mde hele boel weer opgeruimd en toen was de ochtend voorbij. Straks als M wakker is maar weer even naar dorp. Want heb te veel gekookt voor het aantal diepvriesbakjes wat ik bezit.;) Daarna nog eten, meisjes badderen, pyama, tandenpoetsen, verhaaltje en naar bed, boel opruimen en strijken. Is dit nu vakantie?

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zal site zo voor je opzoeken. Vakantie? Ja als je moeder bent wel ;) idem met weekend. Mijn woensdag is t zelfde als de zaterdag

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  17. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
  18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Annemama, o wat jammer zeg dat het dan slecht weer is he als je naar camping gaat. Hopelijk idd droog, koud is het gelukkig niet.

Anne, S. mocht na 5 dagen mee naar huis. Omdat ks nogal dramatisch was verlopen was dat eigenlijk ook meer voor mij dan voor S.
    We merken nu eigenlijk nog weinig verschil maar merk wel dat ik soms toch nog moet corrigeren met een maand met dingen die ze allemaal kan.

Roozjuh, he gets dan je dan eigenlijk geen weekend meer samen hebt. Hopelijk kan er inderdaad toch wat geregeld worden.

Nutrilon, haal ook altijd bij apotheek ivm kma maar daar is meestal wel 1 of 2 pakken. Maar Annemama doe hetzelfde als jou, als ik nieuwe aanspreek haal ik meteen weer nieuwe bij terwijl er nog 1 in de voorraad staat.

Bekertjes, drinken jullie kids echt uit bekertjes? Open bekertjes? Ik ben blij dat ze nu de tuitbeker redelijk snapt hihi

CN, wat een te schattig speldje heeft M. in! Mooi meisje!

Afgelopen week drukke week gehad maar nu lekker weekend. Heerlijk!
    Vanmiddag paar winkels afgereden voor wat boodschappen. Vanavond lekker niets meer doen

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    beker: madam had gister de beker van haar broer te pakke. ze dacht dat ze dat wel ff kon doen :p ze was doorweekt van top tot teen haha. en dat terwijl ze net 5min daarvoor in bad was geweest. hier sap uit avent fles en soms rietjesbeker.

lady's ik heb voor het eerst sinds ehh een jaar? nu écht écht weekend/vakantie!!!! kids zijn opgehaald en logeren bij mn schoonmoeder en komen maandag AVOND pas weer thuis :D o o o wat een rust

20. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Leonie: wat zijn dan dingen die je corrigeert? Ik heb inmiddels wel ontdekt dat ieder kind zijn eigen tempo heeft. Wist ik natuurlijk al wel maar het is toch anders als je het zelf ondervind. Ga je nog wat leuks doen het weekend?

@Roozjuh: heerlijk hoor! Nog plannen?

@beker: hier ook nog niet hoor. Tuitbeker snapt ze niets van. Vandaag sojayoghurt in een gewone beker gedaan en dat heeft ze bij mij op schoot gedronken. Dat werkt omdat het iets dikker is. Wil haar echt graag uit een beker laten drinken. Ik heb iets tegen een fles met sap. Net als tegen een speen. Hoop niet dat ik iemand beledig...

@Songfestival: pfff waarom duurt het zo lang....

Deel Deze Pagina